Mag ik even kwijt
Re: Mag ik even kwijt
Je kon je aanmelden. Al moest dat 72 uur van tevoren, en deelde pas gisteren iemand die link op somda. Maar binnen een half uur de bevestiging binnen.
Re: Mag ik even kwijt
Waar gebruikt SBB die panoramawagons normaal eigenlijk voor? Ik zie ze wel op de Eurocities Duitsland in, maar verder nooit.
Re: Mag ik even kwijt
Transalpin naar Graz. En ook in een speciale trein naar Lugano in de zomer. Dan worden meerdere ingezet.
Re: Mag ik even kwijt
Eerder ook op de Gotthard Panorama Express. Daar heb ik hem 2 jaar terug nog gehad.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Mag ik even kwijt
Dat is die speciale trein naar Lugano waar ik het net over had. Vier jaar geleden gespot in Lugano. Drie panomararijtuigen en twee gewone rijtuigen 2e klasse.
Re: Mag ik even kwijt
Klopt, al mag je alleen 1e klasse mee. De tweede klasse is vooral om uit het raam te hangen en om iets met een lepel aan het plafond van de trein te laten zien.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Mag ik even kwijt
Dit… ja, wat is het eigenlijk… van Keolis stond vanmiddag geparkeerd op het pleintje voor station Antwerpen-Noorderdokken. Heel bijzonder ding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Dat is een vrachtbus
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Mag ik even kwijt
Wel lekker rustig schoolvevoer rijden, zo te zien heeft het 'ding' een aparte cabine? Benieuwd wat voor rijbewijs je hiervoor nodig hebt
Wel modern spul, als je ziet wat er af en toe voor aftandse busjes rijden voor leerlingenvervoer in Belgenland.
Wel modern spul, als je ziet wat er af en toe voor aftandse busjes rijden voor leerlingenvervoer in Belgenland.
Re: Mag ik even kwijt
Gewoon rijbewijs D. Het aantal zitplaatsen is bepalend.
Deze bussen op truckbasis komen van Autobedrijf Joost, een carrosseriebouwer uit Koekelare.
Deze bussen op truckbasis komen van Autobedrijf Joost, een carrosseriebouwer uit Koekelare.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Mag ik even kwijt
Ik ben in de tussentijd nog naar Katowice en Krakau geweest. En ja, het kwam allemaal zo toevallig uit qua vluchten enzo.
Kiev was wat fris toen we er waren, maar leuk zoals altijd!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Mag ik even kwijt
Dat zal gewoon categorie D zijn omdat er meer dan 8 passagiers in vervoerd kunnen worden. Uiterlijk is niet relevant wat dat betreft. Je hebt ook oude bussen die omgebouwd zijn tot camper en dan juist weer rijbewijs C vereisen vanwege het gewicht en gebrek aan zitplaatsen.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Mag ik even kwijt
Ik weet nog niet precies wat de toegevoegde waarde van dit ding ten opzichte van een gewone lijnbus voor scholierenvervoer. Als je iemand in een rolstoel wil meenemen ben je nog aan het hannesen met een lift
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Minder geschreeuw van studenten aan je hoofd
Re: Mag ik even kwijt
Ik ga ervan uit dat die "bus" alleen wordt ingezet op speciale (scholieren)ritten, waarbij van tevoren al vaststaat dat er geen rolstoelen mee hoeven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Mag ik even kwijt
Hooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuiiiiiiiiiii! Hooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuiiiiiiiiiii!
Vast gesaboteerd door de Duitsers...
Vast gesaboteerd door de Duitsers...
Re: Mag ik even kwijt
Deze vrachtbuswagen heeft een rolstoelingang, ik neem aan met lift.Meltrain schreef:Ik ga ervan uit dat die "bus" alleen wordt ingezet op speciale (scholieren)ritten, waarbij van tevoren al vaststaat dat er geen rolstoelen mee hoeven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Ik denk dat het best wat in prijs scheelt, zo’n truckchassis met busopbouw.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Mag ik even kwijt
Alsin goeiekoper of duurder?
Ik zou zeggen duurder, want trucks kunnen meestal net een stukkie meer gewicht vervoeren dus daar zal vast een krachtigere motor in zitten die dan weer duurder is, aan de andere kant heb ik 0 verstand van otomebielen dus kan het ook zo maar compleet anders zijn
Ik zou zeggen duurder, want trucks kunnen meestal net een stukkie meer gewicht vervoeren dus daar zal vast een krachtigere motor in zitten die dan weer duurder is, aan de andere kant heb ik 0 verstand van otomebielen dus kan het ook zo maar compleet anders zijn
Re: Mag ik even kwijt
Vrachtwagens worden dan weer in veel grotere aantallen gebouwd, waardoor de prijs per stuk lager uit zal vallen
Re: Mag ik even kwijt
Zeker goeiekoper. Alleen de motor van dit ding is al een stukje kleiner (viercilinder variant van de zescilinder uit de Citaro).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Mag ik even kwijt
Gezien het feit dat er speciaal een lift ingebouwd moest worden zal dit tafereel niet voldoende toegankelijk zijn voor het gewone lijnverkeer, anno 2021 is er geen excuus meer om vrijwillig moeilijker toegankelijkere bussen te gebruiken in de lijndienst.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten