Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Vandaag is de eerste verkiezingsronde van de Franse presidentsverkiezingen, en alle stemgerechtigden die in de provincies Noord-Holland, Utrecht, Gelderland, Flevoland, Overijssel, Drenthe, Groningen en Friesland wonen moeten stemmen in een stembureau vlak naast station Amsterdam RAI. Dan is het wel enorme luxe dat de 3100 vandaag daar stopt, nu heb ik ineens een rechtstreekse trein naar het stembureau. *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7648
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Uit nieuwsgierigheid: hoeveel Franse stemgerechtigden zijn er in Nederland? En was het in het consulaat? Die zit immers op vijf minuten lopen van station rAI.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Voor deze keer heb ik de cijfers niet direct bij de hand, maar voor de vorige presidentsverkiezingen waren het er 17.443. Daarvoor zijn deze keer drie stembureau-locaties ingericht, twee in Den Haag (één voor Fransen in Den Haag en één voor Fransen in Zuid-Holland, Zeeland, Noord-Brabant en Limburg), en daarnaast dus de locatie in Amsterdam. En dat was niet bij het consulaat zelf (dat zou te klein zijn), maar in het Novotel ernaast.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21392
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Waarom is er voor Fransen in Den Haag een apart stembureau? :s
Had de verdeling trouwens niet beter verdeeld over het land kunnen zijn? Dus bijvoorbeeld Den Haag, Zwolle en Eindhoven?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TffpaA
Berichten: 3283
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ik weet natuurlijk niet waar alle Fransen woonachtig zijn in Nederland, maar het zou me niets verbazen als de bulk in de Randstad woont, omdat daar nu eenmaal de meeste bedrijven en instituten zitten die mensen van over de grenzen in dienst hebben.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

De diplomatieke missies zitten daar, en het is veelal het personeel van die missies die de stembureaus bemensen. In Den Haag werd gestemd in het Lycée Vincent van Gogh La Haye, in twee naburige gebouwen van die school.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Die collega die nooit met de trein gaat maar wel altijd zeurt dat de treinen altijd vertraagd zijn? Die is dus met de auto minstens een half uur te laat op een afspraak waar ik er met de trein stipt op tijd was :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Doet mij denken aan deze campagne...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Die hebben zoveel vertrouwen in de bus dat er een scène in een trein in verwerkt is :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Tja was een algemene Keolis campagne. Staat nu toevallig Syntus Gelderland bij, maar er was ook een Blauwnet versie
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Hoi, ik heb een foto van een trein gemaakt vandaag :Y
Afbeelding
En hoe was jullie zonnige dag?
Ik doe ook maar wat
TffpaA
Berichten: 3283
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Berghem-Piekenhoef?
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

In de categorie DB-bingo noteer ik, defecte reserveringsdisplays. En een melding daarover op de schermen met de route. En natuurlijk een geänderte Wagenreihung. Nou ja, zolang het daarbij blijft. _O_
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Vlak voor Limburg Süd is iemand voor onze trein gesprongen. :( En ik vrees dat het niet goed is afgelopen. Prognose: 2 uur.
waldo79
Berichten: 7660
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Oef, drama ja :N sterkte aan alle betrokkenen.
Waar ben je naartoe onderweg?
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Naar Praag, geplande aankomst 18:13 maar dat zal dus flink wat later worden. Het personeel heeft water en Fahrgastrechtformulare uitgedeeld en houdt ons verder goed op de hoogte.
waldo79
Berichten: 7660
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Gelukkig maar :) Staan jullie op een locatie waar je geëvacueerd kunt worden?
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik zit in het tweede rijtuig van de 16 en net bij de uitgang van een tunnel, maar de rest van de trein staat in de tunnel en heeft dus ook geen telefoonsignaal. Men heeft het inderdaad over mogelijk evacuëren maar alle opties zijn nog open. Er kwam zojuist een priester langs...
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Nou, na 2 uur en een kwartier zijn we met verminderde snelheid verder gereden naar Limburg Süd. Daar moesten we overstappen van spoor 1 naar spoor 4, bovenover, 2x 45 treden, op een vervangende gekoppelde ICE. Er verzamelde zich natuurlijk een mensenmassa voor de liften, dus dat heeft zo'n 25 minuten geduurd. Deze trein rijdt ons nu naar Frankfurt Hbf.
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Het was niet de bedoeling vandaag, maar ik ben in een hagelnieuwe InterJet beland. Uitstekende trein!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Vet :D
Ik doe ook maar wat
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Kalil Nieuw »

Uit de kunst! _O_
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21392
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Wat voor trein is de InterJet? Ik zie wel het logo van CD, maar is het een binnenlandse of internationale trein? En is het een treinstel of een loc met rijtuigen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3479
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

De InterJet is een stam getrokken rijtuigen met loc, deze worden ingezet tussen Praha en Cheb. Deze zijn sinds een paar maanden in dienst en vervangen oudere getrokken rijtuigen. Op de foto is volgens mij de eerste klas te zien.
umbusko
Donateur
Berichten: 5333
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Juist! :pos: Ik geloof dat men dezelfde soort rijtuigen ook in wilde zetten op de verbinding naar Budapest, maar daar is nog niks van gekomen. Ik weet niet of ze besloten hebben eerst binnenlands te testen, of dat dit nou net niet precies dezelfde rijtuigen zijn, of wat er nou precies in het plan veranderd is. Het enige nadeel van deze trein is het ontbreken van een restauratierijtuig, er is alleen zo'n karretje (de Minibar). Maar omdat het rijtuigen zijn, kan een restauratierijtuig er natuurlijk altijd nog tussen gehangen worden. Het is in feite een upgrade van de rijtuigen van de Railjet, en dat is goed gelukt. Die Tsjechische Railjet heeft stoelen die aan alle kanten kraken, maar dat is hier absoluut niet het geval. Ik geloof ook dat je je telefoon draadloos kunt opladen, als je telefoon dat ondersteunt.

Wat heel raar is, is de toegang tot de toiletten. Je moet gewoon heel hard tegen de deur aanduwen, dan gaat hij open. :') Er zit nog een knopje "WC" naast, maar dat maakte alleen een geluid en de functie daarvan is me volstrekt onduidelijk. Van binnen is het toilet wel ruim, schoon en logisch, met een normaal slot en een normale deurklink.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten