Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik vind het idee van met een nachttrein geweldig, maar daadwerkelijk slapen in zo'n ding is bij mij geen groot succes.
's Avonds laat in je privecoupé een biertje drinken in alle stilte terwijl je trein nog enkele servicestops maakt op verlaten stations was wel heerlijk, jammer dat ik moest slapen die nacht.


Misschien toch maar eens die nachttrein Palermo - Milano nemen, gewoon een dagje chillen in zo'n coupé klinkt veel leuker.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Die staat inderdaad ook op mijn verlanglijstje. *O*

In een vier- of zespersoons couchette is slapen inderdaad een opgave. Om die reden gun ik mezelf vaak een plek in het slaaprijtuig.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ik heb net Rome-Catania geboekt, lekker in de courgette de pont op. Ben benieuwd of het slapen een beetje lukt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door tsov »

Ach, in de komkommertijd kun je dat overdag wel inhalen ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb in de nachttrein Milaan - Catania op een ligplaats redelijk goed geslapen. In Genua kwamen er nog mensen de coupé in, die hebben echter de gehele nacht zeer intiem op een bed doorgebracht, dus dat gaf geen overlast. De trein heeft volgens de GPS-track die ik mijn telefoon had laten maken bijna anderhalf uur stilgestaan op Roma Ostiense (en was daarna veel en veel te laat), dat is natuurlijk ook erg bevorderlijk voor de nachtrust ;-)

Wakker werd ik ergens na Salerno, als de trein regelmatig stops gaat maken. Ontbijt was overigens niet meer dan een abrikozenkoekje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Mijn god, werkzaamheden in Overvecht eind volgende week. Mijn dagje uit loopt weer anders dan gepland.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Eh, had je de werkzaamheden niet kunnen voorzien?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Nee.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

Maar de extra reistijd - een kwartier - valt toch mee omdat je kunt omreizen via Amersfoort Centraal?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Nou nee. Er is helemaal geen treinverkeer tussen Overvecht en Centraal.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door teun »

Dan heb je altijd nog een mooi alternatief in de bus. *O*
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DDietzen »

en-es schreef: wo 18 mei 2022, 14:03Nee.
Ik ben wel benieuwd waarom je dat niet zou hebben kunnen voorzien. De werkzaamheden staan al sinds 26 april in de reisinfo.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Is dat zo? Vorige week stonden ze niet in de reisplanner. Maar goed, die mag je pas 10 dagen voor vertrek raadplegen. Maar ik zal vast niet goed gekeken hebben, domme ik. En NS-bussen vertrouw ik niet zo. Maar goed er zijn ergere dingen in het leven.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DDietzen »

en-es schreef: wo 18 mei 2022, 14:22 Is dat zo?
Getuige Rijden de Treinen staat de werkzaamhedenmelding er al sinds 26 april 15:34.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Werkzaamheden op werkdagen worden over het algemeen zo snel als mogelijk in de reisplanner gezet. Maar soms wordt ik ook nog wel eens verrast, bijvoorbeeld met Pasen toen alles ten zuiden van Rotterdam Zuid geschrapt werd terwijl ik al zes weken vooraf een reis had gepland daarlangs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Reisinformatie wordt standaard voor 3 weken vooruit gepubliceerd, dus 6 weken van te voren een reis plannen is een beetje als vragen om ziekmeldingen een week van te voren in te dienen.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Zo, een weekje extra vrije dagen bij elkaar gewerkt zodat ik mijn interrail dit najaar optimaal kan gebruiken. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Bemined schreef:Reisinformatie wordt standaard voor 3 weken vooruit gepubliceerd, dus 6 weken van te voren een reis plannen is een beetje als vragen om ziekmeldingen een week van te voren in te dienen.
Voor een internationale reis lijkt mij dat toch niet zo gek, je zou verwachten dat zes weken vooraf de Internationale Intercity Direct toch wel uit de dienstregeling is als die niet rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

en-es schreef: wo 18 mei 2022, 10:46 Mijn god, werkzaamheden in Overvecht eind volgende week. Mijn dagje uit loopt weer anders dan gepland.
Ze gaan het kruis bij Blauwkapel weghalen. Donderdag tot en met zondag geen trein verkeer Utrecht C. - Soest/Hilversum/Amersfoort C. Op zaterdag en zondag rijden er wel intercity's tussen Amersfoort C. En Utrecht C. De sprinter wordt vervangen door stopbussen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Als ze alleen dat kruis weghalen, wat ik overigens een slecht idee vind, dan kunnen de Intercity's toch gewoon blijven rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Klaasje »

Dan doen ze waarschijnlijk meer dan alleen het kruis weghalen....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ze gaan ook een perron vernieuwen en wissels vervangen, aldus de brief op de site van ProRail. Geen idee welke wissels verder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

Een rit die uitvalt op een buslijn die één keer per twee uur rijdt is een behoorlijk matig begin van mijn vrije dag -0-
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door reisthijs »

Klaasje schreef: do 19 mei 2022, 08:14 Dan doen ze waarschijnlijk meer dan alleen het kruis weghalen....
Volgens https://spoorwerkinmijnbuurt.prorail.nl/ gebeurt er inderdaad veel meer in het hemelvaartsweekend, o.a.:
- Werk aan perrons in Overvecht
- Spoorvernieuwing in de boog richting Hilversum
- Overwegvervanging in Maartensdijk
- Spoorvernieuwing tussen Groenekan Soestduinen
- Wisselonderhoud of -vernieuwing in Den Dolder
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 54 gasten