Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
hauptbahnhof
Berichten: 3930
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

marvinkok schreef: do 25 apr 2024, 12:45 Android Auto *O*
Heeft behalve marvinkok echt niemand Android Auto of Apple Carplay? :@
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 421
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ThatPCDude »

Ik heb het wel, maar vaak heb ik dan Flitsmeister op mn telefoon aan staan en spotify op m'n android auto, omdat de Flitsmeister app op m'n telefoon meer informatie geeft dan op Android Auto. Ook moet ik, als ik het aan wil sluiten, minimaal 3 minuten blijven staan totdat het aftermarket bluetooth android geval mijn telefoon gevonden heeft en ermee verbonden is :N
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8868
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

hauptbahnhof schreef: do 25 apr 2024, 23:22
marvinkok schreef: do 25 apr 2024, 12:45 Android Auto *O*
Heeft behalve marvinkok echt niemand Android Auto of Apple Carplay? :@
In de vijf jaar oude Skoda van mijn ouders kan ik Android Auto wel gebruiken en dat doe ik ook altijd als ik daarin rijd, maar mijn eigen auto, waar ik uiteraard het vaakst mee rijd, is een Peugeot 206 van bouwjaar 2008. Toen was de smartphone zelf nog een echt luxegoed en had iedereen een Nokia 3310. ;)

Maar net wat ThatPCDude zegt, op Android Auto heeft Flitsmeister net wat minder functies dan wanneer je het op de telefoon zelf gebruikt. De telefoonapp kan bijvoorbeeld pijlwagens en voorrangsvoertuigen op tot 500 meter afstand waarnemen en je er uitgebreid voor waarschuwen. Dat doet het in Android Auto niet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
TffpaA
Berichten: 3292
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

ArrivaBas schreef: vr 26 apr 2024, 08:23 bouwjaar 2008. Toen was de smartphone zelf nog een echt luxegoed en had iedereen een Nokia 3310
:|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De 3310 komt uit 2000. Sindsdien hebben we nog de flip-phones gehad voordat we naar de smartphones gingen (de iPhone is uit 2007).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA
Berichten: 3292
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat iemand die rond die tijd 5 of 6 jaar oud was al een helder idee had bij de telefoons die toen gebruikelijk waren ;) In 2008 liep ik nog rond met een NEC 410i uit 2005, met I-mode erop. Eén jaar later nam ik een Nokia 6500, die ik ergens rond 2012 voor mijn eerste échte smartphone (een Nokia 800) inruilde.

3310's waren ook in 2008 echter al antiek.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3038
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Toen had ik een LG Cookie, een goeikoop ding met aanraakscherm (maar zeker geen smartphone). Daar heb ik wel een keer of twee 112 mee gebroekzakbeld door de waardeloze vergrendeling.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

TffpaA schreef: vr 26 apr 2024, 10:01
3310's waren ook in 2008 echter al antiek.
En toch is er in 2017 een nieuwe variant van op de markt gebracht.
Beul van de blindegeleidelijn
TffpaA
Berichten: 3292
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ja, da's een beetje zoals de New Beetle, de FIAT 500 of de Mini van BMW: leuk spul voor een nieuwe generatie, maar nooit da real tang.
dennistd
Berichten: 5551
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

hauptbahnhof schreef: do 25 apr 2024, 23:22
marvinkok schreef: do 25 apr 2024, 12:45 Android Auto *O*
Heeft behalve marvinkok echt niemand Android Auto of Apple Carplay? :@
Is gewoon Android op de autoradio ook goed? Heb zo'n ding in mijn Citroën C1 zitten.

Volgende maand trouwens als het goed is mijn nieuwe auto met Android Automotive.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Mijn auto bereikt binnenkort de respectabele leeftijd van 18 jaar. Ik weet niet of Android toen überhaupt al een ding was.
en-es
Berichten: 4492
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Die NS reisplanner is soms een drama. Voor Baarn-Venlo krijg ik adviezen met een zeer krappe overstaptijd in Roermond die je in de meeste gevallen niet haalt. De optie met een ruime overstap in Eindhoven is dan veel beter.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 421
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ThatPCDude »

Iedereen gefeliciteerd met Koning Wimlex en een fijne Koningsdag!
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
TffpaA
Berichten: 3292
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 421
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ThatPCDude »

_O_ _O_ _O_
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

TffpaA schreef: za 27 apr 2024, 11:56 Verkeerde toppique brüür :pos: ;) . (A)
Jij bent Wimlex dan liever kwijt, en dat kan alleen in het Mag ik even kwijt topic? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
TffpaA
Berichten: 3292
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Too-shay :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15363
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Het is erg fijn dat je adreswijzigingen bij bedrijven / instellingen via het internet zelf kunt regelen. Maar in negen van de tien gevallen moet je er zelf nog even achteraan bellen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39210
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Of gewoon op tijd doorgeven... Ik heb er nergens achteraan hoeven bellen als het online lukte.
Komisch genoeg werkte via internet wijzigen alleen niet bij m'n internetprovider, die moest ik even bellen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15363
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Op tijd doorgeven doe ik zeker. Maar bij de bedrijven / instellingen / abonnementen die ik moest wijzigen kon je online geen wijzigingsdatum invullen.

En dus werd het maar bellen dat het niet per vandaag gewijzigd moet worden, maar pas over een maand.
iamthedutchdude
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door iamthedutchdude »

Ach ja, zo heb ik vandaag een brief naar de Belastingdienst moeten sturen om mijn rekeningnummer te wijzigen. Daarvoor bestaat een online formulier, maar telkens als ik die invul krijg ik na een week of twee een blauwe envelop op de mat dat het wijzigen niet gelukt is.
umbusko
Donateur
Berichten: 5336
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Daniel schreef: ma 29 apr 2024, 18:43 Komisch genoeg werkte via internet wijzigen alleen niet bij m'n internetprovider, die moest ik even bellen.
Vreemd, als er iets mis is met je internet willen ze altijd dat je mailt (met behulp van je niet werkende internet). :mrgreen:
Etienne
Donateur
Berichten: 7956
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

De Leon op Rotterdam Centraal sinds deze week gesloten is; achter de ruit hing vandaag een briefje dat men verwezen wordt naar de locatie Schiphol Plaza. ;)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21393
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

iamthedutchdude schreef: ma 29 apr 2024, 21:45 Ach ja, zo heb ik vandaag een brief naar de Belastingdienst moeten sturen om mijn rekeningnummer te wijzigen. Daarvoor bestaat een online formulier, maar telkens als ik die invul krijg ik na een week of twee een blauwe envelop op de mat dat het wijzigen niet gelukt is.
Ik probeerde vorige week online een ziekenhuisafspraak te wijzigen, maar zag nergens dat het gelukt was. Na een week had ik nog steeds geen bericht ontvangen, dus besloot ik vandaag maar te bellen.
Na ruim 20 minuten gewacht te hebben, kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn. In eerste instantie kon ze mijn gegevens niet vinden, maar toen dat eenmaal opgelost was, wist ze me te melden dat mijn afspraak gisteren verzet is en dat ik daar waarschijnlijk morgen een brief over krijg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39210
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ik heb wat met elektrische apparatuur de afgelopen week... van het weekend ging m'n contactgrill stuk doordat 'ie kortsluiting kreeg en naast het eruit vliegen van de zekering en aardlek leek daarbij ook het koffiezetapparaat gesneuveld (maar uiteindelijk bleek die het toch nog te doen).

Vervolgens deze week op het werk weer te maken gehad met de notair vastlopende printer op de afdeling als je iets dubbelzijdig wil afdrukken. Alleen liep die nu zo vaak vast dat op een gegeven moment de toner er niet meer terug in wilde na 'm er tig keer uit gehad te hebben om het vastgelopen papier te verwijderen.

En dan had ik ook nog meetapparatuur op 't lab die een fout in de batterij van het geheugen had, waardoor ik steeds een melding kreeg dat de meetcel 4 meter omlaag zou bewegen naar z'n startpositie. Zo hoog is dat hele apparaat niet :mrgreen:

Maargoed... het meeste is allemaal weer gerepareerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 121 gasten