Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10620
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

VIRM schreef: ma 30 okt 2023, 14:15 Mag ik het vreemd vinden dat haar promotie van tienduizenden euro's even werd gefinancierd door Frits Bolkestein? Dat doe je toch niet zomaar 'even'?
Dat mag volgens mij wel. Maar ik kan me voorstellen dat een verklaring zou kunnen worden gevonden in de dikte van de portemonnee van de heer Bolkestein, in combinatie met zijn verhouding tot zijn verschillende familieleden en/of andere potentiële erfgenamen, waaronder mevrouw Sahla.

Wat ik eerder opmerkelijk vind, is dat de VVD nogal voortvarend is met royeren, terwijl het nog maar de vraag is of er iets straf- dan wel laakbaars heeft plaatsgehad. In eerdere kwesties rondom VVD-leden was men daar bij mijn weten een heel stuk minder streng in de leer,
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Berichten: 3341
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Het kan natuurlijk meespelen dat Sahla niet aan het standaardprofiel van de struikelende VVD'er voldoet (man, wit, 65+). Maar hoe dan ook: de waarheid over hoe alles precies is verlopen zal in alle gegooide modder waarschijnlijk nooit meer teruggevonden kunnen worden. Herinnert u zich Gundogan (nee, ik ga al die leestekens niet erbij halen) en Arib nog (die trouwens een vergelijkbaar profiel als Sahla hebben)?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10620
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Oh, ik wist niet dat die in een terroristenclub hadden gezeten :shock:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10620
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Goh.

Je bedenkt het niet, inderdaad.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Berichten: 3341
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Ook hier geen enkele verrassing:

Afbeelding

Leve de zelfbevestiging!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50943
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Je zit er nog ver vanaf voor mijn doen…
Afbeelding

Ik zou alleen NSC niet aan de linkerkant van de middenstreep geplaatst hebben, en denk ook een stuk zuidelijker.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rooddolfijn
Berichten: 785
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door rooddolfijn »

De uitkomst bij mij was precies tussen de twee partijen (PvdD en Groene Arbeid) in, waar ik nog over twijfel _O_
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
TffpaA
Berichten: 3341
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Suus schreef: ma 30 okt 2023, 18:05 en denk ook een stuk zuidelijker.
Je bedoelt meer bij het andere bezinksel?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6040
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Ik bevind me wederom in een stuk niemandsland bij het kieskompas :') Bij de stemwijzer kom ik uit op partijen waarbij ik me niet (meer) zo thuis voel... -0-
TffpaA
Berichten: 3341
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

...ja? We wachten.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6040
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Gebeurt wel vaker in de politiek :Y
TffpaA
Berichten: 3341
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

-0-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50943
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

TffpaA schreef: ma 30 okt 2023, 18:09
Suus schreef: ma 30 okt 2023, 18:05 en denk ook een stuk zuidelijker.
Je bedoelt meer bij het andere bezinksel?
Ik bedoel Denk. Misschien zijn ze inhoudelijk wel links, maar met hun regenboogfobie niet echt progressief :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5985
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Progressief is volgens de van dale ook slechts het streven naar hervorming, nergens staat dat die hervorming positief moet zijn voor iedereen (A)
TffpaA
Berichten: 3341
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Nja. Da's natuurlijk bedoeld als kwinkslag, maar uitdrukken dat een partij die met LHBTI maar weinig op heeft streeft naar hervormingen, drukt impliciet al uit dat datzelfde fenomeen al lang en breed gevestigd zou zijn in onze maatschappij, quod non.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50943
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Zitten jullie al klaar voor de YouTube voor het gesprek tussen Timmermans en Omtzigt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2866
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

PHS schreef: ma 30 okt 2023, 16:52 In ander nieuws: ook het Kieskompas voor de aankomende verkiezingen kan nu worden ingevuld op www.kieskompas.nl.

In het politieke kwadrant landde ik precies op de plaats van de VVD. Nog niet eerder gehad dat het kieskompas mij zo dicht bij een bepaalde partij inschatte :o
Ook als ik in NL niet mag stemmen heb ik het tog even voor de lol gedaan (vragen, waarvoor ik niet genoeg achtergrondinformatie had altijd "neutraal" beantwoord) en ben ook redelijk dicht bij een partij beland, in de buurt welke ik ook verwacht had.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39217
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Ik zit zoals gebruikelijk weer eens in een kwadrant zonder partijen :mrgreen:
Afbeelding

Het heft elkaar allemaal een beetje op in mijn geval: op sommige thema's ben ik uitgesproken links, op andere juist weer behoorlijk rechts. Dat wordt dan toch maar weer standpunten vergelijken op specifieke onderwerpen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8874
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Het Kieskompas plaatst mij in de buurt van de ChristenUnie, Ik voel een lichte déjà vu met vorige verkiezingen, temeer omdat de partij nog altijd er van mij af staat.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
TffpaA
Berichten: 3341
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Jij moet duidelijk nog uit de kast komen (A)
Durashift
Berichten: 5676
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

TffpaA schreef: ma 30 okt 2023, 12:01 Aha, het plot verdikt. Smullen!
Zij gaat aangifte doen van o.a. belediging en smaad.
(..)Voormalig adviseur van de VVD Soumaya Sahla doet aangifte wegens belediging, smaad en laster tegen Martijn Bolkestein naar aanleiding van een artikel in HP/De Tijd. Daarin stelt Martijn Bolkestein, de neef van de hoogbejaarde en zieke oud-VVD-leider Frits Bolkestein, dat Sahla de oud-VVD-leider geld heeft "ontfutseld".

Sahla ontkende tegenover HP/De Tijd dat ze heeft geprofiteerd van haar mentor Bolkestein. In een persbericht spreekt Sahla tegen dat Bolkestein handelingsonbekwaam was. "Er zijn meerdere mensen die de verstandelijke vermogens tussen 2018 en 2021 van Frits Bolkestein kunnen beoordelen."

Daarnaast zegt Sahla dat het bij de overheid bekend was dat Bolkestein haar sponsorde. "Dat is een privékwestie en hoort niet in het publiek domein thuis."
https://nos.nl/artikel/2496024-soumaya- ... bolkestein
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10620
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

TffpaA schreef: ma 30 okt 2023, 12:01 Aha, het plot verdikt. Smullen!
Plotverdikkie!

(En wat een gruwelijk lelijk anglicisme trouwens...)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Berichten: 3341
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Krijg er gebruikt naar.

(A)
VIRM
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Daniel schreef: ma 30 okt 2023, 20:36 Ik zit zoals gebruikelijk weer eens in een kwadrant zonder partijen :mrgreen:
Afbeelding

Het heft elkaar allemaal een beetje op in mijn geval: op sommige thema's ben ik uitgesproken links, op andere juist weer behoorlijk rechts. Dat wordt dan toch maar weer standpunten vergelijken op specifieke onderwerpen.
AppleMoose schreef: ma 30 okt 2023, 18:22 Ik bevind me wederom in een stuk niemandsland bij het kieskompas :') Bij de stemwijzer kom ik uit op partijen waarbij ik me niet (meer) zo thuis voel... -0-
Volg de trend: tijd om een eigen partij op te richten! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten