Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Is dat nu verboden dan?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10612
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Tot mijn verdriet bepaal ik niet wat Suus wel of niet moreel verwerpelijk vindt, net zoals ik niet bepaal wie wel of niet in staat mag worden geacht kinderen op te voeden. Regeringen die dergelijke keuzes wel als overheidstaak zien, hebben in de meeste democratische landen een niet al te beste reputatie. Dat de kandidaat-voorzitter van het CDA dergelijk beleid voorstaat is dus op zijn minst opmerkelijk, al was het alleen maar omdat die partij van oudsher geen voorstander is van vrijwillige geboortebeperking, en tegenstander van zo'n beetje elke vorm van abortus.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Uit onderzoek bleek dat het aanbieden van vrijwillige anticonceptie aan incapabele ouders al goede resultaten gaf. Of iemand nu incapabel is of niet, uiteindelijk heeft iemand ook zelfbeschikking of ze anticonceptie neemt of niet, dat hoort niet de sociale dienst of de wethouder van Onderwijs, Jeugd en Zorg te beslissen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Exitpoll Polen:

Duda 50,4%
Trzaskowski 49,6%

:shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wannes »

Dan maar hopen dat de exitpolls er naast zitten. Maar ik zie het somber in :N
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13219
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Dit zit nog binnen de foutmarge, en de Exit Polls hebben geen input van de grote groep Poolse stemmers die in het buitenland wonen, en veelal Trzaskowski-gezind zijn. Het wordt in ieder geval spannend.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De prognoses per provincie:
Afbeelding

Het land is opnieuw extreem verdeeld. Het verschil zou minder dan 200.000 stemmen zijn dus de opkomst zal van doorslaggevende betekenis zijn. Die opkomst lijkt op recordhoogte te zijn met 69%. De zeven blauwe provincies waar Duda in de prognose op winst staat hebben ongeveer 18 miljoen inwoners, de negen oranje provincies voor Trzaskowski circa 20 miljoen. Behalve in Mazowieckie (waar de hoofdstad Warschau ligt en Trzaskowski de burgemeester is) hebben de blauwe provincies wel zeer overtuigende scores, dat is in het oranje middenland minder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Poolse media melden nu een tussenstand van

Duda 51%
Trzaskowski 49%

Met een foutmarge van 1%.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Na 99,84% van de stemmen geteld staat Duda voor met 51,2%. Duda blijft president van Polen -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Nouja, het is de wil van het volk, toch? Hij zal wellicht ook meer rekening houden met de 49% die niet voor hem heeft gekozen?


In Nederland lagen de verhoudingen net wat anders...

https://polonia.nl/2020/07/13/holandia- ... 3-duda-17/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10612
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Tom024 schreef:Hij zal wellicht ook meer rekening houden met de 49% die niet voor hem heeft gekozen?
Daar zou ik niet teveel op rekenen.
Tom024 schreef:In Nederland lagen de verhoudingen net wat anders...
Da's dan wel weer mooi.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Timon91 »

Heel, heel spijtig hoe het is afgelopen. Duda daalde al weken gestaag in de peilingen, de verkiezingen kwamen echt net te vroeg voor Trzaskowski. Die PiSvlekken kunnen nu weer een paar jaar verder gaan met de rechtstaat en democratie afbreken. Het is te hopen dat er de volgende verkiezingen überhaupt nog wat te kiezen valt :')
Tom024 schreef:Hij zal wellicht ook meer rekening houden met de 49% die niet voor hem heeft gekozen?
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Kom op CDA, rek de boel eens niet zo met alle fragmenten uit de media.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De winnaar is Hugo de Jonge,met net iets meer dan 50% van de stemmen.

Opkomst 66,7%.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4497
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Hugo van de corona-app _O_
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het CDA probeerde het zo snel mogelijk weer uit beeld te krijgen, maar uiteindelijk was de uitslag 50,7% voor Hugo en 49,3% Pieter :X

De uitslag van de presidentsverkiezing in Polen is er niets bij _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5343
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Het CDA is af. Polen is ook af. -o-
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Ik zie het probleem niet zo. 't Zijn allemaal gristengriezels. Zo ver mogelijk bij uit de buurt blijven.
umbusko
Donateur
Berichten: 5343
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Zelfs bij griezels zou een mens hopen op enig moreel besef. Helaas blijkt dat keer op keer voor de meerderheid een utopie. -o-
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

De exacte bewoordingen weet ik niet meer, maar ik las onlangs ergens dat het CDA zichzelf ziet als middenpartij die ervoor zorgt dat het land bestuurbaar blijft. Een eventueel moreel besef lijkt hoogstens als tweede prioriteit aanwezig.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 8009
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

PHS schreef: Aan beiden: is gebleken dat Hugo de Jonge iets moreel verwerpelijks heeft gedaan?
https://www.rijnmond.nl/nieuws/146945/V ... ele-ouders
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: Ik verbaas mij er in dit draadje over dat er zulke zware woorden voor Hugo de Jonge en de mensen die op hem stemden worden gebruikt. Hij mag dan qua persoonlijkheid en ideeën ver van je afstaan, maar ik zie nog geen argumenten om hem zó weg te zetten. Of is alles dat niet in de hoek van PvdA/PvdD/GL/D66 zit moreel verwerpelijk in jullie ogen?
Mijn mening ging over het CDA in het algemeen, over De Jonge en Ontzigt heb ik niet echt een mening. De term 'moreel verwerpelijk' heb ik nooit in de mond genomen. Zou je me geen woorden in de mond willen leggen? (A)

Fijn trouwens dat je meteen weet in welke hoek van het spectrum je me moet plaatsen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5343
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

PHS schreef: Ik verbaas mij er in dit draadje over dat er zulke zware woorden voor Hugo de Jonge en de mensen die op hem stemden worden gebruikt. Hij mag dan qua persoonlijkheid en ideeën ver van je afstaan, maar ik zie nog geen argumenten om hem zó weg te zetten. Of is alles dat niet in de hoek van PvdA/PvdD/GL/D66 zit moreel verwerpelijk in jullie ogen?
Dan vat je het zwaarder op dan ik bedoelde! De Jonge is een draaikont met een hoop holle retoriek; Omtzigt heeft laten zien inhoudelijk heel sterk te zijn en daarmee ook resultaten te bereiken, met zo min mogelijk poespas eromheen. Dan lijkt mij de keuze duidelijk. That's all. Ik vind het jammer dat andere mensen 50,7% van de stemmende CDA-leden dat niet ziet.

En ook ik heb de woorden "moreel verwerpelijk" niet in de mond genomen. :wink: Ik had het alleen over "moreel besef"; googlen geeft als betekenis daarvan "het kunnen onderscheiden van goed en kwaad". Wat mij betreft maak je daar "goed en minder goed" van, of "kwaad en minst kwaad". Dat moet je zelf weten; het ging mij (in beide gevallen) alleen om de keuze tussen twee kandidaten, waarbij eentje toch evident de voorkeur verdiende. Wat mij betreft, althans.

Los daarvan zit de hele wereld vol met moreel verwerpelijke mensen en dingen natuurlijk. Maar dat is een andere discussie. (A)
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten