Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21441
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Maar ik vraag me dan af hoe rechts-conservatieve partijen de uitdagingen willen aangaan die er liggen op het gebied van klimaatverandering, immigratie en verlies aan biodiversiteit. Het lijkt heel simpel om de poort gesloten te houden, maar een steeds groter deel van de immigranten is afkomstig uit landen waar er door de klimaatverandering geen bestaanszekerheid meer is.
Ook in Nederland zullen klimaatverandering en verlies aan biodiversiteit een flinke invloed hebben op bestaanszekerheid. Ik vrees alleen dat men dat niet genoeg beseft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1507
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JordiBrabant »

MaartenD schreef: do 23 nov 2023, 09:30 Ik heb gisteren mee geholpen de stemmen te tellen in een stembureau in mijn gemeente. Net geen 1000 stemmen, maar vanwege de verdeling van de partijen was het beste een klus.
Uiteindelijk hebben we lijst 4 (PVV) meerdere keren moeten tellen.
Ik heb in mijn gemeente ook geholpen met het tellen van stemmen. Bij mij en mijn medeteller ging het tellen van lijst 4 (PVV) gesmeerd; ik telde steeds stapels van 20 biljetten op lijstniveau die hij dan controleerde, zo konden we vrijwel tegelijkertijd tellen. Bij het tellen op kandidatenniveau werkten we ook per stapel van 20 en controleerden na elke bundel of we ook op een veelvoud van 20 uitkwamen. Met een klein streepje na het laatste bolletje hielden we de bundels uit elkaar zodat we alleen de laatste 20 zouden moeten hertellen.
Dit werkte erg foutopsporend en ging uiteindelijk dus heel snel, want geen complete hertelling. Het was natuurlijk wel makkelijk dat veel stemmen op kandidaat 1 (Wilders) gingen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
DDietzen
Berichten: 1340
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door DDietzen »

Ik kijk vanochtend om me heen op straat, op het station, in de bus, op kantoor, en ik realiseer me dat 1 op de 4 mensen PVV heeft gestemd. Dat betekent dat meer dan 1 op de 4 mensen vindt dat veel van mijn liefste vrienden niet mogen bestaan, dat zij terug moeten worden gestuurd naar een land waar zij vandaan gevlucht zijn omdat hun leven op het spel stond, vanwege oorlog of repressie, en waar zij ogenblikkelijk zullen worden geëxecuteerd om wie ze zijn, van wie ze houden, wat ze van hun leider vinden. Het betekent ook dat meer dan 1 op de 4 mensen vindt dat zeer urgente en duizenden keren uitgebreid overweldigend aangetoonde problemen domweg niet bestaan, dat al dat bewijs en al die keiharde feiten 'gewoon een links woke verzinsel' zijn.

Dit maakt me zo verdrietig, maar nog meer dan dat: dit geeft me zo'n ontzettend akelig gevoel. Ik walg hiervan. Ik word hier fysiek misselijk van.
waldo79
Berichten: 7680
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Het kan wel eens zijn dat men op Wilders heeft gestemd om andere redenen dan zijn banale Moslimretoriek.

De democratie werkt ook al staat de uitslag je niet aan. Maar zoals eerder al werd gesteld moet Wilders flink matigen om hoe dan ook een coalitie te kunnen vormen.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1507
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JordiBrabant »

Nog wat opvallends: de lange arm van Lukashenko lijkt tot in de Waddenzee te komen. Het ANP meldt op Vlieland, Ameland en Schiermonnikoog opkomstcijfers van respectievelijk 100,5, 110,2 en 117,2%. Menig dictator zou die cijfers ook willen zien.
Spoiler: show
Natuurlijk komt het door kiezerspassen van recreanten van het vasteland.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39236
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

waldo79 schreef: do 23 nov 2023, 11:48 Het kan wel eens zijn dat men op Wilders heeft gestemd om andere redenen dan zijn banale Moslimretoriek.
Die kans lijkt me behoorlijk groot, gezien de winst vooral zit bij partijen die toch een duidelijk standpunt hebben dat het anders moet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dennenboom
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

Wilde overigens net nog even het verkiezingsprogramma van de PVV doornemen, maar de site ligt plat.
We krijgen de wel heel toepasselijke tekst te zien:
Sorry, er deed zich een probleem voor dat we niet konden herstellen.
Edit: hij doet het weer.
huibf
Donateur
Berichten: 4115
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door huibf »

DDietzen schreef: do 23 nov 2023, 11:35 Ik kijk vanochtend om me heen op straat, op het station, in de bus, op kantoor, en ik realiseer me dat 1 op de 4 mensen PVV heeft gestemd. Dat betekent dat meer dan 1 op de 4 mensen vindt dat veel van mijn liefste vrienden niet mogen bestaan, dat zij terug moeten worden gestuurd naar een land waar zij vandaan gevlucht zijn omdat hun leven op het spel stond, vanwege oorlog of repressie, en waar zij ogenblikkelijk zullen worden geëxecuteerd om wie ze zijn, van wie ze houden, wat ze van hun leider vinden. Het betekent ook dat meer dan 1 op de 4 mensen vindt dat zeer urgente en duizenden keren uitgebreid overweldigend aangetoonde problemen domweg niet bestaan, dat al dat bewijs en al die keiharde feiten 'gewoon een links woke verzinsel' zijn.

Dit maakt me zo verdrietig, maar nog meer dan dat: dit geeft me zo'n ontzettend akelig gevoel. Ik walg hiervan. Ik word hier fysiek misselijk van.
Doe niet zp dramatisch. Niemand hoeft weg.
Uitgeprocedeerden wel. Ook nareizigers worden hopelijk nu wat strenger tegengehouden en daar kan je niets op tegen hebben mijn inziens.
Ik ga vooralsnog uit dat het wel goed komt. Laat ze het proberen.
Vader Abraham als grootste (aka Timmermans) is ons gelukkig bespaard gebleven. Maar daar zal je het wel niet mee eens zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50955
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Zevenendertig zetels voor de PVV. Hoeveel stonden er precies op de lijst?

Zou Wilders voor de gehele lijst goede selectiegesprekken gevoerd hebben, of na een bepaalde kandidaat slechts aan lijstvulling gedaan hebben met regionale mensen die mogelijk niet bekend zijn met directe aansturing door Wilders? Dat kan nog wel eens interessant worden dan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4115
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door huibf »

JordiBrabant schreef: do 23 nov 2023, 12:12 Nog wat opvallends: de lange arm van Lukashenko lijkt tot in de Waddenzee te komen. Het ANP meldt op Vlieland, Ameland en Schiermonnikoog opkomstcijfers van respectievelijk 100,5, 110,2 en 117,2%. Menig dictator zou die cijfers ook willen zien.
Spoiler: show
Natuurlijk komt het door kiezerspassen van recreanten van het vasteland.
De wadden hebben altijd meer dan 100%. Er zijn daar immers veel touristen en die brengen daar hun stem uit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50955
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Dan nog had ik op “mijn stembureau” meer stemmers dan geheel Schiermonnikoog…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10632
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

huibf schreef: do 23 nov 2023, 12:49 Niemand hoeft weg.
Oh, dat valt alweer mee dan.
Uitgeprocedeerden wel.
Oh?

Maar je zei net nog... maar dat bedoelde je dus niet zo.
Ook nareizigers worden hopelijk nu wat strenger tegengehouden en daar kan je niets op tegen hebben mijn inziens.
Oh?

En daarna? Waar kunnen we straks nog meer niets op tegen hebben?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Commendatore
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Commendatore »

Suus schreef: do 23 nov 2023, 12:50 Zevenendertig zetels voor de PVV. Hoeveel stonden er precies op de lijst?

Zou Wilders voor de gehele lijst goede selectiegesprekken gevoerd hebben, of na een bepaalde kandidaat slechts aan lijstvulling gedaan hebben met regionale mensen die mogelijk niet bekend zijn met directe aansturing door Wilders? Dat kan nog wel eens interessant worden dan.
Hoe instabieler, hoe beter, zou ik zeggen.
Dennenboom
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dennenboom »

trolly schreef: do 23 nov 2023, 13:20
huibf schreef: do 23 nov 2023, 12:49 Niemand hoeft weg.
Oh, dat valt alweer mee dan.
Uitgeprocedeerden wel.
Oh?

Maar je zei net nog... maar dat bedoelde je dus niet zo.
Ook nareizigers worden hopelijk nu wat strenger tegengehouden en daar kan je niets op tegen hebben mijn inziens.
Oh?

En daarna? Waar kunnen we straks nog meer niets op tegen hebben?
Even Wilders citeren:
Onze eigen cultuur en
seculiere wetten hebben altijd voorrang en als je dat niet bevalt, vertrek je maar.
Naast het indammen van de instroom moet de uitstroom van migranten juist
worden vergroot.
Voor onderwijs:
Wij willen het bijzonder onderwijs en artikel 23 van de Grondwet behouden.
Aanvullend hierop, we zijn allen gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen:
Dat betekent dat wij islamitisch onderwijs geen
plek in ons bestel geven en daarom verbieden.
Keppeltjes, hoedjes, mutsjes met stipwerk etc. mogen wel, maar:
Verbod op het dragen van islamitische hoofddoekjes in overheidsgebouwen
inclusief de Staten-Generaal
Ofwel: natuurlijk mag je blijven, maar we maken het wel zo onaantrekkelijk voor je hier, dat je liever ergens anders woont.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21441
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Mijn middelbare school was vrij helder: geen enkele uiting van religie was welkom. :)
Dat lijkt me voor overheidsgebouwen ook een goed streven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7691
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Er is inderdaad nogal een verschil in alleen islamitische uitingen verbieden, of dat van alle religies.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7967
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Etienne »

Mijn stembureau had uiteindelijk 1532 geldige stembiljetten, wat vrij dicht in de buurt kwam van het aantal kiesgerechtigden in het gebied.
Omdat wij alleen maar op lijst hoefden te tellen, waren we al om 23:00 klaar.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8887
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef: do 23 nov 2023, 12:50 Zevenendertig zetels voor de PVV. Hoeveel stonden er precies op de lijst?

Zou Wilders voor de gehele lijst goede selectiegesprekken gevoerd hebben, of na een bepaalde kandidaat slechts aan lijstvulling gedaan hebben met regionale mensen die mogelijk niet bekend zijn met directe aansturing door Wilders? Dat kan nog wel eens interessant worden dan.
De kieslijst was niet extreem lang met 45 kandidaten, al vraag ik mij af of er überhaupt selectiegesprekken gevoerd zijn voor de kieslijst van de PVV. Er staan wel een aantal bekende namen tussen (Fleur Agema, Martin Bosma, Dion Graus...). Eigenlijk vind ik dat er bij die toko ook niet echt sprake is van een 'partij'. Wat er namens de PVV in de politiek actief is kan geen lid van de fractie zijn, omdat Wilders nog altijd het enige lid is en niemand zich kan aanmelden als lid.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Dionysusnu
Berichten: 607
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dionysusnu »

PHS schreef: do 23 nov 2023, 10:36 Overigens krijg ik de indruk dat links het niet ergens niet erg vindt dat Wilders de grootste is geworden, het is een mooie bliksemafleider om hun eigen verlies te maskeren. In 2012 behaalden de linkse partijen samen 71 zetels. In 2017 68 zetels. In 2021 64 zetels. Dit keer geen kleine daling maar een grote klap: nog maar 47 zetels over.
Voor mijn gevoel is er een grotere opsplitsing aan het komen tussen de normaal bij elkaar liggende spectra economisch rechts-links en conservatief-progressief. Met die blik is vooral de progressieve kant nu wel behoorlijk achteruit gegaan, maar bijvoorbeeld NSC, CU en CDA kan je denk ik wel (gematigd) economisch links noemen.
PHS schreef: do 23 nov 2023, 10:36En nog steeds is er geen linkse lijsttrekker die toegeeft dat de huidige progressieve, pro-immigratie en pro-klimaat koers niet werkt. Integendeel, het eerste dat Timmermans in zijn 'overwinningsspeech' zei, is dat iedereen welkom is en blijft :') Normaal ga je na zo'n verlies analyseren wat er verkeerd is gegaan, maar links is zó overtuigd van het eigen gelijk dat kritische zelfreflectie natuurlijk onmogelijk is.
Dit is zo'n raar argument. Dat niet het hele electoraat het eens is met je standpunten betekent niet meteen dat je ze aan moet gaan passen. De kernwaarden zijn juist integraal voor de partij. Waar je wel naar moet kijken is wellicht hoe goed je die overbracht tijdens de campagne. Maar wat mij betreft heeft GlPvda dat best goed gedaan.
Als je andere standpunten wil, past daar gewoon een nieuwe partij bij. Zoals je zelf zegt:
PHS schreef: do 23 nov 2023, 10:36 de andere grote winnaar van gisteren - NSC - [heeft] heel wat stemmen bij de linkse partijen [] weggehaald met bestaanszekerheid gekoppeld aan een meer conservatief programma op gebied van immigratie en klimaat
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op do 23 nov 2023, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21441
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: do 23 nov 2023, 21:42 Na gisteren is overduidelijk dat de Nederlandse kiezer minder immigratie wil en met name minder asielzoekers.
Maar dat is nou net een onderwerp waar je als land vrijwel niks kunt doen. Migratie is iets wat al eeuwen gaande is en komt voort uit het feit dat mensen een plek waar ze geen bestaanszekerheid hebben, verlaten voor een plek waar ze dat wel hebben.
Je kunt de migratie naar Nederland dus maar op twee manieren tegengaan, namelijk ofwel de levensomstandigheden daar verbeteren ofwel ze hier verslechteren. Dat eerste zie ik de PVV niet doen, aangezien ze willen bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking, en met dat tweede was de VVD al bezig, maar dat heeft nog niet tot het gewenste resultaat geleid. Misschien had de Partij tegen de Burger het dan nog beter gedaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13680
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Zelf heb ik NSC gestemd en ik ben dan ook niet ontevreden met de verkiezingsuitslag. Wel een beetje verbaasd dat de PVV aan het langste eind heeft getrokken. Dat zag ik eerlijk gezegd niet zo aankomen; al moet ik wel zeggen dat het waarschijnlijk ook lag aan de blindheid van bepaalde mensen voor de onverdraagszaamheid die in DENK-kringen werd geetaleerd. Na 7 oktober kreeg ik ook de neiging om Wilders te stemmen, alleen ik kreeg mijn onderbuik toch nog net onder controle in het stemhokje.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
huibf
Donateur
Berichten: 4115
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door huibf »

Dennenboom schreef: do 23 nov 2023, 13:44
trolly schreef: do 23 nov 2023, 13:20
huibf schreef: do 23 nov 2023, 12:49 Niemand hoeft weg.
Oh, dat valt alweer mee dan.
Uitgeprocedeerden wel.
Oh?

Maar je zei net nog... maar dat bedoelde je dus niet zo.
Ook nareizigers worden hopelijk nu wat strenger tegengehouden en daar kan je niets op tegen hebben mijn inziens.
Oh?

En daarna? Waar kunnen we straks nog meer niets op tegen hebben?
Even Wilders citeren:
Onze eigen cultuur en
seculiere wetten hebben altijd voorrang en als je dat niet bevalt, vertrek je maar.
Naast het indammen van de instroom moet de uitstroom van migranten juist
worden vergroot.
Voor onderwijs:
Wij willen het bijzonder onderwijs en artikel 23 van de Grondwet behouden.
Aanvullend hierop, we zijn allen gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen:
Dat betekent dat wij islamitisch onderwijs geen
plek in ons bestel geven en daarom verbieden.
Keppeltjes, hoedjes, mutsjes met stipwerk etc. mogen wel, maar:
Verbod op het dragen van islamitische hoofddoekjes in overheidsgebouwen
inclusief de Staten-Generaal
Ofwel: natuurlijk mag je blijven, maar we maken het wel zo onaantrekkelijk voor je hier, dat je liever ergens anders woont.
Niet zo dramatisch. Dat is tegen de grondwet.
Maar het uitzetten van Uitgeprocedeerden (dus illegafl) is mijn inziens niets mis, vooral als ze ook.nog overlast en crmineel zijn. Ook het nareizrn van de hele aanhanger 1,2,3,4 graad is volgensmij niet heel problematisch. Maar goed dat is mijn bescheiden mening... en niet alleen die van Wilders hoor.

Overigens heb ik niet PPV gestemd, ook dat terzijde.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten