Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

In Rotterdam is vuurwerk in ieder geval definitief voor altijd verboden, nu de vuurwerkverkopers gisteren een rechtszaak verloren *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3462
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Hoe gaan ze in Rotterdam de boze geesten dan verjagen? :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Met drones en het Rotterdams Philharmonisch Orkest *O* De zeer jonge Lahav Shani is echt een geweldige dirigent :Y

Tot zover het OVNL-cultuurhoekje?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3462
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Lekker hapje geweldige dirigent, ja *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5312
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Suus schreef: di 10 nov 2020, 11:00 Tot zover het OVNL-cultuurhoekje?
Ben je nou trolly op ideeën aan het brengen? :shock:
Horen jullie ook gerommel in de verte, zien jullie die lichtflits? Voelen jullie ook de spanning dat er iets aanstaande is, dat er iets groots te gebeuren staat? Zou er een nieuw topic ophanden zijn?
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

Suus schreef: di 10 nov 2020, 11:00 Met drones en het Rotterdams Philharmonisch Orkest *O* De zeer jonge Lahav Shani is echt een geweldige dirigent :Y
Wat vind je zo goed aan Lahav Shani (afgezien zijn uiterlijk)? Heb hem nog nooit gehoord namelijk, ik had pre-corona kaarten gekocht voor Mahler 2 in de Doelen, wat hij zou dirigeren. Maar toen kwam corona -0-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik ben in 2018 bij twee concerten geweest. Hij weet goed contact te maken met het publiek en je merkt dat het orkest echt opleeft als hij dirigeert. En hij is virtuoos op de piano.

Ik was bij Schubert Grote Symfonie en Argerich speelt Prokofjev dat jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

eRe: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

umbusko schreef: di 10 nov 2020, 12:34
Suus schreef: di 10 nov 2020, 11:00 Tot zover het OVNL-cultuurhoekje?
Ben je nou trolly op ideeën aan het brengen? :shock:
Horen jullie ook gerommel in de verte, zien jullie die lichtflits? Voelen jullie ook de spanning dat er iets aanstaande is, dat er iets groots te gebeuren staat? Zou er een nieuw topic ophanden zijn?

Niet eens een slecht idee voor de concert/theater/festival/museumbezoekers...

Vandaag kreeg ik een sms'je van mijn mobiele telefonieprovider: ik wordt binnen een week gebeld omdat ik mijn contract mag verlengen. Datzelfde sms'je kreeg ik begin oktober ook, en toen heeft niemand gebeld.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik kreeg zondag ook een SMS'je, dat het UWV mij ging bellen.

Dat hebben ze inderdaad ook gedaan, ze belden om mede te delen dat ik van ze af ben :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Fijn nieuws :)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Nou ja, als je uitkering stopt en je nu in de bijstand moet, ben je dan ook van ze af?
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Na de DB heeft ook de NMBS een nieuwe collectie aan uniformen gepresenteerd. Ontworpen door Belgisch modehuis Xandres.
Afbeelding
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Stukken beter dan dat grijs-oranje.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Vind je? Ik vind de kleur blauw mooier dan de grijs-oranje combinatie maar hier is het wel erg veel van het goede. Ook ben ik niet zo enthousiast geworden van die lange sjaal. Een kort formaat mishandeling-proof-sjaaltje was beter geweest, mijn vrouwelijke collega's dragen dat soort sjaaltjes. Is in feite niks anders dan een slabber met een knoopsluiting. Dames van British Airways, Ryanair en Qantas dragen alleen maar zulke dingen. Voorbeeld van BA:

Afbeelding

En al helemaal niet gesproken over de gedrochten van de hoeden op die foto's.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het nieuwe uniform van de NMBS is echt een geweldige verbetering die het bedrijf dringend nodig had. Het vorige uniform straalde niets uit en daardoor straalde het amper tot geen autoriteit uit bij de treinbegeleider. Het oude uniform had een zeer slechte pasvorm, vooral bij de vrouwen. Bovendien was het grijs een dooisaaie kleur en heeft de NMBS het gebruik van oranje kleuraccenten ook alweer enige jaren geleden gestopt (alle kaartautomaten zijn nu wit-blauw bijvoorbeeld).

Afbeelding

Bovendien is het heel goed dat de NMBS vasthoudt aan de kepie, het geeft meer autoriteit dan de basketbalpetjes van NS en bovendien is het in België verwerkt in het pictogram voor het lokaal van de onderstationschef.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8838
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Xandres is volgens mij wel een vrij prestigieus modehuis. Ik heb de naam wel eens gehoord als samenwerking omtrent de kleding van BV's in De Slimste Mens ter Wereld. Dat heeft vast een lieve duit gekost.
Petjes zie ik bij NS-conducteurs bijna nooit. In de afgelopen 9000 kilometer met de NS heb ik er slechts één gezien.

Overigens is het met een wegafsluiting in de wijk wel een stuk drukker geworden in mijn straat (30 km-zone en bepaald geen logisch alternatief). De bestelbusjes vliegen hier over de drempels en vandaag reed er zelfs een kleine telekraan door de straat.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5312
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Vuurwerkbommen, vliegende bestelbusjes, gaat het nog wel allemaal goed daar? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

ArrivaBas schreef: wo 11 nov 2020, 16:15 Xandres is volgens mij wel een vrij prestigieus modehuis. Ik heb de naam wel eens gehoord als samenwerking omtrent de kleding van BV's in De Slimste Mens ter Wereld. Dat heeft vast een lieve duit gekost..
De VRT noemde een bedrag van 12 miljoen euro (VRT NWS).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Werd die opdracht dan voor Corona verstrekt? Kan mij voorstellen dat spoorbedrijven nu even andere prioriteiten hebben dan uniformen veranderen...
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dat moest vast allemaal aanbesteed worden enzo, dus ik gok van wel :Y
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8838
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik schrok wel even van die 3 ruggen die de NMBS per personeelslid heeft neergeteld. Ik vraag me oprecht af waar ze tijdens deze crisis dat geld vandaan toveren. Tel daarbij op dat de NMBS al voor corona een stevige schuld had.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Kleding moet je sowieso eens in de zoveel tijd vervangen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Volgens mij liep dit project al twee jaar. En personeel voorzien van kleding is niet goedkoop. Iedereen krijgt meerdere broeken/rokken en overhemden/blouses. Nog een jas, kepie, riem, vest, stropdas en/of sjaal en blazer erbij.

Productiekosten, logistieke kosten, de designers moeten ook betaald worden. Prima prijs eigenlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik ben me nu eigenlijk aan het afvragen of NS ook een rok in het pakket heeft. Kan me zo niet een conductrice voor de geest halen die er een droeg. Vind het eigenlijk een beetje ouderwets.
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Heeft NS International ze niet voor het personeel op de treinen naar Duitsland?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 51 gasten