Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik vermoed dat je het antwoord op HGBTF moet gaan zoeken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Dayum, wat voor vemogen moet je tegenwoordig wel niet op die rekeningen hebben staan om zulke rente te krijgen?

Edit: woordje "zulke" toegevoegd.
Laatst gewijzigd door Hainje op za 08 jan 2022, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cas »

Hier de rente ook binnen: 0.06 DKK, bijna een eurocent (0.0081 euro) :')
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Bij de ING kreeg je elke maand de rente overgeschreven. Ik geloof dat er op 1 januari 7 cent werd bijgeschreven. Voor het laatst, want de rente is per 1 januari verlaagd van 0,01% naar 0,00% :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Het kan toch niet lang meer duren voordat de ECB de rente toch moet gaan verhogen.. met de oplopende "tijdelijke" inflatie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Hier is de rente ook al binnen, maar dat was toch nog 45 cent op 1 januari (de rente van december alleen zelfs).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

€1.24, toch weer een pak pasta. :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Tatta's be like. :lol:
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Chrysa schreef: za 08 jan 2022, 21:28 €1.24, toch weer een pak pasta. :')
Je mist nog net een cent voor een zak tortellini kaas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Komt dat even goed uit, want kaas eet ik niet. *O*
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Anne »

Op Delft Campus hangen ook al de spoornummerborden voor de nu in aanleg zijnde sporen. Maar het wordt dan wel een vreemde nummering.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Vreemd in Nederland, in Duitsland zie je het wel vaker, al vind ik het ook geen handige nummering. Als de doorgaande sporen in het midden liggen wordt één van die doorgaande sporen spoor 1 genoemd, het doorgaande spoor in de tegenrichting spoor 2. De andere sporen worden dan afhankelijk van het naastliggende andere spoor even of oneven doorgeteld.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Misschien liep de persoon die ze opgehangen heeft gewoon te slapen?
🍉
YSH
Berichten: 60
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 14:03

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door YSH »

Ik neem aan dat nu er nog maar 2 sporen in gebruik zijn, ze ook alleen spoor 1 en 2 willen gebruiken. Zodra de viersporigheid in gebruik komt, wordt het omgenummerd naar 1-4 en worden de bordjes in de juiste volgorde gehangen.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DDietzen »

Wat is dan het nut van die bordjes nu al ophangen? De reizigers hebben er immers niks aan; hoogstens leidt het in een enkel geval tot verwarring als mensen een bordje 3 zien en verwachten dat spoor 2 daar wel naast zal liggen. En in de tussentijd kunnen de bordjes gevandaliseerd of gestolen worden. Laat ze dan in een loods hun tijd afwachten, zou ik zeggen.
YSH
Berichten: 60
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 14:03

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door YSH »

Als het simpele bordjes waren was later pas ophangen waarschijnlijk het makkelijkst. Met een lichtkast zal het efficiënter zijn om alle bedrading aan de mast in één keer te doen en alleen de fronten later om te wisselen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik verwacht eigenlijk dat zowel Delft als Delft Campus een nieuwe spoornummering krijgen bij oplevering van de viersporigheid.

Op Delft verwacht ik dat het huidige spoor 2 spoor 3 wordt, en het huidige spoor 1 spoor 4. Op Delft Campus verwacht ik dat het huidige spoor 1 spoor 3 wordt, en het huidige spoor 2 spoor 2 blijft. Dan is de spoornummering tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal op alle stations gelijk. Dit soort acties zijn in het verleden ook al uitgehaald bij de verdubbeling van de sporen op Amsterdam Zuid en RAI.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Ardan schreef: zo 09 jan 2022, 23:31Als de doorgaande sporen in het midden liggen wordt één van die doorgaande sporen spoor 1 genoemd, het doorgaande spoor in de tegenrichting spoor 2.
Maar dat is hier niet het geval, sprinters gaan over 1-3 en intercity's over 2-4 (of andersom, momenteel is de nummering bij Delft geloof ik precies andersom als bij Rijswijk) omdat je dan een overkruising minder hebt bij HS.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ardan schreef: zo 09 jan 2022, 23:31 Vreemd in Nederland, in Duitsland zie je het wel vaker, al vind ik het ook geen handige nummering. Als de doorgaande sporen in het midden liggen wordt één van die doorgaande sporen spoor 1 genoemd, het doorgaande spoor in de tegenrichting spoor 2. De andere sporen worden dan afhankelijk van het naastliggende andere spoor even of oneven doorgeteld.
In Frankrijk heb je dat soort ongein ook, en erger. In Antibes bijvoorbeeld is het spoor aan het stationsgebouw spoor 2, en vervolgens heb je een eilandperron met spoor 1 en spoor A. :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Dichterbij hebben we ook zo'n situatie hè: in Elst heb je spoor 2, 1, 3 als volgorde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

umbusko schreef:
Ardan schreef: zo 09 jan 2022, 23:31 Vreemd in Nederland, in Duitsland zie je het wel vaker, al vind ik het ook geen handige nummering. Als de doorgaande sporen in het midden liggen wordt één van die doorgaande sporen spoor 1 genoemd, het doorgaande spoor in de tegenrichting spoor 2. De andere sporen worden dan afhankelijk van het naastliggende andere spoor even of oneven doorgeteld.
In Frankrijk heb je dat soort ongein ook, en erger. In Antibes bijvoorbeeld is het spoor aan het stationsgebouw spoor 2, en vervolgens heb je een eilandperron met spoor 1 en spoor A. :')
In Frankrijk hanteren ze een systeem dat enigszins lijkt op dat van de RET. Spoor 1 is voor de treinen uit Parijs, spoor 2 voor de treinen naar Parijs. Een zijspoor van spoor 1 is dan spoor 3 of 1a, een zijspoor voor spoor 2 is dan spoor 4 of 2a. Een deel van de voormalige spoorwegmaatschappijen gebruikte voor grote stations letters.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Wat gebruikt de RET dan als nulpunt?

Op Bijlmer ArenA zijn de metrosporen meegeteld bij het nummeren van de treinsporen (1-2-3-metro-metro-6-7-8), maar GVB heeft zelf de metrosporen niet 4 en 5 genoemd maar gewoon 1 en 2 :') Amstel en Duivendrecht idem.
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Daniel schreef: ma 10 jan 2022, 12:15 Dichterbij hebben we ook zo'n situatie hè: in Elst heb je spoor 2, 1, 3 als volgorde.
Oh ja, maar dat is dan nog "logisch" in de zin dat spoor 1 wel aan de kant van het dorp ligt en 2 aan de overkant.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten