Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Falkenberg (Elster) voor de Reichsbahnhistorie.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Chrysa schreef: zo 06 jun 2021, 21:59 Is het grootste standbeeld van Nederland ook niet van Lenin tegenwoordig? :')
De vos die zeer nabij mijn huis staat is al een meter hoger dan dat beeld van Lenin. En dan hebben we het nog niet over de Feestaardvarken gehad *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Is dat met of zonder sokkel? Ik dacht dat die van Lenin de hoogste was zonder de sokkel mee te rekenen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

"Mijn" Bospoldervos staat direct op de stoep en is 10 meter hoog *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ah, die staat er pas sinds kort. Dan is mijn data oud.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door teun »

Dat ik voor het eerst sinds 25 november weer in het OV heb gezeten. *O*
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Timon91 »

Eisenhüttenstadt is ook een aanrader, op een uurtje treinen vanaf Berlin!
Mijn Flickr account.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

teun schreef: ma 07 jun 2021, 01:16 Dat ik voor het eerst sinds 25 november weer in het OV heb gezeten. *O*
En... hoe was het?
Beul van de blindegeleidelijn
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door teun »

Gezellig druk (zowel Hmbh - Ehv om 18:41 als Ehv - Hmbh om 22:04), maar met een uurdienst van enkel flirt drietjes vraag je daar natuurlijk ook wel om… :Y
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Overigens ben ik afgelopen weekend voor het eerst in lange tijd weer op pad geweest met mijn museumjaarkaart. *O* Bestemming was dit keer het Openluchtmuseum in Arnhem, die ook zijn eigen tramlijntje heeft.
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Karl schreef: zo 06 jun 2021, 21:26 Aangezien hier nogal wat reizigers zitten, welke bestemmingen in de voormalige DDR raden jullie aan voor wat Ostalgie? En dan dus juist niet Berlijn, maar juist de wat meer onbekende bestemmingen.
Chemnitz en Plauen vind ik erg leuk. Gorlitz is ook de moeite, omdat daar veel films worden opgenomen staat die stad ook wel bekend als Gorlywood. Voor echte triestigheid is Hoyerswerda nog een tip.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Beelitz-Heilstätten voor de eckte urbex-liefhebber *O* een verlaten ziekenhuis/sanatoriumcomplex uit 1910 waar je gewoon in kunt.
Ik doe ook maar wat
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

VIRM schreef: ma 07 jun 2021, 09:38 Overigens ben ik afgelopen weekend voor het eerst in lange tijd weer op pad geweest met mijn museumjaarkaart. *O* Bestemming was dit keer het Openluchtmuseum in Arnhem, die ook zijn eigen tramlijntje heeft.
Op 24 juli is daar een NVBS-activiteit trouwens, je kunt je nog aanmelden (ook als niet-lid): https://www.nvbs.com/activiteit/dubbel- ... chtmuseum/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ardan schreef: ma 07 jun 2021, 11:20 Beelitz-Heilstätten voor de eckte urbex-liefhebber *O* een verlaten ziekenhuis/sanatoriumcomplex uit 1910 waar je gewoon in kunt.
*doet op Urbexlijstje zetten* *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Gisteravond kwam er een ouder echtpaar ons restaurant binnenschuifelen. Na de begroeting vragen we ook nog even of men gezond is en geen klachten heeft.
"Ja, ik heb wel klachten", zegt meneer. "...over mijn vrouw!"
_O- _O-
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Laat me raden. Gezette en gebruinde, jolige zestigplusser met kaal voorhoofd, de overgebleven grijze haren kortgeknipt/-geschoren, een bril met gekleurde glazen op en in zijn beste zondagstenue - lees: horizontaal gestreepte polo die het formaat nog eens extra benadrukt. Begon na zijn dijenkletser onbedaarlijk te schuddebuiken van het lachen, waar vrouwlief schaapachtig bij meeglimlachte.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Nee, die schuifelen (nog) niet. Deze waren uit de categorie tachtig-plus en nog steeds verliefd aaaach-wat-schattig.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Wow, ik wist niet dat we aan NL-alerts deden vandaag. Ik donder zowat van mijn stoel.
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Aahhhh die soort. Die trillend van de Alzheimer met krakende stem zijn grap uitbrengt, en er daarna drie minuten voor nodig heeft om een bibberende glimlach op zijn gezicht te toveren. Vrouwlief reageert niet want stokkiedoof.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ardan schreef: ma 07 jun 2021, 12:02 Wow, ik wist niet dat we aan NL-alerts deden vandaag. Ik donder zowat van mijn stoel.
Ik wist vorige week dankzij een houthandel in Lekkerkerk die in de hens stond al dat er niets mis is met NL-Alert. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ardan schreef: ma 07 jun 2021, 12:02 Wow, ik wist niet dat we aan NL-alerts deden vandaag. Ik donder zowat van mijn stoel.
Altijd op de eerste maandag van juni en december.

Zes december dus weer *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ja ik dacht al wat doet mijn telefoon raar.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Gelukkig hebben we de Suuspedia. *O*
dennistd schreef: ma 07 jun 2021, 11:27
VIRM schreef: ma 07 jun 2021, 09:38 Overigens ben ik afgelopen weekend voor het eerst in lange tijd weer op pad geweest met mijn museumjaarkaart. *O* Bestemming was dit keer het Openluchtmuseum in Arnhem, die ook zijn eigen tramlijntje heeft.
Op 24 juli is daar een NVBS-activiteit trouwens, je kunt je nog aanmelden (ook als niet-lid): https://www.nvbs.com/activiteit/dubbel- ... chtmuseum/
Ik dacht eerst even de Nederlandse Vereniging van Blinden en Slechtzienden... die al wat jaartjes geleden is opgegaan in de Oogvereniging. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Dit is OV in Nederland, niet Slechtzienden in Nederland :6
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Als er een groep mensen vaste klant is in het OV, dan zijn het wel slechtzienden *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten