Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Kalil Nieuw »

Een maand in Oujda, Marokko was fantastisch. We liepen zo rondom de bergen,we gingen de Stad in, en we reisde verder met bus en auto door verschillende steden en stadjes. *bus*

Als afsluiter nog een forse zandstorm. :X
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

... dat het belachelijk is dat Code 95-cursussen altijd zo vroeg beginnen? Dat is toch geen tijd voor mensen met een laat ritme, 8.30u :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

VCA-cursussen beginnen om 7:30, dus dit is laat ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Maar die worden toch ook alleen door bouwvakkers en installateurs gevolgd die toch altijd zo vroeg zijn?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Niet alleen, ook door toeleveranciers om gecertificeerd te raken. En dan moeten alle medewerkers 'm doen.
(Al was in mijn geval de cursusdag door de werkgever georganiseerd en zodoende niet zo vroeg)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Door zo'n beetje iedereen die in de techniek werkt. En ook in de techniek heb je avond- en nachtdiensten (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

dennistd schreef: wo 19 jan 2022, 07:00 ... dat het belachelijk is dat Code 95-cursussen altijd zo vroeg beginnen? Dat is toch geen tijd voor mensen met een laat ritme, 8.30u :roll:
Ach het kan vroeger hoor. Mijn code 95 cursussen begonnen om 8:00.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Ik heb er binnenkort een om 07:30... Ellende.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Ik ben blij dat ik binnenkort in een laat rooster terecht ga komen.. anderhalve week lang om 3:30-4:00 opstaan is echt niks voor mij. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Mijn waterschap heeft de waterschapsbelasting verlaagd *O*

Stemmen bij de waterschapsverkiezingen werkt :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Nice. :D
Maar nu hief Delfland toch ook wel zo'n beetje de hoogste belasting van alle waterschappen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De aanslag vorig jaar was bijna 217 euro voor een eenpersoonshuishouden in een huurwoning, dit jaar iets meer dan 200 euro. Nog steeds duur, maar toch zo’n 16 euro minder :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Anne »

Dan woon je dus in het duurste deel van Rotterdam; ten westen van de (Delfshavense) Schie / Coolhaven.
R'dam RMO dat daar ten oosten van ligt betaalt € 161,45 (HSK).
En in zuid betaal betaal je € 190,40 (WSHD).
(tarieven huurder)
WSHD is incl. 17,87 wegenheffing; zover ik kan zien is R'dam niet uitgezonderd.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Anne »

dennistd schreef: wo 19 jan 2022, 07:00 ... dat het belachelijk is dat Code 95-cursussen altijd zo vroeg beginnen? Dat is toch geen tijd voor mensen met een laat ritme, 8.30u :roll:
Mensen met een vroeg patroon verwachten vaak dat iedereen maar vroeg kan opdraven.
Merk het vaak ook als een aannemer een overleg wil hebben om 7 of 8 uur in de keet. Zijn dan zeer verstoord als je graag om 9:30 of 10 uur wil komen (begin tussen acht en negen en rij het liefst net na de spits op kantoor weg want rond Delft kan het vaak goed vast zitten). Maar als je hun dan om een overleg om 16 uur vraagt zijn ze niet thuis. Maar als je wilt dat ik meedenk in oplossingen dan moet je mij niet vroeg hebben. Dan geef ik alleen aan wat de regels zijn :X

Anderzijds heb ik medewerkers van ingenieursbureaus wel een plezier gedaan met een overleg om 17 uur. Zij hadden daarvoor dan een ander overleg en konden na het overleg met mij na de spits naar huis.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Ken ik. In ons bedrijf beginnen de code-95-cursussen altijd om 7:30 en dat was voor mij die ik toen ik nog fulltime-chauffeur was alleen maar voor late diensten koos echt een soort marteling....
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Herkenbaar. Ik zit in de horeca en mijn werktijden zijn (in normale tijden tenminste) van halverwege de middag tot eind van de avond. Ik vind het helemaal prima en stel me er op in, maar soms voel je je haast schuldig als je iemand zegt dat je een afspraak om 9 uur te vroeg vindt en of het wat later kan. Maar goed, ik kom dan ook pas rond middernacht thuis..
Elke dag kunnen uitslapen is dan wel een hele grote pré *O*
Ik doe ook maar wat
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

.. dat het niet verstandig is om mij bij het instappen een vals kaartje te laten zien? Op zich leuk geprobeerd hoor, maar dan tref je net de verkeerde. Resultaat: minstens een uur later op de bestemming, want hoewel je hoog of laag kunt springen kom je dan niet meer mee :N
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Je wordt vooral zo snel lui genoemd als je niet elke dag vroeg wakker ben. Op dagen dat ik moet werken wil ik prima vroeg een afspraak zodat het voor werk kan maar als ik vrij ben dan niet voor tien uur hoor en nu in langdurig ziek thuis ben liefst nog later. Mijn fysio begrijpt dat half tien te vroeg voor me is omdat haar man ook langdurig ziek is
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Als ik zeg dat ik er normaal gesproken pas rond 12u uit kom is de vraag ook of ik zo lang in bed lig. Nou nee, ik lig er meestal rond 4u in. Acht uur slaap is vrij gewoon toch?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Daantje schreef: za 22 jan 2022, 23:54 Je wordt vooral zo snel lui genoemd als je niet elke dag vroeg wakker ben.
Valt wel mee toch? In het weekend is voor mij om 10 uur de deur uit gaan ook al vroeg te noemen... complete tegenstelling met doordeweeks als ik om half zeven op de bushalte sta :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Meltrain schreef: za 22 jan 2022, 18:40 Nice. :D
Maar nu hief Delfland toch ook wel zo'n beetje de hoogste belasting van alle waterschappen?
Klopt. De diepste waterschappen hebben logischerwijs de hoogste kosten, en Delftland is daar één van.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

dennistd schreef: wo 19 jan 2022, 07:00 ... dat het belachelijk is dat Code 95-cursussen altijd zo vroeg beginnen? Dat is toch geen tijd voor mensen met een laat ritme, 8.30u :roll:
Hoe was de cursus?

Ik heb ruim 2 jaar geleden VCA moeten doen én direct kunnen laten meetellen voor code95. ;)

Begin tijd was 8 uur, dacht ik.

Voor code95 moet je zeven lesuren hebben, buiten de pauzetijden gerekend. Met een groepje heb je tussen de middag al gauw een drie kwartier tijd nodig en dan nog een ochtend en middag breek. Later beginnen is nog later klaar...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Een (code95-)cursus die om 12u begint en om 21u klaar is. Ideaal!
🍉
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Durashift schreef: zo 23 jan 2022, 01:22
dennistd schreef: wo 19 jan 2022, 07:00 ... dat het belachelijk is dat Code 95-cursussen altijd zo vroeg beginnen? Dat is toch geen tijd voor mensen met een laat ritme, 8.30u :roll:
Hoe was de cursus?

Ik heb ruim 2 jaar geleden VCA moeten doen én direct kunnen laten meetellen voor code95. ;)

Begin tijd was 8 uur, dacht ik.

Voor code95 moet je zeven lesuren hebben, buiten de pauzetijden gerekend. Met een groepje heb je tussen de middag al gauw een drie kwartier tijd nodig en dan nog een ochtend en middag breek. Later beginnen is nog later klaar...
Cursus was prima, gezellige collega's en de docent was iemand die eerder ook nog bij ons gereden heeft (een oud-collega dus :lol: ). 's Avonds wel een dutje gedaan nog (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Anne schreef:Dan woon je dus in het duurste deel van Rotterdam; ten westen van de (Delfshavense) Schie / Coolhaven.
R'dam RMO dat daar ten oosten van ligt betaalt € 161,45 (HSK).
En in zuid betaal betaal je € 190,40 (WSHD).
(tarieven huurder)
WSHD is incl. 17,87 wegenheffing; zover ik kan zien is R'dam niet uitgezonderd.
Dure hobby, in Delfshaven wonen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten