Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Afbeelding
🗣
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Waarom is die meneer van het NSC vanochtend gecancelled?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dionysusnu
Berichten: 553
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dionysusnu »

PHS schreef: di 12 sep 2023, 17:03
Suus schreef: di 12 sep 2023, 16:32 Geklaag over cancel cultuur is alleen van toepassing als meningen van BBB ongewenst worden door anderen, niet als meningen van andere door BBB ongewenst zijn.
Heb je daar een bron/onderbouwing voor?
Ja hoor:
BBB Verkiezingsprogramma schreef:Organisaties die zich schuldig maken aan antisemitisme zijn daarentegen geen gesprekspartner voor de overheid of decentrale overheden.
Even los van het argument is dat natuurlijk een best redelijk punt, maar het blijft wel dat die organisaties dan uitgesloten worden voor wat ze "vinden".

Klachten over "cancel cultuur" snap ik nooit zo goed: Meestal houdt het gewoon in dat een aantal mensen niet leuk vinden wat je zegt/doet. Die hebben het recht om daarmee te doen wat ze willen, zoals je negeren, ontvolgen, etc. Als je ontslagen wordt is het blijkbaar een groot genoege groep dat je wellicht even over je standpunt moet gaan na denken. Of nadenken of je werkgever de plek is waar je wil zijn, als die niet in zoverre accepterend is van die mening. Maar ik snap niet welk deel daarvan een politiek punt zou zijn, ofwel wat daar legaal nou aan zou kunnen/moeten veranderen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

TffpaA schreef: di 12 sep 2023, 15:39Mijn uitslag is niet geheel verrassend, al zeg ik nu dat ik nooit van zijn leven D66 zal gaan stemmen.
Die van mij is weer eens van alles wat zoals gebruikelijk. Bij de stemwijzer kom ik ook altijd voor 66% met de top 10 overeen ofzo...
De Stemchecker schreef:Op basis van het stemgedrag in de Tweede Kamer zit u het meest op één lijn met CDA, CU, GL, PvdA en Volt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dionysusnu
Berichten: 553
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dionysusnu »

CDA en CU komen behoorlijk links-overeenkomstig uit deze wijzer, tot mijn verbazing. Ik heb het gevoel dat de puntenverdeling (door de selectie van stellingen) niet enorm overeenkomt met de onderwerpen waar de gemiddelde stemmer de meeste waarde aan hecht bij het kiezen van hun stemmen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Kennelijk zijn deze partijen een stuk linkser in hun stemgedrag dan in hun woorden.

Interessant, op zich.
🗣
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

De woordvoerder stond op straat nadat Caroline van der Plas tegen de media had gezegd dat ze graag een gesprek wou met de woordvoerder. Staat gewoon in het artikel van de NOS.

https://nos.nl/l/2490201
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Post »

Ehm en praten mag tegenwoordig niet meer?
Dionysusnu
Berichten: 553
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dionysusnu »

Op welke implicatie doel je daarmee?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Een gesprek willen is wat anders dan cancellen. Als je iemand cancelt, is het stadium van praten met elkaar gepasseerd.
Dus nee, in dit geval zie ik niet dat de BBB iemand cancelt...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Nou kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat mw. Van der Plas haar uitnodiging tot een gesprek niet deed omdat ze erg geïnteresseerd is in de standpunten van dhr. Aerden (wat ik me overigens voor kan stellen — hij had zich vrij helder uitgedrukt). Ik kan me daarentegen best voostellen dat het haar om verschillende redenen niet slecht uitkwam dat haar uitnodiging het eind van de Haagse carrière van de voormalige woordvoerder van NSC betekende. Technisch gezien wellicht niet "cancellen", maar toch wel een fraai voorbeeld van beentje lichten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Het blijft een aanname...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Dat vlak na het moment van de aankondiging van iemands begin in een functie binnen een politieke partij een oude xweet naar boven wordt gehaald, en pas dan de wens wordt uitgesproken daar wel even over te willen praten, valt niet anders uit te leggen dan zoals trolly het ook al noemde. Je hoeft iemand niet te cancellen om niet vies te zijn van het spelen van politieke spelletjes - en zijn immers nog genoeg andere manieren om mensen die meningen verkondigen die jou onwelgevallig zijn kalt te stellen.

Ik denk dat ook Caroline daarin wel de nodige registers kan opentrekken. Handig ook voor als er straks in eigen gelederen toch eentje opstaat die en plein public gaat pleiten voor het uitkopen van boeren.
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Het zegt "kwak!" Maar dat bewijst inderdaad niks :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Ja, maar dat zegt het wel heel raar. En het schijnt zelf ook mordicus tegen cancelen* te zijn.

Dus dat kan het niet geweest zijn.


* Is het nou 'cancellen' of 'cancelen'?
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ik had het dan ook niet over cancel(l)en, maar over beentje lichten. Een tijdverdrijf dat in politieke kringen reeds lang voor al dat moderne gedoe populair was, en kennelijk nog steeds is.

Dat onze appeleland geen verband wenst te zien tussen de xweet van Catoline en het overhaaste vertrek van Onno is lijkt me vooral een keuze. Maar dat mag natuurlijk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

BBB Verkiezingsprogramma schreef:Organisaties die zich schuldig maken aan antisemitisme zijn daarentegen geen gesprekspartner voor de overheid of decentrale overheden.
Waarom heeft BBB expliciet voor antisemitisme gekozen en niet voor het overkoepelende racisme?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Discriminatie dan, want racisme is ook weer een specifiek iets wat niet alles omvat.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Goeie vraag Benieuwd of er hier iemand te vinden is die zich geroepen voelt dat even uit te leggen :X
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Ik zie Bemined eerlijk gezegd geen vraag stellen.
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Dan zal mijn post wel niet op zijn opmerking slaan, denk je ook niet?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Ik zou denken dat dit is waarom het forum een quotefunctie heeft, inderdaad.
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Daar heb ik ook weleens iets over gehoord, ja. Nochthans vertrouwde ik erop dat de oplettende lezer er wel uit zou kunnen komen. Ik zie namelijk regelmatig veel ingewikkelder opgaven schijnbaar moeiteloos gekraakt worden in de fotoquiz. Zo zie je hoe een mens zich kan vergissen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 162 gasten