Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Dat is ook precies hoe de basis van economie werkt. Hogere prijzen betekent minder vraag c.q. afzet, en als de afzet dermate slinkt dat er structureel aanbod over blijft wordt voor ondernemers pijnlijk duidelijk dat hun prijs te hoog is. Zeker in de levensmiddelenindustrie, en dan vooral bij versproducten, is aanbodoverschot allesbehalve wenselijk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

ArrivaBas schreef: di 21 jun 2022, 13:06 Hogere prijzen betekent minder vraag c.q. afzet, en als de afzet dermate slinkt dat er structureel aanbod over blijft wordt voor ondernemers pijnlijk duidelijk dat hun prijs te hoog is.
Klopt. Dit zie je ook terug op de weg, waar de snel gestegen brandstofprijzen ertoe hebben geleid dat mensen veel minder zijn gaan rijden.

Ik denk dat het ook in de horeca dus wel los zal lopen. Ik kan me nog levendig het 'verzet' herinneren dat werd gevoerd toen de horeca de prijzen na invoering van de euro (nog voor jouw tijd) met een factor 2,20371 omhooggooide. Dat kon toch niet, stelletje oplichters! Maar omdat ze het zowat allemaal deden, en mensen toch hun koffietje en hun biertje - en vooral de gezelligheid - willen hebben, bleef iedereen maar morrend en mopperend de portemonnee trekken.

Ook op de terrassen in de grotere binnensteden zie ik eigenlijk niemand echt de wenkbrauwen optrekken als ze vier euro's voor een kopje koffie moeten neertellen. Een veel groter probleem voor de horeca-ondernemer zit hem in de onvindbaarheid van personeel. Maar daarin heeft deze sector dan ook jarenlang (zoniet decennialang) een enorme botervloot op het hoofd gehad, door personeel maar zo weinig mogelijk te betalen en zo weinig mogelijk zekerheid te bieden. Die mensen zijn in coronatijd natuurlijk allemaal vertrokken, en passen er nu wel voor zich weer te laten afbeulen.
🗣
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Vinny »

umbusko schreef: ma 20 jun 2022, 22:29 Ik bladerde eens door het menu van de nightjet. Blijkt Spirituosen te zijn vertaald als "geestrijke dranken". :mrgreen: En nu google ik er eens op, blijkt die term nog in België gebruikt te worden ook. _O- Het is ook wel heel veel poëtischer dan "sterke drank". :D
We kennen in Nederland de term 'geestverruimende middelen' voor alocoholische consumpties en drugs. :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

In de categorie "dingen waarvan je niet weet wat je ervan moet denken": ik reed net langs het Prinses Máxima Centrum, en een van de patiënten spotte mijn bus. Ik hoop maar dat het kind het goed maakt vandaag. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door rooddolfijn »

Gisteren gehoord dat ik over ben naar het eindexamenjaar. Een flinke opluchting na een jaar met veel wringen tussen de coronarestricties door. Volgende week op taalreis naar London, hopen dat er niet meer gestaakt wordt bij de Tube en National Rail... :s
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Vanavond voor het eerst naar een sportmasseur geweest. Wat is dat heerlijk zeg, alles weer een beetje los. *O*
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

isadora schreef: ma 23 mei 2022, 19:29 Er zijn mensen die Geoguessr naar een geheel nieuw level tillen, en hun digitale ervaringen naar analoog converteren, als je begrijpt, wat ik bedoel.
Dat schreef ik 22 mei, een paar dagen voor mijn verhuizing naar Fryslân.
Vandaag lees ik een artikel over Tom Davies, de Engelsman die voor mij motivator tot het spelen van Geoguessr werd.
En sindsdien blijf ik zijn activiteiten volgen, en niet alleen ik. Hij heeft onderhand meer dan één miljoen YT-volgers.
En ook de media beginnen hem in de kijker te krijgen, zoals bijvoorbeeld gisteren "The New Yorker"
The Charming Bloke Who Dominates GeoGuessr
Tom Davies has become a beloved icon of the Google Maps guessing game.
https://www.newyorker.com/culture/rabbi ... -geoguessr

Intussen kent het spel al circa 300 maps gerelateerd aan het spoor.
Zo vind je er bijvoorbeeld ook eentje gemaakt door gebruiker MachinistMart met meer dan 1000 lokaties.
Deze kaart wordt als "very easy gecategoriseerd, en is misschien een mooie entree zelf eens een poging te wagen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Op je laatste vraag kan ik al een antwoord geven: dat is de indeling die bedrijfsintern wordt gehanteerd.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Klaasje »

Ja, dat redeneert lekker vanuit de klant. Zul je zien dat als hij verkeerd is ingevuld langs 10 bureaus schuift voordat hij inhoudelijk behandeld wordt.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Reactieformulieren, altijd leuk... Vroeger had Arriva een formulier waarop je kon kiezen of je reactie per post, telefoon of email wilde. Toen ik mail aanvinkte kreeg ik een brief met één regel: "We hebben uw reactie in behandeling genomen" :mrgreen:

Bij Keolis zal het aantal klachten in Almere ook wel laag liggen, want als je daar een lijnnummer dat begint met een letter selecteert krijg je een foutmelding "ongeldig lijnnummer". Op de toenmalige X80 kon ik daardoor nooit m'n instaphalte kiezen.
(En ondanks herhaaldelijk melden staat er ook nog altijd "Lijn 80 van Rhenen Ouwehands Dierenpark naar Amersfoort" in hun formulier, die route is ook pas in 2019 ingekort natuurlijk, dus nog totaal geen tijd voor geweest het formulier aan te passen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: do 30 jun 2022, 16:04
Tom024 schreef: do 30 jun 2022, 15:20 Op je laatste vraag kan ik al een antwoord geven: dat is de indeling die bedrijfsintern wordt gehanteerd.
Weer wat geleerd :pos:

Al zou ik Zuid dan Brabant noemen :)
Ik zou het Noord-Brabant noemen. :Y

Maar waar liggen dan precies de grenzen?
Is West nog uitsluitend de concessie Zuid-Holland Noord of hoort Lelystad er ook bij?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Ja mensen, het jaar is weer doormidden hoor! *O* *O*
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

En nu? -0- -0- -0-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Op naar de herfst, Halloween, Sinterklaas, Kerstmis en oudjaar :pos: ;) .
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Zolang er maar geen hittegolven komen deze twee maanden. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Voor het eerst in de nieuwe woonplaats de kapper bezocht, de Arabier wel te verstaan.
Voor 15 euro prachtig kort gewiekt inclusief gratis koffie.
Ik zeg; dat doen we nog eens. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

isadora schreef: vr 01 jul 2022, 12:39 Voor 15 euro prachtig kort gewiekt inclusief gratis koffie.
Die koffie smeerden ze in je haar, of wat?
🗣
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Cafeïne schijnt wel bevorderlijk te zijn voor de haargroei, dus het zou goede klantenbinding zjjn.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

TffpaA schreef: vr 01 jul 2022, 12:44
isadora schreef: vr 01 jul 2022, 12:39 Voor 15 euro prachtig kort gewiekt inclusief gratis koffie.
Die koffie smeerden ze in je haar, of wat?
Je weet toch? :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Enigszins kortdag, maar ik heb voor vanmiddag om 15:00 een ticket over voor de presentatie van de ICNG op Rotterdam Centraal. Kan ik daar iemand blij mee maken?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

Ik heb nog een paar dagen reizen over in m'n Interrailticket en dacht aan de Semmeringbahnwanderweg. Nog tips om dat - vanuit Nederland - met iets te combineren? Mag - moet niet - in die buurt. Ik heb op vakantie een hekel aan gedoe, dus liever geen Frankrijk ofzo.
Het is een spectrum.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Als je daar dan toch heen gaat zou ik het zo proberen te plannen dat je met de EC Wien - Triest mee kan, de enige trein met een Sloveense Speisewagen (tot/vanaf Ljubljana).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

En trek voor die wanderweg maar gerust een hele dag uit, het is er schitterend. Voor een impressie: ik ben er pas nog geweest.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten