Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door AppleMoose »

Stop stilstand, stem vooruit. Heel fijn dat je als regeringspartij (landelijk en in de provincies) je eigen beleid stilstand noemt :lol:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

Je kunt ook à la de VVD de schuld van de puinhopen van vier kabinetten Rutte gewoon afschuiven op links :Y
🗣
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door regenmaker »

Correctie: op de linkse wolk. (A)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door TffpaA »

In Drenthe zijn nog wat nazi's blijven plakken. Die hebben - vanzelfsprekend - een veilig heenkomen bij FvD gevonden.

https://www.ad.nl/politiek/forum-kandid ... ~a1436c37/
🗣
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door DDietzen »

Wat denken jullie, zou 'ie na deze berichtgeving met voorkeursstemmen worden verkozen omdat 'ie 'zo lekker anti-woke' is? :X
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

De Eerste Kamer heeft vandaag ingestemd met de invoering van de Omgevingswet op 1 januari 2024:
https://nos.nl/artikel/2467432-omgeving ... januari-in
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

DDietzen schreef: ma 13 mar 2023, 18:27 Wat denken jullie, zou 'ie na deze berichtgeving met voorkeursstemmen worden verkozen omdat 'ie 'zo lekker anti-woke' is? :X
Hij heeft in Groningen al in de staten gezeten, en daar was hij nooit aanwezig en bleek hij al knettergek.
Meltrain schreef: di 14 mar 2023, 16:29 De Eerste Kamer heeft vandaag ingestemd met de invoering van de Omgevingswet op 1 januari 2024:
https://nos.nl/artikel/2467432-omgeving ... januari-in
Dit wordt een rokende puinhoop, want het stelsel is nog altijd niet af.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door waldo79 »

Kennelijk heeft Minister de Jonge de senatoren kunnen overtuigen van de stabiliteit van de ICT in het digitaal stelsel. Ik heb er twijfels bij.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Gisteravond en vanochtend kreeg ik op Facebook een advertentie van een kandidaat voor het waterschap (dus niet de partij zelf). Leuk en aardig, maar dat is voor één waterschap verder op, en niet voor het waterschap waar ik voor mag stemmen.
Beul van de blindegeleidelijn
Philip
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Philip »

Ik krijg continu advertenties van CDA Limburg, terwijl ik in Gelderland woon, ook veel VVD. Maar een keer GroenLinks of een andere linkse partij, terwijl dat de partij is die ik kies.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Het lijkt mij toch wel mogelijk dat, als je op Facebook adverteert, je het bereik kunt laten afhangen van woonplaats en locatie?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Zeker voor de waterschappen is dat lastiger dan men misschien zou denken, omdat waterschappen niet gebonden zijn aan gemeentegrenzen. Zo ligt mijn gemeente (Zeist) in twee waterschappen (Stichtse Rijnlanden en Vallei en Veluwe), en zijn er gemeentes die zelfs in drie waterschappen liggen (o.a. Amsterdam en Rotterdam). Kennis hebben over een woonplaats hoeft dus niets te zeggen over in welk waterschap iemand woont.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Er is één gemeente die in vier waterschappen ligt :D

Midden-Drenthe heeft die eer *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Welke dan?
Sowieso Vechtstromen, Hunze en Aa's en Drents Overijsselse Delta, maar ik twijfel over de vierde. Noorderzijlvest misschien?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Z2N schreef: wo 15 mar 2023, 08:55 Zeker voor de waterschappen is dat lastiger dan men misschien zou denken, omdat waterschappen niet gebonden zijn aan gemeentegrenzen. Zo ligt mijn gemeente (Zeist) in twee waterschappen (Stichtse Rijnlanden en Vallei en Veluwe), en zijn er gemeentes die zelfs in drie waterschappen liggen (o.a. Amsterdam en Rotterdam). Kennis hebben over een woonplaats hoeft dus niets te zeggen over in welk waterschap iemand woont.
IK weet inderdaad dat er gemeenten zijn die in meerdere waterschappen liggen. Maar mijn woonplaats ligt toch echt binnen de grenzen van één waterschap.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Welke dan?
Sowieso Vechtstromen, Hunze en Aa's en Drents Overijsselse Delta, maar ik twijfel over de vierde. Noorderzijlvest misschien?
Ja, ook Noorderzijlvest. Op het gemeentehuis in Beilen kan je voor alle vier stemmen, als ik het goed heb.

In Hooghalen stemmen ze voor Hunze en Aa’s, in Smilde en Bovensmilde voor Noorderzijlvest en in Witteveen voor Vechtstromen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Ik heb zonet gestemd (PS en Hoogneemraadschap), maar in Zeist kreeg ik daarbij een potloodje mee. :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Ik mocht het potloodje ook houden. :Y
Verder viel me op dat in Delft mijn kiezerspas niet gescand werd, waar dat in Rotterdam wel altijd het geval was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door dennistd »

Die is bij mij nog nooit gescand, er wordt alleen even handmatig gekeken of de pas niet op de zwarte lijst staat.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Het Register ongeldige stempassen. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Tom024 »

Op het stembureau waar ik rond 14:00 ging stemmen las de opkomst al rond de 30%, begreep ik uit een terloopse opmerking van één van de stembureauleden.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PatrickM »

Suus schreef: wo 15 mar 2023, 11:58
Meltrain schreef:Welke dan?
Sowieso Vechtstromen, Hunze en Aa's en Drents Overijsselse Delta, maar ik twijfel over de vierde. Noorderzijlvest misschien?
Ja, ook Noorderzijlvest. Op het gemeentehuis in Beilen kan je voor alle vier stemmen, als ik het goed heb.

In Hooghalen stemmen ze voor Hunze en Aa’s, in Smilde en Bovensmilde voor Noorderzijlvest en in Witteveen voor Vechtstromen.
Laatst eens gekeken hoe veel personen in Midden-Drenthe kiesgerechtigd zijn voor het waterschap Vechtstromen. Dat bleken er bij de vorige verkiezingen in 2019 6 te zijn :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Onderweg naar huis maar eens bedenken bij welk stembureau ik zo ga stemmen... Woon precies in het zwarte gat op de Amersfoortse stembureaukaart. (De school die voorheen m'n dichtstbijzijnde stembureau was wordt momenteel gesloopt en er lijkt geen vervangend stembureau ergens in de buurt toegevoegd te zijn)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik zit op een stembureau in Rotterdam, we hebben echt enorme moeite met het scannen van de stempassen. De foutmeldingen vliegen ons om de oren :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Meltrain »

Ah, vandaar dat ze dat in Delft niet doen. _O-
(Maar series: wat is eigenlijk het nut van het scannen van de stempassen?)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten