Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21396
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: do 18 mar 2021, 09:20 VVD een zetel eraf en BIJ1 toch in de Kamer in de nieuwe prognose.
PHS schreef: do 18 mar 2021, 08:10 Mijn gok is VVD, D66, PvdA, GL.
Hier kan meteen op terugkomen; in de nieuwe prognose blijft deze combinatie steken op 75 zetels. VVD, D66, SP, PvdA is wel mogelijk maar wat minder waarschijnlijk vanwege de SP (ook al willen die nu wel meeregeren met de VVD).
Dus ik gok nu maar de voortzetting van het huidige kabinet: VVD, D66, CDA, CU.
Nu D66 een belangrijkere stem heeft dan het CDA, denk ik niet dat ze nogmaals met de CU in zee willen.
Ik denk dus eerder VVD, D66, CDA, PvdA (of GL).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

De NOS heeft inmiddels een analyse waar kiezers van de winnende partijen vandaan komen.
Laatst gewijzigd door VIRM op do 18 mar 2021, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wannes »

VVD, CDA, D66 en Volt zou wel kunnen. D66 wilt het waarschijnlijk wel vanwege het progressieve geluid maar ik vraag me af of Volt het zelf wil. Als gloednieuwe partij, die al wat moeite heeft zich te onderscheiden van D66, direct in de coalitie plaatsnemen is electoraal gezien misschien niet het beste idee. Ik heb ook niet het idee dat Dassen er echt op zit te wachten
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3480
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

PHS schreef: do 18 mar 2021, 13:01
Meltrain schreef: do 18 mar 2021, 12:37 Nu D66 een belangrijkere stem heeft dan het CDA, denk ik niet dat ze nogmaals met de CU in zee willen.
Ik denk dus eerder VVD, D66, CDA, PvdA (of GL).
Als het aan D66 ligt misschien eerder Volt dan PvdA of GL, denk ik.

Overigens weet ik niet wat Tom024 heeft veroorzaakt als stembureaulid, want de uitslag van de gemeente Oss is nog altijd niet binnen (A)
Stembureau 36 dinsdag was gisteravond de eerste die klaar was, aan uw geliefde Rode Jas zal het dus niet liggen. (A)

Ik vermoed dat de vertraging veroorzaakt wordt door de stemmen die bij de drive thru zijn uitgrbracht, van horen zeggen was het daar de hele dag erg druk. De stemmen die daar (en in het stenbureau bij het station) zijn uitgebracht, moesten na 21u gisteren allemaal op het gemeentehuis geteld worden. Geduld is een schone zaak.
Dennenboom
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Ben wel bang dat de SP in Oss flink gaat verliezen, als je ziet wat er in de buurgemeentes met sterk SP aandeel is gebeurd. Is niet mijn partij, maar dit verdienen ze m.i. niet.
Klaasje
Berichten: 7130
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Klaasje »

Suus schreef: do 18 mar 2021, 11:26 Op internet gaat het gerucht dat er “mot” is tussen Baudet en Van Haga. Van Haga heeft in sommige gemeenten bijna net zoveel voorkeursstemmen behaald als Baudet...
Als FvD vooral veel stemmen heeft getrokken met het Corona-standpunt vind ik dat niet eens zo onlogisch... Er zijn toch flinke kritische geluiden uit de maatschappij die hierop aansluiten, hoewel ik het met de strekking niet eens ben valt lastig te ontkennen dat dit echt niet alleen maar aluhoedjes en coronaontkenners zijn.

Wat ik overigens verwacht is dat D'66 echt stappen wil maken met hun idealen op het vlak van klimaat en landbouw. Dan is niet alleen een samenwerking met CU lastig maar met het CDA ook, zeker nu zij ook wel moeten oppassen waar ze wel of niet mee akkoord gaan. Ook de dag na de verkiezingen is mij nog steeds niet duidelijk waar ze voor staan behalve dat ze zo'n beetje anti-landbouwmaatregelen zijn.
Dennenboom
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3480
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Speciaal voor PHS: in Oss wordt sinds 13u weer geteld, men verwacht de uitslag op zijn vroegst
einde van de middag.


Jouw stadsgenoot Hans Smolders komt naar alle waarschijnlijkheid ook in de kamer trouwens, voor FvD. Dan zit hij in de raad, in Provinciale Staten en in de Tweede Kamer. Dat betekent een salaris van minimaal 11k in de maand. Prima verdienmodel, dacht ik zo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Het tellen in Rotterdam gaat ook dramatisch. Er worden nog steeds nieuwe tellers opgetrommeld voor de centrale stemopneming in Ahoy.

https://www.ad.nl/rotterdam/grote-probl ... ~af1699b9/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21396
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: do 18 mar 2021, 16:03 Is geen verrassing, want in 2017 trok Emile Roemer nog de SP-lijst, en Roemer komt uit Oost-Brabant (Sambeek) en is daar behoorlijk bekend en geliefd. Marijnissen heeft dat effect niet.
De familie Marijnissen komt anders ook uit Oss.
Volgens mij zijn er twee voorwaarden om leider van de SP te worden :mrgreen: :
1) Uit Oost-Brabant komen.
2) Fan van Feyenoord zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Is er ook een opvolger, mocht dochterlief het niet zo lang volhouden als pa?
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Rotterdam is binnen. D66 is de grootste. VVD, PVV en Denk zijn respectievelijk de tweede, derde en vierde partij geworden. Voor Denk kan dit net genoeg zijn om een derde zetel te halen, ik weet nog niet ten koste van wie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Dat is D66: die staat nu op 23. Ook JA21 verliest een zetel en staat nu nu op 3. Groen Links krijgt er eentje bij: die staat nu op 8.
Laatst gewijzigd door Dennenboom op do 18 mar 2021, 19:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3480
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Ook Oss is rond. De SP is, hoewel nipt (het verschil is maar 78 stemmen) , nog maar de derde partij. Voorafgegaan door VVD en PVV.
Dennenboom
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Kan me vergissen, maar ik tel er 68 :) (7589-7521)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9176
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door regenmaker »

We stevenen in ieder geval af op een 4 partijen kabinet.
Ik vind overigens wel dat Joost het vrij slecht heeft gedaan in Rotterdam, gezien zijn resultaten met Leefbaar.
In gemeenten als Aalten (Achterhoek) scoort de BBB gewoon meer dan 5% en in Berkelland maar liefst 8%. :o
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

In Rotterdam hebben we Joost Eerdmans al getest en te licht bevonden. Als je die man de sleutel van iets in handen geeft, ligt die in no-time in een straatkolk. Hier staat Joost bij zijn project voor huizen voor overlastgevende gezinnen. Nadat hij er met de sleutel is geweest, hebben we er nooit meer wat van gehoord.

Afbeelding

Toen Joost extra budget investeerde in de stadsreiniging werd de stad een grote vuilstort. Vooral in wijken die niet op Joost stemmen. In Kralingen of Hillegersberg had je binnen een week een afspraak voor grofvuil, wij in Delfshaven moesten soms een maand wachten en waar laten mensen in de tussentijd die rotzooi... juist, op straat. :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

3,3% van de stemmen voor JA21, 4,6% voor FvD (in 2017 was dat nog 1,8%), dan is het niet gek dat de PVV in Rotterdam daalt van 15,6% naar 10%. Er is geen onbeperkte hoeveelheid mensen die zover naar rechts willen stemmen, de maximale omvang van dat electoraat zit ergens rond de 18%.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Fortuyn was tot zijn dood al fractievoorzitter van de grootste partij in de gemeenteraad van Rotterdam. Het is niet vreemd dat een stadsgenoot relatief meer stemmen krijgt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21396
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Daarnaast was rechtspopulisme toen nog betrekkelijk nieuw en had Fortuyn meer uitstraling dan Wilders, Eerdmans en Baudet bij elkaar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten