Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Anne »

Vanmorgen met de metro van Maassluis naar Spijkenisse. Net na 10 uur overgestapt op Schiedam Centrum. Achter mij op de roltrap naar boven kwam een man met een fiets. Op het perron iets doorgelopen maar daarna even stil gestaan bij de zijwand. De eerst volgende metro was die naar Spijkenisse over 5 minuten.

De man met de fiets liep langs mij en iets verder maakte die een vreemde zwaai en viel na een of twee stappen met fiets van het perron. Hij lag in het spoor maar had zo te zien niets, keek alleen was verdwaasd. Kwam redelijk snel overeind en pakte de fiets die ik daarna op het perron heb geholpen en daar neer gelegd. Hij kon daarna redelijk makkelijk weer op het perron komen, pakte de fiets, mopperde wat over het wiel en ging op een bankje zitten.

De metro naar De Terp (andere spoor dus) was net voor het station gestopt maar reed verder zodra de man weer op het perron was.

Gelukkig goed en snel afgelopen; en de metro kon gewoon op tijd binnenkomen (A)
Had ook slechter kunnen aflopen (bijvoorbeeld iets verder richting stroomrail en dan je hand omhoog doen)
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Nu de rente stijgt en investeerders wat huiverig worden, blijkt de deeleconomie toch niet zo levensvatbaar. Althans, zo lees ik het bericht dat GO Sharing zich uit een groot aantal gemeenten terugtrekt.

Benieuwd welke andere recente 'aanwinsten' voor onze economie nog gaan volgen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik durf wel wat fooi in te zetten op de flitsbezorgers, temeer omdat daar al de nodige inkrimping geweest is bij spelers op die markt. Ik sprak vrijdag een vaste klant over Flink. Die hebben blijkbaar recent in het voornaamste werkgebied van mijn werkgever geflyerd met hun service. Schijnbaar betaal je bij hun nog geen twee euro bezorgkosten. In combinatie met de lonen die ze hun werknemers bieden lijkt mij dat nou niet bepaald een rendabel businessmodel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Tom024 schreef:Nu de rente stijgt en investeerders wat huiverig worden, blijkt de deeleconomie toch niet zo levensvatbaar. Althans, zo lees ik het bericht dat GO Sharing zich uit een groot aantal gemeenten terugtrekt.

Benieuwd welke andere recente 'aanwinsten' voor onze economie nog gaan volgen.
Het gaat met de scooters net zoals met de deelfietsen. Eerst komen er meerdere bedrijven tegelijkertijd, uiteindelijk blijven de bedrijven over die de beste propositie hebben. Van alle deelfietsbedrijven zijn nu alleen de normale fietsen van Donkey Republic over, dus Obike, Mobike en Ofo zijn allemaal verdwenen. De elektrische fietsen zijn een marginaal verschijnsel geworden. Zo zal het ook wel gaan met de scooters en de flitsbezorgers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Qua deelfietsen zie ik over het algemeen alleen OV fietsen. Fietsen die door busvervoerders worden verdeeld zie ik amper en van die andere aanbieders heb ik nog nooit gehoord.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Suus schreef: ma 07 nov 2022, 08:38Het gaat met de scooters net zoals met de deelfietsen. Eerst komen er meerdere bedrijven tegelijkertijd, uiteindelijk blijven de bedrijven over die de beste propositie hebben.
Wat de bedrijfjes allemaal hopen is dat er aan het eind van de rit iemand klaar staat met een grote zak geld om de tent op te kopen, en de oprichters en aanvankelijke geldschieters aan die zak geld een mooie cheque overhouden. Tot die tijd is er vaak geen cent winst gemaakt, integendeel.

Daarom maakt het zo'n tent blijkbaar geen drol uit dat die stepjes, fietsen en scooters eerder vroeger dan later in de struiken of op de bodem van de gracht belanden. Allerlei narigheid waar een normale verhuurder mee te maken krijgt, wentelt zo'n hippe ultramoderne tech-savvy startup gewoon lekker op de samenleving af. Weg ermee.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Yup. Als iemand met een beperking heb ik een bloedhekel aan deelfietsen/scooters die gewoon lukraak ergens worden geparkeerd. En die scooters hebben een verschrikkelijk alarm: doe dan of niks, of iets waar de hele buurt van wakker schrikt, maar niet dat halfbakken geluid dat ze nu produceren.
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Zojuist bericht gehad van Nightjet n.a.v. de wisseltruc slaap/ligrijtuig: ik krijg 134,50 euro terug. Daar kan ik mee leven.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Is dat bedrijf Go (van de deelscooters) niet hetzelfde bedrijf als het Go welke interesse had in de concessie Zuidoost Brabant een jaar of tien terug? Kan iemand dat eens uitzoeken voor mij?
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

De drie mensen die destijds Go! Groen OV oprichtten (Arjen Jaarsma, zijn vrouw Petra van den Boorn en Fadiah Achmadi) zijn zover ik kan zien (LinkedIn etc) niet bij Go Sharing betrokken.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Ah oké, anders hadden we bij die aanbesteding een "bullet gedodget".
🍉
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Vanmorgen de Google Streetviewauto gespot *O*
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Grote vraag: "heeft hij jou ook gespot?", misschien spot ik jou dan weer op Geoguessr bijvoorbeeld.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Toen Street View in mei door mijn straat reed voor nieuwe beelden heb ik de auto wel gezien, maar wij staan niet met wijlen onze hond op Google. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen handtekening heb achtergelaten op Street View. Mijn blauwe Peugeot staat prominent in zijn strakste jasje te shinen op de parkeerplaats. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Bemined schreef: di 08 nov 2022, 18:01 Vanmorgen de Google Streetviewauto gespot *O*
Ik zie hem meermaals per week. Bestuurder ervan woont aan de route van lijn 2 in Enschede ;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Lijkt me ook wel een leuk baantje, al zal het ongetwijfeld erg slecht betalen.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

€ 13,27 per uur, dat is € 2300 per maand.

Minimumloon in 2023 wordt € 1934,40.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Suus schreef: wo 09 nov 2022, 09:23 € 13,27 per uur, dat is € 2300 per maand.
Oh dat is op zich nog helemaal niet verkeerd.
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Bruto of netto?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Dit soort bedragen zijn altijd bruto, want netto is van meerdere variabelen afhankelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Als dat nou met een zelfrijdende Google auto kan, en het Wifi-heeft... zou ik dan kunnen thuiswerken in de zelfrijdende Google Street View auto?
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^^ autonoom (rijden) is een droom, hoorde ik vanochtend Bas van Werven nog zeggen op BNR. ;) nav het bericht dat Waymo (dochterbedrijf van Google) in Amerika de eerste, zelfrijdende auto/taxi zonder chauffeur in gebruik heeft genomen.
Bijsluiter: je kan er alleen op een afgebakend / afgesloten terrein van gebruik maken.
Dusss.. als jij graag in een auto wilt thuiswerken.. boek een vlucht naar Amerika en ga daar lekker rondjes rijden. :) :arrow:

Denk dat je het dan dichter bij huis in Capelle a/d IJssel kan zoeken.. of rijdt dat karretje aldaar nog steeds niet?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Iets anders:

Vanochtend bericht van mijn chef ontvangen met de mededeling dat een collega de komende twee weken vrij is.. en daarna de opdracht contact te onderhouden met de planafdeling op de hoofdvestiging.

Okay, dan moet ik dat maar doen. Enfin, om eens een keer pro-actief te zijn. (A) . belde ik nog even naar de desbetreffende collega om haar twee fijne, vrije, weken te wensen. Bleek ze al per vandaag vrij te zijn...
Uh... in mijn brein is 'de komende twee weken' pas ingaande in de nieuwe (werk) week. Schrijf dan; per vandaag is .... voor twee weken (en een dag) vrij..

Of is mijn brein ongeschikt en vinden jullie het bericht van de chef volkomen duidelijk?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Schijnbaar kun je ook de ochtend na 11-11 nog carnavalsvierders tegenkomen in de trein. :shock: -0-
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Het lijkt net carnaval :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

@Durashift: jouw chef mag een stuk concreter informeren over de afwezigheid van je collega.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten