Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Niet de kant van het dorp, maar de kant van het stationsgebouw telt oorspronkelijk in Nederland. Maar de nummering is daar dus simpelweg nooit aangepast nadat spoor 3 erbij kwam (wat eerst dan weer 1a was).
Eigenlijk zou dat op z'n Engels spoor 0 moeten zijn dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ja goed, en het stationsgebouw ligt dan meestal weer aan de kant van het dorp. :p Ik zei dorp omdat ik Elst niet heb kunnen betrappen op een stationsgebouw, maar dat zal daar vast ooit gestaan hebben (?).
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Gebruikersnaam »

Jazeker :) Ik ben nu wel benieuwd hoe vroeger de spoornummering van Elst was, want tot aan de jaren '80 had Elst een flink rangeerterrein ten oosten van de doorgaande spoorlijn en de sporen naar Heinz ten westen van de doorgaande spoorlijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Wat gebruikt de RET dan als nulpunt?
Rotterdam Centraal is “nulpunt” 100 voor de as tunnelingang Kleiweg - De Akkers. Richting Den Haag Centraal gaan de kilometers omlaag, richting De Akkers omhoog. De Randstadrail heeft een eigen telling vanaf 0 die ooit begon op Hofplein.

Beurs is 200 voor Tussenwater - Binnenhof. Richting Tussenwater gaan de kilometers omlaag, richting Binnenhof omhoog. De aftakking bij Graskruid is “nulpunt” 300 voor de lijn naar Nesselande. De lijn naar De Terp is wat bijzonder, die begint bij 406 op het punt waar de lijn naar Binnenhof km-punt 206 heeft. De Hoekse Lijn heeft het “nulpunt” 500 op Schiedam Centrum.

En een zijspoor van spoor 1 is spoor 3. Een opstelspoor aftakkend van spoor 1 is spoor 10.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Waarbij op de oorspronkelijke baanvakken op spoor 1 de kilometers afliepen en bij spoor 2 opliepen bij normaal bedrijf. Dus rechterspoor van De Akkers richting Kleiweg zit je op spoor 1 en lopen de kilometers af, net als van Binnenhof tot vlak voor Tussenwater. Hoekse Lijn en RandstadRail zijn echter precies andersom, daar lopen de kilometers op als je over spoor 1 rijdt. Tussenwater zelf is ook een uitzondering, daar wisselen de spoornummers vlak voor het station om komende vanaf Pernis (spoor 1 wordt spoor 20 en spoor 2 wordt spoor 10) maar de laatste kilometer tot het station heeft de Beneluxlijn nog wel zijn eigen kilometrering.

Overigens heeft de RET ook aparte uitzonderingen, zo heb je een spoor 15 bij Hoogvliet en een spoor 30 bij Schiedam. Dergelijke nummers worden volgens mij verder nergens toegepast.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Anne »

Suus schreef: ma 10 jan 2022, 06:42 Ik verwacht eigenlijk dat zowel Delft als Delft Campus een nieuwe spoornummering krijgen bij oplevering van de viersporigheid.

Op Delft verwacht ik dat het huidige spoor 2 spoor 3 wordt, en het huidige spoor 1 spoor 4. Op Delft Campus verwacht ik dat het huidige spoor 1 spoor 3 wordt, en het huidige spoor 2 spoor 2 blijft. Dan is de spoornummering tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal op alle stations gelijk. Dit soort acties zijn in het verleden ook al uitgehaald bij de verdubbeling van de sporen op Amsterdam Zuid en RAI.
Ik werd toch even nieuwsgierig naar de andere borden op het station dus vanmiddag even de tunnel bij Campus ingedoken. De bordjes daar geven aan dat straks genummerd blijft vanaf de oostzijde.
Nieuwe spoor wordt spoor 1, spoor 1 en 2 worden resp 2 en 3 en het nieuwe spoor richting Rotterdam wordt spoor 4 (enige dat dan niet meer gewijzigd hoeft te worden. De borden bij de liften waren het meest duidelijk, maar ook die bij de trappen geven het zelfde aan.
Bij de lift spoor 1 naar Den Haag. Spoor 2 is hier afgeplakt.
Afbeelding

Bij de lift spoor 2 naar Rotterdam. Spoor 3 is afgeplakt en onder de 2 zie je de stok van een 4 uitkomen.
Afbeelding

Opvallend is dat de spoornummering niet is gedaan vanaf het stationsgebouw. Toen het station werd geopend stond de Sextant aan de westzijde (zijde woonwijk). Op deze foto kijk je richting Den Haag en zie je links de Sextant staan.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Tom024 schreef: do 06 jan 2022, 09:07 Zijn jullie bekend met Redjepakketje? Vanavond komen ze als het goed is langs met een (je verwacht het niet) pakketje, maar wat een raar bedrijf. Geen afhaalpunten, je moet maar hopen dat je op tijd thuis bent...
Had vandaag deze vervoerder ook voor een pakketje.

Belde beneden aan en vroeg mij om naar beneden te komen, ik balend want in pyjama. Dus snel even omgekleed en naar de lift gelopen. Wanneer ik de voordeur achter me dichttrek zie ik een rode bestelwagen al wegrijden. Meneer heeft mijn pakketje gewoon in de lift gedumpt en is weggereden. -0-

Die heeft nu dus een klacht aan zijn broek. *O*

Als je al te lam bent om even op de ontvanger te wachten en ook niet gewoon even naar boven komt in een appartementencomplex dan kun je het krijgen ook. :Y Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Dat gedrag ken ik ook van DHL (De Handige Lift).
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Oh niets dan lof voor de PostNL en DHL-bezorgers in mijn straat. Werken altijd keurig hier, wat dat betreft ben ik misschien gewoon een beetje verwend. :@
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Dan wil ik die uit jouw straat ook graag.
PostNL is overigens altijd puikpiccobello.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Kom in mijn straat wonen dan! *O*
Er staat regelmatig een appartementje in dit complex leeg. :Y
Spoiler: show
Wel € 1100,- p.m. voor 105m², vrije sector door woningbouwcorp. of € 500,- bruto voor 54m² soc. huurwoning (waarvan het verloop een stuk minder is).
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Geen gekke prijs, ben inderdaad op zoek.
Maar mijn pijlen zijn op het noorden gericht.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Hainje schreef: di 11 jan 2022, 19:40
Spoiler: show
Wel € 1100,- p.m. voor 105m², vrije sector door woningbouwcorp. of € 500,- bruto voor 54m² soc. huurwoning (waarvan het verloop een stuk minder is).
Kom ik dan met €533 warm voor 72 m2.. maarja, moet je wel in het zuiden van Duisburg wonen. _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Wou vanochtend "even" mijn Flex-abonnement omkatten.
Op het moment dat ik de knop "Naar betalen" aanklikte volgde een foutmelding:
Door technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om verder te gaan. Probeer het later nog een keer (OA1507)
Na een aantal keren opnieuw proberen, maar eens de chat geactiveerd.
Lisa had het vervolgens binnen vier minuten voor me geregeld. :) :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

umbusko schreef: ma 10 jan 2022, 11:44 In Frankrijk heb je dat soort ongein ook, en erger. In Antibes bijvoorbeeld is het spoor aan het stationsgebouw spoor 2, en vervolgens heb je een eilandperron met spoor 1 en spoor A. :')
Ja, dat zijn van die heerlijkheden ja. Al vraag ik me wel af in hoeverre het van belang is dat de trein naar Parijs overal van een zelfde perron vertrekt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dat is ergens wel logisch, zo heb je maar 1 'echt' spoornummer. Dat het stationsgebouw dan aan spoor 2 ligt is logischer voor de reizigersstromen, vertrekkende reizigers wil je (of wou je, historisch gezien) een zo kort mogelijke afstand van stationsgebouw naar vertrekperron geven.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Heb je wel een punt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Vanochtend was er een stroomstoring bij mij in de wijk. Ik had er omdat ik naar kantoor was geen last van, hoewel er daar ook de nodige monteurs rondliepen om de noodstroom te checken en het licht daarvoor kort uit moest. :p
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Elke winter weer een dilemma: je jas ruikt eigenlijk niet meer helemaal fris, het liefste zou je 'm in de was gooien, maar tegelijkertijd kun je ook niet zonder jas naar buiten. -0-

Hoe vaak wassen jullie je winterjas?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ik heb een winterjas en een goede tussenjas, met het idioot warme weer van rond de jaarwisseling kon ik dus even een weekje van jas wisselen. Nu kan ik er weer tegen tot ten minste maart (tenzij ik wat over mijzelf heen gooi natuurlijk).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik was mijn dikke winterjas aan het begin en aan het eind van het seizoen, maar als er tussendoor een moment is dat de niet-zo-dikke-winterjas aan kan dan kan ik de wel-dikke-winterjas even wassen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Als de voering begint te verkleuren is het hoog tijd om weer eens het speciale wasmiddel voor de waterafstotende kleding uit de doos met wasmiddelen te halen. Voor de outdoor-kleding dan.

Ik heb vaak ook een nettere jas, die moet meestal naar de stomerij aldus het label.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

De mate van volwassenheid dat je een doos met wasmiddelen hebt waar dan ook nog speciaal wasmiddel voor waterafstotende kleding inzit, heb ik nog niet bereikt. (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik moet erkennen dat deze volwassenheid vooral uit praktisch oogpunt is ontstaan toen ik vanwege een lekkage mijn badkamer volledig moest ontruimen en ik toen maar twee bakken heb gekocht: een voor de wasmiddelen en een voor de navulling van toiletartikelen. Bijkomend voordeel is dat als de wasmachine weer iets enthousiast wordt bij het centrifugeren dat niet allerlei spullen op de grond vallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik heb zelf een plankje boven mijn wasmachine opgehangen en ik blijf me er over verbazen dat ik dat blijkbaar stevig genoeg heb gedaan dat-ie die zware flessen wasmiddel nog altijd houdt :lol: Afkloppen... :')
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten