Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12832
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

TffpaA schreef: di 14 feb 2023, 08:18 Hoorde ik dat net goed op de tv-reclame?

https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... margherita

Ja, dat hoorde ik goed.
Het is niet eens een nieuw product. :p
🍉
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3241
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Nee maar ik kijk eigenlijk vrijwel nooit meer lineaire teevee en dan al helemaal geen reclames dus ik wist dat nog niet maar deze glipte ertussendoor en nu moet ik al de hele dag aan pizzabitterballen denken en dan vooral die hawaiïiïiïvariant.
🗣
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Als je geen TV kijkt, wat kijk je dan wel?
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3241
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

OV in Nederland.

Best een interessant programma hoor, al is het inmiddels wel over zijn hoogtepunt heen en teert het een beetje op oude glorie.
🗣
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Tom98 schreef: di 14 feb 2023, 17:00 Als je geen TV kijkt, wat kijk je dan wel?
Natuurfilms? (A)
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3241
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

En dan graag eentje met veel diepgang en hoogtepunten! *O*
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8861
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik ging vanavond met mijn jongere zus een Valentijnscadeautje halen voor mijn moeder, maar in de tussentijd was mijn hond aan de haal gegaan met mijn Valentijnscadeau. Omdat dat een aanslag wegenbelasting was die vier euro duurder is geworden ten opzichte van vorig jaar ben ik daar echter niet rouwig om. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Een valentijnscadeau voor je moeder?

Ik hou ook van mijn ouders, maar niet op die manier...
Durashift
Berichten: 5655
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^ gewoon een extra moederdag in het jaar. ;)

Dit is gewoon de pest van de commercie.
Hoeveel keer ik vandaag op de radio niet gehoord heb wat stellen voor elkaar geregeld hebben.. niks doen is geen optie, lijkt het wel. Terwijl het oorspronkelijke idee toch is om iets van een onbekende aanbidder te krijgen :?: . Nu krijgt iedereen iets en ben je niet meer uitverkoren om iets te krijgen.

Ik passeerde vanmiddag een meisje op de fiets die in de fietstas een rode roos had zitten. Ik dacht: wat leuk, die heeft op school een roos gekregen van een valentijn.
Nee, dacht ik toen.. dat is veeuls te eng.. het zal wel een roos zijn die alle kinderen uit de klas/school gekregen hebben.. (A)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Er zijn scholen waar je een roos kunt bestellen en anoniem kan laten afgeven bij iemand daar (door de conciërge of zo) :Y

Enige post wat ik gisteren heb gekregen is een bericht van het UWV voor de vorige bewoner van mijn woning. Ach, ik woon hier pas zeven jaar, dus kan gebeuren... :lol: Heb ook slechts vier keer gebeld naar het UWV en zes keer post teruggestuurd in de afgelopen jaren om aan te geven dat die persoon hier niet meer woont, dus ik snap wel dat het nog niet verwerkt is :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8861
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Het idee kwam ook van mijn zus overigens. Voor mij is Valentijnsdag nog altijd de normaalste dag van het jaar.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Valentijnsdag is inderdaad behoorlijk commercieel, maar ik heb gewoon een leuke avond gehad met mijn vriendin (ondanks dat het op afstand was) zonder iets te kopen of veel speciaals te doen.

Op mijn middelbare kon je bij mij altijd iets kopen en (anoniem) naar iemand sturen. Dus het zou best kunnen dat dat meisje wat Durashift zag een anonieme roos heeft gekregen. Maar dat ligt denk ik ook een beetje aan hoe oud dat meisje was, hoe jonger, des te meer kans dat ze het gewoon van een leerar heeft gekregen die de hele klas rond ging.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3241
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ik heb al bijna 10 jaar een relatie, maar wij hebben het ook nog gewoon gevierd hoor. Na al die jaren is dat nog zo'n beetje de enige dag dat je elkaar wat romantische aandacht gunt *O*
🗣
dennistd
Berichten: 5549
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

AppleMoose schreef: wo 15 feb 2023, 07:08 Enige post wat ik gisteren heb gekregen is een bericht van het UWV voor de vorige bewoner van mijn woning. Ach, ik woon hier pas zeven jaar, dus kan gebeuren... :lol: Heb ook slechts vier keer gebeld naar het UWV en zes keer post teruggestuurd in de afgelopen jaren om aan te geven dat die persoon hier niet meer woont, dus ik snap wel dat het nog niet verwerkt is :X
Gaat post van het UWV niet gewoon naar het adres wat bij de overheid bekend is? In dat geval staat diegene mogelijk ook nog op jouw adres ingeschreven, iets wat je niet moet willen...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21372
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef: di 14 feb 2023, 19:41 Ik ging vanavond met mijn jongere zus een Valentijnscadeautje halen voor mijn moeder, maar in de tussentijd was mijn hond aan de haal gegaan met mijn Valentijnscadeau. Omdat dat een aanslag wegenbelasting was die vier euro duurder is geworden ten opzichte van vorig jaar ben ik daar echter niet rouwig om. (A)
Ik vrees dat je desondanks toch moet betalen. :mrgreen:
Chrysa schreef: di 14 feb 2023, 23:45 Een valentijnscadeau voor je moeder?
Ik heb mijn moeder afgelopen zaterdag ook een bos bloemen gegeven. :Y
April064 schreef: wo 15 feb 2023, 08:16 Op mijn middelbare kon je bij mij altijd iets kopen en (anoniem) naar iemand sturen.
Dus jij regelde dat allemaal? :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Meltrain schreef: wo 15 feb 2023, 09:49 Dus jij regelde dat allemaal? :o
Met bij mij bedoelde ik op de middelbare school waar ik op zat :P. Er waren vgm wel leerlingen bij betrokken, maar ik ben er nooit betrokken bij geweest.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

dennistd schreef: wo 15 feb 2023, 09:48 Gaat post van het UWV niet gewoon naar het adres wat bij de overheid bekend is? In dat geval staat diegene mogelijk ook nog op jouw adres ingeschreven, iets wat je niet moet willen...
Naar het laatst bekende adres, vermoed ik. Er zijn er genoeg die nergens staan ingeschreven…
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8861
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Meltrain schreef: wo 15 feb 2023, 09:49
ArrivaBas schreef: di 14 feb 2023, 19:41 Ik ging vanavond met mijn jongere zus een Valentijnscadeautje halen voor mijn moeder, maar in de tussentijd was mijn hond aan de haal gegaan met mijn Valentijnscadeau. Omdat dat een aanslag wegenbelasting was die vier euro duurder is geworden ten opzichte van vorig jaar ben ik daar echter niet rouwig om. (A)
Ik vrees dat je desondanks toch moet betalen. :mrgreen:
Dat heb ik uiteraard netjes gedaan. Onze puberende labradoodle had het acceptgironummer en het te betalen bedrag precies leesbaar gehouden. ;)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

dennistd schreef: wo 15 feb 2023, 09:48
AppleMoose schreef: wo 15 feb 2023, 07:08 Enige post wat ik gisteren heb gekregen is een bericht van het UWV voor de vorige bewoner van mijn woning. Ach, ik woon hier pas zeven jaar, dus kan gebeuren... :lol: Heb ook slechts vier keer gebeld naar het UWV en zes keer post teruggestuurd in de afgelopen jaren om aan te geven dat die persoon hier niet meer woont, dus ik snap wel dat het nog niet verwerkt is :X
Gaat post van het UWV niet gewoon naar het adres wat bij de overheid bekend is? In dat geval staat diegene mogelijk ook nog op jouw adres ingeschreven, iets wat je niet moet willen...
Blijkbaar is hun adressenbestand daar niet aan gekoppeld. De woning is van de woningbouwvereniging en ook bij de gemeente sta ik geregistreerd als eenpersoonshuishouden, dus ik denk niet dat die persoon hier nog ingeschreven staat. Ik vermoed dat wat nvdw zegt het geval is. Mogelijk was die persoon te lui om adreswijzigingen door te geven, of het staat nergens meer ingeschreven. Zeker in de eerste twee, drie jaar vielen ook nog wel wat aanmaningen van incassobureaus voor die persoon in de brievenbus, dus mogelijk staat die persoon nergens meer ingeschreven om daarvoor weg te duiken. Een telefoontje of retourpost was trouwens voor hen genoeg om te begrijpen dat die persoon hier niet meer woont. De ING was wat hardnekkiger, maar uiteindelijk hebben ze het ook doorgekregen. De UWV-post verdwijnt nu in de oudpapierbak. Na zeven jaar vind ik het wel welletjes :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ik woon inmiddels acht jaar op dit adres en krijg nog steeds regelmatig post van Aegon voor de vorige bewoner. Een tijdje heb ik dat braaf retour afzender gestuurd, maar nu gaat het gewoon linea recta de papierbak in.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13209
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dat de DB-koffie niet lekker genoeg is om zonder suiker te drinken, en tegenwoordig 3,60 kost, alas. Maar nu is de koffie ook nog eens slachtoffer geworden van shrinkflation. Volgende keer neem ik maar een bs eerder, zodat ik de herbruikbare beker nog vol kan tanken bij de Kiosk. :N

Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5326
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Weet je zeker dat je niet per ongeluk een "S" hebt meegekregen (van €3,40)? Voor mijn gevoel was het bekertje dat ik vorige week had groter.
VIRM
Berichten: 7634
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

AppleMoose schreef: wo 15 feb 2023, 20:58
dennistd schreef: wo 15 feb 2023, 09:48
AppleMoose schreef: wo 15 feb 2023, 07:08 Enige post wat ik gisteren heb gekregen is een bericht van het UWV voor de vorige bewoner van mijn woning. Ach, ik woon hier pas zeven jaar, dus kan gebeuren... :lol: Heb ook slechts vier keer gebeld naar het UWV en zes keer post teruggestuurd in de afgelopen jaren om aan te geven dat die persoon hier niet meer woont, dus ik snap wel dat het nog niet verwerkt is :X
Gaat post van het UWV niet gewoon naar het adres wat bij de overheid bekend is? In dat geval staat diegene mogelijk ook nog op jouw adres ingeschreven, iets wat je niet moet willen...
Blijkbaar is hun adressenbestand daar niet aan gekoppeld. De woning is van de woningbouwvereniging en ook bij de gemeente sta ik geregistreerd als eenpersoonshuishouden, dus ik denk niet dat die persoon hier nog ingeschreven staat. Ik vermoed dat wat nvdw zegt het geval is. Mogelijk was die persoon te lui om adreswijzigingen door te geven, of het staat nergens meer ingeschreven. Zeker in de eerste twee, drie jaar vielen ook nog wel wat aanmaningen van incassobureaus voor die persoon in de brievenbus, dus mogelijk staat die persoon nergens meer ingeschreven om daarvoor weg te duiken. Een telefoontje of retourpost was trouwens voor hen genoeg om te begrijpen dat die persoon hier niet meer woont. De ING was wat hardnekkiger, maar uiteindelijk hebben ze het ook doorgekregen. De UWV-post verdwijnt nu in de oudpapierbak. Na zeven jaar vind ik het wel welletjes :Y
UWV heeft volgens mij een koppeling met de BRP. Dus als een adreswijziging bij de gemeente wordt doorgegeven, zou het UWV dat ook moeten weten.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Blijkbaar niet dus. Of het systeem werkt niet wanneer je nergens meer staat ingeschreven.

Maar hoe dan ook, een paar telefoontjes en wat retourgestuurde brieven zouden genoeg signalen moeten zijn om te bedenken dat die persoon hier echt niet meer woont, zou je denken.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13039
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Z2N schreef: do 16 feb 2023, 09:46
https://i.imgur.com/HXJ9VUP.jpg
NIET MET JE SCHOENEN OP DE BANK!!! :evil:
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten