Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

VIRM schreef: wo 03 mar 2021, 14:45 De Europese Volkspartij was toch al wat langer ietsje ongelukkig met zijn partij?
Net als bij een huwelijk; je gaat ook niet scheiden als je partner één keer de aardappels te veel laat aanbranden. Het is alleen maar verder geëscaleerd...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het AD heeft vanavond ook een filmpje online gezet waar Hoekstra de deur open zet voor zijn oud-partijgenoot Joost Eerdmans :roll:

https://www.ad.nl/video/kanalen/nederla ... da~p201414
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Vinny schreef: do 04 mar 2021, 20:12 Net als bij een huwelijk; je gaat ook niet scheiden als je partner één keer de aardappels te veel laat aanbranden.
Is niet elke keer dat je partner de aardappels aan laat branden er één teveel?

(A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door jelmerrr »

PHS schreef: do 04 mar 2021, 20:09 Ik heb de indruk dat Wopke Hoekstra en zijn CDA behoorlijk de weg kwijt zijn aan het raken deze campagne: Hoekstra wil de duur van de WW-uitkering inkorten tot één jaar. Echt een plan om te presenteren in een tijd waarin de werkloosheid fors oploopt en mensen zich zorgen maken over hun baan :')
Het is misschien verkeerde timing maar geen onhandig plan demk ik. De uitkering zelf.gaat omhoog.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Als je bedenkt dat voor veel mensen de stap na WW de bijstand is, en je hele overheidsbeled erop is gericht om mensen uit de bijstand te houden, dan is het verkorten van de WW-duur een buitengewoon domme maatregel. Ik zou eerder de duur van de WW verlengen om maar te voorkomen dat mensen in de bijstand komen.
De coronacrisis en de hele problematiek rond ZZP'ers laat eigenlijk vooral zien dat de kloof tussen de bijstand en de WW te groot is geworden. Veel plannen om daar wat tegen te doen stranden ook in schoonheid: de wil is er wel, maar daar blijft het dan ook bij.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

ZZP’ers krijgen geen WW omdat ze geen sociale premies afdragen, wat werknemers via hun werkgever wel doen. Dus gaan ZZP’ers meteen de bijstand in, en dat kan alleen als je geen eigen huis en geen vermogen hebt. Als je een beter vangnet voor ZZP’ers wil zullen ze (deels) sociale premies moeten gaan betalen. Dat wil een deel van de ZZP’ers helemaal niet en daar wringt de schoen.

Sowieso is van de huidige ZZP-wetgeving, de Wet DBA, al sinds de invoering in 2016 de handhaving uitgeschakeld tot voorlopig 1 november van dit jaar, dus ook ook daar loopt het krom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Suus schreef: vr 05 mar 2021, 22:11Dat wil een deel van de ZZP’ers helemaal niet en daar wringt de schoen.
Willen ze dat niet, of hebben ze daar eigenlijk het geld niet voor?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Een deel van de ZZP'ers verdient heel goed en heeft helemaal geen zin om meer belasting te betalen. Die zijn tegen elke vorm van betutteling van ZZP'ers.

Een ander deel van de ZZP'ers moet het vooral van een laag tarief hebben en die kunnen niet zonder prijsverhoging de sociale premies gaan betalen, en die zijn er niet zeker van dat hun opdrachtgever/opdrachtgevers een prijsverhoging zal accepteren. Helaas is dat ook de groep die als eerste in de problemen komt. Kip en ei eigenlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dennistd »

Probleem is volgens mij dan ook vooral dat je als ZZP'er eigenlijk niet in prijs omhoog kunt gaan en daarmee je wel goed kunt verzekeren: er zijn dan anderen die het niet nodig vinden en daarmee onder jouw prijs kunnen gaan zitten. Wat dat betreft zou het veel beter zijn om deze zaken verplicht te stellen. En ja, dan moet je als ZZP'er je prijzen wel laten stijgen, maar als iedereen dat moet dan zullen opdrachtgevers wel meer moeten gaan betalen, anders wordt het werk gewoon niet gedaan. En misschien wordt het dan zelfs wel goedkoper voor ze om maar iemand in dienst te nemen *O*
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Vandaag de kandidatenlijst mogen ontvangen voor de komende verkiezingen. Toch lichtelijk teleurgesteld dat er maar 31 partijen op staan, lijsten 29 en 33 t/m 37 doen helaas niet mee in kieskring Den Bosch. -0-
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

En jij had natuurlijk net voor het U-Buntu Connected Front willen stemmen... Gelukkig mag ik dat wel, maar ik mag dan weer niet stemmen op de Blanco lijst.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De Blanco Lijst gaat op de posters door het leven als Lijst30.nl. In Rotterdam is een eenvoudigere versie van deze poster op de borden terecht gekomen.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Ze hadden de partij, in navolging van Joost en Annabel, ook Engel 7 kunnen noemen. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Hoe is het trouwens in andere gemeenten met de bordenoorlog? In mijn straat is amper nog een vrije lantaarnpaal te vinden en in ieder geval mijn deel van de stad heeft een volledige Denk-saturatie bereikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Bij mij in de straat (zelfde gemeente, ander waterschap) is geen bord te vinden.
De enige politieke uiting is een poster van de SP die bij de overbuurman voor zijn raam hangt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Hier plaatst de gemeente nette voorbedrukte borden met alle verkiezingsposters, verder is er weinig politieke reclame te zien op een poster bij een enkeling achter het raam. En een foldertje van D66 in m'n brievenbus vandaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

De enige partij waarvan ik een folder heb ontvangen is, niet zo verrassend, de SP.
Suus schreef: zo 07 mar 2021, 16:56 Hoe is het trouwens in andere gemeenten met de bordenoorlog? In mijn straat is amper nog een vrije lantaarnpaal te vinden en in ieder geval mijn deel van de stad heeft een volledige Denk-saturatie bereikt.
Er zit een Wopke om de lantaarnpaal voor mijn deur. -0-

Vinden jullie de campagne ook zo lauw? Je zou toch hopen dat politici naar buiten komen met hun plannen voor Nederland na de crisis? Er is haast geen debat, het is alsof iedereen zich erbij neerlegt dat Rutte de grootste blijft en de verkiezingen een verplicht nummertje zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Afbeelding

De bordenoorlog en de interviews bij Nieuwsuur zijn eigenlijk het enige deel van deze campagne wat nu spannend is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

De bordenoorlog in Tilburg is ook tamelijk matig. Alleen de NSDAP FvD heeft consequent langs belangrijke wegen borden geplaatst. De rest zie ik zo maar incidenteel. Of het moet zijn dat die lilleke harses van Smolders mij meer opvallen dan die van anderen. Maar zelfs de grote masten zijn me nog niet opgevallen, morgen eens op letten.

Edit: oh 50+ heeft ook nog wat borden opgehangen her en der.
🍉
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Ik vind de campagnespotjes op tv ook gewoon ronduit saai.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Ik kom niet veel in de buurt van het stadscentrum, maar ik heb in Dordrecht naast de geprefabriceerde borden geen aparte posters gezien. De campagnespotjes gaan eigenlijk ook alleen maar over laaghangend fruit waarmee je een zwevende kiezer echter niet per se om zal praten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Die van de VVD is al helemaal ergerlijk, die noemen in de radiospotjes de partij überhaupt niet maar alleen "Waarom stem jij op Mark Rutte". Zelfs een reden om dat te doen noemen ze niet.

Eigenlijk zouden we nu ook posters in de bushokjes moeten hangen: "Stemmen op de VVD?" "Alleen als dat strikt noodzakelijk is" :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Ik heb tot nog toe vrijwel alleen borden van het CDA gezien en die zijn sober en netjes.
Een ander deel van de ZZP'ers moet het vooral van een laag tarief hebben en die kunnen niet zonder prijsverhoging de sociale premies gaan betalen, en die zijn er niet zeker van dat hun opdrachtgever/opdrachtgevers een prijsverhoging zal accepteren. Helaas is dat ook de groep die als eerste in de problemen komt. Kip en ei eigenlijk.
Je hebt nu wel steeds meer broodfondsen: https://www.broodfonds.nl/

Deze bieden die vorm van sociale zekerheid steeds meer aan.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: zo 07 mar 2021, 16:56 Hoe is het trouwens in andere gemeenten met de bordenoorlog?
De enige borden die ik tot nu toe gezien heb in Nieuwerkerk aan den IJssel, Capelle aan de IJssel en Rotterdam Nesselande waren van Denk en D66.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 167 gasten