Mag ik even kwijt
Re: Mag ik even kwijt
Vandaag is de eerste verkiezingsronde van de Franse presidentsverkiezingen, en alle stemgerechtigden die in de provincies Noord-Holland, Utrecht, Gelderland, Flevoland, Overijssel, Drenthe, Groningen en Friesland wonen moeten stemmen in een stembureau vlak naast station Amsterdam RAI. Dan is het wel enorme luxe dat de 3100 vandaag daar stopt, nu heb ik ineens een rechtstreekse trein naar het stembureau.
Re: Mag ik even kwijt
Uit nieuwsgierigheid: hoeveel Franse stemgerechtigden zijn er in Nederland? En was het in het consulaat? Die zit immers op vijf minuten lopen van station rAI.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Mag ik even kwijt
Voor deze keer heb ik de cijfers niet direct bij de hand, maar voor de vorige presidentsverkiezingen waren het er 17.443. Daarvoor zijn deze keer drie stembureau-locaties ingericht, twee in Den Haag (één voor Fransen in Den Haag en één voor Fransen in Zuid-Holland, Zeeland, Noord-Brabant en Limburg), en daarnaast dus de locatie in Amsterdam. En dat was niet bij het consulaat zelf (dat zou te klein zijn), maar in het Novotel ernaast.
Re: Mag ik even kwijt
Waarom is er voor Fransen in Den Haag een apart stembureau?
Had de verdeling trouwens niet beter verdeeld over het land kunnen zijn? Dus bijvoorbeeld Den Haag, Zwolle en Eindhoven?
Had de verdeling trouwens niet beter verdeeld over het land kunnen zijn? Dus bijvoorbeeld Den Haag, Zwolle en Eindhoven?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Mag ik even kwijt
Ik weet natuurlijk niet waar alle Fransen woonachtig zijn in Nederland, maar het zou me niets verbazen als de bulk in de Randstad woont, omdat daar nu eenmaal de meeste bedrijven en instituten zitten die mensen van over de grenzen in dienst hebben.
Re: Mag ik even kwijt
De diplomatieke missies zitten daar, en het is veelal het personeel van die missies die de stembureaus bemensen. In Den Haag werd gestemd in het Lycée Vincent van Gogh La Haye, in twee naburige gebouwen van die school.
Re: Mag ik even kwijt
Die collega die nooit met de trein gaat maar wel altijd zeurt dat de treinen altijd vertraagd zijn? Die is dus met de auto minstens een half uur te laat op een afspraak waar ik er met de trein stipt op tijd was
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Doet mij denken aan deze campagne...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Mag ik even kwijt
Die hebben zoveel vertrouwen in de bus dat er een scène in een trein in verwerkt is
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Tja was een algemene Keolis campagne. Staat nu toevallig Syntus Gelderland bij, maar er was ook een Blauwnet versie
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Mag ik even kwijt
Hoi, ik heb een foto van een trein gemaakt vandaag
En hoe was jullie zonnige dag?
En hoe was jullie zonnige dag?
Ik doe ook maar wat
Re: Mag ik even kwijt
Berghem-Piekenhoef?
Re: Mag ik even kwijt
In de categorie DB-bingo noteer ik, defecte reserveringsdisplays. En een melding daarover op de schermen met de route. En natuurlijk een geänderte Wagenreihung. Nou ja, zolang het daarbij blijft.
Re: Mag ik even kwijt
Vlak voor Limburg Süd is iemand voor onze trein gesprongen. En ik vrees dat het niet goed is afgelopen. Prognose: 2 uur.
Re: Mag ik even kwijt
Oef, drama ja sterkte aan alle betrokkenen.
Waar ben je naartoe onderweg?
Waar ben je naartoe onderweg?
Re: Mag ik even kwijt
Naar Praag, geplande aankomst 18:13 maar dat zal dus flink wat later worden. Het personeel heeft water en Fahrgastrechtformulare uitgedeeld en houdt ons verder goed op de hoogte.
Re: Mag ik even kwijt
Gelukkig maar Staan jullie op een locatie waar je geëvacueerd kunt worden?
Re: Mag ik even kwijt
Ik zit in het tweede rijtuig van de 16 en net bij de uitgang van een tunnel, maar de rest van de trein staat in de tunnel en heeft dus ook geen telefoonsignaal. Men heeft het inderdaad over mogelijk evacuëren maar alle opties zijn nog open. Er kwam zojuist een priester langs...
Re: Mag ik even kwijt
Nou, na 2 uur en een kwartier zijn we met verminderde snelheid verder gereden naar Limburg Süd. Daar moesten we overstappen van spoor 1 naar spoor 4, bovenover, 2x 45 treden, op een vervangende gekoppelde ICE. Er verzamelde zich natuurlijk een mensenmassa voor de liften, dus dat heeft zo'n 25 minuten geduurd. Deze trein rijdt ons nu naar Frankfurt Hbf.
Re: Mag ik even kwijt
Het was niet de bedoeling vandaag, maar ik ben in een hagelnieuwe InterJet beland. Uitstekende trein!
-
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Uit de kunst!
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Re: Mag ik even kwijt
Wat voor trein is de InterJet? Ik zie wel het logo van CD, maar is het een binnenlandse of internationale trein? En is het een treinstel of een loc met rijtuigen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Mag ik even kwijt
De InterJet is een stam getrokken rijtuigen met loc, deze worden ingezet tussen Praha en Cheb. Deze zijn sinds een paar maanden in dienst en vervangen oudere getrokken rijtuigen. Op de foto is volgens mij de eerste klas te zien.
Re: Mag ik even kwijt
Juist! Ik geloof dat men dezelfde soort rijtuigen ook in wilde zetten op de verbinding naar Budapest, maar daar is nog niks van gekomen. Ik weet niet of ze besloten hebben eerst binnenlands te testen, of dat dit nou net niet precies dezelfde rijtuigen zijn, of wat er nou precies in het plan veranderd is. Het enige nadeel van deze trein is het ontbreken van een restauratierijtuig, er is alleen zo'n karretje (de Minibar). Maar omdat het rijtuigen zijn, kan een restauratierijtuig er natuurlijk altijd nog tussen gehangen worden. Het is in feite een upgrade van de rijtuigen van de Railjet, en dat is goed gelukt. Die Tsjechische Railjet heeft stoelen die aan alle kanten kraken, maar dat is hier absoluut niet het geval. Ik geloof ook dat je je telefoon draadloos kunt opladen, als je telefoon dat ondersteunt.
Wat heel raar is, is de toegang tot de toiletten. Je moet gewoon heel hard tegen de deur aanduwen, dan gaat hij open. Er zit nog een knopje "WC" naast, maar dat maakte alleen een geluid en de functie daarvan is me volstrekt onduidelijk. Van binnen is het toilet wel ruim, schoon en logisch, met een normaal slot en een normale deurklink.
Wat heel raar is, is de toegang tot de toiletten. Je moet gewoon heel hard tegen de deur aanduwen, dan gaat hij open. Er zit nog een knopje "WC" naast, maar dat maakte alleen een geluid en de functie daarvan is me volstrekt onduidelijk. Van binnen is het toilet wel ruim, schoon en logisch, met een normaal slot en een normale deurklink.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 gasten