Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jultar »

TffpaA schreef:Bestaat er eigenlijk ook zoiets als "busvervangende treindiensten"? :trein:
Zie bijvoorbeeld dit filmpje:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

TffpaA schreef:Bestaat er eigenlijk ook zoiets als "busvervangende treindiensten"? :trein:
Ja, op dit moment (nog tot 20 mei) op de Brohltalbahn, vanaf Brohl aan de Linke Rheinstrecke tussen Bonn en Koblenz :)

https://vulkan-express.de/die-brohltalb ... 0-mai-2022
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Jef400 schreef: wo 04 mei 2022, 20:56 Wat is het plannen van een treinvakantie toch altijd leuk om te doen.
Druk mee bezig inderdaad, twee weken door Scandinavië en nog een week Zwitserland/Oostenrijk *O*

(en dan heb ik nog 3 Interrail-dagen en een week vakantie over :lol: )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

VIRM schreef: wo 04 mei 2022, 22:25 Waar gaat de reis heen?
De hoofdmoot is van 6 t/m 12 augustus Albenga. Da ligt aan de bloemenriviera tussen Genova en Ventimiglia. De heenreis gaat waarschijnlijk in twee etappes via Freiburg en Milano. De terugreis ben ik nog aan het bekijken. Ik zit nu met het idee Verona-Innsbruck te spelen. Dat zijn twee steden waar ik nog nooit geweest ben, en die steden schijnen best leuk te zijn.
dennistd schreef: do 05 mei 2022, 13:11
Jef400 schreef: wo 04 mei 2022, 20:56 Wat is het plannen van een treinvakantie toch altijd leuk om te doen.
Druk mee bezig inderdaad, twee weken door Scandinavië en nog een week Zwitserland/Oostenrijk *O*

(en dan heb ik nog 3 Interrail-dagen en een week vakantie over :lol: )
Misschien die twee koppelen en dan via Denemarken-Duitsland gaan als dat mogelijk is? De as Flensburg-Kiel-Lübeck vond ik verschrikkelijk gaaf om te bereizen. Zeker Flensburg en Lübeck zijn hartstikke leuke steden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ventimiglia. Daar was ik eens op een vrijdag. Was marktdag met kramen waar vals merkspul verkocht werd. Vandaar ook veel douane op het station. Overigens is de Tenda-spoorlijn zeer de moeite waard.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Jef400 schreef: do 05 mei 2022, 19:07 Ik zit nu met het idee Verona-Innsbruck te spelen. Dat zijn twee steden waar ik nog nooit geweest ben, en die steden schijnen best leuk te zijn. [
De historische binnenstad van Innsbruck is zeker aan te bevelen. Heb zelf de stad meerdere keren bezocht.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Jef400 schreef: do 05 mei 2022, 19:07
dennistd schreef: do 05 mei 2022, 13:11
Jef400 schreef: wo 04 mei 2022, 20:56 Wat is het plannen van een treinvakantie toch altijd leuk om te doen.
Druk mee bezig inderdaad, twee weken door Scandinavië en nog een week Zwitserland/Oostenrijk *O*

(en dan heb ik nog 3 Interrail-dagen en een week vakantie over :lol: )
Misschien die twee koppelen en dan via Denemarken-Duitsland gaan als dat mogelijk is? De as Flensburg-Kiel-Lübeck vond ik verschrikkelijk gaaf om te bereizen. Zeker Flensburg en Lübeck zijn hartstikke leuke steden.
Ik ben al eens van Kopenhagen naar Augsburg gereisd. :lol:

Gaan nu in één dag AutoVanafHuis-Osnabrück-Stockholm en vanaf daar de boot naar Helsinki. Terug via Kristiansand-Eemshaven
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Volgens mij dachten de naar huis reizende bezoekers vanaf het bevrijdingsfestival op de UT vanavond dat lijn 9 gratis was. Bij het instappen waren er een aantal niet zo blij dat ze in moesten checken of een kaartje kopen :roll:

En de achterdeur was geen optie voor ze, die zat dicht :mrgreen:

Alle aansluitingen zijn gehaald 8-)
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Vandaag voor het eerst in jaren weer eens kaartcontrole gehad in de Rotterdamse metro :o
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Dat ik vandaag ineens een R-Net-Citea als boemel voor lijn 108 voor mijn deur zag halteren.
Omgekeerd was ik wel gewend, maar waarschijnlijk zijn de oude R-Net-bussen in 't Gooi nu reserve voor reguliere lijnen, sinds de invoering van de nieuwe elektrische bussen (?).
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Fijn hoor, dat je een beetje op de hoogte wordt gehouden wanneer je bestelde pakket er aankomt. Maar om daar nou acht mailtjes over te krijgen terwijl je pakket nog niet eens op het afhaalpunt is, dat is wel een beetje overkill.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

... dat het leven een stuk makkelijker was toen Maastricht nog een apart aanbod aan Belgische kaartjes kende. Waarom een internationaal weekendretour slechts 30% korting moet geven in plaats van 50% ontgaat me volledig. Nu is een weekendretour Maastricht-Brussel €32,40 terwijl een weekendretour Visé-Brussel €19,20 kost en een retour vol tarief Maastricht-Visé €11,40 = samen €30,60.

Een retour Maastricht-Visé met 100% korting in NL kost me bij NS €5, dus samen €24,20. Ik koop liever gewoon een kaartje in de automaat in plaats van dat ik online kaartjes moet gaan splitsen, maar het scheelt €8,20, dat is meer dan 25%. :')
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Bij SNG en SLT zitten de knopjes aan de binnenkant van de WC om de deur te sluiten en op slot te doen meteen bij binnenkomst rechts. Gisteren voor het eerst naar de WC in een gereviseerde VIRM geweest, en daar verwachtte ik dat ook. Niet dus. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Het valt me altijd weer op hoeveel mensen de spoelknop indrukken als ze de deur willen sluiten. Als het design zo onduidelijk is, is dat wat mij betreft een ontwerpfout. Voor slechtzienden lijkt me dat al helemaal een uitdaging.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Geen idee waar de spoelknop was. Volgens mij niet boven de WC-pot...
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Sowieso heb ik het niet zo op elektronische sloten... Geef mij maar gewoon een draaiknop waarmee ik de boel op slot kan doen, daarvan weet je tenminste zeker dat je het goed doet :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Mijn toegang tot het OV is ook weer verlengd, ik ben tot 22 mei 2027 welkom *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Mag ik even kwijt dat mijn website alweer 10 jaar bestaat en dat ik daar stiekem best trots op ben? Ooit begonnen met het idee 'kijken hoe ver het komt' en inmiddels zijn we dus 10 jaar verder. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

@Milco: Gefeliciteerd met het tien jarig bestaan van je mooie site :pos: ;) .

Zelf ben ik zo'n 17 jaar geleden ook vol goede moed een eigen site begonnen maar 12 jaar geleden is er de klad in gekomen wat betreft het bijhouden ervan. En anderhalf jaar geleden heb ik de site definitief offline gehaald.

De webruimte die ik voor mijn site bij mijn ter beschikking had heb ik gelukkig nog. En zo incidenteel gebruik ik deze ruimte nog als eigen cloud. Best handig.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Kalil Nieuw »

Milco, je hebt je best gedaan. Echt trots op jou! :pos: *bus*
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Dank u dank u :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Groetjes uit de Nightjet ergens voorbij Linz :trein: Nog redelijk paar uurtjes kunnen slapen hier. Driekwartier vertraging opgelopen bij het rangeren in Köln West en die is vannacht niet ingelopen.
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Heb je ook de nachttrein weer terug geboekt? Die kwam gisteren Nederland in met +300 en vandaag met +214 de grens over.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Lekker uitslapen, meer nachttrein voor je geld en je kunt ook nog geld terug vragen, ik zie alleen maar voordelen. (A)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Lekker uitslapen? Op zo'n brits? :') :') :')
Ik pak het vliegtuig terug. Goeie keuze. Sorry milieu.
Voor een heenweg vind ik dit nog wel een keer te doen, maar op je terugweg nog zo'n martelgang terwijl je al vies en moe bent..

(Ik houd van kamperen en klaag echt niet snel over comfort. Maar u merkt vast wel dat ik niet super enthousiast ben over de nachttrein (A) )
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 46 gasten