Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Maar niet uit religieuze overtuiging, en 'voor de leuk'. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

PHS schreef:Die conclusie kun je niet echt trekken lijkt me? Veruit de meeste kiezers zien graag een charismatische, welbespraakte leider die geschikt is voor het premierschap als een ware Churchilliaanse staatsman. En die 'verontrustende ideeën' vind je deels ook op de rechterflank van de VVD, dus wat is dan in jouw ogen het grote verschil tussen de VVD, een Groep Otten en FvD?
Elke vergelijking van Baudet met Churchill lijkt me eerlijk gezegd een gotspe. En trouwens, had jij niet net gezegd dat we geen vergelijkingen zouden moeten trekken met leiders uit die periode?

Het enorme verschil tussen de VVD en FvD is, voor zover je dat is ontgaan, dat de politiek leider van de VVD niet een continue stroom meer of minder racistische geluiden laat horen, desgewenst gelardeerd met kreten als "boreaal". Ik kan me ook niet precies herinneren waneer de VVD voor het laatst een bosje alt-right types uit haar gelederen heeft moeten wieden, nadat de pers lucht had gekregen van hun lidmaatschap. Vanwege dergelijke voorvallen heeft Otten zich ook van de charismatische leider van FvD gedistantieerd. Ik heb verder geen enkele sympathie voor de man, maar enig fatsoen kan hem niet ontzegt worden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Z2N schreef:Maar niet uit religieuze overtuiging, en 'voor de leuk'. (A)
Je realiseert je hopelijk dat dat een buitengewoon controversiële opmerking is op dit forum, toch?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

PHS schreef:ik denk dat er veel meer mensen zijn zich tot Forum aangetrokken voelen door het sentiment van een partij die opkomt voor de 'boze hardwerkende Nederlander' die ontevreden is over de VVD en het CDA,
Je zou eigenlijk verwachten dat dei zich dan aangetrokken voelt tot de PvdA, dat is immers de Partij van de Arbeid.
trolly schreef:Ik kan me ook niet precies herinneren waneer de VVD voor het laatst een bosje alt-right types uit haar gelederen heeft moeten wieden, nadat de pers lucht had gekregen van hun lidmaatschap.
Nee, bij de VVD wordt je alleen (soms) uit de partij gezet als je gefraudeerd hebt, omgekocht bent of geld achterover hebt gedrukt. _O-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Meltrain schreef:Je zou eigenlijk verwachten dat dei zich dan aangetrokken voelt tot de PvdA, dat is immers de Partij van de Arbeid.
Dat zou je denken ja. Maar kennelijk is dat een partij voor hardwerkende Nederlanders die niet alleen maar boos zijn — duidelijk een slinkende categorie.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2844
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Het hoogste Duitse rechtbank, de Bundesgerichtshof, heeft geconstateerd dat de Europese Centrale Bank met het onbeperkte kopen van staatsleningen gedeeltelijk tegen het Duitse grondwet verstoot. :pos:

https://www.tagesschau.de/wirtschaft/ur ... n-101.html
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Wellicht bedoelde Meltrain het ironisch...?

Omdat ik Rita Verdonk zeker niet uit de wind wil houden (ze staat bijna even hoog op mijn lijst van favoriete politici als Henk Otten) zou ik graag zien dat je wat concreter ingaat op haar associaties met alt-right of neo-nazisme, want dat heb ik kennelijk een beetje gemist. Of probeer je nu met behulp van wat insinuaties te doen voorkomen of de bruine randen van FvD en zijn glorieuze leider een volstrekt normaal verschijnsel zijn?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

De pot verwijt de ketel, PHS. Ik zeg dat de leiders van genoemde partijen nog niet heb kunnen betrappen op uitlatingen die die richting ingaan, en vervolgens kom jij met een opmerking waaruit kennelijk moet blijken dat ik me vergis. Daar zie ik dan graag concreet bewijs van. Rita Verdonk is een uitgesproken naar persoon, maar op de teksten die Baudet uitkraamt heb ik haar niet kunnen betrappen. Dat wil niet zeggen dat er geen ratten in de kelder van de VVD zouden kunnen zitten, maar ze worden in elk geval niet als huisdier gehouden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ben je de draad een beetje kwijt, PHS, dat ik je moet vertellen waar jij op moet reageren?

Maar vooruit: je zou kunnen beginnen met antwoord te geven op de vraag die ik je gesteld heb: vind jij, en kan je aantonen, dat er door of bij de VVD en/of Rita Verdonk uitspraken gedaan zijn, die partij of persoon rechtstreeks aan neo-facisme of alt-right koppelen?

Een simpel "nee" volstaat. Mocht je liever met "ja" antwoorden, dan graag met controleerbare bronnen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door katvis »

PHS schreef:
katvis schreef:In Bosnië hoorde ik meerdere moskeeën tegelijkertijd vanuit alle hoeken van de stad terwijl vanaf datzelfde punt (op een heuvel) geen ene kerkklok te horen was.
Wat niet zo vreemd is als je in een moslimland bent :X
Ja hebben de vele kerkklokken daardoor dan een demper?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Het hangt er een beetje vanaf waar je in Bosnië bent, maar er zijn een hoop plekken waar het onbepaald hoofdtelwoord "vele" absoluut niet van toepassing is. Voor kerkklokken heb je namelijk een kerk nodig, en de aanwezigheid daarvan is sterk religiebepaald. En waar geen klok is, heeft een klokkendemper ook weinig zin.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door katvis »

De plek waar ik ieder jaar kwam en heel goed uit mijn hoofd ken heeft zowat evenveel kerken als moskeeën, en het is een prominent islamitische plek. Punt is, die kerkklokken maken minder herrie, dus ik snap dat mensen daar minder last van hebben.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3033
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door nvdw »

trolly schreef:Het enorme verschil tussen de VVD en FvD is, voor zover je dat is ontgaan, dat de politiek leider van de VVD niet een continue stroom meer of minder racistische geluiden laat horen, desgewenst gelardeerd met kreten als "boreaal".
Met als gevolg dat de boel vanzelf een keer implodeert. Het is opvallend dat het namelijk standaard andere FvD’ers zijn die de brand mogen blussen, zoals Hiddema of Annabel Nanninga. Ik vraag me af hoe lang die dat vol willen houden.

Het krijgt er steeds meer de schijn van dat Baudet het spelletje van Front National speelt: de ‘onfrisse’ groepen kiezers (de Erkenbrandtypes) aantrekken met een paar welgemikte kreten, want dat zijn stemmers die elders niet terecht kunnen en dus pure electorale winst zijn, terwijl de partij als geheel de FvD relatief salonfähig moet houden.

Ik kan me niet voorstellen dat iedereen die namens FvD een publieke functie bekleedt, op die lijn van Baudet zit. Dan volgt er voor al die mensen vanzelf een omslagpunt waarop de electorale aantrekkingskracht van Baudet niet meer opweegt tegen de schade die hij toebrengt aan de partij. Dat punt komt waarschijnlijk ruim voor het moment dat de treinen naar het oosten gaan rijden, om het zo maar te zeggen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

PHS schreef:Het is maar net wat je neonazisme en alt-right verstaat en waar je de grens legt tussen 'gewoon' rechts en extreemrechts. Of Rita Verdonk of de VVD-leden die grens overgaan, mag je dus helemaal zelf bepalen. Er duidelijke invloeden van extreemrechts binnen de VVD aan te wijzen, maar wat mij betreft laat wat ik eerder heb gezegd alleen zien dat rechts en extreemrechts vloeiend in elkaar overgaan, zodat je niet absoluut kunt stellen dat de een extreemrechts is en de ander niet.

Een leuk voorbeeld kan ik echter wel noemen, zeker omdat het voorbeeld veel gelijkenissen vertoont met wat er deze weken is gebeurd bij het FvD. Voor het JOVD-congres van 6 en 7 oktober 2018 hadden ze namelijk een 'spannende spreker' uitgenodigd, zoals de lieden dat zelf noemden: Edwin Wagensveld, de Führer van Pegida. Uiteindelijk werd Wagensveld van het menu geschrapt, maar niet vanwege voortschrijdend inzicht van de JOVD, maar vanwege bedreigingen van extreemlinks. Wie overigens nog steeds mocht spreken, was Yernaz Ramautarsing, je weet wel, de man die eind 2017 bekend werd van de WhatsApp groep 'Polariserende Politici' met vooral JOVD en JFvD-leden waarin ze Hitlers rassentheorieën voorzagen van een 21ste-eeuws sausje. Overigens is de beste man ook bekend van een Brandpunt+ uitzending van juni 2016 waarin hij aangaf dat discriminatie op de arbeidsmarkt het gevolg was van een lager IQ van donkere mensen. Ik vraag me naar aanleiding van het meer recente akkefietje bij het FvD af wat er toen is gebeurd met de JOVD leden uit die appgroep, maar misschien kan ik dat nog wel ergens achterhalen...
Daar heb je absoluut een goed voorbeeld te pakken. Toch ben ik het wat betreft het eerste zeker niet met je eens. Want hoewel de uitspraken van Rita te onsmakelijk voor woorden zijn, zijn ze niet persé nazistisch, en terwijl leden van de JOVD het kennelijk een goed plan vinden om demagogen met een overzichtelijke rassentheorie uit te nodigen, heb ik uit de mond van verschillende politieke leiders van die partij tot nog toe nog geen opmerkingen gehoord aangaande bijvoorbeeld een vermeend EU-complot dat verzwakking van het Europese ras zou beogen.

Dat de ondergroei van extremistisch Nederland in elke partij rechts van het midden woekert lijkt me lastig te ontkennen, maar Henk Otten weet precies waar hij de streep moet trekken, waar jij kennelijk aarzelt. Dat partijleden er extremistische ideeèn op nahouden is een partij op zich niet aan te rekenen. Dat een partij niet ingrijpt als de informatie over extremistische gedragingen van leden bekend is, is verwerpelijk (zeker ook als het de partij Voor Vrijheid en Democratie betreft). Maar dat de lijsttrekker en/of partijleider zich niet persoonlijk van dat gedrag distantieert en die ideologie bovendien zelf uitdraagt is van een heel andere orde. Daarmee is de grens waar het onsmakelijk rechts van Verdonk nog net binnen past ruimschoots gepasseerd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

trolly schreef: het Europese ras
Bestaat dat überhaupt? :o
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Vraag het Baudet.
katvis schreef:De plek waar ik ieder jaar kwam en heel goed uit mijn hoofd ken heeft zowat evenveel kerken als moskeeën, en het is een prominent islamitische plek. Punt is, die kerkklokken maken minder herrie, dus ik snap dat mensen daar minder last van hebben.
Het zal niet aan de welwillendheid van de toehoorder liggen, als ik je goed begrijp.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

trolly schreef:Vraag het Baudet.
Neuh, ik vraag het hier *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

nvdw schreef:Ik kan me niet voorstellen dat iedereen die namens FvD een publieke functie bekleedt, op die lijn van Baudet zit. Dan volgt er voor al die mensen vanzelf een omslagpunt waarop de electorale aantrekkingskracht van Baudet niet meer opweegt tegen de schade die hij toebrengt aan de partij. Dat punt komt waarschijnlijk ruim voor het moment dat de treinen naar het oosten gaan rijden, om het zo maar te zeggen.
Mijn idee is, dat Nanninga en Hiddema Baudet juist uit de wind houden, zodat hij zelf zijn uitspraken niet hoeft te herroepen. Ik hoop van harte dat je gelijk hebt, en zie wat dat betreft ook graag zoveel mogelijk extreemrechtse splinterpartijtjes, maar ik verwacht juist dat Hiddema en Baudet nog lang elkaars rug zullen krabben.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Dan zal mijn stem toch maar niet naar die olijke lachebek van een Henkie gaan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door katvis »

PHS schreef: een van de gevaarlijkste racisten van Nederland.
_O- _O- _O-
PSA: Links gaan, rechts staan
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 189 gasten