Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Suus schreef: do 25 mar 2021, 22:36 Ik ben afgelopen weekend een "Brabantse onafhankelijkheidsbeweging" op het spoor gekomen en nu heeft de voorzitter mij zijn telefoonnummer gestuurd :|
Vertel, hoe kwam deze rare match tot stand?


Jef400 schreef: vr 26 mar 2021, 10:15 Beperkt, maar als ik alleen al naar de Amstelcampus van de Amsterdamse hogeschool kijk niet onmogelijk. Wat je nu gaat zien is dat de rokers gaan indikken op locaties waarin het wel mag. Zoals op de brug tussen de metro en de HvA. Daar heeft iedereen er last van. Dan zal je het of moeten faciliteren of overal moeten verbieden. Al besef ik mij dat ik als niet roker ook makkelijk praten heb over dit onderwerp.
Ik ben ook een nietroker. Helemaal verbieden kun je niet, maar wat mij betreft had het op sommige locaties al veel eerder mogen worden verboden. Liever gisteren dan vandaag op plekken als stations (waar het nu al verboden is) en terassen.
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5337
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

PHS schreef: vr 26 mar 2021, 09:40 Brabant en Limburg samen met een onafhankelijk Vlaanderen zou niet eens een vreemd idee zijn. Krijg je een Republiek der Zuidelijke Nederlanden.
Hè nee bah, Vlaanderen is veel te rechts.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

Brabant en Limburg zijn een stuk rechtser dan de rest van de Nederland, ook wat dat betreft passen we beter bij Vlaanderen ;)
umbusko
Donateur
Berichten: 5337
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Protest tegen het gebruik van "we". :X Ik wil hier niets mee te maken hebben.

Zie je het voor je, een land bestuurd door de PVV, N-VA en Vlaams Belang met een paar Limburgse gedeputeerden aan het hoofd? Brrr...
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

Dat is toch niet aan de orde umbusko?

Vlaanderen heeft een regering van N-VA, CD&V en Open Vld, en Brabant en Limburg hebben ook centrumrechtse coalities.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door teun »

Als het hier onafhankelijk of bij dat zooitje ongeregeld in Vlaanderen moet dan ben ik er als eerste vandoor hoor. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Limburg hoort uiteraard niet bij een verenigd Brabant onder leiding van hertog Elisabeth. De naam zegt het misschien al, maar het is Limburg, niet Brabant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21393
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: vr 26 mar 2021, 16:16 Vlaanderen heeft een regering van N-VA, CD&V en Open Vld, en Brabant en Limburg hebben ook centrumrechtse coalities.
Alleen lijkt Open Vld qua standpunten op D66 dan VVD en is de N-Va op de meeste onderwerpen nauwelijks rechtser dan de VVD, dus hebben ze gewoon dezelfde regering als Nederland.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5337
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

PHS schreef: vr 26 mar 2021, 16:16 Dat is toch niet aan de orde umbusko?

Vlaanderen heeft een regering van N-VA, CD&V en Open Vld, en Brabant en Limburg hebben ook centrumrechtse coalities.
Sorry, ik overdreef dan ook een beetje. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15363
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ardan schreef: di 12 jan 2021, 17:30
In de categorie 'dit wist je niet': een tunneltje onder de spoorlijn Utrecht-Arnhem, tien minuutjes lopen vanaf Wolfheze.
Afbeelding

Het is een erg lang tunneltje, en als ik er met mijn bescheiden 1,75 rechtop in sta raken mijn haren de bovenkant. Oorspronkelijk was het dan ook alleen bedoeld om hemelwater mee af te voeren. In de oorlog is dit tunneltje gebruikt bij Operatie Market Garden, waardoor troepen aan beide zijden van de spoorlijn elkaar veilig door konden bereiken. Ook konden goederen hier verdekt worden opgesteld.

Dan weet u dat ook weer :)
Een beetje late reactie hierop:

Vanmiddag kwam ik over het tunneltje / duiker dit tegen op het internet:

http://railtrash.jalbum.net/Wolfheze-Oosterbeek/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8868
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Er woedt een behoorlijke brand in een schuur aan de overkant van het spoor bij Amstelwijck. De stank is bij mij in de straat te ruiken.
Edit: In plaats van de woning blijkt het om de schuur te gaan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Fijne zomertijd iedereen! *O*

Vandaag was (althans bij mij in Zeist) zonsopkomst om 07:23, vanavond gaat de zon pas om 20:06 weer onder. Voor mensen die rond het standaardtijdstip van 09:00 beginnen is er dus niet veel veranderd 's ochtends (en anders is er nog civiele schemering vanaf 06:48), maar in ruil daarvoor begint de nacht nu een uur later. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ZO6176
Donateur
Berichten: 6054
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ZO6176 »

Ik zelf vind zomertijd waardeloos. Ik moet regelmatig er vroeg uit voor mijn werk. Wanneer het erg warm is in de zomer en je door de hitte nauwelijks kunt slapen. Pas in de nacht is het voldoende afgekoeld en is dat extra uurtje slaap wat je kan pakken wel wenselijk.
Van mij mogen ze die zomertijd afschaffen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Persoonlijk zou ik dan weer helemaal gek worden van de vroege zonsopkomsten zonder zomertijd. Zonsopkomst om kwart over vier sluit gewoon niet aan bij de samenleving.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9175
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

De wintertijd is de enige officiële tijd. Alleen zomertijd zorgt ervoor dat het in de winter 's ochtends veel te lang donker is, waardoor er meer kans is op depressies en andere ziekten (niet goed voor onze biologische klok). Dus het is maar de vraag hoe goed de zomertijd aansluit bij de samenleving. Ja je kan 's avonds een uurtje langer op het terras of in de tuin zitten in de zomer maar dat is het dan ook wel. Als je last hebt van vroege zonsopkomsten moet je gewoon een goede verduisterde omgeving creëren. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6054
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ZO6176 »

Z2N schreef: zo 28 mar 2021, 09:38 Persoonlijk zou ik dan weer helemaal gek worden van de vroege zonsopkomsten zonder zomertijd. Zonsopkomst om kwart over vier sluit gewoon niet aan bij de samenleving.
Niet helemaal mee eens.
Veel beroepen beginnen gewoon vroeg. De verpleging in het ziekenhuis al om 7 uur. Je wilt toch echt wel dat deze mensen uitgeslapen zijn.
Ook de chauffeurs van transport zijn vaak al om 6 uur vertrokken en soms nog eerder.
Bij Lidl begon ik ook altijd om 6 uur. Op zaterdag 5.30
Ook bij mijn huidige werkgever om de week beginnen om 6.30. Opstaan om 4.45.

Wie roepen dat het niet in deze samenleving past zijn vaak de mensen die pas om 8.00 of 8.30 beginnen.
Wanneer je om 6.30 uur opstaat en men heeft 8 uur slaap nodig dan ga je dus om 22.30 slapen. Maar als je dat van 4.45 terug rekent dan kom je dus uit op 20.45. Ooit dit zo bekeken? Dan is het echt wel prettig dat het donker wordt en de temperatuur bijtijds voldoende zakt.
jelmerrr
Berichten: 1811
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Bij de Lidl beginnen ze om 6 uur nu. Anders zit je met nachttoeslag.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Als ze dan één van beide gaan afschaffen ben ik voorstander dat we er precies tussenin gaan zitten *O*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39210
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef: zo 28 mar 2021, 10:26 De wintertijd is de enige officiële tijd. Alleen zomertijd zorgt ervoor dat het in de winter 's ochtends veel te lang donker is, waardoor er meer kans is op depressies en andere ziekten (niet goed voor onze biologische klok). Dus het is maar de vraag hoe goed de zomertijd aansluit bij de samenleving.
Het is vooral het wisselen van tijd dat slecht is voor onze biologische klok. En ja, met continu zomertijd is het 's ochtends langer donker in de winter, maar eerlijk gezegd zie ik daar niet zo het probleem in: 's avonds is het dan ook in de winter langer licht.
Dat werkt juist tegen depressief worden van de winter... stuk prettiger om met nog wat daglicht thuis te komen in de winter dan vertrekken in het donker en thuiskomen in het donker wat je in de wintertijd hebt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6054
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ZO6176 »

jelmerrr schreef: zo 28 mar 2021, 10:59 Bij de Lidl beginnen ze om 6 uur nu. Anders zit je met nachttoeslag.
De woenselse markt in Eindhoven begint zaterdag om 5.30 anders kan de vrachtwagen niet meer lossen in verband met de weekmarkt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:De wintertijd is de enige officiële tijd.
Nee. Onze officiële tijd is in de Tweede Wereldoorlog door de Duitsers van ons afgepakt. De Gorinchemse Tijd is de enige ware tijd! (UTC +0h20m)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Vannacht rond drieën mijn eerste dienst gestart bij de groene prijsvechter, omdat de Blauwe moedermaatschappij geen hulp wilde verlenen aan ons in de vorm van inwerken heb ik het met een intense vijfdaagse training moeten doen. Vanochtend een halfvolle kist ingestapt en hoewel het niet op tijd vertrok heb ik mij prima aan mijn eigen tijdschema gehouden, ben een tevreden man.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8868
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

ArrivaBas schreef: do 25 mar 2021, 15:18 Ons mam spaart glazen potten op om ze bij mooi weer weg te brengen terwijl ze met de hond een groter rondje loopt. Onze hond weet dat ze een lange wandeling gaat maken als ze meegaat naar de glasbak die op een logischere plek staat.
Maar het ding slaat op slechts vijftien meter van de erfgrens. We zullen er vast geen last van hebben. *O*
Tot zover de mogelijke overlast van de nieuwe glasbak: Een van de buren heeft de openingen ingewikkeld met duct tape. _O_ :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Want die was de bak nu al zat?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Goed nieuws *O* Domino's is vanaf vandaag ananas-vrij :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 170 gasten