Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Nou, daar ben ik eigenlijk weer geheel van opgeknapt, gelukkig :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Gadverdamme. Het riool in mijn wijk wordt ook in etappes vervangen, want de straat moest toch open voor stadsverwarming. Ik hoop dat dit soort ongelukken niet voorkomen, ze hebben expres overal het riool al schoongezogen de laatste tijd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Sommige mensen…. Zojuist het volgende zien gebeuren in Katwijk:

Er staat een jongen in Katwijk op de halte, bus komt eraan en die jongen gaat op dat moment weer in het wachthokje op het bankje zitten. De chauffeur denkt die hoeft niet mee en rijdt door, vervolgens zie ik die jongen achter de bus aanrennen. _O- _O- _O-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ja zoiets had ik vanochtend ook toen ik in Deventer de ondergrondse fietsenstalling uitliep, pal voor de ingang van het station. Een mevrouw vraagt twee jongens in het Engels waar ze de trein naar Osnabrück kan vinden. Die jongens kijken heel verbaasd want ze staat letterlijk drie meter voor de ingang van het station. Ze wijzen naar binnen maar mevrouw zegt dat ze een bord zag dat naar beneden wijst, de fietsenstalling in.

Ik wijs haar ook maar naar binnen, "door de poortjes en dan naar spoor 1", maar ze loopt niet achter me aan. Terwijl ik intussen wel op het perron ben zie ik dat ze aan de overkant van de straat is gaan lopen met haar koffer en hondje. Geen idee of ze nog in Osnabrück is gekomen :')
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik heb ooit in een ICE vanaf toen nog Wien Westbf te maken gehad met een vrouw die 0 woorden Duits of Engels kon. Ze sprak ons aan met "Göttingen, Göttingen?" (ja, deze trein gaat ook naar Göttingen). Tot zover was dat nog wel te begrijpen, maar ze kwam daarna ieder station opnieuw aanzetten met haar "Göttingen, Göttingen?" (nee, dit is St. Pölten, we zijn er nog niet). :') Ik denk dat ze wel in Göttingen gekomen is, maar verder dan Nürnberg gingen wij niet dus zeker weten doe ik het niet. :lol: (En ik kan dus nooit meer Göttingen horen zonder in de lach te schieten. :X )
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Geweldig zulke verhalen _O- _O-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

.. dat ik vind dat er wel heel véél camera's hangen in het nieuwe opstelterrein in Arnhem. :shock:

Het begint bij het eerste portaal aan de wegzijde, achter het hek. Per spoor 1 camera. Dan verspringt het steeds per portaal. Dus 1 portaal niet, dan weer een portaal met camera's. Zullen wel 360 graden camera's zijn? (zo'n zwart bolletje is het).

Alles in de smiezen hebben, is het tegenwoordig.. :(

Verder ziet het er wel mooi, clean uit. Bijna gereed voor gebruik, volgens mij.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door reisthijs »

Bittere noodzaak tegenwoordig, om de vandalen af te schrikken.

NS is van plan om daar ICD-treinstammen op te stellen als 'warme reserve' wanneer de eerste ICNG's in dienst komen. Dat zal vermoedelijk pas ergens in 2022 gaan gebeuren.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Nieuw opstelterrein in Arnhem? Voor ICD? Waar, en waarom per se daar? Is de Berg verbouwd?
Ik doe ook maar wat
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^^^ zit aan de Leeghwaterstraat (nabij de Rijn). (in het verlengde van Arnhem Goederen)

Ja, er is hier niet veel over geschreven.

https://www.ns.nl/binaries/_ht_15937624 ... ni2020.pdf


(..)Welke treinen komen er op het opstelterrein van Arnhem te staan?

Het nieuwe opstelterrein biedt de ruimte en faciliteiten voor het opstellen van bestaande en nieuwe
treinen. Daarnaast kan het terrein worden gebruikt voor het parkeren van treinen die niet in de
vaste dienstregeling worden gebruikt, maar kunnen worden ingezet als dat nodig is. Op korte
termijn komen op het terrein rond de 22 treinen te staan. Deze treinen zijn reservematerieel en
kunnen mogelijk worden ingezet. Daarom krijgen deze treinen één keer per week een
inspectiebeurt, om te garanderen dat ze paraat zijn.
(..)
Na een aantal jaar gaat NS het terrein ook gebruiken voor het parkeren van
treinen die helemaal niet meer in de dienstregeling rijden. (..)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ah. Kraamkamer en kerkhof ineen dus :pos:
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Kraamkerkhof *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

umbusko schreef: do 29 jul 2021, 19:34 Ik heb ooit in een ICE vanaf toen nog Wien Westbf te maken gehad met een vrouw die 0 woorden Duits of Engels kon. Ze sprak ons aan met "Göttingen, Göttingen?"
Welke taal sprak ze wel? Als het Nederlands, Tsjechisch of Slowaaks was, had je haar immers alsnog te woord kunnen staan. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MdJ »

Durashift schreef: do 29 jul 2021, 21:29 ^^^^ zit aan de Leeghwaterstraat (nabij de Rijn). (in het verlengde van Arnhem Goederen)
Ahgons; Arnhem Goederen Opstelterrein NS. Terrein is ook van NS zelf en niet in beheer van ProRail.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

ns.nl schreef:Het nieuwe opstelterrein biedt de ruimte en faciliteiten voor het opstellen van bestaande en nieuwe
treinen.
Bij mij leiden zulke teksten onherroepelijk tot de vraag waar NS niet-bestaande treinen opstelt. Jammer dat daar dan verder niets over gezegd wordt -0-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Meltrain schreef: do 29 jul 2021, 22:11
umbusko schreef: do 29 jul 2021, 19:34 Ik heb ooit in een ICE vanaf toen nog Wien Westbf te maken gehad met een vrouw die 0 woorden Duits of Engels kon. Ze sprak ons aan met "Göttingen, Göttingen?"
Welke taal sprak ze wel? Als het Nederlands, Tsjechisch of Slowaaks was, had je haar immers alsnog te woord kunnen staan. ;)
Ja, dat is een goede vraag. Het Hongaars van mijn moeder bood ook geen soelaas en een andere Slavische taal sprak ze denk ik ook niet, maar ze was wel Europees. Ik denk dat ze uit Roemenië kwam. Maar dat is een wilde gok.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

trolly schreef: do 29 jul 2021, 22:58
ns.nl schreef:Het nieuwe opstelterrein biedt de ruimte en faciliteiten voor het opstellen van bestaande en nieuwe
treinen.
Bij mij leiden zulke teksten onherroepelijk tot de vraag waar NS niet-bestaande treinen opstelt. Jammer dat daar dan verder niets over gezegd wordt -0-
Amersfoort.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

Ik denk dat ze uit Roemenië kwam
Dan kan je Frans proberen. Roemeens is een romaanse taal en lijkt dus op het Frans en andere zuid-Europese talen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

trolly schreef: do 29 jul 2021, 22:58Bij mij leiden zulke teksten onherroepelijk tot de vraag waar NS niet-bestaande treinen opstelt. Jammer dat daar dan verder niets over gezegd wordt
Berghem Piekenhoef Opstel
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Alargule schreef: vr 30 jul 2021, 06:41Amersfoort.
Bemined schreef: vr 30 jul 2021, 08:21Berghem Piekenhoef Opstel
Dank voor het meedenken, klinkt inderdaad plausibel.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Vinny schreef: vr 30 jul 2021, 06:57
Ik denk dat ze uit Roemenië kwam
Dan kan je Frans proberen. Roemeens is een romaanse taal en lijkt dus op het Frans en andere zuid-Europese talen.
Ik zet de ondertiteling bij Scandinavische krimi's ook altijd uit ja :Y
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

trolly schreef: do 29 jul 2021, 22:58Bij mij leiden zulke teksten onherroepelijk tot de vraag waar NS niet-bestaande treinen opstelt. Jammer dat daar dan verder niets over gezegd wordt
DB stelt zijn niet-bestaande treinen altijd in Bielefeld op, geloof ik.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Bestaat niet!
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Daarom staan daar ook de niet-bestaande treinen ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Maar als niet-bestaande treinen in een niet-bestaande plaats staan, dan bestaan ze toch wel?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten