Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Nadat ook de Groenen hebben ingestemd met het coalitieverdrag is aan het eind van de middag de nieuwe ministerploeg van de SPD voorgesteld. Waarschijnlijk woensdag wordt de nieuwe Duitse regering geïnstalleerd.

Duitslands ambitieuze nieuwe kabinet is rond; veiligheid in handen van ‘sterke vrouwen’ https://www.volkskrant.nl/a-b56f508c
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

In het Verenigd Koninkrijk is een schandaal ontstaan rond een mogelijk kerstfeestje in 10 Downing Street vorig jaar, terwijl Londen op dat ogenblik in volledige lockdown zat. Vorige week brachten de Daily Mirror en The Guardian al verhalen naar buiten van anonieme medewerkers die vertelden dat tientallen mensen in een kleine ruimte aan het borrelen waren op 18 december 2020, de officiële kanalen van de Britse Minister-President hebben die aantijgingen altijd ontkend. Gisteren bracht ITV News echter beelden van de voorbereiding van een persconferentie enkele dagen later, waarin medewerkers van de Premier met elkaar vragen oefenen. Eén van de vragen ging over 'geruchten over een kerstborrel', en de toon waarop de medewerker die kort daarna vragen van de pers ging beantwoorden suggereert dat er wél een borrel geweest is (en zij erbij was) (ITV News/ITN).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Nadat hij zoals verwacht gekozen werd (wel met rond 20 stemmen minder dan de coalitie heeft) is Olaf Scholz door de bondspresident nu officieel benoemd als kanselier, over een half uur volgt dan nog de beediging.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3435
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Absurd, een mannelijke bondskanselier. :N
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Maar de rest van de nieuwe regering is wel precies in balans met acht vrouwen en acht mannelijke ministers :Y .
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Terug naar toen. Vanmiddag in de Tagesschau spreekt de moderator toch daadwerkelijk van "Kanzler Kohl"..... _O-

https://www.youtube.com/watch?v=YjxTUgFlZNg
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

PHS schreef: do 09 dec 2021, 20:15 Een paar plannen zijn uitgelekt:
- REKENINGRIJDEN -0- -0- -0-
Als de wegenbelasting word afgeschaft ben ik voorstander, maar dat zal wel weer niet :N
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Of..........als het OV gratis wordt. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Als we elektrisch gaan rijden valt aan rekeningrijden niet te ontkomen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Geldt dat ook voor de e-bike?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Rekeningrijden is noodzakelijk. Nu wordt infrastructuur gefinancierd uit de verkoop van fossiele brandstof. Als steeds meer voertuigen geen fossiele brandstoffen meer gebruiken is dat goed voor het milieu, maar voor de financiering van de infrastructuur wel een probleem.

Bovendien zet rekeningrijden ook een rem op overmobiliteit. Je mag gaan afrekenen voor korte stadsritjes die je ook wel te voet of per fiets had kunnen doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Eigenaars van elektrische auto's en auto's met een brandstofcel betalen in tegenstelling tot auto's met een verbrandingsmotor geen wegenbelasting. Daarom werkt rekeningrijden dus averechts als de MRB verdwijnt voor brandstofauto's, wil het kabinet de verbrandingsmotor daadwerkelijk ontmoedigen.
Rekeningrijden is ergens meer dan prima. Dan komen we eindelijk eens af van die hordes Dodge Ram pick-ups die nu bijna gratis enorm veel LPG erdoorheen stoken op grijs kenteken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Bemined
Berichten: 5868
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

isadora schreef: do 09 dec 2021, 20:25Of..........als het OV gratis wordt.
Dat zou een slechte ontwikkeling zijn, dan zou OV aantrekkelijker worden dan de échte groene alternatieven: lopen en fietsen. Lopen > fietsen > OV > auto > vliegtuig.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: do 09 dec 2021, 20:49
Bovendien zet rekeningrijden ook een rem op overmobiliteit. Je mag gaan afrekenen voor korte stadsritjes die je ook wel te voet of per fiets had kunnen doen.
En als je niet in de stad woont? Nee, dit gaat mensen in veelal armere gebieden geld kosten.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door teun »

*Trekt geel hesje aan.*
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3435
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Joh, in dit land wordt al 20+ jaar over rekeningrijden gesproken. En nu zou een kabinet mer VVD én CDA dat gaan voorbereiden? :')
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JordiBrabant »

Chrysa schreef: do 09 dec 2021, 21:04
Suus schreef: do 09 dec 2021, 20:49
Bovendien zet rekeningrijden ook een rem op overmobiliteit. Je mag gaan afrekenen voor korte stadsritjes die je ook wel te voet of per fiets had kunnen doen.
En als je niet in de stad woont? Nee, dit gaat mensen in veelal armere gebieden geld kosten.
Die worden nu al extra getroffen, omdat ze veelal met onzuinigere oudere auto's rijden dus relatief hoge wegenbelasting plus accijns betalen, dan is een rekeningrijden niet eens zo slecht. Verder ben ik het met Suus eens dat de gedeeltelijke financiering van de infrastructuur door verkoop van brandstoffen op zijn einde begint te raken, rekeningrijden is dan een goed alternatief. de VVD heeft het toch vaak over "De vervuiler betaalt".
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Bemined
Berichten: 5868
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

PHS schreef: do 09 dec 2021, 21:48Niet iedereen woont in een stad, Suus. Bovendien wordt autobezit in steden al financieel ontmoedigd door peperdure parkeervergunningen.
Maar dat is toch juist het probleem? Je betaalt voor bezit, en dan is het aantrekkelijk om de auto voor alles te gebruiken i.p.v. alleen de noodzakelijke dingen. Je moet de hoeveelheid auto's eens zien bij de plaatselijke sportclub hier als de training is, terwijl er een metrostation pal naast ligt.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

En er ligt ook een metrostation naast waar die mensen vandaan komen?
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Bemined schreef: do 09 dec 2021, 21:52
PHS schreef: do 09 dec 2021, 21:48Niet iedereen woont in een stad, Suus. Bovendien wordt autobezit in steden al financieel ontmoedigd door peperdure parkeervergunningen.
Maar dat is toch juist het probleem? Je betaalt voor bezit, en dan is het aantrekkelijk om de auto voor alles te gebruiken i.p.v. alleen de noodzakelijke dingen. Je moet de hoeveelheid auto's eens zien bij de plaatselijke sportclub hier als de training is, terwijl er een metrostation pal naast ligt.
Ik vind het juist opvallend hoeveel auto's in mijn buurt niet worden gebruikt. Ja, je hebt een groep mensen die hem gebruiken voor werk en andere dingen, maar een groot deel van de auto's staat er maar de hele dag.
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dennistd »

PHS schreef: do 09 dec 2021, 22:05 Juist de relatief lange ritten, die mensen op het platteland maken omdat het werk nou eenmaal niet om de hoek is, worden belast. Routes waar mensen van de auto afhankelijk zijn, omdat het OV zelden een reëel alternatief is.
Met rekeningrijden zou wat mij betreft dan ook mee moeten tellen of de retourreis met het OV te maken zou zijn. Zo ja: hoger tarief.

Als ik mijn eigen situatie bekijk: ik rij 's middags met de auto naar mijn werk. Zou prima met het OV kunnen, ben ik misschien 10 minuten laten onderweg van deur tot deur. Alleen heb ik dan na mijn werk een probleem: de laatste bus bestuur ik vaak zelf. Dus tenzij er een autofabriek op de stalling komt en ik elke dag een verse auto mee kan nemen naar huis kan ik niet met het OV naar mijn werk.
ArrivaBas schreef: do 09 dec 2021, 20:51 Eigenaars van elektrische auto's en auto's met een brandstofcel betalen in tegenstelling tot auto's met een verbrandingsmotor geen wegenbelasting. Daarom werkt rekeningrijden dus averechts als de MRB verdwijnt voor brandstofauto's, wil het kabinet de verbrandingsmotor daadwerkelijk ontmoedigen.
Je kunt natuurlijk best het tarief afhankelijk laten zijn van de uitstoot van het betreffende voertuig.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

isadora schreef: do 09 dec 2021, 20:25 Of..........als het OV gratis wordt. :pos:
Hm, de twee reizen die ik in een maand maak zijn niet echt te doen met het OV.
De ene is met de auto 1 uur en 45 minuten en met het OV 3 uur en 50 minuten.
De ander is met de auto 45 minuten en met het OV 2 uur en 45 minuten.

Beide vind ik niet echt in de buurt komen van een alternatief voor de auto.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten