Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

in een bredere trend zijn te plaatsen waarin xenofobie, racisme, en anti-elitisme geleidelijk salonfähiger worden.
Op de Belgische televisie was daar onlangs een goede analyse over, het kwam een beetje neer op dat mensen in onzekere tijden (zoals nu tijdens de coronapandemie) eigenlijk altijd geborgenheid zoeken in de eigen kring en aangetrokken worden door symbolen (vlag, liederen) en uitsluiting van mensen die bij andere groepen horen (Ajax vs. Feyenoord, Joden/Moslims vs. Christenen). Het aparte is dat er in die zin niet zoveel verschil tussen fundamentalistische religieuze groeperingen (SGP, psalmen, het Kruis), extreem links (hamer en sikkel, Internationale, Stalin) en extreem rechts.

Het beste is om de groepen te pacificeren door ze in de politiek bij elkaar te brengen in te laten discussiëren over mogelijke oplossingen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Meltrain schreef: zo 09 mei 2021, 10:40
Suus schreef: za 08 mei 2021, 21:57 Hem negeren lost het probleem dat extreem-rechts met acht zetels in de kamer zit ook niet op.
Volgens mij heeft extreem-rechts zelfs 25 zetels. :X
Er is wel een verschil. Wilders heeft een hekel aan mensen die geen Nederlandse afkomst hebben, maar toont verder weinig interesse in andere oplossingen voor de samenleving. In zijn wereld zijn buitenlandse mensen een probleem en als ze weg zijn is de wereld op orde. In de wereld van Baudet zijn die mensen ook een probleem, maar ze zijn hier vanwege een groot internationaal door Joden geleid complot dat gericht is op omvolking en controle. Baudet wil niet alleen de buitenlanders weg maar het land ook gezuiverd van mensen die niet zijn ideeën delen. Soms lekt dat doel van Baudet uit, maar meestal verpakt hij het in een pakket van "intellectuele proza" waar je niet direct een weerwoord op kan hebben terwijl het feitelijk rammelt aan alle kanten.

Kortom, Wilders heeft een wereldbeeld wat ik absoluut niet deel, maar daar zitten we in een soort status quo. Baudet is nog maar net begonnen met het bedoezelen van mensen in een veel enger wereldbeeld waarin zuiveringen noodzakelijk zouden zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Geert Wilders is getrouwd met een buitenlandse vrouw, dus tot zover zijn afkeer van alles wat niet Nederlands is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

En de vriendin/verloofde van Baudet is Joods, maar dat belemmert hem ook niet om over Joodse complotten te spreken :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

En Rutte heeft op zijn beurt geen herinnering aan een vriendin, ik begin een trend te zien...
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

En ze ventileren wel allemaal enge gedachtengoeden, maar zeker de PVV stemt al jaren trouw mee met de wetsvoorstellen van de coalitie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: ma 10 mei 2021, 11:19
Meltrain schreef: zo 09 mei 2021, 10:40
Suus schreef: za 08 mei 2021, 21:57 Hem negeren lost het probleem dat extreem-rechts met acht zetels in de kamer zit ook niet op.
Volgens mij heeft extreem-rechts zelfs 25 zetels. :X
Er is wel een verschil. Wilders heeft een hekel aan mensen die geen Nederlandse afkomst hebben, maar toont verder weinig interesse in andere oplossingen voor de samenleving. In zijn wereld zijn buitenlandse mensen een probleem en als ze weg zijn is de wereld op orde.
Volgens mij heeft Wilders alleen iets tegen Moslims (en de EU). Over andere bevolkingsgroepen heb ik hem volgens mij nooit gehoord.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Wilders is met name islamofoob en hij heeft juist een warme connectie met Israël. Dan is Baudet van een ander laken en pak.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:
Suus schreef: ma 10 mei 2021, 11:19
Meltrain schreef: zo 09 mei 2021, 10:40
Suus schreef: za 08 mei 2021, 21:57 Hem negeren lost het probleem dat extreem-rechts met acht zetels in de kamer zit ook niet op.
Volgens mij heeft extreem-rechts zelfs 25 zetels. :X
Er is wel een verschil. Wilders heeft een hekel aan mensen die geen Nederlandse afkomst hebben, maar toont verder weinig interesse in andere oplossingen voor de samenleving. In zijn wereld zijn buitenlandse mensen een probleem en als ze weg zijn is de wereld op orde.
Volgens mij heeft Wilders alleen iets tegen Moslims (en de EU). Over andere bevolkingsgroepen heb ik hem volgens mij nooit gehoord.
Wilders heeft jaren geleden een Polenmeldpunt gehad. https://www.ad.nl/binnenland/pvv-polenm ... ~a76f4348/

Maar ik denk dat Wilders ook wel door heeft dat zonder de Poolse werkers in Nederland bepaalde zaken waar zijn achterban van afhankelijk is niet meer functioneren, zoals webshops.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Zijn er zo veel van die Oost-Europese arbeidsmigranten genaturaliseerd dan? Want anders mag je niet stemmen voor de tweede kamer, EU-burgersschap geeft alleen recht op wonen en werken, niet op deelnemen aan de democratie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

EU-ingezetenen mogen stemmen bij gemeenteraadsverkiezingen, waterschapsverkiezingen en de Europese verkiezingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Maar bij de gemeenteraadsverkiezingen kun je niet op Geert Wilders stemmen. En het aantal niet-Nederlanders is toch best groot, zo rond de miljoen inwoners hebben geen Nederlands paspoort en mogen dus niet stemmen bij de landelijke verkiezingen. En het overgrote deel hiervan (circa 60%) betreft Europeanen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Ik heb overigens nog nooit de PVV op het stembiljet voor de waterschapsverkiezingen zien staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Bemined »

Wat zouden de rechts populistisch standpunten voor het waterschap zijn? Eigen water eerst? Een dam in de Maas bij de grens met België zodat we buitenlands water kunnen tegenhouden indien er te veel instroom is?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

_O-
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Mark Rutte zat vanavond in Nieuwsuur, om zijn ideeën voor vernieuwd leiderschap te presenteren. En ik heb aandachtig geluisterd, maar ik heb in 20 minuten interview eigenlijk niets nieuws gehoord. Ben ik dan de enige? :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

Vernieuwd leiderschap is net zoiets als een vernieuwd recept van je favoriete soep. Gewoon een beetje getweakt en verder same ol' same ol'.
🍉
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Z2N schreef: ma 10 mei 2021, 22:31 Mark Rutte zat vanavond in Nieuwsuur, om zijn ideeën voor vernieuwd leiderschap te presenteren. En ik heb aandachtig geluisterd, maar ik heb in 20 minuten interview eigenlijk niets nieuws gehoord. Ben ik dan de enige? :roll:
Nee. Hoe goed Marielle Tweebeeke ook haar best deed, Rutte produceerde een stofwolk en negeerde alle verzoeken om tot de orde te komen. Hij stelde wel een ombudsman voor, daarbij was hij waarschijnlijk even vergeten dat die al bestond :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Zat er ook een voorstel in om iets van een controlerend orgaan of zo in het leven te roepen? Misschien twee? Een Tweede en een Eerste Orgaan, zoiets? Dat zou best radicaal vernieuwend zijn.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door nvdw »

Moeilijk gedoe allemaal. Afschaffen al dat gecontroleer en gedoe, daar krijg je alleen maar ruzie van en vuiligheid op sosjale media. Wat de premier en zijn kabinet doen is dan gewoon wet, dat is dan misschien niet altijd leuk maar het schept wel duidelijkheid voor demense. En nou niet gaan zeuren ‘jamaar de toeslagaffaire’ want we hadden immers beterschap beloofd, ja toch niet dan.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Wat nou affaire: we hadden zelf tegen Rutten gezegd gehad dat die uitvreters nou eindelijk eens aangepakt moesten worden en dat heeft Marc gedaan. Dus zo'n Omzicht moet ook gewoon nie mauwe, hij krijgt bovendien toch wachtgeld? Dat ze daar trouwens maar eens wat aan deden!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Trots op wat de afgelopen tien jaar is bereikt. Yeah!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten