Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Ik kwam er laatst pas achter dat de NS-chipkaarten een nieuw design hebben.Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Zoeen heb ik ook :trein:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb de blauwe variant. Die is stiekem wel iets mooier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Krijg je ook gratis een OV-Chipkaart van NS als je NS Flex hebt?
(Mijn OVC verloopt namelijk in februari.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Aking schreef: do 03 dec 2020, 20:12 Hoeveel eeuwen geleden is dat?
2013, super modern met een iPad
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Meltrain schreef: do 03 dec 2020, 21:24 Krijg je ook gratis een OV-Chipkaart van NS als je NS Flex hebt?
(Mijn OVC verloopt namelijk in februari.)
Neem aan van wel, toen ik NS flex aangevraagd heb kreeg ik de chipkaart namelijk ook gratis.
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

De OV-Chipkaart bij NS Flex is nogsteeds gratis. Overigens is die foto met het nieuwe model NS OV-Chipkaart alweer oud. De geboortedatum is van de kaarten gehaald (maar staat nog wel in de data op de chip)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Mijn vertrouwen in het OV is na de blamage van dinsdagnacht nu wel weer hersteld _O_

Ik heb zojuist Voorschoterlaan - De Dreef/Panweg in een recordtijd gedaan van precies één uur. De metro was veel te laat waardoor ik een overstap van 0 minuten had op Alexander (gehaald). De treinmachinist had er vervolgens zin in en kwam 1 minuut te vroeg in Utrecht. Op OV-zoeker zag ik al dat bus 73 flink vertraagd was, dus die kon ik ook eerder pakken. Normale overstaptijd -2 minuten. Vervolgens had de chauffeur van bus 73 het gaspedaal gevonden en bracht me 1 minuut te vroeg in het altijd mooie Vollenhove (waar mijn fiets gewoon nog steeds niet gestolen is *O* )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Vollenhove! Daar was ik afgelopen weekend nog! *O* (en gezellig dat het was in de L-flat! :Y )
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

NOS-Journaal van 20 uur was afgelopen week ook in Vollenhove *O* alleen maar positiviteit!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Voor de context van dit bericht: Ik heb geen rijbewijs en geen auto.

Maandag beginnen we met de distributie van de kerstpakketten aan onze werknemers. We hebben de gepensioneerde man van onze administratief medewerker bereid gevonden om een week lang elke dag kerstpakketten weg te brengen, dus ik bracht de gelukkigen van de ronde van maandag op de hoogte dat er een pakket bezorgd zou worden. Ik heb drie keer als antwoord gekregen dat ze het zo leuk vinden dat ik eindelijk eens langs kom om koffie te drinken en één heeft mij direct uitgeroepen tot beste werkgever ooit :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Post »

Dus nu gaan jullie met zijn tweetjes?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nee, ik ga maandag lekker nog wat nieuwe arbeidsovereenkomsten opstellen. Er moet tenslotte ook in 2021 weer gewerkt worden :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Post »

Al die mensen zwaar teleurgesteld dat je niet langs komt :N
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Michael schreef: do 03 dec 2020, 15:04 Mijn OV-Chipkaart verloopt over 2 weken. Omdat ik een NS Abbonnement heb hoor ik gratis een nieuwe te krijgen van de NS. Normaliter krijg je van tevoren een email met de mogelijkheid om een nieuwe foto te uploaden. Maar die heb ik nooit gehad. Dus maar even via Twitter een berichtje gestuurd naar de NS hoelang van te voren je een nieuwe kaart opgestuurd krijgt. Maar omdat TLS de kaarten beheerd en produceert werd ik naar hun doorverwezen. Ook daar kreeg ik de vraag of ik vanuit de NS een email had gehad erover. Maar die had ik dus niet gehad. Ik kan nu dus via TLS mijn OV-Chipkaart gaan vernieuwen wat €10,50 kost. Maar die €10,50 krijg ik wel netjes van de NS terug :pos: :pos: Hopelijk gaat het over 5 jaar dan wel gewoon op de gebruikelijke manier
Ik heb zojuist mijn nieuwe OV-Chipkaart besteld maar ik hoefde dus maar €7,50 te betalen ipv de €10,50 die de medewerker van TLS vertelde. Maar wat wel apart is ik heb die €10,50 ook op de website zien staan maar dat ka ik nergens meer terugvinden.
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Gisteren de reizigers maar even in stijl verteld dat de voordeur vanaf maandag weer open gaat :mrgreen:
Vanaf maandag gaat de voordeur van de bus weer open,
dan kun je je losse kaartje weer gewoon met de pinpas kopen.

Je kunt dat dat niet meer met de app of QR-code,
dat was vanwege de Corona tot nu de gangbare methode.

Dus heb je geen voorverkoop-kaartje, OV-chipkaart of pin,
dan heeft wachten op de bus ook geen zin,
vanaf maandag kom je er dan namelijk niet meer in.
DDietzen
Berichten: 1319
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DDietzen »

Leuk geschreven! :mrgreen:

Nieuwsgierig, waarom gaan gelijk de app en QR-code weer uit het assortiment? Als je toch al hebt geïnvesteerd om die betalingsmethoden mogelijk te maken, lijkt het mij vreemd om ze na een paar maanden weer op te doeken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Syntus heeft denk ik, in tegenstelling tot Connexxion, geen barcodescanners in de bus? Dan is geldigheid controleren lastig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Volgens mij had Syntus juist wel vanalles met barcode scanners opgetuigd de laatste tijd. Gaat RRREis dat omkeren?
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

DDietzen schreef: zo 06 dec 2020, 03:05 Leuk geschreven! :mrgreen:

Nieuwsgierig, waarom gaan gelijk de app en QR-code weer uit het assortiment? Als je toch al hebt geïnvesteerd om die betalingsmethoden mogelijk te maken, lijkt het mij vreemd om ze na een paar maanden weer op te doeken.
Omdat je kaartjes bij ons per zone betaalt (hoe verder weg, hoe duurder) en met de QR-code moet je zelf aanklikken welk kaartje je wilt. In de app is dat ook zo. Men koopt dus massaal het goedkoopste kaartje (2,90 in PU) terwijl ze bijvoorbeeld van Utrecht naar Zeist gaan en dan dus 4,50 moeten betalen.

Of ze doen net alsof ze de QR-code scannen maar kopen vervolgens niets.

Het gebrek aan Service & Veiligheid maakt dat we hier bijna geen grip op hebben, want er zijn zo veel mensen die op deze wijze een kaartje kopen dat je ze niet allemaal naar voren kan roepen ''laat maar ff zien als het gelukt is''. En erop wachten kan qua tijd niet.

Er wordt dus pittig veel misbruik van gemaakt, en daarom dus gewoon weer lekker pinnen bij mij voorin!
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Nu zijn de kaartjes in de Keolis app allemaal tijdgebonden en bijvoorbeeld afhankelijk van het bedrag een aantal minuten geldig. Alleen heeft men daar niet goed over nagedacht.

In Midden-Overijssel doe je bijvoorbeeld één uur over een rit van station Raalte naar Zwolle. In totaal kom je door 6 zones dus moet je 3× €2,35 betalen (€7,05). Maar nu in de app moet je €9,40 betalen en die is maar 50 minuten geldig... Dus dan mag je daarna nog een keer €2,35 betalen voor het laatste stuk.

Maar van Raalte naar Deventer heeft het (voor mij) weer voordelen. Die rit kost je normaal ook €7,05 Maar aangezien het kaartje van €2,35 in de app nu gelijk is aan een reis van 20 minuten, is dat kaartje al voldoende voor de hele rit (op 2 minuten na). En dat scheelt zo'n €0,29 tot €1,64 per rit t.o.v. reizen met de OV-Chipkaart
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Het is al eeuwen geleden dat ik van de bus tussen Raalte en Zwolle gebruik heb gemaakt, maar dat gaat toch niemand betalen? Per trein is het 12 tot 14 minuten en kost een enkele reis vol tarief 4,35. Ik kan me niet herinneren dat er vroeger ook zo'n enorm prijsverschil was... Ik kreeg juist een busabonnement omdat de trein vele malen duurder was (naast de trein moest ik in Zwolle ook nog een busabonnement hebben, dat drukt de kosten natuurlijk enorm, maar volgens mij was de bus dan nog steeds goedkoper dan alleen een trajectabonnement met de trein).
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

DDietzen schreef: zo 06 dec 2020, 03:05 Leuk geschreven! :mrgreen:

Nieuwsgierig, waarom gaan gelijk de app en QR-code weer uit het assortiment? Als je toch al hebt geïnvesteerd om die betalingsmethoden mogelijk te maken, lijkt het mij vreemd om ze na een paar maanden weer op te doeken.
De Keolis-app (die al bestond voor Corona maar nauwelijks nog gebruikt werd) is nog vrij goed controleerbaar, maar de QR-code is echt een ramp qua controle. Er is alleen een statische betaalbevestiging en voor de rest is de afschrijving in de bank-app je vervoerbewijs. Daarnaast kost het gewoon heel veel tijd vanaf het instappen totdat de betaling voltooid is, je bent zo twee minuten verder.

Overigens is het sinds een tijdje ook mogelijk om via Tranzer een kaartje te kopen, je betaalt dan het OV-chipkaarttarief. Controle daarvan gaat hetzelfde als de eigen app.
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Mikos schreef: zo 06 dec 2020, 12:03 Het is al eeuwen geleden dat ik van de bus tussen Raalte en Zwolle gebruik heb gemaakt, maar dat gaat toch niemand betalen? Per trein is het 12 tot 14 minuten en kost een enkele reis vol tarief 4,35. Ik kan me niet herinneren dat er vroeger ook zo'n enorm prijsverschil was... Ik kreeg juist een busabonnement omdat de trein vele malen duurder was (naast de trein moest ik in Zwolle ook nog een busabonnement hebben, dat drukt de kosten natuurlijk enorm, maar volgens mij was de bus dan nog steeds goedkoper dan alleen een trajectabonnement met de trein).
Ik had vroeger ook een busabonnement omdat de trein duurder was, maar tegenwoordig zijn de sterabonnementen en trajectkaarten voor de bus afgeschaft. Daarvoor betaalde ik €70,- per maand voor de bus (toen ik nog geen recht had op een Studenten OV) tegenwoordig kost dat al €115,- voor jongeren onder de 18 (maar wel in het volledige vervoersgebied geldig)
Voor de trein betaal je momenteel €133,-

Zodra RRReis hier gaat rijden is de enige goedkope optie uiteindelijk nog Altijd korting scholier en reizen op saldo
of RRReis altijd vrij voor €135,- per maand (en dan ook geldig in de bussen van OV Regio IJsselmond)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

dennistd schreef: zo 06 dec 2020, 02:23 Gisteren de reizigers maar even in stijl verteld dat de voordeur vanaf maandag weer open gaat :mrgreen:
Syntus Twente loopt een weekje voor? Ik las dat bij Syntus Utrecht pas op 14 december de voordeur weer open ging namelijk (ookal hadden vrijwel alle bussen die ik afgelopen week had al een kuchscherm)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten