Pagina 1058 van 1219

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 07 jan 2022, 07:55
door Suus
Ik vermoed dat je het antwoord op HGBTF moet gaan zoeken.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: za 08 jan 2022, 15:29
door PHS
-

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: za 08 jan 2022, 16:00
door Hainje
Dayum, wat voor vemogen moet je tegenwoordig wel niet op die rekeningen hebben staan om zulke rente te krijgen?

Edit: woordje "zulke" toegevoegd.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: za 08 jan 2022, 16:40
door Cas
Hier de rente ook binnen: 0.06 DKK, bijna een eurocent (0.0081 euro) :')

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: za 08 jan 2022, 17:06
door Suus
Bij de ING kreeg je elke maand de rente overgeschreven. Ik geloof dat er op 1 januari 7 cent werd bijgeschreven. Voor het laatst, want de rente is per 1 januari verlaagd van 0,01% naar 0,00% :(

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: za 08 jan 2022, 17:14
door PHS
-

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: za 08 jan 2022, 17:54
door Durashift
Het kan toch niet lang meer duren voordat de ECB de rente toch moet gaan verhogen.. met de oplopende "tijdelijke" inflatie.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: za 08 jan 2022, 18:37
door Daniel
Hier is de rente ook al binnen, maar dat was toch nog 45 cent op 1 januari (de rente van december alleen zelfs).

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: za 08 jan 2022, 21:28
door Chrysa
€1.24, toch weer een pak pasta. :')

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: za 08 jan 2022, 23:30
door Hainje
Tatta's be like. :lol:

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: za 08 jan 2022, 23:35
door Suus
Chrysa schreef: za 08 jan 2022, 21:28 €1.24, toch weer een pak pasta. :')
Je mist nog net een cent voor een zak tortellini kaas.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 00:21
door Chrysa
Komt dat even goed uit, want kaas eet ik niet. *O*

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 23:20
door Anne
Op Delft Campus hangen ook al de spoornummerborden voor de nu in aanleg zijnde sporen. Maar het wordt dan wel een vreemde nummering.
Afbeelding

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 23:31
door Ardan
Vreemd in Nederland, in Duitsland zie je het wel vaker, al vind ik het ook geen handige nummering. Als de doorgaande sporen in het midden liggen wordt één van die doorgaande sporen spoor 1 genoemd, het doorgaande spoor in de tegenrichting spoor 2. De andere sporen worden dan afhankelijk van het naastliggende andere spoor even of oneven doorgeteld.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: zo 09 jan 2022, 23:50
door Hainje
Misschien liep de persoon die ze opgehangen heeft gewoon te slapen?

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: ma 10 jan 2022, 00:33
door YSH
Ik neem aan dat nu er nog maar 2 sporen in gebruik zijn, ze ook alleen spoor 1 en 2 willen gebruiken. Zodra de viersporigheid in gebruik komt, wordt het omgenummerd naar 1-4 en worden de bordjes in de juiste volgorde gehangen.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: ma 10 jan 2022, 00:43
door DDietzen
Wat is dan het nut van die bordjes nu al ophangen? De reizigers hebben er immers niks aan; hoogstens leidt het in een enkel geval tot verwarring als mensen een bordje 3 zien en verwachten dat spoor 2 daar wel naast zal liggen. En in de tussentijd kunnen de bordjes gevandaliseerd of gestolen worden. Laat ze dan in een loods hun tijd afwachten, zou ik zeggen.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: ma 10 jan 2022, 01:18
door YSH
Als het simpele bordjes waren was later pas ophangen waarschijnlijk het makkelijkst. Met een lichtkast zal het efficiënter zijn om alle bedrading aan de mast in één keer te doen en alleen de fronten later om te wisselen.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: ma 10 jan 2022, 06:42
door Suus
Ik verwacht eigenlijk dat zowel Delft als Delft Campus een nieuwe spoornummering krijgen bij oplevering van de viersporigheid.

Op Delft verwacht ik dat het huidige spoor 2 spoor 3 wordt, en het huidige spoor 1 spoor 4. Op Delft Campus verwacht ik dat het huidige spoor 1 spoor 3 wordt, en het huidige spoor 2 spoor 2 blijft. Dan is de spoornummering tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal op alle stations gelijk. Dit soort acties zijn in het verleden ook al uitgehaald bij de verdubbeling van de sporen op Amsterdam Zuid en RAI.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: ma 10 jan 2022, 11:01
door Bemined
Ardan schreef: zo 09 jan 2022, 23:31Als de doorgaande sporen in het midden liggen wordt één van die doorgaande sporen spoor 1 genoemd, het doorgaande spoor in de tegenrichting spoor 2.
Maar dat is hier niet het geval, sprinters gaan over 1-3 en intercity's over 2-4 (of andersom, momenteel is de nummering bij Delft geloof ik precies andersom als bij Rijswijk) omdat je dan een overkruising minder hebt bij HS.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: ma 10 jan 2022, 11:44
door umbusko
Ardan schreef: zo 09 jan 2022, 23:31 Vreemd in Nederland, in Duitsland zie je het wel vaker, al vind ik het ook geen handige nummering. Als de doorgaande sporen in het midden liggen wordt één van die doorgaande sporen spoor 1 genoemd, het doorgaande spoor in de tegenrichting spoor 2. De andere sporen worden dan afhankelijk van het naastliggende andere spoor even of oneven doorgeteld.
In Frankrijk heb je dat soort ongein ook, en erger. In Antibes bijvoorbeeld is het spoor aan het stationsgebouw spoor 2, en vervolgens heb je een eilandperron met spoor 1 en spoor A. :')

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: ma 10 jan 2022, 12:15
door Daniel
Dichterbij hebben we ook zo'n situatie hè: in Elst heb je spoor 2, 1, 3 als volgorde.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: ma 10 jan 2022, 12:34
door Suus
umbusko schreef:
Ardan schreef: zo 09 jan 2022, 23:31 Vreemd in Nederland, in Duitsland zie je het wel vaker, al vind ik het ook geen handige nummering. Als de doorgaande sporen in het midden liggen wordt één van die doorgaande sporen spoor 1 genoemd, het doorgaande spoor in de tegenrichting spoor 2. De andere sporen worden dan afhankelijk van het naastliggende andere spoor even of oneven doorgeteld.
In Frankrijk heb je dat soort ongein ook, en erger. In Antibes bijvoorbeeld is het spoor aan het stationsgebouw spoor 2, en vervolgens heb je een eilandperron met spoor 1 en spoor A. :')
In Frankrijk hanteren ze een systeem dat enigszins lijkt op dat van de RET. Spoor 1 is voor de treinen uit Parijs, spoor 2 voor de treinen naar Parijs. Een zijspoor van spoor 1 is dan spoor 3 of 1a, een zijspoor voor spoor 2 is dan spoor 4 of 2a. Een deel van de voormalige spoorwegmaatschappijen gebruikte voor grote stations letters.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: ma 10 jan 2022, 12:47
door Ardan
Wat gebruikt de RET dan als nulpunt?

Op Bijlmer ArenA zijn de metrosporen meegeteld bij het nummeren van de treinsporen (1-2-3-metro-metro-6-7-8), maar GVB heeft zelf de metrosporen niet 4 en 5 genoemd maar gewoon 1 en 2 :') Amstel en Duivendrecht idem.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: ma 10 jan 2022, 13:06
door umbusko
Daniel schreef: ma 10 jan 2022, 12:15 Dichterbij hebben we ook zo'n situatie hè: in Elst heb je spoor 2, 1, 3 als volgorde.
Oh ja, maar dat is dan nog "logisch" in de zin dat spoor 1 wel aan de kant van het dorp ligt en 2 aan de overkant.