Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

We kunnen de beste man toch heus wel in Valkenburg huisvesten? Komt 'ie vanzelf wel een keertje in Rotterdam uit...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Hoewel de rivier in Rotterdam de Nieuwe Maas heet, stroomt er sinds 1904 geen druppel Maaswater meer door Rotterdam (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Bart de Wever wil dit toch helemaal niet. Als burgemeester van de grootste Vlaamse stad en feitelijk schaduwpremier heeft hij nu veel macht, zonder al te veel bestuurlijke verantwoordelijkheid. Het is nog maar afwachten wat daarvan overblijft als dit hersenspinsel werkelijkheid zou worden.

Gewoon een beetje controverse om weer lekker in de media te komen. We trappen er kennelijk massaal in.
PHS schreef: di 20 jul 2021, 22:46 Bart De Wever heeft in een interview wederom gepleit voor de hereniging van Nederland en Vlaanderen *O*
Jij kan je wel vinden in dit idee?
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Twee meisjes op de troon, dat is niet des middeleeuws. Hmm Vlaanderen weer een graafschap en de provincie Luik wordt geleidt door een bisschop. Ik zeg, doen!
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Via het Maas-Waalkanaal stroomt er toch echt water uit de Maas naar de Waal en daar naar de Nieuwe Maas.
En bij het kanaal van Sint-Andries (tussen Heerewaarden en Rossum) botsen de Maas en de Waal zowat op elkaar. Hier zal ook uitwisseling plaatsvinden.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Vinny schreef: wo 21 jul 2021, 09:07 Twee meisjes op de troon, dat is niet des middeleeuws. Hmm Vlaanderen weer een graafschap en de provincie Luik wordt geleidt door een bisschop. Ik zeg, doen!
Twee vrouwen op de troon? Waarom niet? Het is immers 2021!
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

En dan een adoptiekind als nieuwe troonopvolger!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Tegenwoordig kun je zaadcellen maken uit beenmerg, dus het kan een biologische afstammeling van ons Amalia worden.
🍉
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

VIRM schreef: wo 21 jul 2021, 12:11
Vinny schreef: wo 21 jul 2021, 09:07 Twee meisjes op de troon, dat is niet des middeleeuws. Hmm Vlaanderen weer een graafschap en de provincie Luik wordt geleidt door een bisschop. Ik zeg, doen!
Twee vrouwen op de troon? Waarom niet? Het is immers 2021!
De enige reden dat het koningshuis bestaat is omdat er conservatieven bestaan. Laat die mensen een speeltje houden, en houdt de mythe van een jongen die prins is en een meisje dat prinses is die later uitgroeien tot een volwassen koningspaar in stand :mrgreen:

(Ik bedoel het is 2021 en dus lijkt het mij zinvol om gewoon de hele monarchie af te schaffen... :lol: )
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

waldo79 schreef: wo 21 jul 2021, 10:33
Via het Maas-Waalkanaal stroomt er toch echt water uit de Maas naar de Waal en daar naar de Nieuwe Maas.
En bij het kanaal van Sint-Andries (tussen Heerewaarden en Rossum) botsen de Maas en de Waal zowat op elkaar. Hier zal ook uitwisseling plaatsvinden.
Zal meevallen. De Maasarm is daar afgedamd. Bij het gebruik maken van de sluis zal er vast wat water worden uitgewisseld, maar dat is fractioneel. Is ook de bedoeling; want anders zouden er rond de Biesbosch vaker overstromingen zijn. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

VIRM schreef: vr 16 jul 2021, 10:24 Als ik het verhaal lees, kan het best genuanceerder liggen dan wat jij schrijft. Kun jij hier op terugkomen zodra ze zich heeft verantwoord in het parlement?
In een speciale vergadering heeft zij het erkend en excuses aangeboden, maar ik konde niet achterhalen of er ook consequenties zijn getrokken (ik vermoed het niet, want voor dergelijke fouten komt alleen de doorsneeburger in problemen).
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Dus als een burger zowel een elektrische als benzineauto heeft, en hij maakt een tripje met de benzinewagen, komt deze in de problemen? Juist, wat een redenatie weer...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Zeker. Er zijn al tientallen hardwerkende belastingbetalers om minder standrechtelijk geëxecuteerd. Welkom in de wereld van ICE11.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Duitsers blijven Duitsers.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Misschien ben ik overdreven week ten opzichte van onze oosterburen, maar ik zie dit niet als een typisch Duits karaktertrekje. Een lage pH gecombineerd met de neiging de buitenwereld daarvoor verantwoordelijk te houden komt mogelijk vaker voor in Duisland, maar enige wetenschappelijke onderbouwing voor die stelling ontbreekt, voor zover ik weet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

VIRM schreef: do 22 jul 2021, 07:48 Dus als een burger zowel een elektrische als benzineauto heeft, en hij maakt een tripje met de benzinewagen, komt deze in de problemen? Juist, wat een redenatie weer...
Nee, maar een burger komt in problemen als hij zich niet an de regels voor het gebruik van dienstautos houdt. In dit geval is er een dienstorder van de Brandenburgse regering, dat dienstautos persoonsgebonden zijn. Dus had de minister niet zomaar het auto van de staatssecretaris mogen gebruiken - onafhankelijk ervan dat hij zijn fiat gaf - maar had voor deze uitzondering überhaupt eerst aan het ministerie van financien moeten vragen, wat niet gebeurde.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

trolly schreef: do 22 jul 2021, 09:04 Misschien ben ik overdreven week ten opzichte van onze oosterburen, maar ik zie dit niet als een typisch Duits karaktertrekje. Een lage pH gecombineerd met de neiging de buitenwereld daarvoor verantwoordelijk te houden komt mogelijk vaker voor in Duisland, maar enige wetenschappelijke onderbouwing voor die stelling ontbreekt, voor zover ik weet.
Nu ja, ik doelde vooral op deze zinssnede:
trolly schreef: do 22 jul 2021, 08:41 [...] standrechtelijk geëxecuteerd. [...]
En legde daarmee met mijn 'Duitsers blijven Duitsers' vooral een verband met dat ene conflict tussen de Nederlandse en de Duitse regering, een tijdje geleden inmiddels alweer hoor.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

ICE11 schreef: do 22 jul 2021, 09:04
VIRM schreef: do 22 jul 2021, 07:48 Dus als een burger zowel een elektrische als benzineauto heeft, en hij maakt een tripje met de benzinewagen, komt deze in de problemen? Juist, wat een redenatie weer...
Nee, maar een burger komt in problemen als hij zich niet an de regels voor het gebruik van dienstautos houdt. In dit geval is er een dienstorder van de Brandenburgse regering, dat dienstautos persoonsgebonden zijn. Dus had de minister niet zomaar het auto van de staatssecretaris mogen gebruiken - onafhankelijk ervan dat hij zijn fiat gaf - maar had voor deze uitzondering überhaupt eerst aan het ministerie van financien moeten vragen, wat niet gebeurde.
Dit zeg je nu pas. En misschien kun je ook nog even achterhalen of het voor de desbetreffende bewindspersoon consequenties had. 'Ik vermoed van niet' betekent dat je niet helemaal zeker bent van je bewering. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Uit1 (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

trolly schreef: do 29 jul 2021, 20:51Uit1 (A)
Ja het gaat lekker bij tante Syl en d'r kluppie geloof ik :')
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

VIRM schreef: do 22 jul 2021, 09:24 Dit zeg je nu pas. En misschien kun je ook nog even achterhalen of het voor de desbetreffende bewindspersoon consequenties had. 'Ik vermoed van niet' betekent dat je niet helemaal zeker bent van je bewering. ;)
Tot nu toe konde ik niets uitvinden behalve dat zij haar excuses heeft aangeboden.....
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

De landelijke lijst van de Grünen in het Saarland wordt niet voor de verkiezingen in september toegelaten vanwege ongeregeldheden bij de opstelling van de lijst. Daardoor gaan geschat meerdere tienduizend stemmen voor de partij verloren. _O-

https://www.n-tv.de/politik/Saar-Gruene ... 25692.html
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Men moet het hele verhaal bekijken:

Het eerste resultaat voor de landelijke lijst in het Saarland werd door een commissie binnen de partij voor ongeldig verklaard want er hadden ook niet-kiesbevoegde deelgenomen en er was een man gekozen, terwijl bij de Grünen altijd een vrouw lijsttrekker moet zijn (het zo genaamde "vrouwen-statuut"; er was ook een vrouwelijke kandidaat, maar voor haar was in drie stemrondes achter elkaar geen meerderheid).

Bij de tweede poging werd dan een deel van de gedelegeerden vooraf uitgesloten - heeeeeeel toevallig de gedelegeerden uit het district waar de oorspronkelijke winnaar thuis is.....want pas zonder hun stemmen was er een echte kans voor een andere lijsttrekker.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten