Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Tom024 schreef: wo 05 apr 2023, 13:54 Dingen die je je opeens afvraagt: wanneer komt er vanuit het kabinet een reactie op het verslag van de parlementaire enquêtecommissie Groningen? (..)
Ergens in mei, hoorde ik de burgervader van Groningen gisteren zeggen bij Sven op radio1.

https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenl ... fhandeling

Volgens hem is het ook niet aan Rutte om direct een reactie te geven: het rapport is in de eerste plaats van en voor de Tweede Kamerleden, zij hebben de enquête gewenst en uitgevoerd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Charles Michel, ex-premier van België en nu voorzitter van de Europese Raad, reist nogal graag. Zijn uitgaven voor zakenreizen zijn een stuk hoger dan bij zijn voorgangers. Dat leidt tot ophef.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/04/13 ... porige-ui/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Kai Wegner, toekomstige burgemeester van Berlijn, eist in een interview het bijna ongelooflijke: Politici moeten in hun leven eens in een normale baan moeten werken.... _O-

https://web.de/magazine/politik/kai-weg ... t-38054654
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Na de voor de sociaaldemocraten desastreus verlopen verkiezingen voor de regionale parlementen afgelopen zondag in Spanje, is vandaag bekend gemaakt dat in Spanje nieuwe verkiezingen voor het nationale parlement gehouden gaan worden. Deze zullen plaatsvinden op 23 juli. Nog een paar maanden langer campagne in Spanje dus. De komende twee maanden zullen er vanwege de verkiezingen geen nieuwe publieke werken in gebruik worden genomen, dus als je de spoorlijn in de Pajares-bergpas nog wil bezoeken heb je daar nu nog de gehele zomer voor :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door diederickx »

De opening van de nieuwe Pajares-lijn stond sowieso pas voor november 2023 op de toch al wankele planning.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dennistd »

Vanavond nog lekker over de berg geweest ja. Kost je wel een uur extra tov de reistijd straks, maar het uitzicht is des te beter *O*
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Ik heb een tweet van Suus gebruikt als excuusje om een week naar Spanje te gaan, dat was ook zeker de moeite waard. Leon - Bilbao was ook 8 uur smalspoorgenieten.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Durashift schreef: wo 12 apr 2023, 23:49
Tom024 schreef: wo 05 apr 2023, 13:54 Dingen die je je opeens afvraagt: wanneer komt er vanuit het kabinet een reactie op het verslag van de parlementaire enquêtecommissie Groningen? (..)
Ergens in mei, hoorde ik de burgervader van Groningen gisteren zeggen bij Sven op radio1.
(..)
Goed, het debat in de Tweede Kamer is bezig, vandaag en morgen.

Wat denken jullie? Geeft Rutte er de brui aan en biedt bij de Koning het ontslag van zijn kabinet aan?

Mooie kans voor hem om opnieuw de leider van de grootste partij (peilingen) te worden.. en met BBB en JA21 een kabinet te vormen en de VVD agenda ( nog) verder uit te werken.. zonder luizen in de pels D66 en (soms) CU. CDA wordt hiermee ook uitgeschakeld met hun wens tot heronderhandelen op het stikstofdossier.

Mijn smaak heeft het niet.. maar ik hoorde die optie met BBB en JA21 gisteren wel van Julia Wouters op radio1.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De BBB gaat flink onderuit in de peilingen zodra het over iets anders dan stikstof gaat. Iedereen weet dat de VVD er meester in is om verkiezingscampagnes van hun zwakke dossiers weg te houden, ook de BBB wordt dan gewoon vermorzeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

We zullen zien.. Rutte als MP in een coalitie met BBB kan sowieso niet; daar heeft Caroline zich al tegen uitgesproken.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Cas »

Ach, beloften gedaan voor de verkiezingen worden altijd flexibel na de verkiezingen, zeker als ze zo ver van tevoren worden gedaan.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Suus schreef: wo 07 jun 2023, 08:38 De BBB gaat flink onderuit in de peilingen zodra het over iets anders dan stikstof gaat. Iedereen weet dat de VVD er meester in is om verkiezingscampagnes van hun zwakke dossiers weg te houden, ook de BBB wordt dan gewoon vermorzeld.
Zeker een mogelijk scenario, Rutte wordt eigenlijk altijd vanuit de flanken aangevallen en dat kan hij makkelijk afdoen met 'ja dat is extreem links of dat is extreem rechts', waardoor het 'redelijke' midden naar de VVD wordt gezogen. BBB zou met Omtzigt erbij wel kans maken op een heel positieve verkiezingsuitslag; op het maxium werden die ongeveer zo hoog gepeild als Lubbers in de jaren '80 destijds. Daar werd wat verbaasd op gereageerd in de Randstad, maar ik vertoef al weer een tijdje op het platteland; daar leven andere sentimenten. Als een politieke partij dat sentiment goed weet aan te boren kan dat inderdaad een enorme hoeveelheid zetels opleveren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Silvio Berlusconi is overleden op 86-jarige leeftijd.

Ik gun iedereen het beste en een goede gezondheid, maar hier kan toch eigenlijk niemand rouwig om zijn.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Tom024 schreef: ma 12 jun 2023, 13:45 Ik gun iedereen het beste en een goede gezondheid, maar hier kan toch eigenlijk niemand rouwig om zijn.
Ik vind deze opmerking vooral helemaal niets toevoegen. Als je 86 bent, is de kans statistisch heel groot dat je de 87 niet gaat halen. Dus Berlusconi's tijd is gewoon gekomen, meer niet.
🗣
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Dat maffiaschorem ligt nu gewoon waar 'tie hoort.
🍉
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

PHS schreef: ma 12 jun 2023, 14:02En o ja: als je 86 bent, is de kans dat je de 87 haalt nog altijd groter dan dat je op 86-jarige leeftijd overlijdt.
De toegevoegde waarde van deze opmerking ontgaat mij.
🗣
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

TffpaA schreef: ma 12 jun 2023, 13:49
Ik vind deze opmerking vooral helemaal niets toevoegen. Als je 86 bent, is de kans statistisch heel groot dat je de 87 niet gaat halen. Dus Berlusconi's tijd is gewoon gekomen, meer niet.
Ik bedoelde te zeggen dat niemand rouwig kan zijn om het verlies van een man met zijn 'palmares.' Als je 86 bent is de kans dat je weldra tussen zes planken ligt best groot.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Psies. Mij verbaasde het eerlijk gezegd dat de man nog leefde en nog zo actief was in (o.m.) de politiek.
🗣
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Onkruid vergaat niet/is moeilijk te verdelgen.
🍉
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Als ik dan mag parafraseren: het is ongepast om zo te praten over iemand die net is overleden.

Los daarvan zal het gros van politiek Europa hier niet zo mee zitten, en waarschijnlijk wel een zucht van verlichting slaken. En datzelfde zal ook wel onder de nodige Italiaanse cq in Italië woonachtige jonge vrouwen het geval zijn.
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Heerlijk dat je anderen eerst de mantel uitveegt om vervolgens de diepbetreurde cavaliere zelf maar eens van een veeg uit de pan te voorzien :mrgreen:

Dat zou ik noooooit doen uiteraard.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Vraag aan @Suus: had de omleiding van mijn bus rond de Piazza Venezia te maken met een ingelaste militaire ceremonie in verband met dit verscheiden, of was dat iets heel anders?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

trolly schreef: ma 12 jun 2023, 17:16 Heerlijk dat je anderen eerst de mantel uitveegt om vervolgens de diepbetreurde cavaliere zelf maar eens van een veeg uit de pan te voorzien :mrgreen:

Dat zou ik noooooit doen uiteraard.
Dat heet hypocriet, uitgevonden door Hypocrates (A)
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

trolly schreef: ma 12 jun 2023, 17:19 Vraag aan @Suus: had de omleiding van mijn bus rond de Piazza Venezia te maken met een ingelaste militaire ceremonie in verband met dit verscheiden, of was dat iets heel anders?
Ik kan alleen een samenvatting van een bericht vinden dat de president van Italië om 12:40 op het plein aanwezig was, maar wat de reden daarvan was geen idee. Verder lijkt de website van ATAC volledig overbelast te zijn.

Edit: de enige Italiaanse die ik ken en nu al meer dan 15 jaar in Nederland woont is vooral benieuwd naar de uitwerking van het overlijden, achter de schermen had Berlusconi stevig de touwtje in handen in de huidige coalitie. Als zijn partij instabiel wordt door het machtsvacuüm kan het wel eens een lastige tijd worden voor de rechtse partijen in Italië.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten