Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Opnieuw hebben we een bosbrand bij het vakantiepark, en opnieuw blijft er een vliegtuig ter verkenning rondjes vliegen boven de brandhaard.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Vandaag de tweede bekeuring op korte tijd binnengekregen; de eerste keer was op de heenweg naar Uithoorn bij de trajectcontrole op de A4 en op de terugweg vanuit Uithoorn een keer geflitst bij Waddinxveen op de N207. Bijna €100 bij elkaar.....

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Flitsmeister. *O*
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

ArrivaBas schreef: wo 20 jul 2022, 18:45 Opnieuw hebben we een bosbrand bij het vakantiepark, en opnieuw blijft er een vliegtuig ter verkenning rondjes vliegen boven de brandhaard.
Grappig hoe ik hier toch niks over in het nieuws vermeld zie.
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ze duiken ook alleen op in de P2000, en dus tussen alle reguliere 112-oproepen. Omdat de brandjes in beide gevallen binnen een half uur nadat de melding binnen komt alweer geblust waren is dat schijnbaar niet nieuwswaardig voor de regionale persfotografen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Chrysa schreef: wo 20 jul 2022, 20:21 Flitsmeister. *O*
Behalve dat het behoorlijk aso is de maximumsnelheid te willen negeren, kom het ook vooral als erg zielig over. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik gebruik in Flitsmeister bijna alleen de navigatiefunctie, behalve als ik de auto van mijn ouders rijd (Android Auto), of aan het werk ben (de Track and Trace levert navigatie via Google Maps). Te hard rijden doe ik nauwelijks, en alleen buiten de bebouwde kom.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

isadora schreef: do 21 jul 2022, 08:22
Chrysa schreef: wo 20 jul 2022, 20:21 Flitsmeister. *O*
Behalve dat het behoorlijk aso is de maximumsnelheid te willen negeren, kom het ook vooral als erg zielig over. :Y
Wat heeft Etienne jou misdaan? :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Iedereen weet dat je op de N207 op de bon gaat als je je niet houdt aan de komborden. Die flitspalen staan er al minstens 20 jaar, en nog steeds niet werkeloos. Heel knap.
ArrivaBas schreef: do 21 jul 2022, 09:15 Ik gebruik in Flitsmeister bijna alleen de navigatiefunctie, behalve als ik de auto van mijn ouders rijd (Android Auto), of aan het werk ben (de Track and Trace levert navigatie via Google Maps). Te hard rijden doe ik nauwelijks, en alleen buiten de bebouwde kom.
En waarom vind je te hard rijden buiten de bebouwde kom wel acceptabel? :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Buiten de bebouwde kom is iets harder dan de maximumsnelheid rijden in mijn ogen wat meer acceptabel omdat de snelheid met het verkeer mee op dit soort wegen vaak toch een slordige 10 km/h hoger ligt dan de maximumsnelheid. Verder dan dat ga ik ook meestal niet. Op de A1 bij kon ik afgelopen zaterdag even niet anders dan te snel rijden. Er kwam een politieauto met spoed achter mij en ik kon mij niet tussen twee vrachtwagens wurmen met mijn snelheid, dus ik koos voor de toen meest verkeersveilige optie om even de 120 aan te tikken en direct na het treintje vrachtwagens ruimte te maken voor oom agent.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Aha. Omdat iedereen op provinciale wegen in de sloot springt, spring jij ook in de sloot.

Voor interventiediensten uitwijken is natuurlijk geen probleem, die zijn belangrijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dat argument is wel erg vreemd: letterlijk iedereen die een snelheidsboete krijgt heeft te snel gereden, en we hebben wetten die bepalen dat dat niet mag omdat te snel rijden gevaarlijk is. Ook 'een paar kilometer per uur' te snel is te snel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Inderdaad, niet over miepen. En als je eerlijk bent: het aantal keren dat je een boete krijgt afgezet tegen het aantal keren dat je (iets) te hard rijdt is nog steeds verwaarloosbaar, toch?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Suus schreef: do 21 jul 2022, 09:54 Aha. Omdat iedereen op provinciale wegen in de sloot springt, spring jij ook in de sloot.
Ik rij ook meestal ietsje te hard, meestal 5, nooit meer dan 10. Iedereen rijdt ietsje te hard. Tijdens rijlessen wordt je ook geleerd dat het prima is om 53 te rijden op 50-wegen, dat heet met het verkeer meegaan. Als je je precies aan de maximumsnelheid houdt krijg je een treintje achter je aan.
Bovendien staat je eigen snelheidsmeter altijd iets te snel afgesteld. 53 is eigenlijk alsnog gewoon 50.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

De pakkans is inderdaad nog heel erg klein. Maar goed, schreeuwen dat dit weer de overheid is die de automobilist louter als koe uitmelkt doet het natuurlijk heel goed aan menig borreltafel.
🗣
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

.
Laatst gewijzigd door Hainje op do 21 jul 2022, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

PHS schreef: do 21 jul 2022, 10:23
Ik gebruik Flitsmeister niet omdat ik de maximumsnelheid bewust wil overschrijden, maar omdat kleine verkeersboetes zoals Etienne krijgt (twee keer vijftig euro betekent dat hij maar een paar kilometer per uur te hard heeft gereden) buitengewoon lullig zijn.
Dat dus. Ik kijk liever uit raam dan continue op m'n meter.
Tijdens mijn rijexamen was een paar kilometer per uur te snel om vlot in te halen trouwens gewoon prima.

Had laatst een auto geleend in Noorwegen, en die had de functie om een maximumsnelheid in te stellen zodat je daar niet overheen kon tenzij je het gaspedaal maximum intrapte, dat was wel erg handig. Jammer dat het zo'n subsidie-Outlander was alleen, wat een onzuinig ding was dat toen de accu leeg was.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Chrysa schreef: do 21 jul 2022, 11:24
PHS schreef: do 21 jul 2022, 10:23
Ik gebruik Flitsmeister niet omdat ik de maximumsnelheid bewust wil overschrijden, maar omdat kleine verkeersboetes zoals Etienne krijgt (twee keer vijftig euro betekent dat hij maar een paar kilometer per uur te hard heeft gereden) buitengewoon lullig zijn.
Dat dus. Ik kijk liever uit raam dan continue op m'n meter.
Dat is precies de reden van artikel 81 lid 8 van de CAO Openbaar Vervoer:
Onverminderd het bepaalde in de leden 1 tot en met 6 van dit artikel neemt de werkgever de boetes vanwege snelheidsoverschrijdingen tot en met 8 kilometer per uur (na correctie van de gemeten snelheid), voor zijn rekening. Andersoortige overtredingen of boetes vanwege snelheidsoverschrijdingen van meer dan 8 kilometer per uur (na correctie van de gemeten snelheid), zijn steeds voor rekening van de werknemer en zullen worden ingehouden conform het bepaalde in dit artikel.
Zelf gebruik ik in de auto altijd wel Flitsmeister (start standaard op op mijn Android-autoradio). Een handige functie is ook de verkeerslichten vind ik, die geeft netjes aan of het licht om de hoek groen is of rood :lol:
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

PHS schreef: do 21 jul 2022, 11:50 Nee hoor, hoe kom je erop? Je hoeft alleen maar aan de overheid, bovenop de 'gewone' btw, een speciale belasting te betalen om een auto te mogen aanschaffen (bpm), om die auto te mogen bezitten (motorrijtuigenbelasting) en om die auto te mogen rijden (accijns op brandstof). En als iemand anders je autokosten wil vergoeden, moet je belasting betalen als je meer ontvangt dan de onrealistisch lage fictie van 19 eurocent/kilometer.
Zoals ik al zei, dit soort geschreeuw doet het vast heel goed aan de borreltafel. Ik vind het maar heel normaal dat een doelgroep die een flinke aanslag op de omgeving pleegt, navenant belast wordt. En dan hadden we het oorspronkelijk nog niet eens over belastingen, maar over het uitschrijven van boetes bij snelheidsovertredingen. De argumentatie dat 80 en 82 niet zoveel uitmaken vind ik een typisch hellend vlak, want waar ga je de grens dan op een gegeven moment wél trekken? 83? 85? 88? 90? 100? Zo valt bij iedere grens wel te discussiëren. Vanuit oogpunt van de handhaving moet je ergens wel een grens trekken, en ligt het voor de hand daarop te handhaven om te voorkomen dat mensen steeds verder die grens gaan oprekken.
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Als er tienduizend auto's over een weg rijden, gaat de weg kapot en moet ik de fijnstof van mijn ramen spoelen. Als er tienduizend fietsers over een weg rijden, gaat de weg niet kapot en hoef ik mijn ramen niet te wassen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

PHS schreef: do 21 jul 2022, 11:50
Z2N schreef: do 21 jul 2022, 10:30 we hebben wetten die bepalen dat dat niet mag omdat te snel rijden gevaarlijk is. Ook 'een paar kilometer per uur' te snel is te snel.
'Tell me that you don't drive, without telling me you don't drive.'
Nee: een paar kilometer per uur te snel is niet per definitie gevaarlijk. De remweg en de impact bij een ongeval zijn niet heel anders als je 80 km/u of 82 km/u rijdt. Veel belangrijker in het verkeer is dat je oplet en anticipeert op wat andere weggebruikers doen. Dat laatste kan meebrengen dat je bewust harder rijdt dan toegestaan, ArrivaBas en Chrysa gaven daar goede voorbeelden van.
Verkeersveiligheid gaat niet alleen over de veiligheid van de bestuurder die eventueel te hard rijdt, maar ook over de veiligheid van de fietser die over wil steken, en de omwonende die meer CO2 in de lucht krijgt.

En sinds wanneer ben jij anarchistisch PHS?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Hainje schreef: do 21 jul 2022, 11:17.
Goed punt, Hainje.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Het is allemaal contextafhankelijk jongens. Wat is het wegbeeld, wat is de weginrichting, welke belasting heeft de weg voor de omgeving. Er zijn zoveel variabelen aanwezig dat je eigenlijk geen eenduidig antwoord kan geven wanneer het acceptabel is of niet. Het verhaal werkt namelijk ook zo dat de maximumsnelheid op sommige punten lager is dan de ontwerpsnelheid van de weg. Waar er normaliter geen langzaam verkeer in het spel is. Een voorbeeld is de N235 ter hoogte van Watergang waar je ondanks een vangrailafscheiding en aardig wat ruimte naar de huizen toe maar met 60 langs mag rijden.

Daarnaast wil ik even kwijt dat ik het inhakken op bepaalde forumleden hier behoorlijk sneu vind. Zeker voor lieden die niet dagelijks op de weg zitten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten