Mag ik even kwijt
Re: Mag ik even kwijt
Ik vermoed dat je het antwoord op HGBTF moet gaan zoeken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mag ik even kwijt
Dayum, wat voor vemogen moet je tegenwoordig wel niet op die rekeningen hebben staan om zulke rente te krijgen?
Edit: woordje "zulke" toegevoegd.
Edit: woordje "zulke" toegevoegd.
Laatst gewijzigd door Hainje op za 08 jan 2022, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Re: Mag ik even kwijt
Bij de ING kreeg je elke maand de rente overgeschreven. Ik geloof dat er op 1 januari 7 cent werd bijgeschreven. Voor het laatst, want de rente is per 1 januari verlaagd van 0,01% naar 0,00%
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mag ik even kwijt
Het kan toch niet lang meer duren voordat de ECB de rente toch moet gaan verhogen.. met de oplopende "tijdelijke" inflatie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Hier is de rente ook al binnen, maar dat was toch nog 45 cent op 1 januari (de rente van december alleen zelfs).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt
€1.24, toch weer een pak pasta.
Re: Mag ik even kwijt
Je mist nog net een cent voor een zak tortellini kaas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Komt dat even goed uit, want kaas eet ik niet.
Re: Mag ik even kwijt
Op Delft Campus hangen ook al de spoornummerborden voor de nu in aanleg zijnde sporen. Maar het wordt dan wel een vreemde nummering.
Re: Mag ik even kwijt
Vreemd in Nederland, in Duitsland zie je het wel vaker, al vind ik het ook geen handige nummering. Als de doorgaande sporen in het midden liggen wordt één van die doorgaande sporen spoor 1 genoemd, het doorgaande spoor in de tegenrichting spoor 2. De andere sporen worden dan afhankelijk van het naastliggende andere spoor even of oneven doorgeteld.
Ik doe ook maar wat
Re: Mag ik even kwijt
Ik neem aan dat nu er nog maar 2 sporen in gebruik zijn, ze ook alleen spoor 1 en 2 willen gebruiken. Zodra de viersporigheid in gebruik komt, wordt het omgenummerd naar 1-4 en worden de bordjes in de juiste volgorde gehangen.
Re: Mag ik even kwijt
Wat is dan het nut van die bordjes nu al ophangen? De reizigers hebben er immers niks aan; hoogstens leidt het in een enkel geval tot verwarring als mensen een bordje 3 zien en verwachten dat spoor 2 daar wel naast zal liggen. En in de tussentijd kunnen de bordjes gevandaliseerd of gestolen worden. Laat ze dan in een loods hun tijd afwachten, zou ik zeggen.
Re: Mag ik even kwijt
Als het simpele bordjes waren was later pas ophangen waarschijnlijk het makkelijkst. Met een lichtkast zal het efficiënter zijn om alle bedrading aan de mast in één keer te doen en alleen de fronten later om te wisselen.
Re: Mag ik even kwijt
Ik verwacht eigenlijk dat zowel Delft als Delft Campus een nieuwe spoornummering krijgen bij oplevering van de viersporigheid.
Op Delft verwacht ik dat het huidige spoor 2 spoor 3 wordt, en het huidige spoor 1 spoor 4. Op Delft Campus verwacht ik dat het huidige spoor 1 spoor 3 wordt, en het huidige spoor 2 spoor 2 blijft. Dan is de spoornummering tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal op alle stations gelijk. Dit soort acties zijn in het verleden ook al uitgehaald bij de verdubbeling van de sporen op Amsterdam Zuid en RAI.
Op Delft verwacht ik dat het huidige spoor 2 spoor 3 wordt, en het huidige spoor 1 spoor 4. Op Delft Campus verwacht ik dat het huidige spoor 1 spoor 3 wordt, en het huidige spoor 2 spoor 2 blijft. Dan is de spoornummering tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal op alle stations gelijk. Dit soort acties zijn in het verleden ook al uitgehaald bij de verdubbeling van de sporen op Amsterdam Zuid en RAI.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Maar dat is hier niet het geval, sprinters gaan over 1-3 en intercity's over 2-4 (of andersom, momenteel is de nummering bij Delft geloof ik precies andersom als bij Rijswijk) omdat je dan een overkruising minder hebt bij HS.
Re: Mag ik even kwijt
In Frankrijk heb je dat soort ongein ook, en erger. In Antibes bijvoorbeeld is het spoor aan het stationsgebouw spoor 2, en vervolgens heb je een eilandperron met spoor 1 en spoor A.Ardan schreef: ↑zo 09 jan 2022, 23:31 Vreemd in Nederland, in Duitsland zie je het wel vaker, al vind ik het ook geen handige nummering. Als de doorgaande sporen in het midden liggen wordt één van die doorgaande sporen spoor 1 genoemd, het doorgaande spoor in de tegenrichting spoor 2. De andere sporen worden dan afhankelijk van het naastliggende andere spoor even of oneven doorgeteld.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Dichterbij hebben we ook zo'n situatie hè: in Elst heb je spoor 2, 1, 3 als volgorde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt
In Frankrijk hanteren ze een systeem dat enigszins lijkt op dat van de RET. Spoor 1 is voor de treinen uit Parijs, spoor 2 voor de treinen naar Parijs. Een zijspoor van spoor 1 is dan spoor 3 of 1a, een zijspoor voor spoor 2 is dan spoor 4 of 2a. Een deel van de voormalige spoorwegmaatschappijen gebruikte voor grote stations letters.umbusko schreef:In Frankrijk heb je dat soort ongein ook, en erger. In Antibes bijvoorbeeld is het spoor aan het stationsgebouw spoor 2, en vervolgens heb je een eilandperron met spoor 1 en spoor A.Ardan schreef: ↑zo 09 jan 2022, 23:31 Vreemd in Nederland, in Duitsland zie je het wel vaker, al vind ik het ook geen handige nummering. Als de doorgaande sporen in het midden liggen wordt één van die doorgaande sporen spoor 1 genoemd, het doorgaande spoor in de tegenrichting spoor 2. De andere sporen worden dan afhankelijk van het naastliggende andere spoor even of oneven doorgeteld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Wat gebruikt de RET dan als nulpunt?
Op Bijlmer ArenA zijn de metrosporen meegeteld bij het nummeren van de treinsporen (1-2-3-metro-metro-6-7-8), maar GVB heeft zelf de metrosporen niet 4 en 5 genoemd maar gewoon 1 en 2 Amstel en Duivendrecht idem.
Op Bijlmer ArenA zijn de metrosporen meegeteld bij het nummeren van de treinsporen (1-2-3-metro-metro-6-7-8), maar GVB heeft zelf de metrosporen niet 4 en 5 genoemd maar gewoon 1 en 2 Amstel en Duivendrecht idem.
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 75 gasten