Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10553
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ja, maar moslims zijn een bedreiging voor de democratie, dus moet koste wat kost voorkomen worden dat ze een democratische partij oprichten, meedoen aan verkiezingen en wellicht ook nog winnen! Stop the steal!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: zo 13 dec 2020, 22:06Ik kan mij niet voorstellen dat Vlaanderen zijn invloed op Brussel zomaar zou opgeven. Je kan het allemaal regelen in wetten, maar als je niet ook invloed hebt op hoe die wetten worden uitgevoerd, dan heb je als Nederlandstalige binnen de kortste keren het nakijken

Bovendien lijkt mij meer macht aan de Brusselaars zelf geven doodeng. De stad bestaat voor twee derde uit immigranten, waarvan een heel groot deel uit moslimlanden. Gezien dat de integratie van die immigranten in de Belgische samenleving nou niet bepaald vlekkeloos verloopt (hallo Molenbeek) lijkt mij dat een voorteken voor onbestuurbaarheid. Bovendien kunnen de moslims allerlei DENK en NIDA-achtige moslimpartijen uit de grond stampen, die dan werkelijk aan de macht zouden kunnen komen.
Door het niet of juist wel gebruiken van bepaalde woorden en cijfers komt je boodschap wellicht anders over dan je zelf beoogt.
De stad bestaat voor twee derde uit immigranten
Echt onverwacht, met zoveel (Europese) instellingen...
waarvan een heel groot deel uit moslimlanden
17% van de Brusselaars ziet zichzelf als moslim. Vind ik nog meevallen. Ruim de helft kwalificeert zichzelf nog steeds als Christen.
Gezien dat de integratie van die immigranten in de Belgische samenleving nou niet bepaald vlekkeloos verloopt (hallo Molenbeek) lijkt mij dat een voorteken voor onbestuurbaarheid.
Hier zal ik wel te dom voor zijn: omdat de integratie niet soepel verloopt dreigt onbestuurbaarheid? Daar heeft men in België geeneens immigranten voor nodig om dat voor elkaar te krijgen. *O*
Bovendien kunnen de moslims allerlei DENK en NIDA-achtige moslimpartijen uit de grond stampen, die dan werkelijk aan de macht zouden kunnen komen.
Voor een voorvechter van de democratie moet representatie toch een groot goed zijn? Je bent vast bekend met het doorslaande succes van de partij Islam?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Waar zijn ze bij D66 mee bezig, trouwens? Sigrid Kaag wordt in de markt gezet als product, inhoudelijk hoor ik erg weinig. Zo'n persoonscultus zal een hoop kiezers afschrikken, verwacht ik.

https://www.nu.nl/achterklap/6096481/si ... eggen.html
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wannes »

Maar ze weet hoeveel een pak melk kost dus ze is niet elitair *O*
D66 zou zich wat meer op de inhoudt van de partij moeten richten (als die partij inhoudt heeft) en minder op hun lijsttrekker. Zeker als je daarmee de plank volledig misslaat. Begin eerst maar is met bekennen dat de lijsttrekker enigszins elitair is en dat dat helemaal niet zo erg is in plaats van volmondig ontkennen
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Islamofoob lijkt mij terecht: het afnemen van vrije democratische rechten omdat je het de bewoners niet gunt op basis van religie gaat namelijk wel heel erg ver. Een kwaal aanpakken met dezelfde kwaal is dat, terwijl je niet weet of Brussel wel last heeft van die kwaal.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Als het al dezelfde kwaal is inderdaad. Mij dunkt dat zoiets overal plaats vind waar orthodoxen te veel macht grijpen. Daarvoor hoef je in Nederland al naar de zwartekousengemeenschappen te kijken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Dat doe je dus wel: je denkt dat het niet verstandig is om Brussel zelfbestuur te geven, omdat er dan mogelijk moslimpartijen aan de macht komen en je daar geen zin in hebt. Dat is discrimineren op basis van religie, verboden onder de grondwet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: ma 14 dec 2020, 10:36
Tom024 schreef: ma 14 dec 2020, 06:22
PHS schreef:De stad bestaat voor twee derde uit immigranten
Echt onverwacht, met zoveel (Europese) instellingen...
Maar wonen de werknemers van de Belgische en Vlaamse overheden, van de EU en van de NAVO ook in Brussel? Zoals bekend heeft Brussel een absurd hoog aantal forensen. En omdat je cijfertjes wil: 63% van de banen in het BHV wordt vervuld door iemand van buiten het BHV.
Ter vergelijking: de Nederlandse grote steden zitten daar onder (cijfers 2011: Den Haag 45%, Amsterdam 49%, Rotterdam 52% en Utrecht 60%), en dat is gemeten op gemeenteniveau, die over het algemeen toch een pak kleiner zijn dan het BHV. Brussel Stad is immers ook maar een gemeente binnen het BHV.

Dat de hoogopgeleide werknemers van de overheidsinstellingen niet in Brussel willen wonen, verbaast mij niet. Of zoals de EU dat zelf zegt:
Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest behoort net als veel andere grote stedelijke agglomeraties tot de rijkste van Europa (kijkend naar het bbp) maar heeft paradoxaal genoeg tegelijkertijd ook te kampen met grote werkloosheid en armoede.
Werknemers van Vlaamse, Waalse en federale overheidsinstellingen zullen veelal pendelen vanuit hun woonplaats diep in de provincie ja, daar hebben zij hun wortels en netwerk.
De cijfers die je aanhaalt over de grote steden zeggen niet zoveel: Brussel is letterlijk het hart van België, zeker op politiek vlak, in mindere mate op economisch vlak. Die situatie is niet te vergelijken met Nederland, misschien nog eerder met een land als Luxemburg.
Eurocraten zijn veeleer expats, met een prima salaris waarmee je ook in de betere gemeenten van het Brussels Hoofstedelijk Gewest prima woonruimte kunt vinden. Zij zullen geen uren willen pendelen: ze zijn veeleer alleen, de mensen die ze in België kennen wonen ook in en om Brussel en ze willen geen uren reistijd hebben naar hun werk.
Tom024 schreef: ma 14 dec 2020, 06:22
PHS schreef:waarvan een heel groot deel uit moslimlanden
17% van de Brusselaars ziet zichzelf als moslim. Vind ik nog meevallen. Ruim de helft kwalificeert zichzelf nog steeds als Christen.
Waar heb je die 17% vandaan?
In 2017 was het: 24,7% of 25%, afhankelijk met wie je het eens bent.
Dat cijfer heb ik hier vandaan. Ik was ook gestoten op het artikel wat jij verlinkt, maar als je verder leest zie je dat de cijfers daarin onbetrouwbaar worden geacht door deskundigen en het percentage van rond de 25% erg ruim is geschat. Het zal dus ergens tussen de 17 en 25% liggen.
Tom024 schreef: ma 14 dec 2020, 06:22 Je bent vast bekend met het doorslaande succes van de partij Islam?
Misschien omdat ISLAM een tikkeltje te radicaal is? Ik had het over partijen als DENK en NIDA. ISLAM pleit voor het omvormen van België tot een islamitische staat en het invoeren van de sharia, inclusief de doodstraf. Een minder radicale moslimpartij als DENK en NIDA zou in een stad als Brussel best wel eens de grootste kunnen worden. En dat lijkt mij geen fijn vooruitzicht, al is het maar omdat:
When Muslims are a minority, they are very concerned about minority rights.
When Muslims are in the majority, there are no minority rights.
Dus omdat moslims eventueel een partij zouden kunnen vormen die dan wellicht de grootste zou kunnen worden ben je tegen een staatshervorming die meer macht aan de Brusselaars geeft? Dat is onversneden racisme.

Tevens:
Orthodoxe christenen zijn als minderheid erg bezorgd om de rechten van minderheden.
Orthodoxe christenen geven niets om de rechten van anderen als ze eenmaal aan de macht zijn

Geert Wilders is erg bekommerd om de rechten van LHBTI'ers, zolang hij daarbij met een beschuldigend vingertje kan wijzen naar allochtonen
Geert Wilders geeft niets om de rechten van LHBTI'ers, als hij daadwerkelijk de kans krijgt om iets te veranderen.

Kortom: dit soort domme oneliners zegt eigenlijk helemaal niets.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Het argument 'ik discrimineer niet tegen moslims omdat ik ook tegen gereformeerden discrimineer' is wel érg zwak PHS, in beiden gevallen is het ongrondwettelijk en strafbaar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10553
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Wat mij met name stoort aan de uitlatingen van PHS is de vanzelfsprekendheid waarmee hij minderheidsgroepen hun democratische rechten meent te mogen ontnemen, enkel op basis van afkomst en veronderstelde levensovertuiging. Als het hier eerder over extreem rechts ging, stond hij vooraan om te waarschuwen tegen het stigmatiseren van het potentiële electoraat, maar dergelijke scrupules zijn in dit geval kennelijk niet nodig.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Ja, maar waarom zou je nou de ruimte geven die je zelf opeist? Waarom zou je consequent zijn?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10553
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

"Lees mijn boek!" riep wijlen Pim Fortuyn dan, zodra hij met zijn eigen uitspraken geconfronteerd werd. Wat hij in zijn zelfoverschatting over het hoofd zag, zie jij hier over het hoofd: je opponenten zijn ondanks jouw gebrek aan vooringenomenheid prima in staat je teksten op hun merites te beoordelen. Een democraat als jij zou dat volgens mij moeten waarderen — hoewel wij kennelijk wel heel verschillende ideeën bij het begrip democratie hebben.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: ma 14 dec 2020, 10:58
Z2N schreef: ma 14 dec 2020, 10:47 Islamofoob lijkt mij terecht: het afnemen van vrije democratische rechten omdat je het de bewoners niet gunt op basis van religie gaat namelijk wel heel erg ver.
Dat zeg ik niet hè. Ik heb het over de staatsinrichting van België, en dat het mij onverstandig lijkt om Brussel zich volledig zelf te laten besturen. En ja, daarbij speelt een rol dat ik niet zit te wachten op islamitische partijen in het bestuur. Maar ik pak niemands democratische rechten af.
In je eerdere bericht heb je het over NIDA: dat is in mijn ogen "gewoon" de Islamitische versie van de ChristenUnie. Dus als je NIDA niet in het bestuur wilt hebben, geldt dat ook voor CU.
DENK is overigens géén Islamitische partij, maar een stel incapabele politici. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Ik vind het sowieso boeiende retoriek: PHS zegt alle religies gelijk te behandelen, maar zegt wel dat sommigen daarvan te groot zijn in Brussel om dat gewest zelfbestuur te geven. Misschien heeft PHS niet door dat hij discrimineert met zo'n uitspraak, ik hoop voor hem dat hij snel realiseert hoe een verbod op discriminatie daadwerkelijk werkt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10553
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Komt al die rechtsgeleerdheid uit Leiden, PHS?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

PHS schreef: ma 14 dec 2020, 14:03 @Z2N. Je zit de hele tijd te zwaaien met het Wetboek van Strafrecht en dat het allemaal supererge discriminatie zou zijn, maar leg nou eens uit wat er discriminerend aan is om ieders vrijheid te plaatsen bovendien de vrijheid van godsdienst van radicale religekkies, die de vrijheid van anderen willen beperken.
Je komt nochtans zelf uit het land van de laïcité, vind je dat soms ook discriminerend?

En nogmaals, doe vooral aangifte als je denkt dat ik strafbaar ben.
Meltrain schreef: ma 14 dec 2020, 13:44 In je eerdere bericht heb je het over NIDA: dat is in mijn ogen "gewoon" de Islamitische versie van de ChristenUnie.
Ik associeer de ChristenUnie toch niet echt met dit soort uitspraken en acties:
NIDA schreef:Wij zeggen #Zionisme = #ISIS
(overigens geliket op Facebook door Kauthar Bouchallikht, de nr. 9 van GroenLinks :X )
NIDA schreef:Raad geschokt door uitspraak NIDA: 'Motie PVV erger dan dader aanslag Frankrijk'
NIDA schreef:Het Rotterdamse songfestivalfeestje in Rotterdam begon dinsdag met een actie van de lokale partij NIDA. De islamitische partij probeerde een Palestijnse vlag en sjaal te bevestigen aan een standbeeld voor het stadhuis om te protesteren tegen de komst van een Israëlische delegatie
Als je alleen dat recht aan moslims ontzegt is het discriminerend. Punt. Doe je dat aan alle orthodoxen is het al minder omdat je dan objectieve maatstaven hebt. Het is geen rocket science.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom98 »

trolly schreef: ma 14 dec 2020, 14:42 Komt al die rechtsgeleerdheid uit Leiden, PHS?
Niet bij ons uit Nijmegen in ieder geval _O- :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

PHS schreef: ma 14 dec 2020, 14:03 @Z2N. Je zit de hele tijd te zwaaien met het Wetboek van Strafrecht en dat het allemaal supererge discriminatie zou zijn, maar leg nou eens uit wat er discriminerend aan is om ieders vrijheid te plaatsen bovendien de vrijheid van godsdienst van radicale religekkies, die de vrijheid van anderen willen beperken.
Je komt nochtans zelf uit het land van de laïcité, vind je dat soms ook discriminerend?

En nogmaals, doe vooral aangifte als je denkt dat ik strafbaar ben.
Je mist volledig mijn punt PHS: je zegt dat Brussel als stad geen zelfbestuur mag krijgen, omdat er mensen wonen met bepaalde religieuze ideeën en je niet wil dat deze mensen dat zelfbestuur krijgen. Dat is discrimineren op basis van religie, en ik vind dat zwaar wegen: 'ieders vrijheid' is namelijk ook die van mensen wiens ideeën je niet deelt. Mensen beschermen door mensen op te delen tussen 'goeden' en 'kwaden' (of ingroup en outgroup, naar het werk van Tajfel (1979)) ben ik niet van, zeker niet als die kwaden een religieuze groep is wiens politieke ideeën niet over één kam gescheerd kunnen en mogen worden.

Overigens laat ik het aan het forumbestuur om te bepalen of haatspraak tegenover een hele religie (en dus niet alleen de uitwassen ervan, die specificatie maakte je namelijk in eerste instantie niet) toegelaten kan worden. Wat het wetboek zegt is een tweede.

En verder zou ik het op prijs stellen als je geen assumpties over mij maakt op basis van mijn nationaliteit, zeker ook als je die niet onderbouwt op basis van mij als persoon.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: ma 14 dec 2020, 14:03
Meltrain schreef: ma 14 dec 2020, 13:44 In je eerdere bericht heb je het over NIDA: dat is in mijn ogen "gewoon" de Islamitische versie van de ChristenUnie.
Ik associeer de ChristenUnie toch niet echt met dit soort uitspraken en acties:
NIDA schreef:Wij zeggen #Zionisme = #ISIS
(overigens geliket op Facebook door Kauthar Bouchallikht, de nr. 9 van GroenLinks :X )
NIDA schreef:Het Rotterdamse songfestivalfeestje in Rotterdam begon dinsdag met een actie van de lokale partij NIDA. De islamitische partij probeerde een Palestijnse vlag en sjaal te bevestigen aan een standbeeld voor het stadhuis om te protesteren tegen de komst van een Israëlische delegatie
Dat zijn twee opmerkingen tegen de (illegale) activiteiten van de staat Israël. In de eerste post wordt bovendien over zowel ISIS als Israël gezged dat ze ontoelaatbare acties uitvoeren.
Ik heb nog nergens gezien dat ze "de vrijheid en de democratie willen afschaffen".
NIDA schreef:Raad geschokt door uitspraak NIDA: 'Motie PVV erger dan dader aanslag Frankrijk'
Dit had hij inderdaad niet moeten doen. Helaas zitten er in elke partij wel mensen die foute uitspraken doen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door nvdw »

trolly schreef: ma 14 dec 2020, 12:10 Wat mij met name stoort aan de uitlatingen van PHS is de vanzelfsprekendheid waarmee hij minderheidsgroepen hun democratische rechten meent te mogen ontnemen, enkel op basis van afkomst en veronderstelde levensovertuiging. Als het hier eerder over extreem rechts ging, stond hij vooraan om te waarschuwen tegen het stigmatiseren van het potentiële electoraat, maar dergelijke scrupules zijn in dit geval kennelijk niet nodig.
Iedereen heeft het recht om domme opmerkingen te maken. Ik heb nogal moeite met het feit dat PHS zijn uitgesproken meningen verdedigt met een litanie van ad hominems. Het is een patroon en ik word daar een beetje narrig van.

Niet iedereen die zich als moslim identificeert is automatisch een NIDA- of DENK-stemmer (of wat de Brusselse tegenvoeters ook zouden zijn), net zo min als dat elke protestant werktuiglijk CDA, CU of SGP stemt. Ik heb nauwelijks zinvol inzicht in de Belgische politiek maar ik heb niet het idee dat het stelsel zo afwijkt van het Nederlandse: ik verwacht niet dat het zelfreinigend vermogen van een parlement of grootstedelijke gemeenteraad in België minder goed werkt dan in Nederland.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten