Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door htm_tram »

Dus omdat "links" jarenlang nieuwe kerncentrales tegenhoud en we door omstandigheden hoge gas prijzen hebben zijn er dus vele mensen die niet kunnen rondkomen en dan gaan linkse figuren nou schande spreken dat er nu mensen zijn die flesjes moeten verzamelen voor wat extra inkomsten omdat ze anders niet kunnen rondkomen?

Gaan we nu de links/rechts verwijt links/rechts discussie beginnen? Het is toch een OV forum en niet Links is de zogenaamde oplossing voor alle problemen omdat zogenaamd rechts alles kapot maakt?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Post »

ArrivaBas schreef: zo 15 jan 2023, 20:37 Ik vind het al helemaal walgelijk dat je nu om de reactie van Suus lacht.
Tja dat mag je walgelijk vinden, of dat de discussie helpt betwijfel ik.

En fijn dat er hier mensen zijn die het geen probleem vinden dat er allemaal figuren rond lopen op stations die daar niks te zoeken hebben. Ik zelf heb liever dat ze er niet zijn.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben het met je eens dat het voor zowel reizigers als de bedelaars zelf veiliger is als het gebedel niet nodig is, maar als je ze stelselmatig gaat weren door ze te laten aanspreken of oppakken door de politie lost dat het probleem ook niet op. Ze komen immers direct weer terug als de politie klaar met ze is, zolang ze geen stabiel inkomen hebben waarvan ze rond kunnen komen met een dak boven hun hoofd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

PHS schreef: zo 15 jan 2023, 17:03
Cas schreef: zo 15 jan 2023, 15:57 Als je er een probleem mee hebt, zou ik inderdaad eerder boos worden op dat mensen in een rijk land als Nederland zichzelf veroordeeld voelen tot zulk 'werk'.
Bedelen is imho meer werkschuwheid dan werk. En het is gewoon ronduit overlastgevend (voor mensen die wel gewoon werken), en dit tolereren geeft een verkeerd signaal af in een tijd waarin zo'n beetje elk bedrijf om personeel schreeuwt.
Hoe weet je dat zo iemand werkschuw is? Je kent het persoonlijke verhaal van iemand immers niet.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

htm_tram schreef: ma 16 jan 2023, 01:24 Dus omdat "links" jarenlang nieuwe kerncentrales tegenhoud en we door omstandigheden hoge gas prijzen hebben zijn er dus vele mensen die niet kunnen rondkomen en dan gaan linkse figuren nou schande spreken dat er nu mensen zijn die flesjes moeten verzamelen voor wat extra inkomsten omdat ze anders niet kunnen rondkomen?

Gaan we nu de links/rechts verwijt links/rechts discussie beginnen? Het is toch een OV forum en niet Links is de zogenaamde oplossing voor alle problemen omdat zogenaamd rechts alles kapot maakt?
Lees de reacties voor je nog even na. Daarin gaat het opvallend weining over "links" of "rechts" — kennelijk volstaan andere argumenten. Je zou je kunnen afvragen waarom jij de behoefte voelt het daar dan wel over te hebben, inclusief drogreden over kernenergie. Met klachten over de hoge energieprijs kan je je richten tot het Kremlin. Of men daar links of rechts is zou ik je dan weer niet kunnen zeggen, maar dat maakt bij totalitaire regimes ook weinig uit. Succes.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

In theorie wel, in de praktijk ligt het toch wat lastiger.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

PHS schreef: ma 16 jan 2023, 13:10 Omdat als je een baan hebt, het niet nodig is om te bedelen? En je kunt op dit moment overal een baan krijgen, dus daar ligt het niet aan, lijkt mij.
Als jij een bedrijf had, zou jij dan een dakloze met verslavingsproblematiek zonder morren aannemen?
🍉
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Het is inderdaad heel consequent om vanaf de zijlijn hoofdschuddend naar mensen met in de regel een complexe psychosociale problematiek te wijzen met het verwijt dat ze niet willen werken, om ze vervolgens als een hete aardappel naar een andere instantie door te schuiven om het aangestipte probleem op te lossen.

Zolang jij er maar geen last van hebt.
🗣
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Ik herinner me nog dat 15 jaar geleden (ex-)verslaafden werden ingezet om de metro's schoon te maken op Rotterdam Centraal. Maar of dat die mensen ook structureel aan een baan heeft geholpen weet ik niet, de stichting die dat organiseerde is volgens mij op een gegeven moment uit elkaar gevallen vanwege een ondeugdelijke administratie en daarop volgende rechtszaken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

PHS schreef:Ik zou iemand naar een verslavingskliniek sturen en als hij of zij dan schoon terugkomt, zou ik er geen bezwaar tegen hebben om hem of haar aan te nemen. Wat dat betreft geloof ik echt in tweede kansen.
Ik begrijp goed dat mijn Amerikaanse filosofie mensen tegen de borst kan stuiten, maar ik ben er tenminste wel consequent in.
En wie betaalt die verslavingskliniek?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dat moet natuurlijk van de centjes van de hardwerkende belastingbetaler, Suus.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Nee, zeg. Dat kan mooi op het loon van de werkende ex-verslaafde worden ingehouden tot dat bedrag is afbetaald. Want we doen het wel consequent he, jongens.
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Oh ja, dom van me natuurlijk. En dan kunnen ze om dat allemaal terug te betalen misschien ook statiegeldflesjes gaan verzamelen in hun vrije tijd. Is dat probleem gelijk ook opgelost.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

trolly schreef:Dat moet natuurlijk van de centjes van de hardwerkende belastingbetaler, Suus.
Gelukkig is de erfbelasting nog niet afgeschaft, anders zou ik niet weten waarvan dit betaald moest worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Is dit een links-versus-rechtsdiscussie dan? Ik dacht dat het er om ging hoe we met de minder geprivilegieerde medemens omgaan, waarbij jij een wat andere - naar eigen zeggen "Amerikaanse" - kijk vertegenwoordigt dan de meeste anderen in deze discussie.

Wat "links" en "rechts" daarmee van doen hebben, ontgaat mij even.
🗣
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

diederickx schreef: za 14 jan 2023, 13:03
Meltrain schreef: do 12 jan 2023, 09:31Heeft iemand ervaring met het (laten) afhandelen van een testament? Moet dat altijd via de notaris? En is er ook altijd een verklaring van erfrecht nodig?
Voor een verklaring van erfrecht moet je naar een notaris naar keuze. Die verklaring is onmisbaar bij zaken als het opheffen/overnemen van bankrekeningen, onroerend goed en andere contractuele zaken. De notaris zal tevens het testament lichten. Als er geen testament is bepaalt de notaris wie de erfgenamen zijn op basis van de erfregels.
Meer dan de verklaring van erfrecht (en uiteraard de verklaring van overlijden) heb je gewoonlijk niet nodig om als nabestaanden de boedel af te wikkelen.
Indien het testament een executeur benoemt zit je daar aan vast en voert die het bovenstaande uit.
Voor het overnemen van bankrekeningen is bij veel banken alleen een kopie van de overlijdensakte voldoende. Zeker als het een zogenaamde en/of bankrekening is. Dit geldt ook voor het omzetten of stopzetten van verzekeringen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

PHS schreef: ma 16 jan 2023, 16:41 Het blijft fascinerend om te zien hoe links denkt dat zij het monopolie op fatsoen heeft :lol:
Zoals TffpaA al opmerkt blijft deze opmerking een beetje in het luchtledige zweven. Maar uit menselijke interesse in jouw persoonlijkheid: waar meen je precies iets "fatsoenlijks" opgemerkt te hebben?

Mijn stellige indruk is namelijk dat dat helemaal niet je bedoeling was. Dat mag natuurlijk, maar dan wring je jezelf wel in een heel rare bocht door af te gaan lopen geven op een nogal amorfe groep andersdenkenden, die je verwijt iets te monopoliseren waar jij geen enkele belangstelling voor aan de dag legt. Dat lijkt me een raar soort afgunst, dus misschien wil je je standpunt hierove nader toelichten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Volgens LinkedIn werkte ik ongeveer een jaar geleden 12 jaar bij mijn huidige werkgever. Vandaag werd ik op datzelfde LinkedIn gefeliciteerd met mijn 10 jarig werkjubileum *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Die meldingen van jubilea komen inderdaad nogal eens vrij laat, al is twee jaar wel erg extreem.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Als ik in mijn CV kijk werk ik er bijna 14 jaar, dus dan zijn de meldingen wel héél laat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ach, tijden op LinkedIn... ik ben op 1 december 2017 bij m'n huidige werkgever in dienst gekomen, maar volgens LinkedIn werkte ik er op 1 januari dit jaar al 5 jaar en 2 maanden :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Evengoed hartelijk gefeliciteerd Wubbo *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten