Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

En dan nu in koor:

https://archive.ph/yngIj
Als Pieter Omtzigt meedoet aan de verkiezingen, verandert het speelveld. Als hij niet meedoet ook.
Tsjeessesmoedersmia, mind BLOWN :shock: :shock: :shock:
🗣
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dennistd »

Dit weekend is de deadline toch? Ik kan die archive.ph-linkjes trouwens op een of andere manier niet openen (laden eeuwig) dus zou je de normale linkjes er (ook) bij willen zetten? Heb niet voor niets een DPG-abonnement.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Nee. Ik heb zelf namelijk niet zo'n abonnement, en ik denk de meesten hier ook niet.

Dat niet kunnen laden heb ik op sommige apparaten ook - dat lijkt echt aan de gebruikerskant (firewallinstellingen, bedrijfspolicies) te liggen.
🗣
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door jelmerrr »

dennistd schreef: za 19 aug 2023, 12:53 Dit weekend is de deadline toch? Ik kan die archive.ph-linkjes trouwens op een of andere manier niet openen (laden eeuwig) dus zou je de normale linkjes er (ook) bij willen zetten? Heb niet voor niets een DPG-abonnement.
De eerste link is dit artikel volgens mij: https://www.tubantia.nl/politiek/al-wek ... t~a26c2702/
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door iamthedutchdude »

De eerste: https://www.ad.nl/politiek/al-weken-wac ... ~a26c2702/
En dit is de tweede: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b4ebf611/

Edit: ahh, Jelmer had de eerste ook al gevonden :mrgreen:
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door iamthedutchdude »

dennistd schreef: za 19 aug 2023, 12:53 ... zou je de normale linkjes er (ook) bij willen zetten? Heb niet voor niets een DPG-abonnement.
TffpaA schreef: za 19 aug 2023, 12:57 Nee. Ik heb zelf namelijk niet zo'n abonnement, en ik denk de meesten hier ook niet.
Overigens heb je juist voor DPG in veel gevallen geen abonnement nodig. Enkel geregistreerd zijn is daar vaak afdoende. Daarnaast: zelfs al heb je zelf geen abonnement, dan nog kan je zonder problemen even de rechtstreekse link hier plaatsen. Vrijwel alle nieuwssites bieden namelijk de optie tot delen, waarmee je een rechtstreekse link krijgt. Die link verandert niet op een archive.ph-pagina (of 12ft.io-pagina), dus als je zelf dan via archive.ph-pagina's kijkt, kan je nog steeds de rechtstreekse link delen via de deeloptie aldaar.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Voel je vrij. Ik volsta met de archive.ph-links.

Ik krijg die nu overigens ook niet open. Als ik diverse serverchecksites mag geloven, omdat archive.ph zelf down is.
🗣
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door wouter15 »

Omtzigt gaat met een eigen partij meedoen aan de verkiezingen: https://www.tubantia.nl/enschede/pieter ... ~ac4295e3/
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door April064 »

Omtzigt wordt dus de nieuwe premier.
zij/haar/hen/hun
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door DDietzen »

Ik herinner me uit een eerder artikel (ik meen in NRC) dat hij persoonlijk geen premiersambities heeft en vindt dat hij zijn rol beter in de Tweede Kamer kan vervullen. Tuurlijk, alles kan veranderen, zeker als puntje bij paaltje komt. Maar ik vermoed zelf dat we hem niet als premier zullen krijgen, ook niet als hij de verkiezingen wint.

Maar wie dan wel?
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Nieuw Sociaal Contract.


Ik heb begrepen dat mensen in zijn omgeving hem met man en macht van een andere naam - Nieuw Sociaal Beleid - hebben moeten afhouden.
🗣
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

^^ Vreemd, want zo heeft zijn boek ook. (met "een" ervoor dan). Dat is al een fikse blauwdruk voor wát hij wil hervormen.
April064 schreef: zo 20 aug 2023, 22:07 Omtzigt wordt dus de nieuwe premier.
Nee.

Hij verwees in april dit jaar, tijdens zijn Thorbecke-lezing in Zwolle, naar de politieke omwenteling van 1848. Daarin speelde een minister, Dirk Donker Curtius een grote rol door juist de grondwettelijke ideeën van Thorbecke door de Eerste en Tweede Kamer te loodsen. Omtzigt zal naar een Thorbecke op zoek gaan (of inmiddels al gevonden hebben) en hij zal de rol van Donker Curtius op zich nemen.

Ik heb dit niet van mijzelf..maar gelezen in het profiel van Omtzigt in de Volkskrant van afgelopen zaterdag.

Mogelijk zal hij ook niet in alle kieskringen meedoen met de aanstaande verkiezingen. Hiermee verkleint hij de mogelijkheid om een te groot aantal stemmers en dus Tweede Kamerzetels binnen te halen om die kwalitatief te kunnen vullen, hoorde ik dan weer van de EW hoofdredacteur bij WNL op radio 1 afgelopen zaterdag, als mogelijkheid.

Goed dat Pieter meedoet. Denk dat hij mijn stem wel krijgt.. nu het CDA er niet meer aan vast zit. Mits ik dus in de juiste kieskring woon. ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Omtzigt zegt in het interview dat hij sowieso fractievoorzitter wordt.

Verder weet hij nog niet hoe hij de omvang van zijn partij onder controle zal krijgen. Lijkt mij ook lastig. Als hij niet overal in het land verkiesbaar is kunnen mensen bij hun gemeente een kiespas aanvragen en alsnog in een kieskring waar hij wel verkiesbaar is gaan stemmen. Vooral realistisch bij gebieden die vlakbij een kieskring liggen waar hij wel verkiesbaar is (bijvoorbeeld alleen Overijssel, en dat mensen uit Apeldoorn dan massaal in Deventer gaan stemmen). De meeste provincies hebben maar één kieskring, alleen Gelderland (2: Nijmegen en Arnhem), Noord-Brabant (2: Tilburg en ‘s-Hertogenbosch), Noord-Holland (3: Den Helder, Haarlem en Amsterdam) en Zuid-Holland (4: Leiden, Dordrecht, Rotterdam en Den Haag) hebben er meerdere.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door baladid »

Er ging eens het idee rond dat Omtzigt alleen in sommige kieskringen meedoet om niet té groot worden. Maar ik denk dat hij uiteindlijk in alle kieskringen in Europees Nederland mee zal doen.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Frans Timmermans is nu officieel lijsttrekker van Verenigd Links of hoe dat ook op de stembiljetten gaat heten.

Dat zorgt ervoor dat de verantwoordelijkheid voor de Green Deal in de Europese Commissie per direct is overgeheveld naar de sociaal-democratische Slowaak Maroš Šefčovič, een soort Remkes van de Europese commissie die eerder verantwoordelijkheid had voor het afhandelen van de laatste strubbelingen nadat de Brexit een feit was, leiding gaf aan het Europese batterijenprogramma en het behoud van de gaslevering doorheen Oekraïne in 2019.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

^^ jaja.. en Fransie blijft lekker steun trekken van de Europese Commissie. :N
Eén Vandaag radio 1 schreef:Nog even en dan barst de campagnetijd voor de Tweede Kamerverkiezingen weer los. Frans Timmermans zal als voorman van PvdA/Groenlinks door het land trekken. In die campagnetijd blijft hij salaris ontvangen van het Europees Parlement. Hoe zit dat? (..)
https://www.nporadio1.nl/fragmenten/een ... oe-zit-dat

Natuurlijk.. hij zal een bepaald inkomensniveau gewend zijn.. dus dan zal kartrekker in NL zijn wel een stap terug zijn. Máár, het is toch zijn / de keuze van de twee partijen om te switchen? Waarom dan gebruik maken van het recht om je inkomen aan te laten vullen?
Waarom wordt zijn salaris nu niet door PvdA en GroenLinks betaald / aangevuld? Die wilde hem toch zo graag hebben?

Als de gewone burger op eigen initiatief van werkgever wisselt en daarbij in inkomen op achteruit gaat.. (wat soms een keuze is vanwege andere redenen) dan zijn daar geen regelingen voor vanuit de overheid.

en dan lees ik het onderstaande:
NOS.nl schreef:(..)Maar mensen moeten zich ook geen apocalyptische verhalen laten aanpraten, aldus Timmermans op een bijeenkomst met leden in Den Haag.

Volgens hem zijn we "in een tijd geraakt waarin we door ons eigen handelen de overleving van onze eigen soort in gevaar brengen". Dat is vermijdbaar, maar alleen "als de politiek nu gaat bijsturen", stelde Timmermans. Dat bijsturen is vooral nodig om de ongelijkheid tussen mensen niet nog groter te maken. (..)
Nou; "de overlevering van onze eigen soort in gevaar brengen" klinkt mij toch wel vrij apocalyptisch in de oren hoor, Fransie. :') :neg:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Je bent nu boos over het wachtgeld terwijl Timmermans daar veel transparanter over is dan een hoop andere recent opgestapte politici? Het feit dat Timmersmans hier juist transparant over is vind ik erg sterk, en totaal anders dan andere politici die schimmig doen over dit soort zaken.

Een campagne voeren is niet goedkoop, en Timmersmans wordt overal in het land verwacht bij bijeenkomsten aanwezig te zijn, dus hij zal die inkomsten van het wachtgeld ook wel nodig hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Het was pas sterk geweest als hij van het wachtgeld had afgezien of had gedoneerd aan bijvoorbeeld de voedselbank. Hij kiest immers zelf voor een baan met minder loon. Voor gewone mensen (waar hij zegt voor op te komen...) die dezelfde keuze maken, zijn er (meestal) niet van dit soort regelingen. Bovendien heeft de partij gewoon een budget om campagne te voeren, daar hoeft hij zijn eigen loon niet voor te gebruiken.

Hij heeft zelf riant verdiend de afgelopen jaren en als kamerlid/minster/premier krijgt hij straks ook een zeer behoorlijk salaris. Als je dan toch je riante salaris wilt laten aanvullen, ben je in mijn ogen gewoon een zakkenvuller en zijn al je woorden over 'solidair zijn met de mensen die het minder hebben', 'strijden voor bestaanszekerheid' en 'strijden tegen armoede' gewoon loze woorden :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Als je als "gewoon persoon" (wat dat dan ook mag zijn) uit eigen beweging van baan wisselt zorg je meestal ook dat het salaris van je oude baan doorloopt tot (een maand voordat) het salaris van je nieuwe baan op je bankrekening staat. Dat lijkt mij vrij normaal.

In de politiek zijn er dingen als verkiezingen (die ik eigenlijk wel wenselijk vind) waarvoor voorzieningen bestaan om politici niet onverwacht met een enorm inkomensgat op te zadelen.

Het lijkt mij pas redelijk van Frans Timmermans te verwachten dat hij die centen aan de voedselbank schenkt als je dat zelf ook met een paar maanden salaris doet als je van baan verandert — maar eigenlijk denk ik niet dat je verontwaardiging voortkomt uit een dergelijk altruïstisch gebaar.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Ik doneer al het geld dat ik aan het einde van de maand overhoud en na mijn belastingaangifte terugkrijg aan de Voedselbank.

Doen jullie dat niet dan?
🗣
en-es
Berichten: 4473
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Nee.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

-0-
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

En, ben jij boos op Timmerfrans?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Zeker! Ik snap gewoon niet dat iemand die roept dat welvaart voor iedereen gelijk moet zijn zo'n belachelijk grote som geld gewoon voor zichzelf houdt, de volgevreten Limburgse dikzak dat het me er is.

Wat dat betreft kan ik de rechtlijnigheid van VVD'ers een stuk beter appreciëren.
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 176 gasten