Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

ICE11 schreef: do 08 sep 2022, 22:09 Het voelt alsof de oude wereld nu definitief aan een einde is gekomen.
Welkom bij de vibeshift *O* Theoretisch mannen aan de macht, maar feitelijk onderworpen aan de heersende "wokemaffia" die van iedereen verlangt dat kinderen vegantische genderneutrale mondkapjesdragende mensjes worden die twee keer per jaar een boostertje krijgen :twisted:

Uiteraard is dit humor.

Moet eerlijk zeggen dat ik weinig gemeen heb met dat rare eiland en met hun bestuurders of koningshuis. Als Beatrix zou overlijden zou ik wel zeer bedroefd zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Dat wat je daar omschrijft noemen wij "mainstream". En ik weet niet hoe het in Nederland is maar bij jullie oosterburen zijn al genoeg gevallen waar men zich tegen het gezonde verstand deze groep heeft onderworpen als deze maar luidruchtig genoeg klaagde....

Persoonlijk heb ik ook meer met de Oranjes te maken dan met de Windsors, maar Elizabeth II was toch en soort stabiele rots onafhankelijk van waar de wind ook waaide.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Vandaag wandelde ik van station Winterswijk naar station Lichtenvoorde-Groenlo. Als jullie ooit nog eens van station naar station willen wandelen, kan ik zowel Aalten - Winterswijk als Winterswijk West - Lichtenvoorde-Groenlo zwaar aanbevelen. Het is daar echt prachtig!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ha, die omgeving ken ik als mijn broekzak. Naar Lichtenvoorde kun je dwars door het veen en het Rommelgebergte lopen, naar Aalten over allerlei leuke boerenweggetjes, zo veel je maar wilt. Hoe ben jij gegaan?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik liep gisteren van Winterswijk naar Lichtenvoorde-Groenlo, daar zat het vlonderpad door het Korenburgerveen in. Dat was echt mooi.

Toen ik van Aalten naar Winterswijk liep ben ik langs de Boven Slinge het dorp uitgelopen, vervolgens o.a. Kleuverspad, Drenthelweg, Heurntjesweg, door Bekendelle en o.a. langs twee watermolens :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5307
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Deens treinpersoneel is echt zo ontzettend vriendelijk, daar kunnen ze in veel landen nog wat van leren. :pos: (Ja, n=2, maar toch.)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Voor mij is n>2, maar ik herken deze conclusie ook. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Ben wel benieuwd hoe zich dat uit.
En doet men het in Nederland veel slechter dan?
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5307
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Het zijn vooral kleine dingen, de conducteur in deze trein creëert een heel relaxte sfeer, met een glimlach en een persoonlijke benadering, switcht heel vlot tussen Deens en Duits en Engels, roept heel duidelijk om.

In Nederland is het heel vaak wel correct, maar vaak ook iets afstandelijker. "Bedankt, goeiendag, ja hoor, hallo, dankuwel, bedankt" creëert net wat minder sfeer dan "goedemorgen, ja dat is helemaal goed, een hele fijne reis nog, nee dankuwel voor deze kaartjes hoef ik geen ID te zien - alleen voor kaartjes die u zelf print of met een QR-code, heel erg bedankt, ah u komt ook uit Nederland, een hele fijne reis" enzovoorts.

En de vorige keer riep de conductrice op een heel fijne manier om dat we vertraagd waren. "Mijn excuses, ik had beloofd dat we de vertraging kleiner zouden maken, maar hij is helaas ... een beetje groter. We hebben echt ons best gedaan, maar het is vandaag helaas niet gelukt. Ik hoop dat u toch een heel fijne reis gehad heeft met DSB, ondanks de [in Duitsland opgelopen (!) - red.] vertraging, en heel graag tot de volgende keer." Ze riep het zo om dat niemand meer boos kon zijn. Dat is toch iets anders dan "Vandaag komen we om 12:56 aan in Hamburg" zonder excuses of wat dan ook terwijl de normale aankomsttijd 12:14 is, en een halve omroep over regionale overstappen.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

Ik vraag me dan echt oprecht af mensen zoveel meer waarde hechten aan woorden dan aan daden.
Dat de trein met +25 en ik daardoor mijn aansluiting mis...
Hoe lief de woorden ook zijn van de het treinpersoneel en hoeveel excuses er gemaakt wordt, het verandert de situatie niet. Ik moet op de volgende trein wachten dus ik ben dan nog net zo boos/geërgerd en ik baal net zo erg. Op zo'n moment ben ik dan ook niet boos op het treinpersoneel maar meer op het spoorbedrijf.

Net als de eerdere discussie over een propvolle trein doordat de helft van de trein ontbreekt. Leuk dat het mij verteld wordt en excuses wordt aangeboden, alleen ik sta gepropt tussen andere medereizigers dus de situatie verandert niet.

Of is iedereen die de stakingen niet ondersteunden, dat wel gaan doen toen er excuses gemaakt werden?
umbusko
Donateur
Berichten: 5307
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Het zijn subtiele nuances (en daarom is het ook lastig uit te leggen als je er niet bij bent), maar de kern is dit: fijne service verzacht de situatie, terwijl de "botte boer" de situatie verergert.

Natuurlijk kun je 25 minuten vertraging vervelend vinden. Maar personeel dat met je meedenkt, precies uitlegt hoe contact wordt gelegd met wie en waarom en of een trein wel of niet kan wachten en wat het alternatief is, is een lichtpuntje in een nare situatie. En dan kan het vervelend zijn, maar kan je humeur er toch op vooruitgaan, en is het dus iets makkelijker om de situatie (waar je toch mee moet dealen) te aanvaarden. Personeel dat zegt "volgende trein naar plaats X over 2 uur" (of niet eens dat, maar gewoon je trein niet noemt) en doet alsof een vertraagde trein net zo normaal is als een wisseling van het weer haalt de angel niet uit de wond. Dan ben je boos en blijf je boos. Net als de rest van de trein.

De keuze bij "vriendelijk zijn" is niet tussen woorden of daden. De keuze is tussen woorden of geen woorden, onafhankelijk van de daden. En dan heb ik liever fijne woorden, ongeacht de verdere omstandigheden. Maakt het leven gewoon wat plezieriger. ;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Hmmm interessant. Misschien van de winter/voorjaar toch maar eens een reisje naar Denemarken maken om het zelf te ervaren. :Y
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Och, ook in Denemarken heb je botte horken tussenzitten :Y Maar over het algemeen zijn Denen en Zweden wel vriendelijker dan de meeste botte Nederlanders :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Noord-Duitsers zijn ook uit bijzonder hout gesneden. De kunst is om zo min mogelijk woorden te gebruiken, en als het dan moet zo kort mogelijke woorden. En toch klinkt het vriendelijk.

Naar Denemarken wil ik volgend jaar ook, vooral nog voor de laatste Lynette’s in dienst bij de MJ op
Vemb — Thyborøn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

umbusko schreef: zo 11 sep 2022, 14:03 De keuze bij "vriendelijk zijn" is niet tussen woorden of daden. De keuze is tussen woorden of geen woorden, onafhankelijk van de daden. En dan heb ik liever fijne woorden, ongeacht de verdere omstandigheden. Maakt het leven gewoon wat plezieriger. ;)
Ik denk dat wij daar dus in verschillen.
Die +25 (volgens mij was het ietstjes meer) waar ik het over had, had ik dus met de ICE richting Düsseldorf, waar ik daarna moest overstappen richting Berlijn. Het ontstaan van de vertraging werd ons heel netjes uitgelegd en daarna werden we ook netjes op de hoogte gehouden, maar ja, de aansluiting in Düsseldorf ging wel de mist in. Terwijl we het station binnenrijden rijdt de aansluitende trein weg. Hoppa, + 60 min aan m'n broek. En daarbij helpt het ook niet dat de trein naar Berlijn een ICE4 is met maar anderhalve rijtuig eerste klasse, die ook nog volgeboekt is. De lieve woorden verzachten het voor mij ook totaal niet op dat moment, want ik zit met heel veel stress en mijn mooie treinreis is toch al verpest.

Het is puur wat de impact van de vertraging is wat dan bepaalt in hoeverre mooie/lieve woorden effect hebben. Dan heb ik in dit geval veel liever dat er geregeld was dat de aansluitende trein even gewacht had op ons (heeeeeeel veel overstappers) en we met zeg maar +15 waren vertrokken waren. Dat bedoel ik met verschil tussen mooie woorden en daden.

Overigens ben ik zelf ook van less is more. Zo snel mogelijk, kort maar duidelijke informatie geven. Slijmen en nepvriendelijkheid tonen doe ik zelf ook niet en verwacht ik ook niet als ik aan de beurt ben.
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Vriendelijk en dienstbaarheid tonen weer afdoen als slijmerig gedrag lijkt me een karikatuur maken van een goedwillende collega.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

We zijn nou eenmaal niet in Amerika, waar dat heel normaal is...
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Rob357 »

Er staat sinds maandag een TUI bagagekar bij station Hoofddorp. Volgens mij mag je die dingen niet eens meenemen naar het perron op Schiphol, maar hier is ie dus waarschijnlijk meegegaan de trein in. Dat is dan nog niet zo verbazend, wat ik wel verbazend vind is dat de kar onder het viaduct staat aan Polarisavenue, waar geen liften zijn. Dus de enige opties die ik zie is dat iemand er ver mee liep, of dat de kar van de trap is geduwd...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag bij de tandarts onverwacht een halve wortelkanaalbehandeling gehad :o ;) .
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Vakantieaanvraag 2023 ingevuld. :')

Eerst in oktober nog even drie weken vakantie van dit jaar opnemen. *O* *O*
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Ondertussen ruim drie weken verder in de chemobehandelingen, resteert er nog steeds 17% aan kwaadaardige cellen in het beenmerg.
Dit is ongewoon hoog, en dus wordt de huidige behandeling aanstaande maandag uitgebreid met een ander medicijn, azacytidine.
Heb de afgelopen vijf dagen in het ziekenhuis doorgebracht in verband met een hoog oplopende temperatuur en keelinfectie, diverse ontstekingplekjes over het hele lichaam, en ook op de longen. Na vier dagen antibiotica via infuus, en bloedtransfusies ben ik gisteren weer heengezonden, om thuis weer even op adem te komen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

@isadora: Nogmaals heel veel sterkte en beterschap gewenst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Frustrerend is dat... iets zoeken waarvan je weet dat je het in huis hebt liggen, werkelijk alle mogelijke kastjes en laatjes door gezocht hebben en het maar niet kunnen vinden. Ook nog naar de kelder geweest want wellicht lag het daar, maar niet dus.

Had het al bijna opgegeven, tot ik me bedacht dat het wellicht in de kast met huishoudelijke artikelen in de keuken kon liggen. En ja hoor, een half uur verder maar uiteindelijk toch gevonden wat ik zocht :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Nou zijn we natuurlijk wel nieuwsgierig naar wat je kwijt was

@isadora: dat is wel een zure tegenvaller en ook balen dat je een infectie er bovenop gekregen hebt. Fijn dat je nu even naar huis kunt. Hopelijk kan je een beetje aansterken voor je volgende kuur en slaat die beter aan. 🍀
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Daantje schreef: do 15 sep 2022, 21:59 Nou zijn we natuurlijk wel nieuwsgierig naar wat je kwijt was
Een setje bandenlichters. Gelukkig gevonden dus, zodat ik morgen op 't werk wat aan de langzaam leeglopende achterband van m'n stationsfiets kan doen in plaats van dat ding helemaal naar Amersfoort te moeten krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten