Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Toch grappig dat het FvD niet bij machte is in haar vestiging enig politieke indruk te maken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Nee. Jij?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Nu heeft PHS dus wel een antwoord op zijn vraag, maar is hij me ondertussen het antwoord op twee vragen schuldig. Ik herhaal daarom maar even de vraag die mij het meest interesseert:
trolly schreef: di 13 okt 2020, 15:09 Maar waarom zou dat vreemd zijn?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

PHS schreef: di 13 okt 2020, 13:27De prijs staat dit jaar in het teken van het coronavirus en hoe goed de burgemeesters hun stad dienen met zekerheid en bescherming. Criteria zijn verder: moed, ijver en integriteit.
Ik woon niet in Amsterdam dus het kan zijn dat ik het volledig heb gemist, maar wat heeft Halsema in dit opzicht gedaan dat (bijvoorbeeld) Aboutaleb of Van Zanen niet gedaan hebben? Aboutaleb ben ik regelmatig in nieuwsberichten tegengekomen, maar van Halsema kan ik me geen specifiek wapenfeit herinneren in combinatie met het coronavirus.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Bij Halsema is er het BLM-protest geweest op de Dam, waar zij toestemming voor gaf maar waar de coronamaatregelen door de drukte niet goed nageleefd konden worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

Ja, dat heb ik wel meegekregen maar dat kan ik niet zo rijmen met de kans op deze prijs. Begrijp me goed: van mij mag ze hem best winnen maar ik snap gewoon niet waarom ze nu voor deze prijs is genomineerd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Halsema is niet besmet geraakt met het virus en Aboutaleb wel?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Wubbo schreef: di 13 okt 2020, 20:54 Ja, dat heb ik wel meegekregen maar dat kan ik niet zo rijmen met de kans op deze prijs. Begrijp me goed: van mij mag ze hem best winnen maar ik snap gewoon niet waarom ze nu voor deze prijs is genomineerd.
Ik ook niet. Maar goed. Dat zal aan mij liggen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Henk en Henk hebben ruzie over de kieslijst van de PvdT voor de Tweede Kamerverkiezingen van volgend jaar.

Henk Otten wil graag op een verkiesbare plek op de lijst, maar een deel van het bestuur waaronder Henk Krol is tegen. Als Henk Otten naar de Tweede Kamer gaat verliest de PvdT een zetel in de Eerste Kamer.

https://www.ad.nl/politiek/henk-otten-o ... ~a2b17c74/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

^^^ Otten ruikt de poen van een fulltime 2e kamer functie zeker?

Jef400 schreef: di 13 okt 2020, 21:17
Wubbo schreef: di 13 okt 2020, 20:54 Ja, dat heb ik wel meegekregen maar dat kan ik niet zo rijmen met de kans op deze prijs. Begrijp me goed: van mij mag ze hem best winnen maar ik snap gewoon niet waarom ze nu voor deze prijs is genomineerd.
Ik ook niet. Maar goed. Dat zal aan mij liggen.
Denk het niet, want ik snap die nominatie ook niet zo.

Is er wel een NL burgermeester die nominatie waardig is?

@trolly: voldoende antwoorden op je vragen aan PHS, zo?
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

Want dat jullie het niet begrijpen is de reden dat ze het niet verdiend?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Durashift schreef: do 15 okt 2020, 23:53@trolly: voldoende antwoorden op je vragen aan PHS, zo?
In ieder geval een hoop meningen, maar de onderbouwing mis ik nogal — met name die van PHS schittert door afwezigheid. Kennelijk is zijn dédain voor de kandidaat zó groot, dat hij het niet nodig acht zijn afkeur verder te motiveren.

Overigens vermoed ik dat het burgemeesterschap van de hoofdstad terecht of onterecht veel bijdraagt aan de kansen van de kandidaat op de longlist terecht te komen, en uiteindelijk de prijs in de wacht te slepen, simpelweg vanwege bekendheid. Kennelijk zijn er dan ook genoeg stemmen uitgebracht door mensen die wel van mening zijn dat Halsema aan de criteria van The City Mayors Foundation voldoet:
World City Mayors schreef:Cities are shaping today's social, cultural, economic and technological agendas. They compete, learn from each other and act together. The City Mayors Foundation was established in 2003 to promote, campaign for and facilitate good, open and strong local government. The World Mayor Project has been honouring outstanding mayors since 2004.
En waarom ook niet. De uitbarsting van PHS lijkt in ieder geval eerder een politieke reflex dan een objectieve weging van de bestuurlijke kwaliteiten van de Amsterdamse burgemeester.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Nouja, gezien onderstaande opmerking eerder dit jaar denk ik dat PHS gewoon diep teleurgesteld is dat de burgemeester van Tilburg niet zijn beste beentje heeft voorgezet de laatste maanden.
PHS schreef: za 18 jul 2020, 12:09Als ik toch met een politicus moet worden vergeleken, doe dan maar de burgemeester van Tilburg, Theo Weterings :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

Post schreef: vr 16 okt 2020, 06:21Want dat jullie het niet begrijpen is de reden dat ze het niet verdiend?
Tot nu toe komt er hier geen enkele reden voorbij waarom ze het verdient (behalve "omdat Amsterdam" maar dat vind ik niet zo'n goed argument). Ik vraag me af waarom ze het verdient en wil dan mijn afweging maken, tot nu toe zou ik niet weten waarom zij wel genomineerd is en Van Gent van Schiermonnikoog niet.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Wubbo schreef: vr 16 okt 2020, 12:14(behalve "omdat Amsterdam" maar dat vind ik niet zo'n goed argument)
Helemaal met je eens, maar als ik de website van de prijsuitreikers mag geloven gaat het eigenlijk om een soort van Eurovisie songfestival voor burgemeesters, alleen zonder muziek (of wat daarvoor door moet gaan): net als bij het songfestival mag de hele wereld meedoen, en heeft het publiek een flinke vinger in de pap. Dat maakt de kandidatuur van Van Gent minder voor de hand liggend.

Het lijkt me overigens niet erg waarschijnlijk dat de burgemeestersbokaal in de Amsterdamse ambtswoning terecht gaat komen, maar dat heeft op zich niet erg veel van doen met of ik de laatste tijd al dan niet onder een steen zou hebben gekampeerd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De ruzie tussen Henk en Henk gaat verder.

Het partijbestuur van de PvdT bestond voorheen uit vijf personen, drie van kamp Henk Otten en twee van kamp Henk Krol. Politiek leider is Henk Krol, partijvoorzitter is Henk Otten. Nu heeft partijvoorzitter Henk Otten penningmeester Pieter Bogaardt geroyeerd, en die kwam uit kamp Krol. Henk Krol is nu boos en dreigt zich terug te trekken uit de PvdT.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Dat zou erg betreurswaardig zijn. Wat mij betreft mogen ze eerst nog best een tijdje doorrellen voordat ook deze splinter onherroepelijk splijt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

Ben wel benieuwd wat er daarna komt. De Partij voor de Nog Verdere Toekomst?
umbusko
Donateur
Berichten: 5312
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Het doet mij een beetje denken aan geschiedenis op de basisschool. Prehistorie, Bronstijd, IJzertijd, Middeleeuwen, enzovoorts. Om dan te eindigen met Nieuwe Tijd en Nieuwste Tijd. :mrgreen:
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5312
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Zeker weten van die volgorde? ;)
https://nl.wikipedia.org/wiki/IJzertijd schreef:De ijzertijd is de periode van de prehistorie die volgde op de bronstijd en gekenmerkt werd door het gebruik van ijzer.
Maar in plaats van "prehistorie" had ik inderdaad moeten zeggen "Jagers & Verzamelaars". My bad. :P
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Wubbo schreef: vr 16 okt 2020, 12:14 . Ik vraag me af waarom ze het verdient en wil dan mijn afweging maken (..)
Dit zijn de criteria:

World Mayor is looking for mayors who ask themselves whenever they make a decision, take an action, how will it benefit my fellow citizens. Vote now


Universal qualities of outstanding mayors
• Competence in managing the day-to-day affairs of their cities
• Acumen of financial, business and economic affairs
• Honesty and integrity in decision-making
• Repugnance for using the office of mayor for self-enrichment
• Fairness in dealing with the varied needs and concerns of citizens
• Ability and ambition to be a mayor for all citizens, irrespective of their cultural, racial or social backgrounds and political beliefs
• Passion for fostering tolerance and amity among different communities
• Belief in working together with other cities, nationally and internationally
• Vision for a city that provides future generations of citizens with prosperity, safety and happiness
• Conviction that protecting and enhancing the environment is not optional but an absolute must
• Caring for disadvantaged groups of citizens
• Agreement to the City Mayors’ Code of Ethics

Zal het bovenstaande een unieke prestatie van mevrouw Halsema zijn.. of toch vooral een gezamenlijk iets van alle stadsdelen / metropoolregio?

http://www.worldmayor.com/contest-2021/ ... -2021.html
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Het lijstje is nogal op de persoon van de burgemeester gericht, hoewel er zeker een paar punten zijn die lastig te bereiken zouden zijn als de bestuurlijke omgeving zich daar niet voor leent.

Wat overigens opvalt aan je lijstje is dat de criteria — voor zover ze niet zaken als fraude of zelfverrijking uitsluiten — vooral over economische-, raciale- en genderinclusiviteit gaan. Zaken dus, die doorgaans met name weerklank vinden aan de linkerzijde van het politieke spectrum. In dat licht is het niet heel vreemd dat een vrouwelijke burgemeester met een linkse achtergrond die een linkse stad bestuurt op de longlist voor deze prijs terecht komt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten