Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

De kieswijzers waar Z2N naar linkte maar eens gedaan.

Stemwijzer:
1. Bij1 met 87%
2. GL met 84%
3. PvdD met 84%

Hoewel mijn interesse voor Bij1 erg groot was geworden sinds BLM en zulks, ben ik toch verrast dat het de nummer 1 in deze uitslag is geworden. De partij waar ik al bijna 19 jaar lid van ben (de SP) staat overigens op nummer 9 in dit rijtje. Onder D66 nota bene. :')

Bij de Partijenwijzer kwam ik uit op:
1. GL met 78%
2. PvdD met 69%
3. PvdA met 67%

De Stemmentracker:
1: GL met 82%
2: PvdA met 79%
3: SP met 71%.
4: PvdD met 71%.

Dat wordt de programma's van GL en Bij1 nog maar eens doornemen dus.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

PHS schreef: wo 10 feb 2021, 22:43 En daar denken we dan anders over, want ik zou zeggen:
- Criminaliteit is gerelateerd aan het land van de tweede nationaliteit. Het heet niet voor niets de 'Mocro-maffia';
- Het gaat om zéér ernstige delicten die haaks staan op de Nederlandse rechtsorde;
- En de betrokkene heeft geen duidelijke band meer met het grondgebied van Nederland door zijn langdurige verblijf in het buitenland.
Is het gerelateerd aan dat land, of aan de manier waarop deze mensen zich groeperen? Zijn mensen met een Nederlands en Marrokaans paspoort die in Amsterdam geboren zijn en opgroeien Marrokaanse criminelen of Amsterdamse criminelen? Mocro-Maffia (als term) is natuurlijk een vorm van framing, als het mensen zijn die geboren zijn in Nederland en er opgegroeid zijn is het een fout in het Nederlandse opvoedingssysteem als mensen tot crimineel gedrag overgaan, Marokko heeft niets met het Nederlandse onderwijs en pedagogische monitoringssysteem te maken. Je kan het dan net zo goed de Mokum-maffia noemen, naar de stad waar de mensen geboren en getogen zijn.

En als mensen geen duidelijke band meer hebben door langdurig verblijf in het buitenland verlies je nu al je Nederlandse paspoort, je paspoort verlengen terwijl je vlucht voor de Nederlandse justitie gaat natuurlijk niet zo makkelijk.
PHS schreef: wo 10 feb 2021, 22:43
Z2N schreef: wo 10 feb 2021, 22:39 Toevallig was Mark Rutte daar al eens voor veroordeeld.
Wat heeft Mark Rutte ermee te maken? :shock:
Mark Rutte is in 2007 veroordeeld, omdat deze álle Somalische Nederlanders wou controleren omdat er enkele Somalische Nederlanders ten onrechte in Nederland nog een bijstandsuitkering ontvingen (Trouw). Nederland is wat dat betreft uniek binnen de EU, dat de premier een strafblad heeft.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

PHS schreef: wo 10 feb 2021, 23:06 Het zijn zowel Marokkaanse criminelen als Nederlandse criminelen - ze hebben namelijk twee paspoorten (A)

Maar heeft die criminaliteit dan überhaupt iets te maken met het land Marokko, diens overheid en diens staatshoofd, waardoor Nederland kan besluiten dat het Marokko's schuld is dat deze mensen deze daden doen en ze dus niet als Nederlander te beschouwen zijn (en daarmee een eigen gecreëerd probleem over de schutting gooien, alsof daarmee de kous af is)?
Overigens komt de Mocromaffia, waaronder Taghi, voor het overgrote deel uit Utrecht en omstreken :)

Learn something new every day, maar het punt staat. :)
Z2N schreef: wo 10 feb 2021, 22:55 Mark Rutte is in 2007 veroordeeld, omdat deze álle Somalische Nederlanders wou controleren omdat er enkele Somalische Nederlanders ten onrechte in Nederland nog een bijstandsuitkering ontvingen (Trouw). Nederland is wat dat betreft uniek binnen de EU, dat de premier een strafblad heeft.
Dit klopt van geen kant, Z2N. Hier de uitspraak van de Rechtbank Haarlem.
Dit was een geschil tussen een Somalische man en het college van Haarlem. Rutte was geen partij, en is ook niet veroordeeld. Dat kon ook niet, want deze zaak was bestuursrechtelijk. Rutte heeft dus ook geen strafblad.
De bestuursrechter heeft geoordeeld dat beleid van Rutte in diens hoedanigheid van staatsecretaris van Sociale Zaken leidde tot bestuursrechtelijk verboden discriminatie. De bestuursrechter heeft, uiteraard, geen uitspraak gedaan over of Rutte, als privépersoon, zich aan strafrechtelijk verboden discriminatie schuldig heeft gemaakt.
Gaarne rectificeren wat je onze premier in de schoenen schuift ;)
Het beleid van Mark Rutte is dus daadwerkelijk veroordeeld door de rechtbank, omdat het ministerie van Sociale Zaken beleid voerde dat bestuursrechtelijk verboden discriminerend was. Ik weet dan niet wat erger is: dat de huidige premier beleid opstelde dat als verboden discriminatie veroordeeld is door de bestuursrechter, of dat de Nederlandse staat als geheel niet gecontroleerd heeft of beleid van een minister überhaupt wel paste binnen de bestaande regels over discrimineren. Is de appel of de boom dan rot?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Allebei? *O*
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Sylvain Ephimenco. 't Is mijn vriend niet, maar hier weet hij wel raad met 'zaagselhoofd' Baudet:

https://www.trouw.nl/opinie/ik-weet-hoe ... ~b5962f62/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Dierenvriend en favoriete krullenbol Dion Graus is in het nieuws...

https://nos.nl/artikel/2368467-ex-van-d ... erche.html

(Het originele stuk bij NRC is een stuk sappiger)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het briefstemmen blijft alleen voor mensen van 70 jaar of ouder mogelijk. Zou de rechter vandaag iets anders gezegd hebben, dan hadden de verkiezingen uitgesteld moeten worden.

En verder heeft het FD vandaag de rekening opgemaakt met minister Hoekstra. Spoiler: het is allemaal niet fraai. https://fd.nl/economie-politiek/1374019 ... e-hoekstra
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Boris Johnson heeft weer een nieuw tunnelplan! Deze week: een rotonde onder het eiland Man. Vanuit Liverpool en Heysham zouden tunnels naar Man moeten lopen, en vanaf daar naar Noord-Ierland en Stranraer (Schotland). The Times
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

GroenLinks is campagne aan het voeren met een niet-bestaand progressief blok. Waar zijn ze daar nu mee bezig?

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b24abdba/
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

D66 hangt verkiezingsposters op zonder partijlogo...

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Ik snap echt totaal niet hoe links (inclusief D66) op verlies staat.
Na al die jaren Rutte zou je toch verwachten dat mensen doorhebben dat de VVD ook niet altijd de juiste oplossing biedt. :s
Z2N schreef: zo 21 feb 2021, 15:59 Boris Johnson heeft weer een nieuw tunnelplan! Deze week: een rotonde onder het eiland Man. Vanuit Liverpool en Heysham zouden tunnels naar Man moeten lopen, en vanaf daar naar Noord-Ierland en Stranraer (Schotland). The Times
Daar heeft hij toch helemaal niets over te zeggen?
Man maakt immers geen deel uit van het VK.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Kiezers lijken erg weinig terug te blikken, behalve als het ooit PvdA-stemmers waren :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Jef400 »

Ik denk dat er ook heel veel op sociaal-culturele vraagstukken speelt. Ik denk dat behoorlijk woke-gedachtegoed ook heel veel kiezers wegjaagt op links. Als een soort gevoelde nieuwkomers die dan wel even komen vertellen wat je met hun moet doen. Zo zal het frame zijn denk ik dan. Als je een linkse partij zonder woke zou hebben, dan denk ik dat je zo met de VVD kan wedijveren. Misschien maar weer de VDB een nieuw leven inblazen?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

PHS schreef:De PvdA is de enige linkse partij die flink in de plus staat in de peilingen?

Bij De Hond gaan ze bijvoorbeeld van 9 naar 13 zetels.
Meltrain schreef: zo 21 feb 2021, 17:50 Na al die jaren Rutte zou je toch verwachten dat mensen doorhebben dat de VVD ook niet altijd de juiste oplossing biedt.
Omdat links die oplossing evenmin biedt in de ogen van kiezers? De standpunten over migratie, islam en klimaat schrikken conservatievere kiezers af.
De PvdA had ooit 53 zetels in 1977...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: zo 21 feb 2021, 19:01 Omdat links die oplossing evenmin biedt in de ogen van kiezers? De standpunten over <knip> islam en klimaat schrikken conservatievere kiezers af.
Afgezien van de PVV (en mogelijk NIDA) ken ik geen enkele partij die standpunten over de Islam heeft. :X
En conservatiever omgaan met klimaat en milieu lijkt me juist een goed idee. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

PHS schreef: zo 21 feb 2021, 19:01Omdat links die oplossing evenmin biedt in de ogen van kiezers? De standpunten over migratie, islam en klimaat schrikken conservatievere kiezers af.
Het probleem van de Nederlandse politiek is dan ook dat links en rechts echt volledige tegenpolen van elkaar zijn: alle enigszins linkse partijen zitten in de progressieve hoek (zelfs de SP in het kieskompas 2021) en alle enigszins rechtse in de conservatieve hoek.
Als je dus wat conservatiever bent zal je dus eigenlijk altijd op een rechtse partij uitkomen en zitten de linkse partijen mijlenver bij je vandaan. Dat maakt links tot een minder voor de hand liggend alternatief, ook al kan je je best vinden in sommige van hun standpunten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

De ChristenUnie zou ik wel links-conservatief durven noemen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

En op rechts-progressief hebben we de Libertaire Unie en Volt zitten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Vul voor de grap eens het kieskompas in en kijk waar de partijen staan... precies niet waar jullie ze inschatten dus ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Hmm, de ChristenUnie wordt als (licht) progressief afgebeeld in Kieskompas. Dat verbaast me wel, maar mede daardoor is het dus de partij die het dichtst bij me staat. :lol:
Overigens zijn er twee partijen wél links-conservatief: 50Plus en PVV. :mrgreen:

De door Z2N genoemde partijen, Libertaire Unie en Volt, zie ik overigens niet in Kieskompas staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten