Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Hier bestaat trouwens een geschikter topic voor (A)
🗣
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

De popcorn gaat er hier ondertussen met bák-ken doorheen:

https://www.ad.nl/politiek/live-verkenn ... ~ac3dba56/
Verkenner Gom van Strien ontkent tijdens zijn eerste persconferentie dat hij ooit gezegd zou hebben dat de Eerste Kamer ‘een nepparlement’ is. Van Strien, sinds twaalf jaar lid van diezelfde Eerste Kamer, deed deze uitspraak echter wél bij het radioprogramma De Stemming van regiozender L1 in 2015. Toch blijft hij het ontkennen. ,,Ik weet niet waar u dat vandaan heeft”, zo reageerde hij. ,,Dat kan ik me niet voorstellen."

Later toen hij geconfronteerd werd met de datum en plek waar hij het gezegd heeft, zei hij: ,,Ik kan me dat niet meer herinneren.”
Gompie!
🗣
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wubbo »

Hij heeft er kennelijk geen actieve herinnering aan. Waar doet me dat toch aan denken...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Geheugenloosheid is inderdaad een veelvoorkomende kwaal. Echt jammer dat anderen wèl actieve herinnering hebben aan dat soort beuzelarijen. Feiten zijn links, heb ik wel eens gehoord.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Wubbo schreef: vr 24 nov 2023, 19:25 Hij heeft er kennelijk geen actieve herinnering aan. Waar doet me dat toch aan denken...
Het laat maar weer eens zien: ook hier weer niks nieuws onder de zon. De zoveelste politicus die er geen been in ziet keihard in je gezicht te liegen.

En zo bleef alles bij het oude. Maar dat zal de bedoeling ook wel zijn geweest.
🗣
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef: vr 24 nov 2023, 14:03 Oh, en ik zie SGP van zijn lang zal ze leven niet in een kabinet met Forum stappen. (A)
Ik vind dat eigenlijk nog niet eens zo'n rare combinatie. In het Europees Parlement hebben ze zelfs nog in dezelfde fractie gezeten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Verkenner Gom van Strien ontkent tijdens zijn eerste persconferentie dat hij ooit gezegd zou hebben dat de Eerste Kamer ‘een nepparlement’ is. Van Strien, sinds twaalf jaar lid van diezelfde Eerste Kamer, deed deze uitspraak echter wél bij het radioprogramma De Stemming van regiozender L1 in 2015. Toch blijft hij het ontkennen. ,,Ik weet niet waar u dat vandaan heeft”, zo reageerde hij. ,,Dat kan ik me niet voorstellen."
Goh ben ik het een keer eens met een PVV'er, gaat hij ontkennen dat hij het gezegd heeft... :shock:

(De eerste Kamer zou je prima een nepparlement kunnen noemen, het wordt 'getrapt' gekozen en reflecteert vaak niet de volkswil)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Dat een parlement getrapt wordt gekozen, zegt niets over of het wel of geen nepparlement is. De Eerste Kamer is er ook niet primair om de 'volkswil' te reflecteren, maar heeft voornamelijk als taak om te kijken of de wetgeving technisch deugt en hoe het in samenhang is met andere wetgeving.

De Eerste Kamer is er niet voor de show (wat je wel suggereert door het een nepparlement te noemen) en de kiezer heeft wel degelijk invloed op de samenstelling van het dit parlement en dus ook op de beslissingen die er genomen worden. Dat het wellicht niet de kleur heeft die je zou wensen en dat je het niet altijd eens bent met de beslissingen die worden genomen, doet daar niets aan af.

Bij 'nepparlement' denk ik toch eerder aan landen als Venezuela en Rusland, waar dictators de dienst uitmaken en hun beleid 'legitimeren' door het 'goed te laten keuren' door een parlement vol aanhangers van de dictator die een zetel hebben bemachtigd door bijvoorbeeld verkiezingsfraude.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Hoe vaak hebben wij deze verkiezingen niet gehoord: let erop, houdt er rekening mee dat.. de B B B 19 zetels in de Eerste Kamer heeft.
Kortom, de Provinciale Statenverkiezing wordt politiek op landelijk niveau steeds belangrijker.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Vinny schreef: vr 24 nov 2023, 20:34 ...en reflecteert vaak niet de volkswil
Nooit gedacht zulke Stalinistische kreten uit jouw mond te horen, maar je neemt in elk geval geen blad voor de mond.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Koningshuis: afschaffen _O_
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Ik heb wel te doen met de chef van de dienst beveiliging van o.a. Koningshuis en Diplomaten. Als Greet dadelijk tóch MP wordt.. zal dat wel een flinke opschaling in de beveiligingstaak inhouden, ook in het buitenland. Gaat alleen maar meer geld kosten.

Maar eens zien hoe het de kiezers van de PVV gaat bevallen om eens door de stichting geregeerd te worden..
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dennistd »

Ik ben wel voor een minderheidscoalitie van PVV en NSC. Economisch kunnen ze dan wat naar links trekken, op het gebied van migratie wat meer naar rechts. Voor elk voorstel moet dan een meerderheid in de 2e (en ook 1e) kamer gevonden worden. Omdat premier Wilders voor velen wat te ver zal gaan stel ik voor om Fleur Agema die functie te geven. Hebben we ook meteen een vrouw als premier, kunnen we die ook weer afstrepen. Martin Bosma mag dan kamervoorzitter worden, mocht ie het toch niet goed doen dan is ie ook zo weer weggestemd door de overige partijen. Omtzigt en Wilders blijven beide in de kamer als fractievoorzitter. Wat ministers betreft: deze kunnen vanuit de kamerleden komen (zowel van PVV als NSC maar ook van andere partijen), of van buiten de kamer of zelfs de politiek.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Kan de PVV het veroorloven om ook maar iemand uit de fractie naar het kabinet te sturen? De lijst is al bijna uitgeput.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Durashift schreef: za 25 nov 2023, 00:31 Maar eens zien hoe het de kiezers van de PVV gaat bevallen om eens door de stichting geregeerd te worden..
De PVV is geen stichting, maar een vereniging met één enkel lid.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Zijn de ledenvergaderingen in ieder geval kort en krachtig.

De NOS analyseert ondertussen het verval van links:

https://nos.nl/collectie/13958/artikel/ ... d-door-pvv
🗣
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

trolly schreef: za 25 nov 2023, 05:57
Durashift schreef: za 25 nov 2023, 00:31 Maar eens zien hoe het de kiezers van de PVV gaat bevallen om eens door de stichting geregeerd te worden..
De PVV is geen stichting, maar een vereniging met één enkel lid.
Ik heb dat toch anders gehoord, op de publieke radio.
Met een stichting kan je ook makkelijker geld 'verdelen' enzo.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Je zou natuurlijk ook je licht eens kunnen opsteken op parlement.com:
Hoewel er wel een vereniging bestaat met de naam 'Partij voor de Vrijheid' (voorheen Vereniging Groep Wilders) is het niet mogelijk lid te worden van de PVV. Geert Wilders is het enige lid van deze vereniging.
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Gompie, de nieuwe verkenner Van Striem is een van de personen waartegen de Universiteit Utrecht begin dit jaar aangifte had gehad in een fraudezaak waarbij waarschijnlijk via echtgenoten miljoenen aan dividend werd binnengeharkt.

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/25/un ... g-a4182283
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door erjeebee »

Zweepslagen voor meneer van Striem zou ik zeggen _O-
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Dat artikel van NRC lijkt achter een betaalmuur te zitten.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

🗣
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

PHS schreef: zo 26 nov 2023, 09:36 Ah, het zwartmaken is begonnen. Aangifte doen en een persbericht uitbrengen kan iedereen en zegt niet of Van Strien iets verkeerd heeft gedaan.
What took you so long?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 172 gasten