Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik wil even iets delen:

Een aantal maanden geleden heb ik in mijn voorsteltopic laten weten dat ik thuisonderwijs krijg. Dus ik kreeg les van mijn ouders. Sinds september 2021 kreeg ik vaak online les van docenten omdat dat voor ons makkelijker werd. Ik had wel al aangegeven dat ik liever op school wil net zoals alle andere kinderen die regulier gezien gewoon naar school gaan.

In maart 2022 ben ik naar een school gegaan die democratisch gericht is. En het is ook een particuliere school. In heel die maartmaand mocht ik 4 weken proefdraaien om te kijken of het wat voor mij is. In april had ik de tijd om na te denken en sinds 9 mei zit ik officieel op die school. :trein:

Het is voor mij wel anders om op school te zitten als jullie begrijpen omdat ik eerst heel mijn leven thuisonderwijs gewend was. Maar ik heb het op die school goed naar mijn zin en het is leuk daar met goede en aardige docenten die je goed begeleiden met je studie. :) :D
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Wat betekent in de praktijk "democratisch gericht"?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ZO6176 »

Zelfde vraag als isidora.
Fijn dat het goed bevalt
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Kalil Nieuw »

Laten we zeggen, het is een particuliere en democratische school. Dat bedoelde ik met democratisch gericht. Bijvoorbeeld als één van de docenten daar iets wil besluiten dan gaat hij aan iedereen vragen (dus ook aan de studenten) of ze consent zijn met de besluiting. Ook als er iemand (d.w.z een leerling) iets niet bevalt kan die daar een motie voor indienen om het te veranderen en zitten op een bepaalde dag in een schoolkring, kijken wat de rest te zeggen heeft en of ze consent zijn om het gedoe op te lossen. Ook mag je op die school zelf bepalen wat je leert en hoe je iets leert.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik dacht dat thuisonderwijs illegaal was in Nederland. :shock:
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Kalil Nieuw »

Thuisonderwijs in Nederland (in tegenstelling tot Amerika) is verboden ja. Maar er zijn twee uitzonderingen.

1. als het kind psychische klachten heeft of bijvoorbeeld doof en blind is en daardoor niet op een reguliere school kan meedraaien is thuisonderwijs toegestaan.

2. Als er geen school van levensbeschouwelijke richting in de omgeving is, het richtingsbezwaar dus, mag het kind thuisonderwijs krijgen. Maar ouders moeten daarvoor wel een vrijstelling aanvragen.

Voor de duidelijkheid, ik ben om deze laatste reden thuis onderwezen.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Ik hoop dat het een goede aansluiting biedt op het vervolgonderwijs. Houd er wel rekening mee dat je ooit op een punt gaat komen dat het democratisch principe niet meer opgaat.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Kalil Nieuw »

Daar heb ik al rekening meegehouden. Waarschijnlijk ga ik binnenkort ook gewoon naar een reguliere school. Een democratische school is voor mijn ouders makkelijker geregeld voor nu want voor een islamitische reguliere middelbare school hier in de buurt is het zo dat de inschrijving vaak lang duurt en ook het aantal toetsen die ik zou moeten maken waar ik nog niet klaar voor ben.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
WDK6761G1
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 03 jan 2022, 00:50

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door WDK6761G1 »

Aanrijding als een reizeger en OVer

Gisteren bij Oldenbosch was er een aanrijding op de kruising. Het was de VIRM-9419 als trein 2279 en ik was binnen. Voordat hij de oversteekplaats passeert, is de chauffeur begonnen met een noodremming, maar stopte nadat trein was gepasseerd. Het was 20:06 en ik zou rond 21:00 uur in Delft aankomen. Nu is alles veranderd.

Ik had geen idee wat er was gecrasht, maar na een half uur wachten kwam de politie. Ik reisde met mijn fiets, dus ik heb veel ruimte om te bewegen. Er waren ook Prorail medewerkers. Een uur later (rond 21.00 uur) brachten van Prorail medewerkers deze planken, maar ze wisten niet wanneer we de trein konden verlaten. Voordat we de plank hadden, liet de chauffeur ons weten dat er zijn bussen, maar dit is niet gebeurd.
AfbeeldingIMG_20220604_211313 by Shiyu QIN, 於 Flickr

Tien minuten later (rond 21:20) kwam er een conducteur en gaf ons een flesje water. Dit is 'Prorail' water met weinig labels behalve dat het is geproduceerd in Enschede. Ze zei dat we over een kwartier overstappen op een andere trein (met behulp van de planken). Vanaf treinposities zag ik dat FLIRT-2505 kwam (rond 21:40). Hij was net vertrokken uit Dordrecht en kwam ons redden door de route verder dan Dordrecht Zuid (bestemming Nijmegen) te annuleren.
AfbeeldingIMG_20220604_212445 by Shiyu QIN, 於 Flickr

Maar dingen veranderden toen 9419 rond 21:50 trein 29701 kreeg. Er waren politieagenten en Prorail medewerkers die foto's maakten en de schade aan draaistellen controleerden. Uiteindelijk werd 9419 losgelaten. FLIRT is een trein met lage vloer, dus planken zijn nutteloos. Als ze een ICM of VIRM (of SGM, maar niet meer) kunnen sturen, werkt het. We hervatten de reis om 21:57.
AfbeeldingIMG_20220604_215757 by Shiyu QIN, 於 Flickr
AfbeeldingScreenshot_20220604_214041_com.huawei.browser by Shiyu QIN, 於 Flickr

22:20 Ik kwam aan op Rotterdam Centraal. Eindelijk was ik thuis 22:40. 2 uur vertraging!
AfbeeldingIMG_20220604_223409 by Shiyu QIN, 於 Flickr
AfbeeldingIMG_20220604_210303 by Shiyu QIN, 於 Flickr
AfbeeldingIMG_20220604_221354 by Shiyu QIN, 於 Flickr

----------------------------------------------------Engels Versie--------------------------------------------------------
Yesterday at Oldenbosch there was a collision at the crossing nearby. It was the VIRM-9419 as train 2279 and I was inside. Before it pass the crossing the driver has begun emergency braking but it stopped after it has passed. The time was 20:06 and I was supposed to reach Delft around 9pm. Now evething has changed.

I had no idea what was crashed, but after half an hour of waiting the police came. I traveled with my bicycle so I've got a lot of space to move. There were also Prorail staff. One hour later (around 21:00) Prorail guys brought these planks, but they did't know when we can leave the train. Before we had the plank, driver informed us there will be busses take us to somewhere else, but this didn't happen.

Ten minutes later (around 21:20) a conductor came and gave us small bottle of water. These are 'Prorail' water with few labels except saying produced in Enschede. She said we will be transferred to another train (using the planks) in a quarter. From treinposities I saw that FLIRT-2505 came (around 21:40). It was just departed from Dordrecht and came to save us by cancelling the route further than Dordrecht Zuid (destination Nijmegen).

But things changed when 9419 was given train 29701 around 21:50. There were polices and Prorail guys taking photo and checking damage of bogies. Finally 9419 was let go. FLIRT is a low floor train so planks are useless. If they can send an ICM or VIRM (or SGM, but now gone) it works. We resumed the trip at 21:57.

22:20 I arrived at Rotterdam Centraal. Finally I was home 22:40. 2 hours of delay!
Always feel boring on Sundays, why?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Sociale herkenbare awkwardness in de trein: ik zit links in de trein. Rechts gaat een mevrouw zitten. Links van mij op het perron staat haar man. Ze zwaaien en gebaren naar elkaar en blijven elkaar aankijken. Ik zit er precíés tussenin en het duurt nog drie minuten voor de trein vertrekt :') Dus ga ik maar dit berichtje tikken zodat ik er niet al te random tussen zit.
Ik doe ook maar wat
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Laatst heb ik een keer teruggezwaaid in zo'n situatie. Hilariteit gegarandeerd. :Y
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Vandaag even lekker sportief bezig zijn met de 3800m op de FBK Games *bus*

(3800m buspendel dan uiteraard he :mrgreen: )
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Mijn 9 euro ticket reis door Duitsland was mijn eerste meerdaagse reis sinds februari 2020.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De Broodzaak heeft nu een koffieabonnement. Voor € 20 per maand krijg je een QR-code waarmee je elke dag maximaal vijf keer een gratis kopje koffie (alle soorten) of thee kan halen bij een van de filialen. Maximaal 1 kopje tegelijk en met tussenpozen van minstens 30 minuten. Een cappuccino is € 2,60 dus dat heb je er bij 8 cappuccino al uit.

De oude spaarkaart is per 1 juni niet meer verkrijgbaar, wel kan je die nog volmaken en inleveren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Interessante actie, maar zoveel koffie of thee krijg ik per dag niet weggewerkt :)
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

De Treck sterft ook uit, beide ketens worden nu Backwerk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

De Treck is natuurlijk nooit echt van de grond gekomen met alleen filialen in Leiden en Amersfoort. Die in Leiden wordt momenteel al tot Backwerk verbouwd dacht ik laatst te zien, die in Amersfoort is vaker dicht dan open.

Broodzaak zit sowieso nog in Dordrecht, Amsterdam Centraal (2x), Haarlem, Breda zover ik recent gezien heb.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Op het Treck-filiaal in Amersfoort hangt al een tijdje de mededeling dat ze gesloten zijn, om omgebouwd te gaan worden naar Backwerk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ik had het briefje gezien maar nog niet gelezen, maar sowieso heb ik dat Treck-filiaal al maanden zelden open gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Hier in Den Bosch is nog een Broodzaak te vinden al zijn de openingstijden wel wat onduidelijk. Maar dat geldt eigenlijk ook voor de Smullers, Etos en AKO. In het weekend is er vrij veel gesloten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

In de abonnementsvoorwaarden zit een lijstje.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

De Broodzaak van Ede-Wageningen staat natuurlijk niet in de plaats Ede-Wageningen. :p
Maar waarom doet de Broodzaak van Rotterdam Centraal niet mee? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jultar »

Rotterdam heeft geen Broodzaak meer, dat is nu Backwerk.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Broodzaak ging toch verdwijnen en er kwam iets anders voor in de plaats?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten