Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Neuh. Dat je de minder frisse randjes van de Duitse geschiedenis graag opzoekt, om de ander vervolgens te verwijten zijn/haar geschiedenis niet goed te kennen, ben ik inmiddels wel van je gewend. Het zal wel allemaal sjokkeren om het sjokkeren zijn, denk ik dan. Op jouw leeftijd is dat nog grappig.

Maar ik zat meer aan awkward gesprekken te denken waarbij iemand plots allemaal teksten gaat citeren van reeds lang dode schrijvers (of in dit geval componisten) en waarbij het gesprek dan vaak stilvalt.

...

En hoe is het eigenlijk op je werk? ging het dan vaak luchtig verder.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Het zal wel allemaal sjokkeren om het sjokkeren zijn, denk ik dan
Precies. In een wereld waarin tramlijn '8' al te gevoelig ligt kun je dit soort verwijzingen maar beter gewoon voor jezelf houden. Het is hier niet het ledenforum van FvD :6
Omtzigt gaat zelf op zoek naar een functie elders:
https://www.nu.nl/algemeen/6139104/piet ... erlid.html
Dat zat er wel een beetje aan te komen. Je moet ook wel een olifantshuid hebben om tegen dit soort intern geneuzel te kunnen. Het is denk ik ook wel (in bredere zin) precies het probleem in Nederland. Je mag niet meer als volksvertegenwoordiger kritiek hebben op je eigen partij en coalitie. Ik vind dat echt zorgelijk want dat leidt nu juist tot monisme en een patriarchale samenleving; waar we met zijn allen af willen. Wat mij betreft komt de tijd van Frits Bolkestein terug, die kon gewoon vanuit de kamer ook zijn eigen partij het vuur aan de schenen leggen.
Nimor op nu.nl schreef:Bijzonder dat iedereen Omtzigt op zijn blauwe ogen lijkt te geloven. Er is hier sprake van een ordinair arbeidsconflict waarbij een partij nu de vuile was naar buiten kiepert. ‘Lekken had niet mogen gebeuren.’ Tuurlijk. Hoe lang loopt Omtzigt al mee? Hij wist donders goed dat dit naar buiten zou komen en dat het CDA hierdoor beschadigd zou raken. Het interesseerde hem kennelijk niet. Hij probeert zich te profileren als de enige parlementariër die onkreukbaar is en alles netjes doet. De waarheid ligt vaak in het midden.
Het blijft altijd lastig als één schaap de kudde niet volgt. Zeker in het geval van de toeslagenaffaire ben ik toch meer geneigd om te denken dat de CDA kudde de verkeerde afslag heeft genomen en dat schaap-Omtzigt meer gelijk heeft. Maar ja, je wint het als eenling toch niet van een groep.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Vinny schreef: za 12 jun 2021, 19:16
Het zal wel allemaal sjokkeren om het sjokkeren zijn, denk ik dan
Precies. In een wereld waarin tramlijn '8' al te gevoelig ligt kun je dit soort verwijzingen maar beter gewoon voor jezelf houden.
En zolang we dat blijven roepen houden we het mooi in stand natuurlijk :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

In Noord-Brabant was de FvD al een keer gesplitst, met een deel dat naar JA21 overstapte. Na het vallen van de coalitie in mei kwam gedeputeerde De Bie weer terug in de Staten voor FvD. Nu heeft hij samen met Bekker en Van der Meeren besloten af te splitsen van FvD en zich aan te sluiten bij de Groep-Van Haga. Alleen Van den Oetelaar zit nu nog voor FvD in de Staten van Noord-Brabant.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/340 ... p-van-haga

Bij de formatie van een nieuwe coalitie in Noord-Brabant is er een schisma ontstaat tussen de twee partijen van het motorblok: CDA en VVD. Bij deze twee zouden PvdA en GroenLinks aanschuiven en dan nog SP of D66. Maar CDA wil de SP en VVD graag D66. Het grootste probleem is dat D66 openlijk de stabiliteit van het CDA in twijfel trekt. Karla Peijs mag deze gordiaanse knoop gaan ontwarren.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/340 ... nderzoeken
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Een janboel past wel een beetje bij Brabant. Ik ben benieuwd of er nog eens wat besloten wordt daar op de Pettelaar (A)
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Ik dacht serieus even dat dit een artikel van de Speld was. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Voor een afstand van nog geen 400 km is 5,5 uur op zijn zachtst gezegd niet erg vlot.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Dat is inderdaad niet echt vlot. Maar had dan een reguliere lijnvlucht van de KLM niet gekund?
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Dat had vast gekund, maar dit is gewoon hoogst hypocriet. Vliegen is en milieuonvriendelijk op zo'n korte afstand en hopeloos inefficiënt.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Nu vind ik gratis OV weer niet echt een groen idee, het nodigt namelijk ook uit om het OV als alternatief voor lopen of fietsen te gebruiken voor de korte afstanden.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

PHS schreef: ma 21 jun 2021, 12:18
waldo79 schreef: ma 21 jun 2021, 09:12 Voor een afstand van nog geen 400 km is 5,5 uur op zijn zachtst gezegd niet erg vlot.
Niet vlot nee, maar in mijn ogen acceptabel als je daarmee een vlucht kunt uitsparen. Het ligt ook onder de grens van zes uur, de grens waarboven veel mensen een treinreis te lang vinden.
OP dit moment komen er exotische overstaps uit in Mechelen, Leuven en Luik. En vanuit Brussel zit er kennelijk een knip in Arlon. Zelfs via Parijs is een optie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Zijn er werkzaamheden? Ik heb twee weken geleden nog naar Luxemburg gereisd met slechts één overstap op Brussel Zuid, en een kennis heeft dat vorig weekend ook nog gedaan. Niet heel vlot, maar prima te doen.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Bemined schreef: ma 21 jun 2021, 12:28 Nu vind ik gratis OV weer niet echt een groen idee, het nodigt namelijk ook uit om het OV als alternatief voor lopen of fietsen te gebruiken voor de korte afstanden.
Gratis OV bestaat niet. Het OV in Luxemburg wordt indirect ook gewoon betaald door alle belastingbetalers, zelfs als ze er geen gebruik van maken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

PHS schreef: ma 21 jun 2021, 13:04
waldo79 schreef: ma 21 jun 2021, 12:37 OP dit moment komen er exotische overstaps uit in Mechelen, Leuven en Luik. En vanuit Brussel zit er kennelijk een knip in Arlon. Zelfs via Parijs is een optie.
Ik weet niet welke reisplanner jij gebruikt, maar ik kom gewoon op 5:33 uit met overstappen te Rotterdam Centraal op de Thalys en Brussel-Zuid op de IC.
Ik heb Hafas gebruikt, maar kennelijk is mijn bril vies :geek:
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

In de reisplanner van NS International komen zowel de exotische als minder-exotische opties naar voren.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Zwitserland heeft zo’n 120 bilaterale akkoorden met de Europese Unie. Sinds 2014 wordt er gewerkt aan een raamovereenkomst om de samenwerking te vereenvoudigen, nu moeten na aanpassing van Europese wetgeving steeds weer akkoorden aangepast worden en ook de wetgeving in Zwitserland.

In mei besloot de Zwitserse regering onder leiding van de conservatieve volkspartij de onderhandelingen over een raamovereenkomst eenzijdig te stoppen. Als gevolg daarvan heeft de EU nu besloten om ook individuele bilaterale akkoorden tussen de EU en Zwitserland niet meer aan te passen en indien noodzakelijk buiten werking te stellen. Het eerste akkoord dat eind mei kwam te vervallen was voor medische apparatuur. Volgend jaar vervallen de gemeenschappelijke regels voor medische diagnostiek buiten het lichaam, zoals COVID-19-testen. En bij ongewijzigd beleid zal in 2023 de Zwitserse staalindustrie uit de vrijhandelszone gezet worden.

Lang artikel, achter betaalmuur, in de Volkskrant: In Zwitserland is de liefde voor Europa voorbij: ‘Zwexit’ dreigt https://www.volkskrant.nl/a-bf724247
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Zwitserland zit toch heul niet in de EU? Hoe is er dan zwexit? :')
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Dat laatste stukje schetst wel een flink doemscenario zeg. :o Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen, de SVP-campagnes zijn bijzonder giftig, en de politiek is door de vele referenda erg vatbaar voor populisme.

Als de economie hier instort kan ik tenminste wel normaal boodschappen doen. :|
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

PHS schreef: di 22 jun 2021, 13:07
Maar nog even over Kaag: het regeringsvliegtuig is gisteren van Luxemburg leeg teruggevlogen naar Schiphol. Straks vertrekt het echter weer leeg naar Luxemburg om mevrouw Kaag daar op te halen. Over duurzaam gesproken. GeenStijl heeft er nog een leuk berichtje over :')
Het verhaal wordt alleen maar triester. Hopelijk hebben ze in ieder geval nog wat smokkelwaar aan boord.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten