Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Je hebt geen huis waarop zonnepanelen een optie zijn? Ik heb hier in de afgelopen vier maanden net zoveel stroom opgewekt als verbruikt (2400kWh). Daarbij gebruik ik de airco hoofdzakelijk als verwarming, dus qua gas maar weinig verdaan (150m³) in die tijd. Met alle belastingen en teruggaven erbij kom ik daarmee op €25 per maand aan energiekosten *O*

Afbeelding

(blauw = uit net; geel = opgewekt en direct verbruikt; paars = teruggeleverd)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nee. Ik huur een appartementje en zit niet direct onder het dak. Het dak dat deels is weggewaaid eerder dit jaar :')

Maar ik heb geen gasaansluiting maar een apart contract voor de verwarming en die gebruik ik amper omdat ik het door zeer goede isolatie altijd warmer kan houden dan 17 graden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ik dacht altijd dat Chocomel van oorsprong Nederlands was. Krijg ik afgelopen weekend te horen dat het gewoon in Vlaanderen wordt gemaakt...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Chocomel komt oorspronkelijk wel uit Nederland. Het kwam lange tijd uit Zoetermeer, maar rond de eeuwwisseling is het gaan ronddwalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Over energie gesproken trouwens... Toen ik m'n nieuwe contract eerder dit jaar afsloot zou ik flink omhoog gaan qua termijnbedrag. Echter heb ik afgelopen jaar best zuinig gestookt (€ 146 teruggekregen), waardoor m'n termijnbedrag daarop is bijgesteld en nu 1 euro lager ligt dan het afgelopen jaar :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Dennenboom »

Ook hier hebben de zonnepanelen de eerste vier maanden meer stroom opgeleverd dan we verbruikt hebben. Vooral maart scoorde hoog: de negen panelen leverden toen 419 kWh op. Door de hogere buitentemperatuur ook minder gas verbruikt. Heb nog een contract van net voor de flinke prijsstijgingen en mag met gemiddelde maandkosten van 42 euro niet klagen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ik heb vandaag al vier keer iemand gesproken die iet wist dat de supermarkten vanavond vanaf 19:00 gesloten zijn. Door al het oorlogsgeweld lijken sommigen vergeten te zijn dat Nederland vanavond de oorlogsslachtoffers van de vorige oorlog herdenkt. :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hendrik »

Geldt het voor alle supermarkten dan? Ik heb er bij onze Coop niets over gelezen.
Maar goed, dat er mensen zijn die niet weten dat het op 4 mei 's avonds dodenherdenking is, is inderdaad heel treurig.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Naja, nu alle (of toch de meeste) supermarkten elke zondag en ook gewoon met kerst en nieuwjaar open zijn kan ik me best voorstellen dat er mensen zijn die denken dat ze ook 'gewoon' met dodenherdenking open zijn.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Heel veel mensen gaan er ten onrechte van uit dat gewijzigde openingstijden direct op hun telefoon zichtbaar zijn. Dat alleen is echter niet waterdicht omdat veel algoritmes op social media niet standaard chronologisch werken. Op Twitter kwam ik de berichtgeving van Qbuzz omtrent stremmingen door de grote brand in Crabbehof pas vanmiddag voor het eerst tegen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

"De Russen" vieren dodenherdenking dan weer heel anders.
De Oekraïense inlichtingendiensten zeggen dat Rusland een militaire parade in de veroverde stad Marioepol wil houden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Hendrik schreef: wo 04 mei 2022, 16:06 Geldt het voor alle supermarkten dan? Ik heb er bij onze Coop niets over gelezen.
Die regel is landelijk (rijksoverheid).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hendrik »

Dat had ik moeten weten... Maar wel apart dat niet alle supermarkten dit in de openingstijden op hun website hebben verwerkt!
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef: wo 04 mei 2022, 16:23 Op Twitter kwam ik de berichtgeving van Qbuzz omtrent stremmingen door de grote brand in Crabbehof pas vanmiddag voor het eerst tegen.
Dat kan voorkomen als je je startpagina van Twitter niet op "Nieuwste tweets" hebt staan. Dan gaat het algoritme voor je denken en zie je, dat had ik tenminste, soms alleen oude Tweets.

Ik zie hier dat soort berichten doorgaans gewoon op tijd. Of te snel, zo kon ik Syntus Utrecht er vandaag op betrappen dat ze de verkeerde dienstregeling voor morgen tweetten. (Toen ik wilde reageren was de tweet alweer verwijderd)

@PHS: kan best zo zijn ja. Overigens zijn Goede Vrijdag en kerstavond ook van die dagen dat winkels weleens eerder sluiten terwijl je het niet verwacht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Hendrik schreef:Geldt het voor alle supermarkten dan? Ik heb er bij onze Coop niets over gelezen.
Dat staat in de Winkeltijdenwet. Gemeenten mogen er vanaf wijken maar doen dat volgens mij nooit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hendrik »

Toch wel: https://www.streekbladzoetermeer.nl/nie ... n-op-4-mei (En zelfs zonder dat de Verordening winkeltijden Zoetermeer er een grondslag voor biedt...)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MdJ »

Vandaag een lunchlezing gegeven bij m'n oude studievereniging in Enschede. In het Engels(niet mijn sterkste lunt, maar wel een uitdaging op zichzelf) voor een man (m/v/x) of 50, over een onderwerp iedereen op voorhand al ervaring mee had in het weekend ervoor *bus*

Gebouw De Horst op de UT in Enschede ziet er van binnen ook echt nog zo uit als toen ik daar 5 en 10 jaar geleden zelf nog rond liep :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

punt, .....maar.... :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Wat is het plannen van een treinvakantie toch altijd leuk om te doen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Waar gaat de reis heen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

MdJ schreef: wo 04 mei 2022, 19:52 over een onderwerp iedereen op voorhand al ervaring mee had in het weekend ervoor *bus*
Wat was dat onderwerp? Treinvervangende busdiensten?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Bestaat er eigenlijk ook zoiets als "busvervangende treindiensten"? :trein:
🗣
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Jazeker, dat wil nog wel eens voorkomen bij dingen als werkzaamheden aan een wegbrug, waarbij de spoorbrug wel toegankelijk blijft. Een reis duurt dan bijvoorbeeld 5 minuten per trein en 45 over de weg, via de volgende brug. Zoals:
umbusko schreef: vr 23 aug 2019, 12:31 ... dat ik zojuist de spoorlijn Holíč nad Moravou (SK) - Hodonín (CZ) heb afgestreept. 15 jaar geleden is het reguliere passagiersvervoer stopgezet, maar deze zomer rijdt er busvervangend vervoer per trein. *O*
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

....dat ik vandaag een vrije dag heb; maar dat Bevrijdingsdag dan weer geen landelijke vrije dag is en mijn WeekendVrij niet geldig is. -0-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten