Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Dat laatste zou ik nog eens controleren, want collectiviteitskorting voor de basisverzekering wordt afgeschaft per 1 januari.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Daar hebben ze iets op gevonden, de collectiviteit is op aanvullende verzekeringen en voor de basisverzekering krijg je een vergoeding bij je bruto loon, maar alleen als je gebruik maakt van de collectiviteit.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: zo 13 nov 2022, 14:41 Dat laatste zou ik nog eens controleren, want collectiviteitskorting voor de basisverzekering wordt afgeschaft per 1 januari.
Ja, mede daardoor gaat mijn premie met 17 euro omhoog naar 156 euro. Heb nu nog een dure restitutiepolis omdat er vorig jaar wat gedoe was met vergoedingen, maar ik ga nu denk ik toch weer terug naar een basispolisje als het zo stijgt. :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Zit al heel lang niet collectief meer, want kon via andere verzekeraars me al voordeliger verzekeren met betere voorwaarden.

Vooralsnog ook maar een mailtje over de nieuwe premies, met bericht dat ik vanaf 18.00 uur vanavond kan inloggen voor m'n persoonlijke premie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Is Hainje veilig? Er waait echt een enorme donkerbruine wolk boven Tilburg, daar staat iets stevig in de fik.
Bemined schreef:Daar hebben ze iets op gevonden, de collectiviteit is op aanvullende verzekeringen en voor de basisverzekering krijg je een vergoeding bij je bruto loon, maar alleen als je gebruik maakt van de collectiviteit.
Eigenlijk wel vreemd, want dat zou inhouden dat de HR-afdeling van iedereen de polis moet hebben om extra loon uit te betalen. Ik betwijfel eerlijk gezegd of dat onderscheid zomaar mag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Zit in een recreatiepark onder Beekbergen momenteel, dus ik ben veilig. :p
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Bemined schreef: zo 13 nov 2022, 14:55 Daar hebben ze iets op gevonden, de collectiviteit is op aanvullende verzekeringen en voor de basisverzekering krijg je een vergoeding bij je bruto loon, maar alleen als je gebruik maakt van de collectiviteit.
Jep, dat heb ik ook.
VIRM
Berichten: 7569
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Suus schreef: zo 13 nov 2022, 14:41 Dat laatste zou ik nog eens controleren, want collectiviteitskorting voor de basisverzekering wordt afgeschaft per 1 januari.
Bij mij is het echt elk jaar zo dat een zorgverzekering via de collectiviteitskorting van mijn werkgever duurder uitpakt dan als ik hem zelf afsluit. Ook als het bij precies dezelfde verzekeraar is.
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Een cabinesleutelaar die al een half uur aan het bellen is. Echt iemand die plezier heeft in z'n werk. :')
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Ik ben overgestapt op omgekeerde psychologie door ze te bedanken voor hun bijdrage aan het afschaffen van hun functie door geen toegevoegde waarde te creëren.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Voor degenen die het OVinNL-initiatieritueel hebben overgeslagen of nog moeten krijgen: wat is/doet een "cabinesleutelaar"?
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik weet precies wat Tom024 bedoelt. Helaas past deze werkmethode gevoelsmatig op elke conducteur. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Oneens, ik kom zeer regelmatig leuke, gezellige, controlerende conducteurs tegen in alle hoeken van het land en allerlei treinsoorten. Mikos heeft een boel aangename collega’s.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ik bestrijd ook niet dat er genoeg leuke conducteurs zijn hoor, al wordt ik zelden gecontroleerd bij NS. Maar zo'n negatief voorbeeld als vanmiddag blijft nu eenmaal wat meer bij.
TffpaA schreef: di 15 nov 2022, 18:10 Voor degenen die het OVinNL-initiatieritueel hebben overgeslagen of nog moeten krijgen: wat is/doet een "cabinesleutelaar"?
In dit geval ging het om een conducteur die zijn tijd spendeerde in de achterste cabine met, zoals gezegd, een telefoongesprek en het spelen van spelletjes. Voordeel voor hem was dat je bij de Flirt in de cabine kunt sleutelen, dan hoef je je helemaal niet tussen de reizigers te begeven.

Als één van de onderdelen van je werk het verlenen van service is en je hebt daar geen zin in, moet je misschien eens over ander werk denken. Alhoewel hij natuurlijk ook gewoon een rotdag kan hebben.
VIRM
Berichten: 7569
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

De controles die ik de afgelopen twee maanden heb gehad zijn inmiddels op één hand te tellen. Wel een paar leuke conducteurs tegengekomen hoor, en als persoon met een zichtbare beperking word je toch wat vaker aangesproken door het personeel. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Het aantal controles is naar mijn ervaring minder dan voorheen, maar de keren dat men komt is dat prettig en lollig.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

En ik heb de laatste maanden juist weer vaker controle.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

:( :( :( Dank voor alle steunbetuigingen. :( :( :( .

Vanmiddag is mijn vader in besloten kring gecremeerd.
VIRM
Berichten: 7569
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ik word een beetje moe van alle Black Friday reclames. Als ik tijdens Black Friday iets koop, is het iets wat ik echt nodig heb of een product wat ik veel vaker gebruik. Verder stimuleert het het overconsumentisme.

Nu vind ik het idee van een Green Friday wel sympathiek. Maar vanochtend zag ik op Facebook een Green Friday reclame voor... Cathay Pacific. Nu zijn de huidige generatie vliegtuigen natuurlijk veel zuiniger dan oudere generaties vliegtuigen. Maar het enige wat groen is bij Cathay, is de beschildering op de vliegtuigen.
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

Het is een jaarlijks terugkerend fenomeen dus als je slim bent, dan wacht je met bepaalde aankopen tot Black Friday om het dan te kopen, dus is niet perse overconsumentisme. Black Friday hier stelt eigenlijk ook weinig voor vergeleken met Amerika.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Kennelijk hebben bedrijven die omzet van Black Friday hard nodig. Ik ga nu bewust niet op die zogezegd 'goede' aanbiedingen in. Ik koop wanneer iets aan vervanging toe is of wanneer ik behoefte heb aan iets nieuws.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Lijkt me dat het incasseren automatisch verloopt.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Bij mij is het gewoon afgeschreven deze maand. Ik heb 2 jaar geleden toen ik nog het oude weekendvrij abonnement had wel eens meegemaakt dat het 2 maanden achter elkaar niet afgeschreven was. Toen heb ik zelf maar even contact gezocht met NS en het bleek toen dat 1 factuur nog open stond en de andere vervallen was. En er waren ook geen incassopogingen gedaan en normaal gesproken word er bij mislukte incassopogingen een aanmanigstraject opgestart maar ook daarvan was geen sprake. Ik heb toen het verzoek gekregen om beide facturen handmatig te betalen en sindsdien is het automatisch incasseren wel weer goed gegaan.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten