Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Discrimineren kan je blijkbaar leren?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Exit Asscher bij de PvdA-lijst, de eerste kop van de toeslagenaffaire is gevallen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Tja, aan de andere kant, veel beroerder kan het bijna niet voor de PvdA, dus wat heb je te verliezen?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Misschien doet het PvdA een Kaag'je: een volledig nieuwe kop naar de leiding halen en het daarmee proberen? Het is natuurlijk rottig dat dit op twee maanden voor de verkiezingen gebeurt, maar het lijkt me beter dan terug te gaan naar Samson. Van de top vijf van de kandidatenlijst voor 2021 lijken zowel Ploumen, Kuiken als Nijboer mij nou geen super lijsttrekkers.
Ronaldussen schreef: do 14 jan 2021, 09:57 Tja, aan de andere kant, veel beroerder kan het bijna niet voor de PvdA, dus wat heb je te verliezen?
De PvdA staat momenteel nog steeds op winst, maar dat komt vooral doordat ze in 2017 terug gingen naar maar liefst negen zetels.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Aboutaleb is een heel goede bestuurder en deze week begonnen aan zijn derde termijn als burgemeester van Rotterdam. Ik kan hem goed voorstellen als minister of premier, maar niet als fractievoorzitter in de Tweede Kamer. Arib zie ik niet de lijst trekken, die wil kamervoorzitter blijven na de verkiezingen en die ambitie gaat niet samen met lijsttrekker zijn. Timmermans zie ik niet meer terugkeren uit de EU, die speelt op een veel hoger niveau dan de Nederlandse politiek.

Ik denk dat Ploumen de meest realistische optie is van de nieuwe kieslijst. Outsider kan nog Marcouch zijn, nu burgemeester van Arnhem. Willen ze echt spanning, dan zou ik Piri naar voren schuiven :Y

De PvdA heeft ontzettend veel potentieel bij de kiezers, veel mensen overwegen de partij wel omdat het zinnige dingen heeft gezegd in de coronacrisis en de maatschappij in zijn geheelmaar aan Asscher kleefden diverse problemen. Met Asscher weg en een aantrekkelijk gezicht kan het potentieel weer naar voren komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Suus schreef: do 14 jan 2021, 10:33 [...] Met Asscher weg en een aantrekkelijk gezicht kan het potentieel weer naar voren komen.
Het Potentieel van de Arbeid?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Z2N schreef: do 14 jan 2021, 09:35 Exit Asscher bij de PvdA-lijst, de eerste kop van de toeslagenaffaire is gevallen.
Maar blijft het daarbij? Vrijdag gaat het kabinet bespreken wat zij gaan doen...
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Het is natuurlijk wel wrang dat Asscher als enige (vooralsnog, inderdaad) politieke conclusies verbindt aan de toeslagenaffaire.

Het hele apparaat is dan weliswaar onder zijn verantwoordelijkheid opgetuigd, de misstanden kwamen pas naar buiten toen hij geen politieke verantwoordelijkheid meer had. Aan de andere kant: zo'n smet zal je als lijsttrekker van de PvdA blijven achtervolgen, dat moet je ook niet willen. Inderdaad benieuwd wie er op zijn stoel terechtkomt.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Zo hoeft het kabinet ook geen verantwoording meer af te leggen bij het debat volgende week. Heel slim :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: vr 15 jan 2021, 13:33 Het is officieel: het kabinet Rutte-III is gevallen.

Zij het dat het een schijnvertoning is met het verkiezingsreces in aantocht, maar het is wel het juiste om te doen imho.
Ik denk dat je het vooral moet zien als gebaar richting de gedupeerden. Alle gespin van de afgelopen dagen was inderdaad allesbehalve fraai.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

*O* *O* *O*

En doooorrrrrr met d'r poppenkast
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Het feest mag pas beginnen als er over twee maanden daadwerkelijk iets verandert, op dit ogenblik staat de partij van de premier die dit beleid op poten gezet heeft torenhoog bovenaan in de peilingen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Ik kan ook nog niet echt duiden welke invloed deze val op de verkiezingen gaat hebben. Dat neemt niet weg dat ik enkele opinieartikelen heb gelezen die het juist vandaag aftreden tot een dolkstoot hebben veroordeeld.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Z2N schreef: vr 15 jan 2021, 13:54 Het feest mag pas beginnen als er over twee maanden daadwerkelijk iets verandert, op dit ogenblik staat de partij van de premier die dit beleid op poten gezet heeft torenhoog bovenaan in de peilingen.
Exact dat dus. Die tendens mag van mij best eens even gaan keren.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Kun je rekenen? :')

Glas, Plas, Was as always *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

ArrivaBas schreef: vr 15 jan 2021, 13:57 Ik kan ook nog niet echt duiden welke invloed deze val op de verkiezingen gaat hebben. Dat neemt niet weg dat ik enkele opinieartikelen heb gelezen die het juist vandaag aftreden tot een dolkstoot hebben veroordeeld.
Je bedoelt dat dit de aanzet is tot een vrije val van de VVD in de peilingen?
Jef400 schreef: vr 15 jan 2021, 15:15 Exact dat dus. Die tendens mag van mij best eens even gaan keren.
Laat ons allen de vakjes van linkse partijen inkleuren en de tendens is gekeerd. *O*
Aking schreef: vr 15 jan 2021, 15:18 Glas, Plas, Was as always *O*
"like it always was" klinkt leuker en is volgens mij ook grammaticaal correcter. :D
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Nou ja, het is kudt as always, dus ook glas plas was as always :Y
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

@Hainje volledig mee eens. Maar ja, leg dat de verstokte VVD-lingen eens uit.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Jawel, al bestaat links uit meer partijen dan alleen de PvdA.
🍉
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

Tja, maar of je nu zo vrolijk moet worden van de SP of Groenliks is natuurlijk ook maar de vraag.

Wat voor mij vooral het grote probleem is, is het gedrag van de tweede kamer. Deze bedenken onmogelijke regels en doen daarna of het allemaal de schuld is van het kabinet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten