Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

AppleMoose schreef: do 27 okt 2022, 23:54 Vastplakken aan schilderijen en talkshowtafels of tegen het verkeer inrijden en gevaarlijk afval dumpen, en of het nou door (extreem)linkse of (extreem)rechtse mensen gebeurt, tis allemaal k*t en leidt ontzettend af van de boodschap dat men wil uitdragen.
Die talkshowtafel lijkt me juist de positieve uitzondering. Niks geen onvervangbare zaken aangetast, niemand in gevaar gebracht, wel een hoop aandacht gegenereerd. Mijn vorm van actievoeren is het niet, maar kwaad kan het ook niet echt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Men heeft het nu meer over de actie zelf (het vastplakken aan de tafel) en of dat wel of niet ok is, dan over de boodschap. Als zijn doel was om aandacht te krijgen voor zijn actie, dan is ie geslaagd. Als zijn doel was om aandacht te krijgen voor zijn boodschap, dan is zijn actie mijns inziens mislukt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Je kunt die twee dingen niet los van elkaar zien. Het is niet alsof de boodschap niet allang bij iedereen bekend is. Aandacht voor de actie betekent ook dat men er van doordrongen wordt dat er mensen zijn die zo ontzettend met het klimaat begaan zijn dat ze rare dingen doen. Het gaat er in deze situatie minder om om de boodschap aan de mensen te verkondigen, maar meer om om de boodschap actueel te houden en continu te blijven uitdragen.

Of dat dan de handigste manier van actievoeren is, weet ik ook niet. Eigenlijk moet je vooral zorgen dat de actie op de korte termijn aandacht genereert, maar op de lange termijn vergeten wordt zodat alleen de boodschap blijft hangen. Kortom: één keertje blijven plakken is misschien zo erg nog niet. Maar hoe meer er nu nog geplakt wordt, des te slechter lijkt me dat voor de boodschap. Het is weer tijd voor een nieuw type actie zodat niet het beeld van één soort protestactie blijft hangen maar alleen dat wat al die acties verbindt - de boodschap.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Elke vorm van actie die op een bepaalde manier aanstootgevend kan werken heeft een houdbaarheidsdatum. De manier van actievoeren bij de boerenprotesten is naar mijn mening volledig uitgemolken geraakt toen de deelnemende boeren besloten op een bedreigende manier bij bewindslieden thuis voor de deur samen te scholen. Sindsdien hoeven die figuren die aan dergelijke boerenprotesten meedoen dan ook niet meer op mijn sympathie te rekenen.
Hetzelfde geldt voor de manier waarop klimaatactivisten nu te werk gaan om het klimaatprobleem aan de kaak te stellen. Vastlijmen aan talkshowtafels is tot daar aan toe, maar bewust pogingen tot vandalisme aan cultureel erfgoed doen door jezelf eraan vast te lijmen gaat mij ook een stap te ver.

Ik zal met de politiek gezien neutrale opstelling in mijn relaas ongetwijfeld opnieuw de bothsideism-kaart toegespeeld krijgen, maar het punt dat ik wil maken is dat elke vorm van protest voor een bekend probleem waarbij geweld gebruikt wordt of maatschappelijke onrust ontstaat, wat mij betreft niet bijdraagt aan de oplossing van het daadwerkelijke probleem dat ze met deze actie aan de kaak willen stellen, omdat vroeg of laat alle steun voor deze groeperingen afbrokkelt. Bij mij werkt dat in elk geval wel zo, en in mijn omgeving kunnen de recente acties van zowel boeren als klimaatactivisten ook eerder rekenen op veroordeling dan steun.

Het punt van zowel de boeren als de klimaatactivisten omtrent hun eigen bestaanszekerheid of die van de hele wereld snap ik, maar, nogmaals, de manier waarop deze mensen aandacht willen vragen voor een van beide problemen is op den duur uitgemolken en kan vanaf dan niet meer binnen komen bij het volk en de politiek, omdat deze de acties eerder veroordelen dan steunen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Enig bothsiderism lijkt me in deze discussie — die PHS begint door de vuige klimaatactivisten als een véél groter kwaad dan die lieve boeren probeert te framen — juist wenselijk. Dus poten af van kunst, en geen bedreigende actiemethodes. Maar acties waar helemaal niemand last van heeft of aan stoort halen de krant niet, en dat kan ook niet helemaal de bedoeling zijn. Vandaar dat een plakactie waarbij een meubel betrokken is dat bij uitstek bedoelt is als middelpunt van discussies wat mij betreft van een heel andere orde is dan bedreigingen of (cultuur)molest. Vast nog steeds strafbaar, want vernielen van andermans eigendom, maar daar zijn wetten voor, en het verlies is alles behalve onherstelbaar.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Toch lekker, zo'n uurtje extra. *O*

(Behalve als je vannacht moest werken, dan heb je een uurtje voor niks moeten werken.)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Bij ons (ziekenhuis) kreeg je er volgens mij altijd wel iets van compensatie voor al stond het niet gelijk aan echt een uur werken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Great minds think alike ofzoiets *O*

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Argh, ik haat tegenliggers in het brede OV-poortje die pas iets zeggen als ze bijna neus-aan-neus met je staan... Want communicatie is lastig ofzo.
Beul van de blindegeleidelijn
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Misschien helpt het als je luidkeels een toepasselijk lied van Herman van Veen zingt terwijl je op de poort afstormt.

(edit: tikfout verbeterd)
Laatst gewijzigd door diederickx op di 01 nov 2022, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Of als je een stok hebt, daar lekker wild mee om je heen gaan zwaaien. :lol:
🍉
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Zojuist heb ik de eerste kerstboom in een privehuis gezien.....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De kerstboom staat al anderhalve week op kantoor *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Vandaag overdracht gehad van ons nieuwe nieuwbouwhuis *O*
Paar kleine puntjes die door aannemer hersteld gaan worden, maar we kunnen klussen :Y
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Klus ze *O*
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

*O*

Moet er veel gebeuren of valt het allemaal best mee?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Suus schreef: wo 02 nov 2022, 20:51 De kerstboom staat al anderhalve week op kantoor *O*
Een paar weken geleden waren ze bij IKEA al bezig met de kerstinrichting. Ik hanteer zelf eigenlijk 6 december...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

ICE11 schreef: wo 02 nov 2022, 20:49 Zojuist heb ik de eerste kerstboom in een privehuis gezien.....
De afgelopen twee dagen heb ik ook al weer de eerste oliebollenkramen gezien op diverse plaatsen :pos: ;) .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Dan moet je beter opletten, in Rotterdam staan ze al twee weken :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dat klop ... maar sommige waren toen nog niet geopend. En vanaf 1 november wel.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Gisteren is de derde reeks chemo's begonnen, 14 injecties en twee weken pillen.
Gisteren na de eerste chemo ook mijn (ben tel kwijt) covid-vaccin gehaald.
't Is behoorlijk brak allemaal op het moment.

PS: niet reageren hoor; ik wil het alleen even kwijt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Of ik reageer maak ik toevallig zelf nog wel uit. 't Is toevallig wel een discussieforum (A)

Dus: zet :m op, hoop dat je er niet al te beroerd doorheen komt, en vooral dat het het gehoopte resultaat mag hebben. Sterkte.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Tom024 schreef: do 03 nov 2022, 07:04 *O*

Moet er veel gebeuren of valt het allemaal best mee?
Voor de aannemer zijn er wat puntjes waarvan een deel al is opgelost, en een deel gewoon tijd kost (nieuwe garagedeur en wc-deur ivm schade)
Voor onszelf iets meer, alleen de badkamer en wc zijn helemaal klaar, dus muren doen, vloeren laten leggen en dan de inrichting en keuken.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Afgelopen week kreeg ik een openstaande claim van een stakingsdag begin september toegewezen. De tijd tussen de aanvraag en toewijzing valt mij ondanks de personeelstekorten wel een beetje tegen, maar voor 23 euro was het wachten op zich wel de moeite waard. :pos:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten