Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
erjeebee
Berichten: 1421
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door erjeebee »

Als ome Geert in zijn aangifte zegt dat ome Frans heeft gezegd "Wij zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt" en dat hij dat interpreteert als een bedreiging, dan is daar niets vals aan.
Uiteraard staat hij (ik reken zijn minions even niet mee) alleen in zijn interpretatie dus het OM zal niets doen met die aangifte.

Beetje vreemd dat ome Geert -liefhebber van "onze-belastingcenten-worden-verkeerd-gespendeerd" praat- een onzinaangifte doet die alleen maar belastingcenten kost en verder nergens to leidt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10599
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Blijft het feit dat ome Geert weliswaar een psychopaat is, maar daarmee nog niet achterlijk, en hij drommels goed weet dat hij van een mug die niet bestaat een olifant probeert te maken. Hij doet dus geen aangifte, want teveel risico. Hij laat het (weer eens) bij geschreeuw.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Philip »

Volgens mij loopt hij geen enkel risico. De agent hoort hem beleefd aan, registreert wat gegevens en het OM doet niets met de aangifte. Daar krijgt hij op een gegeven moment bericht van en dat kan dan weer op Twitter.
waldo79
Berichten: 7659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Zoveelste storm in een glas water.
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Geert wil gewoon aandacht. Frans heeft wel andere problemen aan zijn hoofd.
Durashift
Berichten: 5661
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Philip schreef: ma 22 apr 2024, 07:26 Volgens mij loopt hij geen enkel risico. De agent hoort hem beleefd aan, registreert wat gegevens en het OM doet niets met de aangifte. Daar krijgt hij op een gegeven moment bericht van en dat kan dan weer op Twitter.
Meneer Wilders heeft het uitbesteed aan een advocatenkantoor. De stumperd.

Dat de formatie nog verder gaat.. onbegrijpelijk
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10599
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Kennelijk laat hij zijn smadelijke verdachtmaking toch liever even checken voordat hij zijn valse aangifte doet (A)

De held.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
erjeebee
Berichten: 1421
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door erjeebee »

Tja:

Wilders doet inderdaad aangifte tegen Timmermans

De PVV-leider deelt op X een brief van het advocatenkantoor Loonstein aan de hoofdofficier van justitie in Arnhem. Daarin doet hij strafrechtelijke aangifte tegen GroenLinks-PvdA-leider Timmermans wegens opruiing. Aanleiding is de toespraak van Timmermans, zaterdag op het partijcongres in Apeldoorn. Hij zei toen dat hij niets zou nalaten om te voorkomen dat Wilders premier wordt in Nederland.

Volgens Wilders heeft Timmermans daarmee opgeroepen tot geweld, of kunnen zijn uitlatingen op zijn minst worden opgevat als een oproep om strafbare feiten tegen hem te plegen.

Timmermans heeft benadrukt dat hij alleen parlementaire middelen wil inzetten om te voorkomen dat Wilders premier wordt. "Dit doet Wilders altijd als hij kritiek krijgt. Dan slaat hij om zich heen", zei Timmermans gisteren.

Het is niet de eerste keer dat Wilders aangifte doet tegen een collega-politicus. Zo deed hij in 2017 aangifte tegen premier Rutte, omdat die Nederlanders in de kou zou laten staan en migranten en asielzoekers zou voortrekken. Die zaak werd door het Openbaar Ministerie geseponeerd.

bron
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

waldo79 schreef: ma 22 apr 2024, 07:32 Zoveelste storm in een glas water.
Iedereen heeft het er wel weer over... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10599
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Leidt weer mooi de aandacht af van zijn faalhazerij in de formatie. Geeft niks, het land regeert zichzelf wel.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Philip »

Het demissionaire kabinet regeert meer dan voor de val, dus dat lijkt me zeker waar. Lekker laten kleuteren. De rest van Nederland regeert het land wel.
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Volgens Frans hebben ze voor de formatie nog tot 1 juni de tijd.
MaartenD
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door MaartenD »

En wie is Frans dat die dat bepaalt?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10599
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Waarschijnlijk doelt en-es op de heer Timmermans, in zijn functie als fractievoorzitter van de partij die als één na grootste uit de verkiezingen van inmiddels vijf maanden geleden is gekomen. Als hij daar al een uitspraak over gedaan heeft, dan zou ik me daar wel iets bij voor kunnen stellen.

Een half jaar achterkamertjesformatie gecombineerd met matennaaierij op xwitter zonder concreet resultaat lijkt me alleen interessant voor dhr. Wilders, maar niet voor enig ander belang van Nederland — maakt niet uit of het nu gaat over boeren, natuur, buitenland, woningbouw. Het zou mooi zijn als de kamer op een zeker moment zou besluiten dat het welletjes is met Geerts gijzeling, en 1 juni is bepaald niet te vroeg om een eind te maken aan dat geknoei.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79
Berichten: 7659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Alleen zit je met een verkiezingsuitslag die het vormen van een coalitie bemoeilijkt.

Wat niet wegneemt dat ik sprakeloos ben over de clowneske toestanden die spelen rondom de huidige formatie.
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Van mij mag Frans het proberen mocht het niet lukken met de formatie. En van mij mag dat vanaf 1 juni zijn. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50920
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

In de Provinciale Staten van Brabant zijn statenleden Kuiper en Lauwen van BBB overgestapt naar Lokaal Brabant. Lokaal Brabant maakt onderdeel uit van de coalitie in Brabant, die daarmee versterkt wordt. Het is de eerste afsplitsing van BBB in de provincies sinds de statenverkiezingen vorig jaar.

https://www.bd.nl/brabant/bbbers-lopen- ... ~ad492e1d/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MaartenD
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door MaartenD »

trolly schreef: wo 24 apr 2024, 12:45 Waarschijnlijk doelt en-es op de heer Timmermans, in zijn functie als fractievoorzitter van de partij die als één na grootste uit de verkiezingen van inmiddels vijf maanden geleden is gekomen. Als hij daar al een uitspraak over gedaan heeft, dan zou ik me daar wel iets bij voor kunnen stellen.
Ik weet best wie dat is natuurlijk, de vraag is meer volgens welke regel hij vindt dat ze nog tot 1 juni de tijd hebben. Ik ken de regels van de formatie ook niet allemaal, maar wat verhindert hem om parallel te proberen een coalitie te vormen? Misschien is het not done, maar dat lijkt in het tegenwoordige Den Haag niet echt meer een hinder te zijn (bij vrijwel alle partijen).
Wie bepaalt hoe de formatie verloopt? 100% zeker is het antwoord niet "Frans Timmermans".
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10599
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Vroeger had het koninklijk huis daar nog een zegje in, maar tegenwoordig is er maar één instantie die bepaalt hoe een formatie verloopt: de Tweede Kamer. En aangezien de heer Timmermans daar zitting in heeft, kan ik niet anders dan constateren dat je er 100% naast zit.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Dionysusnu
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Dionysusnu »

Ik zou zeggen dat Maarten er 16,7% naast zit.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10599
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

MaartenD stelt dat Timmerfrans geen enkele zeggenschap heeft. Hij is daar 100% zeker van. Zelf al beschouwen we enkel Kamerlid Timmermans, goed voor 6‰ van de kamerzetels, dan zit hij er dus nog steeds 100% naast.

Als hij nou voor 99,9% gegaan was zou ik trouwens ook een stuk minder stellig moeten zijn, maar juist die 100% maakt het een heel simpele wel/niet schakelaar.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8865
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Het is in de politiek niet ongebruikelijk dat de oppositie voor de bühne een ultimatum stelt aan wanneer er volgens hen andere combinaties onderzocht zouden moeten worden. Het is mij in deze overigens enorm duidelijk dat Timmerfrans aast op coalitiemogelijkheden waarin ten minste de PVV buitenspel komt te staan, want hij heeft meer dan goed door dat zijn club dan nagenoeg onmisbaar is om überhaupt een meerderheidskabinet te vormen, stabiel of niet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door en-es »

Frans zit in de wachtkamer en wacht op de dingen die komen gaan.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10599
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

ArrivaBas schreef: wo 24 apr 2024, 18:58 Het is in de politiek niet ongebruikelijk dat de oppositie voor de bühne een ultimatum stelt aan wanneer er volgens hen andere combinaties onderzocht zouden moeten worden. Het is mij in deze overigens enorm duidelijk dat Timmerfrans aast op coalitiemogelijkheden waarin ten minste de PVV buitenspel komt te staan, want hij heeft meer dan goed door dat zijn club dan nagenoeg onmisbaar is om überhaupt een meerderheidskabinet te vormen, stabiel of niet.
Een stabiel kabinet als uitkomst van de huidige formatiepoging — als het al zo mag heten — zou anders ook een mirakel zijn, dus misschien is het inderdaad geen gek idee één van de drie populistische partijen zonder enige regeringservaring te vervangen door een iets serieuzere club. Splijtzwam Wilders heeft Nederland niks anders te bieden dan vertraging, gexwitter en instabiliteit.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21388
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Ik snap überhaupt niet waarom BBB ook aan tafel zit: PVV, VVD en NSC hebben samen al 81 zetels en dus een meerderheid .
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten