Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

PHS schreef: ma 18 okt 2021, 12:05 dat de media neutraal en objectief zijn
Dit is echt zó schattig - ik wil bijna naar je toe komen om je een hele dikke knuffel te geven.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Bluf!
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Zeker - vandaar het 'bijna'.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Vroeger hadden we inderdaad neutrale en objectieve TV:
Spoiler: show
Afbeelding
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Ik denk dat onze Thierry anders prima in staat is dat testbeeld als opgedwongen inclusiviteit uit te leggen aan zijn kiezers met al die kleurtjes.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Dennenboom schreef: ma 18 okt 2021, 13:36 Vroeger hadden we inderdaad neutrale en objectieve TV:
Spoiler: show
Afbeelding
Ik vraag me af of mensen met een zwartwittelevisie of kleurenblindheid dat nou wel met je eens zullen zijn.
en-es
Berichten: 4400
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Ah, de goede oude tijd toen we alleen maar NL1 en NL2 hadden.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

PHS schreef: ma 18 okt 2021, 12:05 Zou ik eerlijk antwoord krijgen, denk je, als ik de NOS vraag of ze bewust tot vlak voor middernacht hebben gewacht met het plaatsen van het nieuwsbericht dat de Britse politie uitgaat van een islamitische terreuraanslag?
Je kunt het ook wat neutraler formuleren, en vragen waarom het bij de NOS pas later bekend was dan bij veel andere (Britse) media. Misschien is er wel een hele logische verklaring voor. Waarom probeer je het niet eens?
Beul van de blindegeleidelijn
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Die laatste vraag is hopelijk retorisch. Immers - zoals ik hier al eens eerder betoogde - is vooral de wens hier de vader van de gedachte.

Het is een denkpatroon dat je wel vaker ziet aan de wat verdere uiteinden van het politieke spectrum: een algemeen wantrouwen richting de 'MSM' - waar de NOS dan toe gerekend wordt - met in het verlengde daarvan het idee dat die MSM bewust bezig zijn bepaalde 'feiten' te verbloemen of zelfs ronduit te verzwijgen.

Vanuit een dergelijk vertekend wereldbeeld geredeneerd kan de timing van de NOS niet anders uitgelegd worden dan als opzet, of misschien zelfs wel kwade wil. Terwijl de werkelijkheid - zoals door anderen hier al geschetst - waarschijnlijk wat genuanceerder ligt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: ma 18 okt 2021, 12:05 Zou ik eerlijk antwoord krijgen, denk je, als ik de NOS vraag of ze bewust tot vlak voor middernacht hebben gewacht met het plaatsen van het nieuwsbericht dat de Britse politie uitgaat van een islamitische terreuraanslag?
PHS schreef: ma 18 okt 2021, 12:05 De publieke omroep doet er anders weinig aan om het vertrouwen te wekken van vaccinatiesceptici dat de media neutraal en objectief zijn.
Een van de kenmerken van neutrale en objectieve media is het toepassen van "hoor en wederhoor".
Als jij dat, zoals VIRM voorstelt, toepast bij de NOS laat je zien dat jij neutraal bent en kun je gelijk checken of de NOS dat ook is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door diederickx »

Hier bijvoorbeeld: Journalistieke verantwoording.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

PHS schreef: ma 18 okt 2021, 12:05 Maar hoe zit het met de tolplannen?
Daar is helemaal geen sprake meer van.
ArrivaBas schreef: zo 17 okt 2021, 21:15 - Kolencentrales sluiten in 2030 (aangedragen door de Grüne)
In het papier staat "idealiter 2030", dus alleen als het tot dan lukt om de energievoorziening uit andere bronnen te waarborgen. Overigens lijkt het alsof in verband met deze vraag weer over nagedacht wordt of het sluiten van alle kerncentrales toch zo een goede idee was.....
Laatst gewijzigd door ICE11 op wo 20 okt 2021, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Journalistieke verantwoording bij de NOS *O* *O* *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Radiostilte *O* *O* *O*
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Terwijl de coalitiegesprekken in Berlin volgens planning tot en met sinterklaas afgerond moeten zijn, heeft het vertrek van Armin Laschet uit NRW begonnen. Sinds gisteren is hij geen voorzitter van de CDU in NRW meer en morgen zal hij zijn ontslag als ministerpresident aanbieden.

https://www.welt.de/politik/bundestagsw ... aehlt.html
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Alargule schreef: wo 20 okt 2021, 12:14 Radiostilte *O* *O* *O*
Wat houdt je tegen, PHS?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Vandaag, een maand na de verkiezingen in Duitsland, is het nieuwe parlement geïnstalleerd. Daarmee is het lidmaatschap van Angela Merkel van het parlement tot een einde gekomen. Merkel zat sinds 20 december 1990 onafgebroken in het Duitse parlement als direct afgevaardigde van het kiesdistrict met de huidige naam Vorpommern-Rügen – Vorpommern-Greifswald I. Dit kiesdistrict is vorige maand door Anna Kassautzki van de SPD gewonnen, toen zij in 1993 geboren werd zat Merkel dus al in het parlement.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

SP royeert tientallen leden vanwege communistenconflict
https://nos.nl/artikel/2403215-sp-royee ... enconflict

Is de SP hiermee niet vooral zichzelf buitenspel aan het zetren? De achterban vergrijst en jonge aanwas is misschien veelal toch wat activistischer? Nog los van welke uitwerking dit gaat hebben bij de komende gemeenteraadsverkiezingen, want bijvoorbeeld ook de lijsttrekker in de gemeente Utrecht is geroyeerd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: di 26 okt 2021, 21:50 Merkel zat sinds 20 december 1990 onafgebroken in het Duitse parlement als direct afgevaardigde van het kiesdistrict met de huidige naam Vorpommern-Rügen – Vorpommern-Greifswald I.
Zat ze als Bondskanselier dan ook in het parlement?
In Nederland zitten leden van de regering namelijk niet in het parlement (even uitgezonderd van de chaos bij de huidige demissionaire regering :X).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Zowel de kanselier als de ministers mogen in Duitsland in het parlement zitten, het is echter niet verplicht zoals in Groot-Brittannië.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Maar is dat niet in strijd met de Trias Politica? De wetgevende macht en uitvoerende macht moeten toch strikt gescheiden blijven?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Ja, maar die is dus niet perfect dan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Tom024 schreef: wo 27 okt 2021, 07:14 SP royeert tientallen leden vanwege communistenconflict
https://nos.nl/artikel/2403215-sp-royee ... enconflict

Is de SP hiermee niet vooral zichzelf buitenspel aan het zetren? De achterban vergrijst en jonge aanwas is misschien veelal toch wat activistischer? Nog los van welke uitwerking dit gaat hebben bij de komende gemeenteraadsverkiezingen, want bijvoorbeeld ook de lijsttrekker in de gemeente Utrecht is geroyeerd.
In mijn gemeente is de fractievoorzitter geroyeerd. Eén ander fractielid verklaarde zich solidair en is uit de partij gestapt. Het derde lid van de SP in de raad is zich aan het beraden op zijn positie.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten