Veel standpunten van Volt vind ik eerder links dan rechts. Alleen op bemoeienis van de overheid zijn ze redelijk rechts en richten ze meer pijlen op Europees federalisme (dat wil zeggen dat Brussel meer dingen voor het zeggen krijgt zoals belastingstelsels).
Een tas vol politiek!
Re: Een tas vol politiek!
2-10-2020: Trein 3.310 km, Bus 138 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
Volg hier Mijn Flickr!
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
Volg hier Mijn Flickr!
Afgezien van medisch-ethische zaken is CU middenmoot tot progressief. Reden temeer dat er ook best wat relletjes in het kabinet waren waarbij D66 en CU schouder aan schouder stonden tegenover CDA en VVD.
Geloof jij echt nog in De Hond?

Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
Niet wat betreft corona, maar zijn politieke peilingen zijn tot nu toe behoorlijk betrouwbaar.
Het gaat om de peiling, niet om de man De Hond
Het gaat om de peiling, niet om de man De Hond

Helemaal eens, maar een politieke partij oprichten is niet nodig, een bestaande linkse partij zou met een conservatiever programma de verkiezingen in kunnen gaan. Op deze manier is in Denemarken in 2019 de linkse alliantie weer aan de macht gekomen: links op sociaaleconomisch terrein, maar behoorlijk conservatief op gebied van immigratie en integratie. Zo is de internationaal omstreden Gettowet gewoon blijven bestaan, zij het dat deze migrantenwijken niet meer als getto worden aangeduidJef400 schreef: ↑zo 21 feb 2021, 19:13 Ik denk dat er ook heel veel op sociaal-culturele vraagstukken speelt. Ik denk dat behoorlijk woke-gedachtegoed ook heel veel kiezers wegjaagt op links. Als een soort gevoelde nieuwkomers die dan wel even komen vertellen wat je met hun moet doen. Zo zal het frame zijn denk ik dan. Als je een linkse partij zonder woke zou hebben, dan denk ik dat je zo met de VVD kan wedijveren. Misschien maar weer de VDB een nieuw leven inblazen?

Dat was een hele andere tijd, ver voor de politieke versplintering en de opkomst van rechts populisme...
-
Tja 1977. Nog meegemaakt. Arbeiders in groepen op de fiets naar de fabriek met een Tupperware trommeltje onder de snelbinder. Flats in Amsterdam Noord met op bijna de helft van de ramen een verkiezingsposter. De "gewone man" had het vertrouwen dat Joop de zaken voor hem zou regelen. Dat vertrouwen heeft de Pvda al lang niet meer. Interessant leesvoer: https://www.bibliotheek.nl/catalogus/ti ... n-de-pvda/
Kaag is een eiland in Zuid-Holland. Best opmerkelijk dat D66 dat nu ineens claimt 

Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website