Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Bemined schreef: za 01 mei 2021, 11:43 Bij station Rotterdam Alexander heb je anders wel een bushalte die aan een fietsstrook ligt:
https://www.google.nl/maps/@51.9523245, ... 384!8i8192
In Den Bosch is er een soortgelijke situatie. Het haltebord hangt i.t.t. Streetview aan de lantaarnpaal bij de elektriciteitskast.

https://www.google.nl/maps/@51.7256666, ... 312!8i6656
Tom98 schreef: za 01 mei 2021, 12:24 Theorie en praktijk ligt wel vaker ver uit elkaar. De busstrook tussen Zeist en Utrecht op de N237 Utrechtseweg is door ons ook niet legaal berijdbaar.
De meest nutteloze busbaan in Den Bosch: je mag er niet legaal op, maar aan het einde wel legaal af.

https://www.google.nl/maps/@51.7000902, ... 312!8i6656
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Ooh wauw, dat is inderdaad een draak van een busstrook ja! Ik zie ook geen enkele reden waarom je daarvan gebruik zou maken, voor die 30 meter _O-
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Vandaag geleerd dat AKO een afkorting is: Amsterdamsche Kiosk Onderneming. *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

I was today years old.... :o
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Het was de afgelopen 24 uur weer gezellig in Dordrecht met twee branden en een schietpartij. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Hainje schreef: za 01 mei 2021, 19:18 I was today years old.... :o
.......en echt niemand? :shock:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

ArrivaBas schreef: zo 02 mei 2021, 10:38 Het was de afgelopen 24 uur weer gezellig in Dordrecht met twee branden en een schietpartij. *O*
Hoe dichter bij Dordt hè. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb Dordrecht de laatste tijd vaak geprezen om zijn ideale ligging als voorstad van Rotterdam, maar het is zeker niet zo dat ik er mijn godganse leven blijf wonen. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

isadora schreef:
Hainje schreef: za 01 mei 2021, 19:18 I was today years old.... :o
.......en echt niemand? :shock:
Ik wist het.

De AKO zat op stations van de HSM, terwijl Bruna de uitbater was van boekhandels op stations van de SS. Tot circa tien jaar geleden was deze verdeling nog steeds gebruikelijk op de Nederlandse stations, hoewel de meeste Bruna’s op de stations toen al jarenlang werden gefranchise door het bedrijf achter de AKO. Nu zijn alle stationsboekhandels een AKO behalve die op Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal, daar zit een andere franchiser die bij Bruna zit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Ja maar Suus, jij weet zo'n beetje alles. En als je het niet weet, dan ben je een kei met Google waardoor je het antwoord binnen 3,2 seconden hebt. :Y
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Sorry. Ik ga wel weer de krant lezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Bemined schreef: za 01 mei 2021, 14:18 De vraag in deze is of er sprake is van dezelfde weg, want hierin is de wet dus niet duidelijk. Het fietspad ligt hier net iets meer dan 5 meter naast de hoofdrijbaan waardoor je in een grijs gebied zit of het dezelfde weg is of dat het twee losse wegen en dus twee losse kruispunten zijn.
Blijft genieten die obesihalteborden
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Tom024 schreef: za 01 mei 2021, 15:33
Bemined schreef: za 01 mei 2021, 11:43 Bij station Rotterdam Alexander heb je anders wel een bushalte die aan een fietsstrook ligt:
https://www.google.nl/maps/@51.9523245, ... 384!8i8192
In Den Bosch is er een soortgelijke situatie. Het haltebord hangt i.t.t. Streetview aan de lantaarnpaal bij de elektriciteitskast.
Dat is ook stom. Op de plek waar op Streetview (nog) wel de haltepaal staat, ligt juist een mooie haltekom.
Waarom is de halte ooit verplaatst? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Wisten jullie dat Nederland is verdeeld in dertig energieregio’s? Met mooie namen als U16, Cleantech en Fruitdelta Rivierenland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Nee. Ik heb dan wel weer eens rondgestruind op een forum voor hoogspanningsmastenthousiasten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Holland Hoogspannings Forum?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dat in elk geval niet. Ik ben gelukkig vergeten hoe die club heet, en ben te lui om google op stoom te brengen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MdJ »

Mag ik even kwijt... dat De Inktpot, het hoofdgebouw van ProRail, vandaag 100 jaar geleden werd geopend? *O*

https://twitter.com/MartjanKuit/status/ ... 68738?s=19 een draadje met oude foto's, ook van het interieur.
Bij twijfel: gebruik beton.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Tom024 schreef: za 01 mei 2021, 19:16 Vandaag geleerd dat AKO een afkorting is: Amsterdamsche Kiosk Onderneming. *O*
Ah, dat is ook een leuke! Onlangs leerde ik overigens dat de VVV staat voor Vereniging Voor Vreemdelingenverkeer. Wel een rare benaming, gelet op het doel.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Dat komt nog uit de tijd dat tien kilometer reizen met de trekschuit gelijk stond aan een wereldreis *O*
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Het gaat toch om het toeristisch (be)geleiden van vreemdelingen (niet lokaal bekenden) in jouw regio of stad. In die zin nog steeds een actueel begrip :mrgreen:
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Klopt. Maar onder 'vreemdeling' verstaan wij doorgaans in de huidige tijd andere mensen dan 'toeristen'. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

't Is een vreemdeling zeker
Die verdwaald is zeker

...

Ik vind het zo gek nog niet.

Maar ja, ik ben dan ook geen lid van de Toeristenbond, beter bekend staande als zijnde de Nederlandse Algemene WielrijdersBond.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

HE!! DIT IS EEN STILTECOUPÉ EN JULLIE KLETSEN DE HELE TIJD MAAR DOOR!! ASOCIAAL!!!
..aldus de jongeman die in een drukke trein direct naast me is gaan zitten, en het dan wel een goed idee vond om zijn mondkapje af te doen om uitgebreid te gaan zitten eten.
Daar had ik ook wel wat van kunnen zeggen. Maar ja, ik ben meer van het type 'ach laat ook maar, ik wil geen gezeik'..
Ik doe ook maar wat
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Doet me denken aan een continu hoestende en proestende Twent die over een stiltecoupé begon. Als het toen coronatijd was geweest had hij waarschijnlijk 100 doden op zijn geweten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 40 gasten