Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

En Caroline van de Pol (VVD) laat me de popcorn goed smaken door nota bene tijdens een raadsvergadering over de vertrouwensproblemen in het Terschellings gemeentebestuur aan te kondigen dat ze burgemeester van Castricum kan worden:

https://nos.nl/artikel/2501670-terschel ... ergadering

Waarna de voltallige raad haar alsnog wegstemt.
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

PHS schreef: vr 15 dec 2023, 08:22 Heb je daar enige onderbouwing voor of spreekt hier de onderbuik?
De onderbuik spreekt. En wel door de mond van Bosma, die op zijn beurt spreekstalmeester Wilders souffleert. Ik vind het enorm tof van je, dat je altijd bereid bent in de bres te springen voor de griezels van extreemrechts, maar met de frase "heb je daar enige ondebouwing voor" poets je de PVV-braaksels van de afgelopen jaren niet weg.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

TffpaA schreef: vr 15 dec 2023, 11:55 En Caroline van de Pol (VVD) laat me de popcorn goed smaken door nota bene tijdens een raadsvergadering over de vertrouwensproblemen in het Terschellings gemeentebestuur aan te kondigen dat ze burgemeester van Castricum kan worden:

https://nos.nl/artikel/2501670-terschel ... ergadering

Waarna de voltallige raad haar alsnog wegstemt.
Castricum juicht.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

trolly schreef: vr 15 dec 2023, 12:44 [...] maar met de frase "heb je daar enige ondebouwing voor" poets je de PVV-braaksels van de afgelopen jaren niet weg.
In mijn bioscoopbijbaantijd heb ik geleerd dat gemalen koffiebonen daar heel goed tegen helpen.

Maar ja: da's import en daar wou de PVV nu juist heel graag vanaf. En anders beoogd coalitiepartner BBB wel, want die menen dat al het voedsel uit eigen land komt.
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

TffpaA schreef: vr 15 dec 2023, 12:50 In mijn bioscoopbijbaantijd heb ik geleerd dat gemalen koffiebonen daar heel goed tegen helpen.
Kwamen daar vaak PVV-ers braken dan? PHS zal je vast dankbaar zijn voor je advies, maar de kern van de zaak is nou juist dat het om buitengewoon smerige en hardnekkige vlekken gaat. Ik vraag me zelfs af of het wel zo'n slim idee is om er in te wrijven.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

trolly schreef: vr 15 dec 2023, 13:25 Kwamen daar vaak PVV-ers braken dan?
Nee joh - dit was in het centrum van Amsterdam, die laten zich daar niet zien. Bovendien bestond die hele partij toen nog niet. Wat daar overlast veroorzaakte is later allemaal DENK gaan stemmen, achter de tralies beland of in veel te dure en veel te grote zwarte auto's doorzeefd.
🗣
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Oei ben je nou aan het generaliseren? :o
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Ik schaar mij in dezen achter Oudkerk - die zijn gouden uitspraak overigens in dezelfde tijd als de kotskoffie deed (A)
🗣
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Dan is het in orde :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Toch nog even terug naar Gom van Strien. Daar lijkt toch wel op een zeer bedenkelijke manier miljoenen binnengeharkt te zijn.

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/ ... n~v971818/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Zonder peewol:

https://archive.ph/vvl1Z

Ik heb het met interesse gelezen. Maar ook met grote zorg. Is dit het slag mensen dat ons land de komende tijd gaat leiden?
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

:Y

*O* *O* *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Gelukkig maar dat ze zo op VVD'ers lijken. Hoeven we dat in ieder geval niet te missen *O* :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Nou wil ik de gevallen van winkeldiefstal in Ter Apel natuurlijk niet bagatelliseren, maar ik kan me niet voorstellen dat daarbij voor vergelijkbare bedragen is buitgemaakt als door deze Utrechtse criminelen aan overheidsgeld is binnengeharkt. Benieuwd naar Wilders' donderpreek over deze kwestie.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

De denkende Duitsers, door ervaringen uit eerste hand kopschuw geworden voor alles wat naar extreemrechts riekt, weten bij monde van de Süddeutsche Zeitung wel raad met Bosma:

https://www.sueddeutsche.de/politik/nie ... -1.6320215

Daaruit o.a. dit citaat:
Sein Wirken seither ist im Kern ein Feldzug gegen die "linke Elite". Diese Gruppe linker Hochgebildeter habe seit den 1960er-Jahren alle Schlüsselpositionen eingenommen. Sie schade dem Land vor allem dadurch, dass sie den Multikulturalismus verherrliche und blind sei gegenüber der mutmaßlich größten Gefahr, dem Aufmarsch des Islam, dieser "mittelalterlichen Wüsten-Ideologie", die die Herrschaft in Europa übernehmen wolle.
🗣
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

En Tjerrie 'de regels zijn voor anderen' Baudet hangt weer een schorsing van een week boven het hoofd, ditmaal om de maaltijdboxen vol goudeerlijke producten van Nederlandse boeren (Japanse noedels uit China, Iers rund en Franse erpels):

https://www.ad.nl/politiek/maaltijdboxe ... ~af0397e2/

En ook hier duikt Bosma toch weer op:
De Tweede Kamer moet wel stemmen over dat voorstel tot bestraffing. Vorige keer stemde PVV bijvoorbeeld niet in. Het is de vraag of dat iets uitmaakt. Hoewel bondgenoot PVV groter is geworden, stemden vorig jaar 119 van de 150 Kamerleden in met de straf. Saillant wel: bij de stemming vorige keer liep de PVV weg uit de Kamer als protest tegen de stemming, waaronder PVV’er Martin Bosma. Maar die zit nu als kersvers Kamervoorzitter de stemmingen voor.
Oh, ironie.

Ik zeg: popcorn (een ambachtelijk Nederlands product van oer-Nederlandse maïs van echte Nederlandse boeren)!
🗣
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door diederickx »

De Bondsdagverkiezingen van 2021 moeten in Berlijn gedeeltelijk over. Voor 455 van de 2256 kiesdistricten in de deelstaat Berlijn heeft het Duitse constitutionele hof besloten dat er opnieuw gestemd moet worden.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door JordiBrabant »

Voor de liefhebbers: Een kaart waar de verkiezing opnieuw moet, opvallend is dat het vooral in Pankow mis is gegaan. Men verwacht niet dat de Ampel hun meerderheid verliest, maar een blamage voor Berlin is het sowieso.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

En in 'maaltijdboxgate' is de hele FvD-fractie geschorst:

https://nos.nl/artikel/2502150-hele-fra ... venfunctie

Popcornaillant detail: naast uiteraard BBB en JA21 stemde ook PVV tegen, behalve Kamervoorzitter Bosma.
🗣
Dionysusnu
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dionysusnu »

Koop jij je plofmaïs eigenlijk bij Eerlijk Eten? (A)
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

En dan straks zeker ook mijn nevenfuncties op moeten geven :N
🗣
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ICE11 »

Vanwege de al eerder bekende fouten is nu definitief besloten dat in 455 kiesdistricten in Berlin een herhaling van de verkiezingen voor de bondsdag van 2021 nodig is.

https://www.tagesschau.de/inland/berlin ... g-106.html
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Ja, dat meldde diederickx iets over half drie vanmiddag al.
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Ik lees net bij nu.nl dat ons aller vriend Trump in Colorado is gediskwalificeerd bij de Republikeinse voorverkiezingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Zal wel weer een ellenlang juridisch steekspel gaan volgen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten